Radeloos

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseygirlyx
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-05-24

Radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 20:44

Hoi allen!

Ik weet het even niet meer. Er is een paard te koop gezet door een stal die haar hebben overgenomen zonder eigenlijk iets van haar te weten, behalve dat ze op de renbaan is gebruikt.. ze stond daar in de weg dus heeft deze stal haar opgehaald en probeert haar nu door te verkopen.

Eigenlijk voor een ophaal prijs dus erg goedkoop.

Ze hebben daar nog niks met haar gedaan en het enige wat ze nu doet is rond rennen in de bak. Ze is ook wat vermagert. Ze is verder echt onwijs lief en rustig en ze huppelt vrolijk rond. Wel lijkt ze in trage draf wat kort te lopen bij haar voorbeen, maar zodra ze sneller gaat loopt ze weer recht.

Er komen handelaren bij haar kijken maar ik vind dat toch zo sneu dat ik onwijs aan het twijfelen ben om haar over te nemen.. wat raden jullie aan? Moet ik haar dan toch ook laten keuren? Is het te risicovol en moet ik haar laten gaan? Ze is 16 jaar. Ze verdient een goed huisje en iemand die er voor haar is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110963
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:48

Niet doen tenzij je een grote zak geld achter de hand hebt.

Goof

Berichten: 29082
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:14

horseygirlyx schreef:
Er komen handelaren bij haar kijken maar ik vind dat toch zo sneu dat ik onwijs aan het twijfelen ben om haar over te nemen.. wat raden jullie aan?


'Sneu' is nooit een reden om een paard aan te schaffen. Niet doen dus.

DuoPenotti

Berichten: 30513
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:20

Altijd keuren door je eigen gekozen da.

Voor de rest of je het moet doen?
Kun je haar onderhouden. Aanschaf is het minste dan komt de rest pas


En gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)

Suzanne F.

Berichten: 49627
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:21

Cayenne schreef:
Niet doen tenzij je een grote zak geld achter de hand hebt.


Dit. Goedkoop is duurkoop. Aanschaf is misschien weinig maar binnen de kortste keren ben je het dubbele kwijt aan veeartskosten.

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:34

Als je een speciale connectie voelt met dit paard en je voldoende financiële middelen hebt om voor haar te zorgen, zou je haar kunnen kopen.

nile
Berichten: 60
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:45

Zie je behalve dat je haar sneu vindt ook iets in dit paard wat maakt dat ze speciaal bij jou past of waardoor je je met haar verbonden voelt? En zou je het erg vinden als morgen iemand anders haar zou ophalen? Dan zou ik het doen, ondanks de rationele nadelen. Eventueel dierenarts laten kijken zodat je weet of er iets groots is met haar voorbeen. Maar durf af te gaan op je gevoel.

Ik ben zo aan mijn huidige paard gekomen. Was het makkelijk? Nee. Maar absoluut mijn “once in a lifetime horse”.

Mars

Berichten: 33325
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:47

horseygirlyx schreef:
het enige wat ze nu doet is rond rennen in de bak


horseygirlyx schreef:
verder echt onwijs lief en rustig en ze huppelt vrolijk rond


Wat is het nu?

Jokonootje

Berichten: 4866
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:50

Heb je de financiële middelen en wil je het aan gaan doen.
Heb je niet de financiële middelen dan niet doen.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:19

Alsje geld hebt voor een worst case scenario (zeker 1000 naast je reguliere onkosten, zoals stalling en tuig, want het kan hard oplopen) dan ja, maar wel na medische keuring want grote kans dat been niet in orde is en dan weet je tenminste wat er mee is.

Elisa2

Berichten: 38024
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:46

horseygirlyx schreef:
Hoi allen!

Ik weet het even niet meer. Er is een paard te koop gezet door een stal die haar hebben overgenomen zonder eigenlijk iets van haar te weten, behalve dat ze op de renbaan is gebruikt.. ze stond daar in de weg dus heeft deze stal haar opgehaald en probeert haar nu door te verkopen.

Eigenlijk voor een ophaal prijs dus erg goedkoop.

Ze hebben daar nog niks met haar gedaan en het enige wat ze nu doet is rond rennen in de bak. Ze is ook wat vermagert. Ze is verder echt onwijs lief en rustig en ze huppelt vrolijk rond. Wel lijkt ze in trage draf wat kort te lopen bij haar voorbeen, maar zodra ze sneller gaat loopt ze weer recht.

Er komen handelaren bij haar kijken maar ik vind dat toch zo sneu dat ik onwijs aan het twijfelen ben om haar over te nemen.. wat raden jullie aan? Moet ik haar dan toch ook laten keuren? Is het te risicovol en moet ik haar laten gaan? Ze is 16 jaar. Ze verdient een goed huisje en iemand die er voor haar is.


Ligt aan je doelen, als een grasmaaier hebben en houden en DA kosten voor jou prima zijn dan kun je haar prima overnemen. Ga er maar wel vanuit dat dit dier geblesseerd is en waarschijnlijk alleen maar goed lijkt te lopen door de adrenaline.

har166

Berichten: 2049
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:20

Hoe ken jij dit paard dan?

Als ik zo je andere topics bekijk ben je op zoek naar een goedkoop paard, maar goedkoop is duurkoop in paardenland.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:41

Aangezien ik niet het idee heb dat je heel ervaren bent, zou ik voor een bewezen braaf paard gaan, en niet voor een garantie tot de voordeur- koop