Ex-paardenmeisje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GirlBond12
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-04-24

Ex-paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 10:24

Hi Bokkersss,

Ik ben eigenlijk een ex- paardenmeisje. Ik ben nu al zo'n 3 jaar gestopt met paarden.

Toch blijf ik het stiekem altijd een beetje leuk vinden, vandaar dat ik toch maar eens een bokt accountje heb aangemaakt.

Ik heb in totaal 12 jaar gereden, van mijn 4e tot mijn 16e. Maar wegens school en mijn werk had ik niet genoeg tijd meer.

Dus ben ik gestopt. Dit was toch een best een moeilijke keuze, paarden waren een groot deel van mijn leven en ik heb 5 jaar lang een eigen pony gehad.

Wie zijn hier nog meer ex-paardenmeisje (of jongens, of iets anders maakt niet uit)? En hoe was het afscheid nemen van de sport voor jullie?

Groetjess

SnuitjeLove
Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Ex-paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:43

Ik heb zelf van mijn 6e tot 23ste ongeveer in de paarden gezeten. Van mn 13e tot 23ste een eigen paard gehad die ik uiteindelijk heb moeten laten inslapen. Ik genoot altijd van de vele buitenritten en mijn paard gaf me een ritme in mijn leven. Inmiddels ben ik 28 en probeer ik het weer met een bijrijdpaard sinds kort. Ik ben daar nu 4x geweest maar ik twijfel enorm. Ik voel het niet echt meer, mis hierdoor mijn eigen paard weer en moet soms echt de motivatie verzamelen om heen te gaan. Ik twijfel nu of ik door moet zetten en wachten tot ik het weer echt leuk ga vinden, of toch moet accepteren dat ik geen paardenmeisje meer ben.

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Ex-paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:52

Ik vraag mij af… volgens mij ben je geen ex paardenmeisje. Maar een paardenmeisje.

SjonnieZ

Berichten: 2373
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ex-paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:01

Volgend mij heet dit niet ex-paardenmeisje maar paarden meisje in ruste…
Verder kan ik geen antwoord op jouw vraag geven, ik hobbel nog steeds rond.

TheNovelist

Berichten: 1515
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ex-paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:29

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Gereden van mijn 9e tot 17e, maar helaas stopte mijn manege ermee.
Tussendoor nog wel aantal buitenritjes gemaakt. Het lijkt mij hartstikke leuk om weer wat met paarden te doen, maar omdat ik al 7 jaar geen ervaring meer heb merk ik dat ik het lastig vind om het weer op te pakken.

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Ex-paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:40

Bestaat dat, ex paardenmeisje? Dat zit denk ik in je :D
Hier verkocht ik mijn paard in 2009 en was er helemaal klaar mee. Ik vond het niet leuk meer, was angstig geworden, te veel spanning en te weinig lol. In 2012 kwam ik met western in aanraking en ben ik bij 0 begonnen aan de longeerlijn om over mijn angst heen te komen. Inmiddels rijd ik weer fanatiek en hebben we een eigen paard en een leasepaard. Want ik heb mijn man ook leren kennen dankzij de liefde voor paarden en hij rijdt ook heel graag.

Dus ik denk dat afscheid nemen er misschien nooit helemaal in zit, alleen een pauze wellicht. :)

paars

Berichten: 5601
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:47

Paardenmeisje blijf je volgens mij altijd…
Er is een topic waar je mss ook nog wat ervaringen kunt lezen. Je bent 19, dus er zouden nog heeeeeel wat paardenjaren kunnen komen! Misschien past het op dit moment minder goed in je leven en gaat het later weer kriebelen.