Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9751
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:33

Anomien schreef:
996981 schreef:

Wat maakt niks uit? De klinische bevinding bij een rx bemerkinng? Dat maakt zeker wel uit. Er zijn paarden met cystes op het straalbeen die 1,60m springen.

Als drie jarige laat je zo’n paard staan. Is hij 10, altijd in de sport uitgebracht en klinisch goed is het risico een stuk lager dat het dier alsnog last krijgt. Hetzelfde geldt voor ks en alle andere rx bemerkingen.

€20.000 is veel geld. Maar niet voor een goed en gezond paard… het paard met ks kan zonder bemerking zomaar nog een smak meer waard zijn.


20.000 geen geld voor een gezond paard?
Ik denk dat de gemiddelde bokker (en toch we redelijk afspiegeling van de maatschappij) dit wel veel vindt.
Denk dat het bij velen wel ophoud bij 8 a 10.000 euro.

Er staat een goed gezond paard, waarbij ik met goed bedoel dat het een kwaliteitsvol paard is met potentie voor de sport.

En nee, dan is €20.000,- niet veel. Zoek ze maar. Helemaal gezond, fijn te rijden en potentie voor dat geld :)

Ik zeg nog dat het veel geld is. Maar dus niet als je een echt goed paard wil kopen.

Anomien

Berichten: 7392
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:57

Ah zo. En toch kun je als je zelf handig bent, potentie kopen onder de 20.000 euro? Kost alleen wat investering qua training.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 17-04-24 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:06

Ik snap het wel dat je liever naar een gekeurd paard kijkt als er genoeg aanbod is. Het kost toch tijd om een paard uit te proberen, het liefste twee keer natuurlijk en dan moet je nog een keer rijden voor de keuring als je daar bij wilt zijn en je hebt geen idee wat daar uit komt.
Als je dat al een paar keer hebt gehad en dan was het afkeur, ook al betaal je dat dan wellicht niet zelf is het wel zonde van de tijd en de benzine. Zeker als het paard niet in de buurt staat.

996981
Berichten: 9751
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:07

Anomien schreef:
Ah zo. En toch kun je als je zelf handig bent, zat potentie kopen onder de 20.000 euro?

Ook gezonde dieren.
Ik heb een gezond 3 jarige merrie. Onbeleerd. Zonder mankementen. Die had ik, bij verkoop, echt ver ver onder de 8k verkocht. Gekeurd, maar wel onbeleerd. Of ze potentie heeft weet ik zo niet. (Ivm eigen bekken instabiliteit niet op stal). Ze loopt nog in het koppel op de weide.
Superbraaf beest in omgang. Moederlijn niet heel bijzonder naar mijn mening.
Wel onwijs lief, braaf en trailermak.
Als ze potentie lijkt te hebben, zal ik nog geen 20.000 vragen.


Ik heb het over een echt goede… met een beetje geluk koop je die inderdaad als veulen tot onbeleerd voor dat geld. Daarna wordt dat echt heel lastig.

Popstra
Berichten: 13771
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:53

Dat netjes trainen kunnen er maar heel weinig zelf.
Een jong paard 2 jaar laten trainen door een pro die ook wat wedstrijd ervaring aan het paard geeft komt je al ver boven de 20 te kosten.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31315
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:36

MD -> PP

Sababber

Berichten: 2701
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:33

Kabayo is er al iets meer interesse getoond nu de advertentie is aangepast? :)

Kabayo

Berichten: 14024
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 19:58

Sababber schreef:
Kabayo is er al iets meer interesse getoond nu de advertentie is aangepast? :)

Nee niks
Denk dat ik hem er hierna eerst afhaal. M'n moeder wil proberen hem te gaan rijden en ik wil hem dan dit najaar starten. Ik weer het anders even ook niet meer. Het gaat nu ook goed in de groep merries, dus dat scheeld al veel. Hij heeft in de gaten dat ie nu een ruin is haha. Nou heb ik ook een goede opvoedmama
Afbeelding
Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5384
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:10

Kabayo schreef:
Spenk schreef:
Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

Ik zit er inderdaad wel over na te denken
Trouwens, bij afkeur is de kosten toch altijd voor de eigenaar van het dier? Wij betalen bij afkeur wel de keuringskosten. Dat is geen probleem en lijkt mij meer dan schappelijk


kijk daarmee uit, vriendin kreeg een koper die gelijk voor alle foto's ging, dierenarts had niet zoveel tijd dus moesten die eerste gemaakt worden want dat koste de meeste tijd, rug nek benen van onder boven en alle kanten ipv beginnen met een gewone standaard keuring. Toen er een twijfel was over een foto was er al voor meer dan € 850 aan fotos gemaakt en wilde koper niet meer verder... draaide ze wel even voor die foto's op. Terwijl ie niet eens glas hard was afgekeurd.

GabberGill

Berichten: 5797
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:23

Als ik plek en geld had had ik deze wel gekocht maar ik zeg je heel eerlijk dat ik er 6000 ofzo voor had betaald en dan nog een keuring.

Heb nog niet alles gelezen trouwens. Ik vind het een heel leuk dier

Keell94

Berichten: 4052
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:28

Als ik zo je advertentie bekijk vind ik de eerste foto waar hij showt heel aansprekend, maar als ik dan de rest bekijk is het of ik een heel ander paard zie.
Op de rijfoto's is te zien dat hij nog heel ielig en groen is, weinig bespiering ook.

Ik ben paardenfotograaf en weet als geen ander hoe belangrijk foto's zijn voor het verkopen van je paard.
Huur een fotograaf in die weet hoe hij/zij een paard verkoopklaar op de foto zet, goede hoofd en standfoto en plaats ook een filmpje van het dier erbij zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten (zowel los als onder het zadel, en neem hiervoor dan een ruiter die niet te groot is en handig is qua rijden zodat het een mooi rustig beeld geeft)

Op zich denk ik dan dat het niet eens aan de prijs ligt, want zie een hoop paarden die nog niet eens zadelmak zijn voor meer weg gaan, en ik zelf ben maar 1.70 dus een paard van rond de 1.60 zou voor mij top zijn en zo zijn er wel meer mensen die niet een heel groot paard willen. Zou hem in de tijd dat hij nog te koop staat ook even goed laten doorrijden zodat hij ook wat aankomt in bespiering en wat meer op eigen benen gaat lopen voor eventueel een goed rijfilmpje/foto's

Raineri
Berichten: 6238
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:32

Oh die vind ik heel leuk! <3 helemaal mijn ding, en ben echt een merriemens. Twijfelde even.. maar ben echt te druk voor een paard. Koop je niets voor natuurlijk Kabayo. Maatje vind ik perfect, hij is prachtig én braaf. Enige “nadeel” is dat hij ruin is.

Denk dat veel mensen over de maat vallen. Kleintjes raak je helaas niet snel kwijt. Daarom zoek ik op kleintjes ook :j enige wat nog zou kunnen is toevoegen van een video. Die zie ik graag altijd. Maar, als ik het kon: had ik je gebeld.

imaudy
Berichten: 5058
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:48

Ik zou er een rijfilmpje bijzetten. Je omschrijft een heleboel, maar ik kan kunnen peilen hoe hij is. Vandaar een filpmje. Dan kun jee zien hoe stel hij reageert op de hulpen. Of hij de aandacht een beetje bij de ruiter houdt. Ik zou geen paard willen die altijd maar "aan" staat. Paard mag best wat spannend vinden, maar moet ook weer "zen" kunnen worden. Het is een jonge ruin, die zijn vaak nog wat speels.
Ik vind het op de laatste weidefoto "schattig".
Denk dat er veel aanbod is. Je zit ook in het Noorden.

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:21

Er zijn al veel reacties en ik heb niet alles gelezen.

Voor mij als eventuele “koper” haak ik al af bij deze foto’s.
Gaat voor dit bedrag mijn voorkeur uit naar een gekeurd paard, in ieder geval een standaard set van de benen.
( wanneer de kosten het bij afkeuren voor jou zijn, kan je de keuring net zo goed vooraf doen)

De maat is niet voor iedereen geschikt en daarnaast is de handel niet helemaal fijn op het moment.

zazaza
Berichten: 738
Geregistreerd: 03-05-06

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:03

Ik haak af op de rij foto’s…….hij kijkt zuur. Heb je geen foto met zijn oortjes mooi naar voren?

c_alsemgeest

Berichten: 20674
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:13

Ik denk dat je met goede foto's of nog beter een filmpje meer gaat bereiken.
De markt is wat terug gelopen en kleintjes zijn altijd wat lastiger.
Door hoe de foto's genomen zijn is het verschil tussen de los en ohz te groot. Zijn zeg maar steeds op een onfortuinlijk moment genomen waardoor het er zeker bij een jonkie slechter uit ziet dan nodig is.
Filmpje is dan veel beter en een goede stand foto.

Bloodymary
Berichten: 4539
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:13

Ik zou echt niet weten waarom er geen interesse is. Ik vind het een heel leuk paard. Mooi, ziet er gezond uit. Leuke leeftijd. Voor veel mensen is 1.60 juist een perfecte maat, die zijn zelf ook niet zo groot. Hij kijkt helemaal niet zuur, hij heeft juist een hele open blik. De prijs is best hoog, maar zo liggen de prijzen momenteel nu eenmaal. En ligt er ook aan wat mensen er mee willen gaan doen natuurlijk.

Dus geen idee. Maar ja, daar heb je ook niks aan.

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:15

zazaza schreef:
Ik haak af op de rij foto’s…….hij kijkt zuur. Heb je geen foto met zijn oortjes mooi naar voren?

Viel mij ook op en op de 2e rijfoto was het geloof ik erg ielig. Ziet er niet uit als een sportpaard, eerste foto is veel expressiever dus het zou er wel in moeten zitten

Rennie89
Berichten: 37255
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:28

Ik zou hem even een paar weken overal vanaf halen en in de tussentijd compleet nieuwe foto’s laten maken. Portret, stand en onder het zadel, met een zonnetje erbij :D mooie nieuwe foto’s werken toch vaak wel in je voordeel. Het is verder een aansprekend dier maar nog idd groen en een lastige maat, maar zou geen probleem moeten zijn. Prijs is naar mijn idee niet onrealistisch. M

Je woont niet echt in de buurt maar mocht je toch nog iemand voor foto’s zoeken kan je mij wel een berichtje sturen

SjonnieZ

Berichten: 2338
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:41

Ik zoek helaas voor jou geen paard. Maar als hij voor de sport te klein gevonden wordt waarom bied je hem dan niet aan voor de recreatie markt.
Een goed getraind en gezond recreatie paard brengt z’n geld tegenwoordig ook wel op.

Goed getraind is minimaal verkeersmak braaf in het bos en het veld, netjes stilstaan aan een touw en gemakkelijk te laden.

Die zijn best dun gezaaid hoor.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:56

Ik zou de eerste foto veranderen naar een andere foto, bv de tweede of de laatste. Eerste indruk is heel belangrijk en de huidige eerste foto vind ik persoonlijk niet pakkend.

Ik vind het een heel leuk en aansprekend paard trouwens! Wellicht wat duur vanwege de maat maar aan de andere kant is hij braaf en niet iedereen wil een reus dus zou goed moeten komen.

Sabri

Berichten: 1399
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:09

Een leuk paard alleen de foto's zijn wat verwarrend. Op foto een krijg je een bepaald beeld wat niet bevestigd maar juist onderuit gehaald wordt door foto 2 en verder. Alsof je naar verschillende paarden kijkt. Ook zou ik zelf niet opzoek zijn naar een 'clown' in zo advertentie, dan haak ik af. Maak er meer een geheel aansprekend geheel van of inderdaad een betere foto met wat filmbeelden.

Kabayo

Berichten: 14024
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 02:46

Een grappige clown is gewoon wel wat hem echt omschrijft.

Daarnaast bedank ik iedereen voor de tips. Maar ik had inmiddels al besloten hem er inderdaad af te halen en later er opnieuw op te zetten met nieuwe foto's. Wbt keuren van te voren ben ik nog niet over uit wat ik doe. Hij wordt eerst thuis gereden door m'n moeder en mij en zullen dan dit najaar of volgend voorjaar hem opnieuw aanbieden. Ik wil hem eigenlijk van te voren starten. Ook zal hij officieel gemeten worden. Ondertussen blijft hij te koop voor de juiste koper.

Het is niet dat het een vervelend rot paard is die we liever vandaag dan morgen zien vertrekken. Als dat zo was hadden we hem echt wel weg gebracht en laten verkopen. Wel zitten we eraan te denken hem misschien toch even op een stal te zetten om door te rijden

Voor nu, bedankt allemaal! Voor de tips die gegeven zijn en nog gegeven worden. Ik leer er ook weer van :) Ik leer er vooral van om ze vooral als veulen te verkopen en niet als 3,4 jarige :+

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:01

Ik vind het een leuk dier, inderdaad slim denk om even alles eraf te halen, nieuwe up to date foto’s te maken door een goeie fotograaf en dan een nieuwe poging te wagen.
Deze maat en kleur wordt ook veel gezocht voor de mensport als het een stabiel paard is met een goede beweging. Misschien is dat ook nog een overweging?

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:51

Hoi TS, leuk paard! Slim om voor nu de advertentie te verwijderen en later opnieuw te plaatsen met andere foto’s. Ik heb niet alle reacties gelezen, dus excuus als dit al eerder benoemd is, maar de tekst in de advertentie spreekt mij totaal niet aan. Als ik de foto’s zie denk ik; leuk paard! Maar je tekst komt gewoon nogal onprofessioneel over. ‘Voelt’ is met een t en niet met een d. Daarnaast zou ik juist benieuwd zijn, wat maakt hem dan een clown, wat maakt dat hij vertrouwd aanvoelt, met welke sprongen gaat hij vooruit; waar staat hij nu als rijpaard? Daarnaast raad ik je ook echt aan om goed te letten op je zinsbouw, zorg dat het echt een mooi logisch verhaaltje wordt.