Mel en ik in Denemarken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 12:41

Ja echt heerlijk. Ik heb wel twee uurtjes besteed aan het hek en het veiliger gemaakt. Maar er staat geen stroom op en dat kan nu ook echt niet :')
Maarja ze blijft hier ook wel achter staan.. De andere twee paarden zijn braaf achter het enkel hoge draadje gebleven en nu is het overal weer in elk geval een meter hoog zonder los wapperende lussen

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 18:58

Ennn een berichtje gehad dat ze lekker plat lag te slapen *\o/*

Nado
Berichten: 3353
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:01

Heerlijk dat het zo goed gaat! Is de stal dichtbij jullie huis?

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 09:06

Zo'n beetje 20 minuten rijden. Het is dus wel te doen.. veel in Denemarken is nog heel traditioneel met s zomers vol op de wei en in de winter vol op stal. Of overdag 3 uurtjes in rondom beschermers naar buiten. Dat is niet wat ik zocht :) en dan heb je in de weinige buiten plekken ook nog degene met teveel modder en dan moet je dus ietsje verder rijden :P

Een huis update:
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag moet er nog een laatste laagje verf in de slaapkamer en dan kunnen we daar weer in :j we slapen nu in de woonkamer haha.

Voor het schilderen hebben we trouwens hulp, een vriend van mijn vriend is opgeleid schilder maar zit nu al jaren thuis ivm chronische ziekte. De ene dag kan hij nog geen vork vasthouden en de andere dag kan hij een hele kamer schilderen. Voor ons prima natuurlijk, alle hulp is welkom :D en zo kan hij ook wat verdienen om leuke dingen te doen

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:52

Leuk zeg! Blij dat Mel het ook zo goed doet, wauw!

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 17:58

Vandaag heb ik met mel een rondje over het terrein gedaan. Ze leek namelijk al ietsjes meer gerust dat de andere paarden niet oplossen in de lucht zodra ze zich omdraait. Ze heeft zelfs een rondje in de binnenbak gelopen, maar daarna moest ze wel weer heel even bij de rest checken :') . Achja dat komt ook wel weer goed.

Verder heb ik vandaag even een tuin dagje gedaan, wat bloemen gezaaid en het gras wat in toom gebracht en de buiten tafel en stoelen klaargezet.
Niet dat het al echt zomer weer is maar dat komt vast snel :j O:)

Afbeelding
Oja dat rechts tegen de carport aan heb ik maar gelaten omdat ik geen idee heb wat voor planten dat zijn haha. Dus ik laat het groeien en dan haal ik later er wel tussenuit wat ik niet leuk vind

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 16:22

Enn ik heb een baan gevonden *\o/* marketing en online sales. Ik begin per 1 juni, dus ik heb nog lekker wat tijd voor het huis en papierwerk voor immigratie etc

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:52

Wat gaaf, werk je vanuit huis?

Nado
Berichten: 3353
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:01

Wat goed, gefeliciteerd!

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 17:47

Thanks! Nee niet vanuit huis, maar het kantoor is letterlijk het gebouw naast de stal van mel 8-) dus dat is ook erg relaxed

RoxanneJessy
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-03-24

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:04

Jeeej zo leuk! Gefeliciteerd

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 10:00

Vanochtend lag mel lekker te snoozen in het zonnetje op de wei
Afbeelding
Zij heeft het goed naar haar zin :) ik heb de deken er ook maar even afgehaald, de afgelopen dagen was het wat kouder met regen en s nachts richting de -1. Maar nu is het wel weer lekker

RoxanneJessy
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-03-24

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:14

Aah knap paard !! ❤️❤️ zo fijn om haar zo relax te zien

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:06

Zo fijn hoe ze daar ligt. Jouw dame terug dicht bij jou! Heerlijk!

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 17:08

Ughh en nu heeft ze haar halve onderbeen aan de voerbak binnen opengehaald ^) ik zag het gebeuren.. Ze stond naast dat ding en werd toen weggejaagd. Gelukkig is het maar oppervlakkig geschaafd maar ze vond het zelf erg pijn doen en het werd vlug dik. Dus ik heb 10 minuten gekoeld en klei erop gedaan. ze loopt er trouwens goed op, na het behandelen ging ze in een galopje weg :') en nu schraapt en trilt ze niet meer dus het doet niet zo heel zeer meer :(:)

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:00

Ahh arme Mel! Dat is niet goed inderdaad. Gelukkig heeft jouw paardenmama je goed verzorgd :D Hopelijk komt t snel goed :D

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 21:33

Ja.. ze zeggen altijd dat paarden heel hard zijn voor zichzelf en ik wil niet zeggen dat ze een aansteller is. Maar ze laat het wel altijd goed merken als ze iets heeft zeg maar :')
Hopelijk is het morgen ook weer dun

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:40

Hahaha, Mel heeft wat last van aanstelleritis? :D Komt helemaal goed met jouw zorgen! Ben je niet bang voor een dierenarts te moeten bellen daar in Denemarken?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:48

Och, ik dacht hem jullie gevonden en eens kijken naar leuke updates maar de dag is niet zo fijn afgesloten zo te lezen -O- Hopelijk blijkt het zo oppervlakkig en is het been morgen weer dun, ze kan hem gelukkig goed in beweging houden.

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 22:10

Furst schreef:
Hahaha, Mel heeft wat last van aanstelleritis? :D Komt helemaal goed met jouw zorgen! Ben je niet bang voor een dierenarts te moeten bellen daar in Denemarken?

Een beetje wel ja :P en tja wat moet dat moet. Gelukkig is het paarden houden verder in het dagelijks leven een stuk goedkoper dan in nl.. zo kunnen we een beetje sparen voor het geval dat dat nodig is :+ .

Maar dit ging echt niet heel hard ze heeft alleen een suf volbloed huidje, aka crêpepapier -O-

Ze heeft wel heel knap haar voer in de binnenbak gegeten, waar ze helemaal zonder ander paard in stond. Ok ze heeft een paar rondjes gelopen en gehinnikt maar het ging wel met de tijd steeds beter :j binnenkort kunnen we daar ook in aan de slag

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:16

Is het hooi daar goedkoper ofzo? Of wat moet ik er mij bij voorstellen?

Arme huid van Mel, gelukkig is het maar een schaafwond. En hey, er is vooruitgang. Elke dag een beetje. Wij zijn trots op Mel! Ik vind het echt fijn jullie avonturen te lezen.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:22

De meeste dierenartsen spreken Engels vanuit de opleidingen. Mijn tip: je paard inschrijven bij een dierenarts voordat je problemen krijgt. Een e-mail sturen met vertaling + Engels eronder indien er iets aan de hand is (ook in noodgevallen!) en dan direct Bellen, zeggen dat je nog niet zo goed Deens spreekt en of ze met spoed je e-mail willen lezen en terug bellen. Dit heeft mij waar ik woon altijd geholpen, ook toen we met spoed moesten naar een kliniek. Tegenwoordig bel ik, leg ik het uit aan de telefoon en belt de veearts mij terug om de laatste dingen te bespreken indien nodig. Kost iedereen de minste tijd en is zeer effectief.
Verder kan de veearts je adviseren over lokale medische noodzakelijkheden zoals ontworming, enting schema’s, documentaties/registraties.

Veel plezier en ik hoop dat je een mooie tijd gaat hebben.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:28

ow wat een pech zo op haar eerste dag met haar been. Hoop dat het geen verdere gevolgen heeft. Kun je die voerbak niet weghalen en er iets veiligs voor terugzetten?

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 08:26

Thanks! Ja gelukkig heb ik mijn vriend ook om te helpen vertalen :) ik heb me aangesloten bij de hoefsmid en dierenarts van mijn stalgenoot.

En wat betreft kosten.. ik betaalde in Nederland 300 euro per maand en dan nog bijna 100 euro per maand aan bijvoer. Nu sta ik de eerste maand gratis, daarna ca 100 euro per maand. Qua bijvoer moet ik nog even kijken wat nodig is, ik maak nu nog de fibrebeet en lijnzaad op uit Nederland met een vitamine muesli van hier. Waarschijnlijk komt het uit op iets van 30 euro per maand :P

Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:26

100€ per maand :wow:

Ik betaal hier 320€ (geen stal, 24/7 buiten met schuilstallen, geen binnenbak), all inclusive dat wel. Moet alleen zelf krachtvoer kopen en voeren. Ik zit hier wel midden in het bos en onder de rook van Aarhus.

Bijvoeren doe ik alleen na het rijden, maar een zak PAVO slobber van 15kg. kost hier al 30€ per zak.

2 weken geleden was ik voor een spoedje op zondag nog 600€ kwijt voor een bezoekje van 15 minuten en een verbandje.

Ik vind paarden houden in Nederland een stuk goedkoper -O-