shetlanders minderwaardig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:07

Mijn shet kan voor de kar, ik kan er nog eens een toertje mee doen, en ik als ze dat niet zou kunnen vind ik het nog leuk om ze gewoon bezig te zien!

En wie nog twijfelt of een shet de moeite is, kom maar eens kijken dan! Fury is de meest eigenwijze, irritante (tegen andere paarden dan) shetmerrie die er is! Ze is 1 m en speelt baas over de héle kudde wilde paarden (waaronder toch ook een hoop pismerries en ze is er dan nog eens als laatste bijgekomen ook!)

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:10

ik vind het wel een beetje raar als je shetjes minderwaardig vind net zoals bij mij ik verzorg een newforest pony en een shet dat was echt een schatje.
toen liet ik dus op school fotos zien want ik was natuurlijk vet blij.
over tanja(newforest pony) waren ze vet entousiast en toen liet ik fotos zien van die shet en toen was het echt van jonge verzorg je die ook.
dus ik zei jah natuurlijk en toen was het echt van daar kun je toch helemaal niks mee doen.
daar was ik het dus helemaal niet mee eens want shetten zijn vet lief??:) nou groetjes van mij

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:35

wie het kleine niet deert is het grote niet weerd! Haha!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:38

Ik ben gek op shets.
Het zijn gewoon leuke taaie beestjes waar je ook veel mee kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:46

BlazingBoots schreef:
wie het kleine niet deert is het grote niet weerd! Haha!


Amen

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:52

Yaar"]
[quote="BlazingBoots schreef:
wie het kleine niet deert is het grote niet weerd! Haha!


Amen
[/quote]

zei ik vroeger altijd toen ik nog op mijn oude shetlander langs de weg reed en mensen commentaar hadden.
deed het altijd weer goed! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:04

Ach, als ik met Tess een rondje aan het lopen was, en ze mocht het laatste stukje grazen, kreeg ik altijd het commentaar 'Goh, heb je thuis niet eens genoeg gras voor dat ukkie?' of 'Grote hond!'. Ik kijk er al niet eens meer van op Haha!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:10

ja of....He! ga van die cavia af...(opzich wel leuk bedacht maar toch niet grappig! Boos!)

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:15

Buitenzorg schreef:
Tja en de opmerkingen van hondenbezitters die denken dat ze leuk zijn. Kom je al wandelend met je shet een hondeneigenaar met hond tegen. Kijkt zijn hond aan en zegt: Zoho, Boris, (of wat dan ook) kijk eens wat een grote hond!
Wat ik meestal terugzei was: Ies, moet je nou eens kijken, das een kleine pony.....


Die ken ik ook ja. Of als je er naast loopt: "Waarom laat je je pony uit?" of "Moet je er niet op zitten?" en als je er op zit "Ahhh wat zielig"

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:54

jah das waar dat zeiden ze bij mij ook altijd van arme jij dat je met zon beestje moet lopen nou ik vond het toen niet zo leuk in het begin maar later heb je er gewoon lak aan ik teminste wel hoor:):j

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:12

Ik heb ook een shet en ik vind ze geweldig!!!

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:50

ik heb dat ook soms en idd ik word er soms ook met geconfronteert Scheve mond zij ik gisteren, tegen een muts dat ik een ponytje had sinds zaterdag! en zij vroeg ooh wat voor 1 en ik zij een shet! zij: OOOOOOH een shet MAAR....
dan heb ik zoiets van:blokkeer/verwijder Boos!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:11

Tsja... ik herken het. Als sommige vragen wat voor pony ik heb en ik zeg een mini shet dan is eht altijd: Ohw.. (dus heel minderwaardig) maar goed als je het zelf leuk vind, waarom niet? Shetlands zijn vaak veelzijdiger als paarden? Tong uitsteken Ik wil niet opscheppen hoor Schijnheilig

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:00

Ja jammer is dat... wat ik wel merk aan shetlanders is als men er iets uit wil halen men eerlijk en lief moet zijn voor ze, dan gaan ze door het vuur voor je.... en ja we weten allemaal niet alle mensen zijn eerlijk en lief voor een paard.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:55

Tsjah er zijn gewoon mensen die niet van shetten houden. Maar dat wil nog niet zeggen dat deze paardjes dan minderwaardig zouden zijn
ik vind shetlanders juist supergaaf en je kunt er zo ongeveer net zo veel mee doen als met andere rassen

Op de manege hadden ze eerst ook shetlanders maar de eigenaar heeft ze verkocht omdat ze toch alleen maar ontsnapten en alleen maar aten en verder niks. Hij heeft er volgens mij totaal niet bij nagedacht hoe veel kleine kinderen hij daarmee verdriet heeft gedaan.... kleine kinderen die nog niet oud genoeg zijn om te rijden maar wel een shetje alvast kunnen verzorgen

Kijk zo belangrijk zijn shetten dus.... Ze zijn zeker zo waardervol als andere rassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:13

Ik vind Shetjes niet minderwaardig hoor. Lachen

Maar het is idd wel zo dat veel mensen zo denken. Zowieso, als je niet op het paard kunt rijden vinden de meesten het maar niets. Nou, het maakt mij niet uit hoor dat ik niet op Moon kan rijden. Het is zo beter voor haar, en bovendien zijn er nog zoveel andere leuke dingen die je kunt doen met een paard!

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:28

jah idd dat vind ik ook jah.
en ik had mn andere verzorgpaard nog om op te kunnen rijden maar die is nu ook te oud nu hebben ze ook weer een nieuwe er bij en dat is ook wel weer leuk
mja ik vind shetjes vet schattig en het is niet zo dat je er niks mee kunt Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:36

Ik vind het echt dom van mensen die zo denken, hoeveel dingen kan je nou wel niet met zo'n shet doen?
Er zijn echt zat dingen die je kan doen hoor Lachen Maar wat ik ook zo dom vind van sommige mensen is dat ze een shetlander hebben, en er dan niets mee doen omdat ze zeggen dat ze er niets mee kunnen doen omdat ie zo klein is enzo.. Scheve mond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:53

BlazingBoots schreef:
Och nou als je denkt dat dat erg is...
Moet je voor de gein eens de paardenhouderij opleiding doen en dan zeggen dat je een shetlander hebt...
Ze lachen je met z'n allen (incl.leraren) uit.

echt, slaat helemaal nergens op! Boos!


The same here, doe paardenhouderij en heb een shet, kortom wat doe ik in ***naam op deze opleiding ?!

Ik trek me er niet zoveel van aan, heb lol met mn beessie en hij is me evenveel waard als andere paarden.

Maar had laatst wel zoiets van sjee...
Meiske uit mn klas ( kampioen dressuur z etc, nogal goede wedstrijdamazone dus ) zegt tegen mij : "Maareuh... san... wat ga je nou doen met die shetlander van je...? " met een blik en een houding daarbij van: Wat kún je dr uberhaupt mee doen ?

En met de open dag van school, dan mogen er paarden van leerlingen mee, ze zaten erom verlegen dus ik bood aan om met Bas te komen, zeggen ze: "Ja leuk dat je komt maar die shet hoeft niet mee, we willen wel échten...."
Is een shet niet echt dan ? ik train mijn shet net zoals een 'normaal' paard van formaat en koop 'paarden'dingen voor hem...

Maar over het algemeen heb ik zoiets van laat ze maar, zolang ik maar tevreden ben

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:09

ik heb ook een verzorgpony , die is n kruising shet x fjord x welsh, maar hij is iets groter dan n shet. dan zeggen ook mensen van: zo, je pony aan het uitalten, en daar kan ik dan wel om lachen. en ik bedoel maar, ik heb wel eens kleine kinderen die wél mijn verzorgpony durven te aaien, en niet die grote. dus eigenlijk zijn de kleine lieverdjes veel minder beangstigend dan die grote paarden. ik vind dat shetten en alle andere kleine ponies evenveel (miss wel meer!!!!!!!!!!!!!) waard zijn als die grote, ook al kan je er niet op rijden. maar ik vind dat dat ook niet hoeft, want als je een ehte paardengek bent hoef je niet te rijden....

xxx Ilse

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:23

Nu is Quicky wel een groot uitgevallen exemplaar, maar al bij al heb ik tot nu toe vooral leuke reacties op hem gehad tot zelfs boden toe en de vraag of ik aan hen zal denken als ik hem verkoop
Hij is dan ook superbraaf en lief, laat zich begeleiden door een kind!!! De ene "halve" gare die denkt dat ie leuk is door héél hard te gaan tuuten terwijl hij met een vrachtwagen komt langsscheuren net langs mijn pony kon gewoon een onverschrokken pony aanschouwen die daar totaal niet op reageerde en mijn middenvinger Tong uitsteken Mijn shet (of Classic Pony) is goud waard Die is tenminste opgevoed ... kunnen we van die mensen met dergelijke reacties jammer genoeg niet zeggen!!!!!

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:49

dat maak ik ook dagelijks mee in de zomer. loop ik dara met me dikke shetje rond de lopen omdat ze beweging moet hebben hoor je elke keer wel 5x: hey ben je je hond aan het uitlaten Haha!
ik aardig: ja zoals u ziet he Boos!

maarre vandaag had ik leuke reacties Lachen
liep op de dijk en kwam een groepje wandelaars die aan het oefenen waren voor de nijmege 4 daagse en een hond tegen. grietje rent op die hond af die maar iets kleiner is. en gaan ze snuffelen en likken. die mensen meteen zo van: wat een leuke pony enzovoort.
nog ff mee staan praten OK dan!
zo kan het ook dnek ik dan Haha!

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:39

nja dat had ik laatst ook ik was met william aan het lopen even voor de duidelijkheid Haha! william is mijn verzorgshet en het is een henstje dus nogal wild toen was hij dus de hele tijd van die rare dribbelpasjes aan het maken toen zag je die mensen echt kijken van HUH Verward wat doet die nou raar en 1 iemand vroeg zelfs of ie ziek was ofzo nou toen lag ik dus helemaal plat van het lachen Haha! beetje vaag verhaal maar was wel lollig *LOL*

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:13

shetlanders zijn top beestjes! ze zijn zo lekker knuffelachtig! op een stal waar ik werkte hadden ze er 60 en gingen ze ermee naar keuringen! kei leuk! je kan er gewoon net zoveel mee als met grote paarden! alleen kan je er niet zo lang op blijven rijden!
maar ze kunnen net zo veel! mijn shetty kan ook pirouettes draaien, gallopwisselingen OK dan! en al die dingenzonder probleem! teminste als ze je mag, want dat shetlanders ijgenwijs zijn klopt wel degenlijk hoor! maar dat maakt ze juist zo leuk! OK dan!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:53

Misschien stelt het je gerust dat ze op mijn welshjes ook neer kijken Haha!.

Ik heb al heel wat vreemd kijkende gezichten gezien als ik weer eens moest uitleggen dat ik mijn pony's niet heb om zelf op te rijden.
"Maar wat doe je dan met die pony's?"
Tsja, hetzelfde als met een groot paard. Mennen, vrijheidsdressuur, wandelen, fietsen en soms buiten ritten maken.
"Waarom koop je dan geen grote?"
Omdat ik kleintjes mooier/liever/leuker vind???
"Oh"

Tsja, laat ze maar denken. Ik ben gelukkig met mijn mini pukjes en ze gaan er voor geen goud uit, wat anderen ook zeggen of denken!