[VOLG] Mayline, van project naar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 20:45

senna21 schreef:
Succes met je mooie paard. Bokt kan soms hard over komen, maar hopelijk neem je de bruikbare feedback mee. Het is niet leuk om te horen, maar wellicht helpt het jullie samen verder te groeien.


Zeker! Ik snap ook wel waar ze vandaan komen hoor. Maar dat is het lastige van achter een video of foto. Je ziet alleen wat er op dat moment gebeurd is. Ook hele leuke reacties met opbouwen feedback en tips gehad dus meer dan welkom!

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: [VOLG] Mayline, van project naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:12

Ik volg ook mee :)

7ofhearts

Berichten: 2793
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: [VOLG] Mayline, van project naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 07:06

Ik vind het fijn zoals de TS reageert op “ kritiek “ en er ook daadwerkelijk wat mee doet, zelfs al is het op het randje.
Top!! En veel succes met jou mooie project.

_Tarzan

Berichten: 11175
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Mayline, van project naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 07:59

Leuk en knap paard TS!
Ik dacht ook, die filmpjes zullen schrikbarend zijn, maar het viel mij mee.
Ik zou haar wat meer ruimte geven van voren en wat tempowisselingen rijden, verder vind ik dat je goed bezig bent. Succes!

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:12

Ik heb alleen het laatste twee filmpjes bekeken, weet nog waar jullie vandaan komen en ik zie zeker vooruitgang.

In het hele laatste filmpje kantelt ze echter haar hoofd, ik zou zeggen iets meer de buitenhand er bij. Er is een stukje waar ze haar hals echt laat vallen en dan loopt ze ook gelijk los door het lijf. Ook de overgang terug van de galop naar de draf, ondersteun met been en blijf van achter naar voren rijden. :-) En vooral zo lekker verder oefenen en inderdaad als het kan zou wat meer schakelen fijn zijn om haar net nog wat fijner te krijgen denk ik.

Eerste filmpje zou ik zeggen, rijdt eens lekker naar voren en niet teveel terug. Paard houdt zich nog te vast en wordt te beperkt aan de voorkant. Gooi lekker die hand eens naar voren als ze zakt, vul aan met been en laat haar volledig nageeflijk worden.

Kreupelheid zie ik niet, wel een paard wat nog vasthoudt maar zie bovenstaande. Dat komt wel goed.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Mayline, van project naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:47

Handen los en gas is het enige wat ik wil zeggen.

Ik ga niet zeggen dat het slecht is want ik heb zeker slechter gezien en voor me gekregen. Eerst gas en los en dan pas oppakken. Je ziet dat ze vastpakt waardoor ze vasthoud in lijf en der pas dan niet is wat het zou moeten zijn en er onrust op voor ontstaat.

Maar he je hebt er pas 4 maandjes ofzo dus ik ben benieuwd wat we nog van jullie gaan zien.

Succes in ieder geval en het is een leuk dier.

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:04

Ik vind het altijd dapper als mensen nog rij foto’s en filmpjes posten op Bokt. Het gaat er soms hard aan toe.

Ik zie een paard die nog héél veel moet leren. En ook een ruiter die nog wat aan haar paard moet wennen.
Laat haar eens behandelen door een goede fysio/osteophaat/chiropractor (die laatste vind je nog wel eens binnen dierenartsen praktijken), doe je teugels een halve kilometer langer en laat haar lekker op eigen benen lopen. Geef haar dat vertrouwen. Kilometers maken. Ben je al met haar naar buiten geweest? Ik denk dat recht toe recht aan lekker lopen haar veel goed zou doen :)

Lekker doorwerken, je hebt er een leuk paard aan.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:08

Ik dacht al: wat een bekend hoofdje in uitgelicht! Leuk om Mis (nu May ;) ). Hier tegen te komen. Even een stipje om later bij te lezen en jullie natuurlijk te volgen!

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 22:41

prugelpiet schreef:
Ik vind het altijd dapper als mensen nog rij foto’s en filmpjes posten op Bokt. Het gaat er soms hard aan toe.

Ik zie een paard die nog héél veel moet leren. En ook een ruiter die nog wat aan haar paard moet wennen.
Laat haar eens behandelen door een goede fysio/osteophaat/chiropractor (die laatste vind je nog wel eens binnen dierenartsen praktijken), doe je teugels een halve kilometer langer en laat haar lekker op eigen benen lopen. Geef haar dat vertrouwen. Kilometers maken. Ben je al met haar naar buiten geweest? Ik denk dat recht toe recht aan lekker lopen haar veel goed zou doen :)

Lekker doorwerken, je hebt er een leuk paard aan.


Haha dapper zou ik het niet willen noemen. Ben vooral trots op hoe ze is 4 maanden nu al zo aan het vooruitgaan is en wilde dat graag delen!

Naar buiten zijn we nog niet geweest ohz wel aan de hand. Ze is nog niet helemaal verkeersmak en aangezien we aan een landweggetje die uitkomt op een b weg waar ze echt ongelovelijk hard en aso rijden doe ik dit nog even niet. Wel zijn we net van het erf wat kleine stukjes aan het meepakken als we gaan wandelen!

Thanks voor je adviezen! Wennen moet we beide zeker hihi. Ik kom van een pony die ik na 4 jaar blind kon rijden en zij moet echt nog veel leren, gelukkig beide mega leergierig en leren we echt van elkaar. Ze laat duidelijk merken wat ze oke vind en war niet hihi, ook met te grote hulpen.

Ondertussen zit ze een beetje in de drakenmodus :D een beetje ik ben 2 en ik zeg nee (maar nu: Ik ben May en ik zeg nee :+ :j , liet zich vandaag na het loszetten in de bak (20 minuten zodat ze even kon rennen, in het land eet ze liever de hele dag hihi) ook niet meer vangen.. oeps sorry mensen na mij.