Wat was jullie droompaard als kind?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRaisin

Berichten: 1762
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:16

Ik weet nog de eerste keer dat ik een haflinger zag op de manege bij mijn eerste paardijles, die vond ik zo mooi en ik fantaseerde dat ik daar ook op mocht rijden. Nu was dat een pensionpaard, maar ik raakte al gauw verknocht aan een andere haflinger dat wel een manegepaard was.

Daarnaast ook altijd verliefd geweest op valk-kleurige paarden.

Beide heb ik gekocht, maar de valk bleek helaas niet qua karakter mijn droompaard. Nu heb ik een haflinger en zij is zowel qua karakter als uiterlijk perfect <3

kimwilliam

Berichten: 1179
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:25

Als kind had ik niet echt een droom paard wel vond ik onze tuiger heel gaaf ( vos met grote witte brede bles, wit bij de kaak, op de bank een grote vlam en hoge witte vlammen op alle 4 de benen ) toen ik een pony mocht wilde ik een mini tuiger, nou die heb ik gevonden en gehad, niet alleen de looks maar ook het lopen ervan terwijl het een b welshje was! helaas mijn pony 2 jaar terug moeten laten gaan.

verder heb ik nu een tuiger die kwa karakter goed bij me past en blijf er wel een zwak voor houden maar wilde ivm de dressuur graag toch een keer een gaaf dressuurpaard.

via via een merrie op ons pad gekomen ( zie topic in ondertekst ) en bleek deze merrie gewoon 25% tuigpaard in zich te hebben. Nu verwacht ik hopelijk mijn droom dressuur paard ergens in juni te mogen verwelkomen, toch wat tuiger maar ook echt leuk dressuur bloed erbij voor wel een echt mooi massief maar toch elegant dressuurpaard <3 <3 *\o/* *\o/*

mijn huidige tuiger
Afbeelding

de combinatie waar ik een veulen uit verwacht
Afbeelding

JoukjeV

Berichten: 353
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:34

Afbeelding
Dit was mijn droompaard als kind....


Afbeelding
Bijna gelukt toch?
Helaas maar een paar jaar plezier van gehad. Hij heeft een ongeluk in de wei gehad en moest hem in laten slapen....

rien10
Berichten: 14762
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:59

Ik had geen droompaard, ik had een imaginair paard.
Bobo Lavorani. We waren samen wereldkampioen springen EN dressuur. (Simpelweg omdat ik van het bestaan van Miletary nog niet afwist). Uiteraard kon ik alles met hem. Ach ja, levendige fantasy :D

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:50

Mijn droompaard was een zwarte of vos met 4 hoge witte benen en een breede bles.
Onder tussen is dat veranderd naar een akhal-teke.

Maar dit is de pony die ik nu heb
Een mini paardje, ondanks dat hij niet mijn "droompaard" is, is hij wel mijn once in a lifetime paard. Zo ontzettend gek met hem <3
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:58

Een palomino, valk of appelschimmel Welsh A. De valk is gelukt, helaas was ik inmiddels volwassen. De schimmel heb ik nog wel eruit gefokt.

dierenfan
Berichten: 9655
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:16

Geen paard haha en inmiddels een Belgisch trekpaard 2x en past helemaal
Afbeelding

Zonnebloem24
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:59

Ik wilde als klein meisje een Appaloosa of Pinto.
Werd een Haflinger en Fries.

miereneter

Berichten: 2583
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:33

Zo leuk om te lezen!

Als kind was mijn droompaard de Arabier. Er was absoluut geen sprake van een eigen paard, ik mocht gelukkig wel op les. Ben 25 jaar volledig uit de paarden geweest en pas ergens na mijn 40e weer begonnen met rijden. Op de stal van mijn bijrijdpaard werd ik serieus verliefd op een Arabische jaarling. Over een paar dagen wordt hij zes en is hij vier jaar van mij <3 .

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:49

Mijn droompaard als kind was een politiepaard.
Ik herinner me nog heel goed dat ik met mijn ouders en broertje naar één of andere show in de buitenlucht ging.
Van de hele show heb ik totaal niets gezien, we stonden namelijk vlakbij een aantal politiemensen te paard.
Daar heb ik de hele tijd vol bewondering naar gekeken en ik vond de paarden geweldig.
Het heeft toen zo'n indruk gemaakt dat ik het nu nog precies weet.

Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 00:49

Mijn droompaard was de mini Shetlander op de eerste manege waar ik reed. Ik was fan van Shetlanders, hoe kleiner en eigenwijzer hoe beter _O-

Mijn smaak is inmiddels aardig verschoven. Arabieren vond ik vroeger altijd stom, nu is het één van mijn favoriete rassen en dan liefst een vliegenschimmel <3 Of anders een IJslander, smoky black met blauwe ogen of een homozygoot splashed white <3

Nog altijd geen paard overigens. Misschien ooit...

Kimmsel

Berichten: 830
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:16

Ik droomde toen ik jong was van een arabier. Gekregen toen ik 15 was.

Afbeelding

En vervolgens droomde ik van een paint. Erbij gekocht toen ik 23 was. :j

Afbeelding

Toen droomde ik nog van een warmbloed en het fokken van mijn eigen veulen.

Afbeelding

Afbeelding

En nu ben ik compleet met 4 paarden. :D

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:14

Afbeelding
Gladstone van Hugo Simon. Wat een karakter, wat een vuur. Ik zag hem toen ik met mijn ouders voor het eerst naar Jumping Amsterdam ging (mijn ouders hadden niets met paarden maar had kaartje als kerstkadootje gekregen) en was op slag verliefd. Mijn vader had foto's gemaakt en die op A4 formaat af laten drukken. Die hebben jaren boven mijn bed gehangen. Helaas zijn die foto's niet meer.

De liefde voor het springpaard en uitgesproken karakters is altijd gebleven.

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:34

We staan met onze droompaarden in de spots *\o/*

Melisje_92

Berichten: 1099
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:54

Hahah ik denk hier soms nog wel eens over na.
Ik wilde altijd een spirit, een valk.

En look what I got! <3

Afbeelding

lovelance

Berichten: 2018
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:14

Vroeger toen ons speeltuin grasveld een hoefslag had droomde ik over een grote vos, veel wit en Hannoveraan.
Afbeelding

Uiteindelijk kreeg ik een joekel van een KWPN op mijn 15e als eerste eigen paard.
Afbeelding

Op dit moment ben ik heel wat jaren verder en blijf ik op bruine vallen. Maar dan in de vorm van Spanjaarden.
Volgende week komt mijn nieuwe 2,5 jarige merrie aan, Spaans en (donker)bruin.
Haar vader lijkt trouwens enorm op mijn droompaard van vroeger:

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3711
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:49

Ik wilde altijd een zwarte arabier of een gouden akhal-teke. Uiteraard moest dat wel een hengst zijn.

Ik blijk alleen meer een merrie mens te zijn als een ruinen mens (met hengsten eigenlijk helemaal geen ervaring).
En eigenwijze pony's matchen kwa karakter veel beter dan arabieren. Dus heb ik nu 2 shetlander dames :D
Maar de zwarte doet af en toe net of ze een wilde arabier is, dus dat maakt veel goed :D _O-

pol013

Berichten: 9012
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:57

Een Haflinger.
Omdat we altijd in oostenrijk op vakantie gingen naar een zimmer frei met paarden en dat waren 90% van de keren Haflingers.

Ze waren altijd beeldschoon en in de bergen rijden op een Halfinger is wel echt een ervaring apart.

Nu heb ik gewone warmbloeden omdat die nu eenmaal makkelijker uit de voeten kunnen in de disciplines die ik graag beoefen.

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:38

Ik droomde altijd van een fjord. De manen vond ik cool en de karakters vond ik leuk! Op mijn 12e kreeg ik er zelf eentje.

Daarbij droomde ik altijd van een Spanjaard. Deze heb ik gekocht op mijn 18e. En hij is mijn once in a life time paard. <3

nardxash

Berichten: 4031
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:45

Als kind altijd gedroomd zoals vele van een zwarte hengst.

In oktober 2011 in aanraking gekomen met de merens.
Sindsdien alleen verliefd geworden op dat ras.

Als ik ooit de mogelijkheid krijgt dan komt er zeker een merens <3 Afbeelding

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:48

Mijn halve slaapkamer hing vol met posters van Fjorden, Haflingers en Friezen. De laatste zijn het uiteindelijk geworden, het zijn er inmiddels 4.

(De andere helft van de slaapkamer hing vol met backstreet boys en spice girls, van die liefdes is niet veel meer over, behalve dan dat ik veel liedjes mee kan bleeeren).

miereneter

Berichten: 2583
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:07

O ja, foto's! Mijn kinderdroom-arabier, die ik dus in mijn veertiger jaren eindelijk gewoon zelf kocht:


Afbeelding

pinto_1

Berichten: 2568
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:21

JoukjeV schreef:
[ [url=m/MSWwIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was mijn droompaard als kind....


[ [url=m/J7AbM6.webp]Afbeelding[/url] ]
Bijna gelukt toch?
Helaas maar een paar jaar plezier van gehad. Hij heeft een ongeluk in de wei gehad en moest hem in laten slapen....


Hee, wij hadden hetzelfde droompaard. :D (zie mijn vorige bericht)
Wel jammer dat je jouw paard voortijdig hebt moeten laten gaan. :(:)

JoukjeV

Berichten: 353
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:03

pinto_1 schreef:
JoukjeV schreef:
[ [url=m/MSWwIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was mijn droompaard als kind....


[ [url=m/J7AbM6.webp]Afbeelding[/url] ]
Bijna gelukt toch?
Helaas maar een paar jaar plezier van gehad. Hij heeft een ongeluk in de wei gehad en moest hem in laten slapen....


Hee, wij hadden hetzelfde droompaard. :D (zie mijn vorige bericht)
Wel jammer dat je jouw paard voortijdig hebt moeten laten gaan. :(:)


Wat grappig!!

Ben nu bezig met mijn 2e droompaard uit mijn jeugd. Dit is een meer jaren plan, maar al het goede komt langzaam...

Afbeelding

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:22

Wat grappig dat sommige hier perfect hun droompaard gevonden hebben. En andere echt ver de andere kant op gegaan zijn kwa paard.

Hier was de droom altijd een grote wilde spaanse valk ruin <3 zo eentje met een enorme nek.

Dat is helaas niet helemaal gelukt. Ik heb nu een eigen gefokte bonte warmbloed merrie :') her vurige karakter zit er wel in.

Hopelijk volgend jaar dekken met 50% kans op een (bonte)valk wellicht komt mijn droom toch een béétje uit <3

Afbeelding
Hier met mijn trainster afgelopen donderdag toen het weer eens lekker weer was.