Wat was jullie droompaard als kind?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:37

Mijn droompaard was een palomino, rond de 1.65m, merrie en heel erg lief. De naam stond ook al vast, Brouche (Broesje)
Maar nadat er op de manege een palomino kwam dat een draak van een paard bleek te zijn is die droom weggevaagd.

Mijn droompaard daarna werd een bonte. Het liefst een indianen paard, dat was ook mijn favoriet op de manege.

Nu zou ik denk ik voor een Fries gaan maar heb helaas geen eigen paard.

DJZ

Berichten: 3132
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:51

Vroegah (en nu nog steeds) was het bont, stippels en zwart..

Een bonte en stippels zijn wel in bezit geweest, helaas nu niet meer (stippel veel te vroeg moeten laten gaan, de bonte moeten verkopen)..
Afbeelding
Afbeelding

Maar met de zwarte wens is het helemaal goed gekomen :D
Afbeelding

ElCid

Berichten: 9238
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:52

Ik droomde van:

Een zwarte hengst; die is er nu in de vorm van Ultramar, onze Lusitano
Afbeelding

Een Arabier ( ElCid), jammer genoeg al 14 jaar geleden overleden op 12-jarige leeftijd:
Afbeelding

Een eigen veulen fokken; in dit geval een halfbloed Arabier ( Jasir) in 2017 overleden op 37-jarige leeftijd.
Afbeelding

Mijn 1e pony was de moeder van Jasir en ook een halfbloed Arabier. Op de foto met Jasir bij de voet ( 1980); zij is verkocht aan mijn toenmalige bijrijdster omdat ik Jasir wilde houden.
Afbeelding

En nog een veulen, intussen 19 jaar oud en een Paint Horse waar ik ook al lang van droomde.
Sweet Spot of Cash als veulen ( toen nog in Amerika ( New Mexico) waar we hem een jaar later hebben opgehaald).
Afbeelding

En vorig jaar tijdens de clinic van Jeff Sanders in de "two rein" ( kunnen rijden in de "two rein" was ook een "droom" en met Spot is dus een droom dubbel uitgekomen).
Afbeelding

Dus al mijn "droom" paarden hebben een deel van mijn leven uitgemaakt of doen dat nog steeds.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:10

Een palomino springpaard.
Maar dat werd een schimmel springpaard.

Daarna veel kleurtjes gespaard, bruin, bruin-bont, zwart-bont, zwart, maar geen palomino.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:18

Milton :)
En, helaas, nooit toe gekomen aan een eigen paard

Relserk
Berichten: 22
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:34

Een mooie barokke fries.
Helaas maar 5 maanden echt van kunnen genieten en daarna verloren aan gaskoliek ;( .

Rubs

Berichten: 527
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:53

Als kind tot (heeel) ver in mijn volwassen jaren gedroomd over een eigen paard. Altijd werd ik aangetrokken tot schimmels, en arabieren. Op mijn 51e mijn schimmel NRPS (Rubels x Gomel) gekocht. Ik heb hem nu bijna 8 jaar en vind het nog steeds bijzonder om dit paard te hebben.
Dus, voor wie het voorlopig nog met dromen moet doen... wie weet.

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:32

De zwarte hengst, natuurlijk!
Afbeelding

Altijd verknocht gebleven aan het Arabische paard en nu heb ik een (bruine) dochter van een zwarte hengst <3 (die ik overigens bijna liet staan om die reden, want vaak zijn ze te veel op kleur gefokt, alleen deze was 'per ongeluk' zwart :D )

Afbeelding

Mijn allerliefste merrie, die qua karakter echt álles is wat ik wenste toen ik als kind de boeken over de Zwarte Hengst verslond <3
Afbeelding

DemiSisa

Berichten: 1056
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:51

Wat een onwijs gaaf paard amyz en een machtig mooie foto! <3

Als klein meisje vond ik vooral van die grote, stoere, warmbloeden mooi. Met name van die mooie chocoladebruine. Dus de KWPN'ers etc. Later heb ik nog een poosje geroepen dat ik Friezen wilde, maar omdat dat geen enorme uitblinkers zijn in springen, duurde dat niet mega lang :+ Een hele poos daarna heb ik heel graag een Akhal-Teke gewild, deels door de verhalen van Josav hier, maar ook omdat ik er een paar in het echt heb mogen zien en dat vond ik toch zulke onwijs mooie paarden. Nog steeds sluit ik niet helemaal uit dat, als ik er ooit een tegenkom waar ik verlief op word, ik er zo een mee naar huis neem :') Maar dat geldt ook voor PRE/Lusitano en dressuurpaarden in z'n algemeen. Op dit moment droom ik van een vos met veel wit, dus 4x hoog, liefst een buikvlek en een mooie bles <3

Dit is overigens waar ik mee thuis kwam :D
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7424
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:16

Ik wilde een zwarte fries. Het werd bij nader onderzoek een zwarte barock pinto (kruising fries x tinker) met witte sokken.
Uiteindelijk heb ik er een bruine kwpn'er bijgekocht want was gek op zn koppie. En dat is tot nu toe echt mn favorietje met zn gekke fratsen.

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:19

Ik droomde als kind van een noordzweed, Lena Furberg tekende die prachtig in de Ponyclub.
Na haflingers, trekpaarden, heel veel Shetlanders, een anglo arabier, een camargue heb ik nu al jaren quarters en sinds vorig jaar weer een nsps merrie erbij. Maar ooit, ooit komt die Noordzweed er!

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:08

Een berber!! Mag je raden waarom hint... Ben van 1981

musiqolog
Berichten: 3359
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:19

Ik reed als kind helemaal niet. Was niet aan de orde: paardrijden was voor meisjes. Had dus ook niet echt een heel sterke mening over wat voor paard ik nou mooi vond. Maar na al die mooie verhalen en dito plaatjes kan ik het niet meer laten om me ook te melden.

Eerlijk gezegd wil ik ook nu geen eigen paard. Het kost veel tijd en geld en het heeft toch een flinke ecologische voetafdruk. Misschien ooit samen met een ander. Maar dromen doe ik gelukkig wel. Een Fries, dat is natuurlijk extreem tof. Of een schimmel van n'importe welk warmbloedras. Maar dan wel eentje die zichzelf perfect schoonhoudt. Anders sta ik straks als prins op het gele paard op mijn sprookjesfoto's. :D

pinto_1

Berichten: 2571
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:35

Benfan schreef:
Een berber!! Mag je raden waarom hint... Ben van 1981


Ik kom er niet op, zelfs niet met de hint. Maar nu wel heel nieuwsgierig. ;)

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:43

Als kind (nog voor ik reed, dus was jonger dan 7) was er een serie op tv over Polly. Een pony, denk een Welshje of zo, die alleen op pad ging en avonturen meemaakte en mensen redde. Deze was donkerbruin, met witte manen. Heel mooi. Dat was mijn droompony.

Nu ben ik gek op bruine paarden.

Na even zoeken heb ik Polly, die Poly blijkt te heten, nog gevonden.

https://youtu.be/MQ7-LqJ_6ss

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:32

Ik had altijd een zwak voor iets speciaals; zilverappel ijlanders, paint horses, appaloosas....IK had zo'n paarden encyclopedia en kwam altijd bij die rassen uit.

Een paar jaar geleden naar Amerika verhuisd en door een speling van het lot is deze nu al twee jaar van mij:

Afbeelding

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 04:43

Benfan schreef:
Een berber!! Mag je raden waarom hint... Ben van 1981



Artax, Never Ending Story?

weet niet of dat een berber is maar was het eerste dat in mij opkwam

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:40

Benfan schreef:
Een berber!! Mag je raden waarom hint... Ben van 1981


Is dat van Romana en Ragebol?

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:33

Een bont paard vond ik altijd geweldig als kind.
Ik denk door de indianen verhalen.

Eigen paarden nooit gehad en volgens mij heb ik zelfs nog nooit op een bonte gereden :')

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:37

een MLP G1: Bow Tie :D

Uiteindelijk dit gekocht

Afbeelding

veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 00:24

Ik heb altijd geroepen dat ik een koudbloed wilden.
Dat is aardig gelukt
Toen is 16 was hebben mijn ouders mijn verzorg pony kunnen over kopen. Een Haflinger. Inmiddels is zij al 14 jaar mijn maatje en is ze niet alleen gebleven.
Ik heb ook nog een kruising Welsh a x mini en een shetlander

Afbeelding

Lightielight

Berichten: 757
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:03

ALs klein meisje al helemaal weg van paarden, maar ik vergeet nooit de eerste keer dat ik "mijn droompaard" zag.... Wij woonden toen nog in Nigtevecht (ik was toen al volwassen en in de 30 ) en reden met de auto richting Amsterdam. Bij Driemond stak een ruiter te paard de weg over... ik weet nog wat ik er even stil van werd... een zwart bont paard, lage wapperende manen, mooie sokken, geen Vanner, maar een rankere tinker... Ik zie hem nog de weg over steken en mijn mond viel open.... zo prachtig......
Toen we een paar jaar later besloten om een paardje voor onze twee dochters aan te schaffen werd dat...... een tinker..... vele tinkers (en andere paardjes volgden), maar ons eerste tinkertje hebben we nog steeds..... een geweldige lieve oude dame van ongeveer 30 jaar....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Wat was jullie droompaard als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:25

Ik wilde graag zo'n breed gebouwde met een beetje sok, een vos, donkerbruine of zwarte met een kol en vier witte half hoge benen. Later kwam ik erachter dat het om een welsh cob ging... nadat ik zo'n paardenboek kreeg als tiener. :+

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:43


Mariska_28

Berichten: 10518
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:02

Granoek schreef:
Tinker of haflinger!

Heb nu een trekpaard en clydesdale. Ook helemaal niet meer zo fan van tinkers eigenlijk nu ik er over nadenk, maar krijg nog wel vaak de vraag of dit mijn tinkers zijn :+

Haha ik had het precies andersom. Ik wilde een clydesdale, maar heb nu Tinkers. Alhoewel mijn 2 jarige wel wat weg heeft van een clydesdale qua maat en kleur :D

Afbeelding