Volg je paard 2024!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:17

In maart heb ik voor het eerst gedraafd met mijn Lusitano! Dat was de derde les die ik van mijn instructrice kreeg, een dag voor ik op vakantie ging naar Amerika. Helaas is mijn instructrice tijdelijk uitgeschakeld en dus oefenen we even zelf verder. Ik ben van mijn vakantie teruggekomen met een flinke voorhoofd- en bijholteonsteking, maar dat mag de pret niet drukken. De eerste week hebben we lekker aan de hand gewerkt en afgelopen woensdag heb ik het zadel er weer bij gepakt. Opstapje in de rijbak klaar gezet, cap in de hoek gelegd en dan zien we het verder wel. loswerken aan de hand ging super relaxed. Het inparkeren was direct goed. Dus maar de cap op gezet. Inparkeren en voet in de beugel? Prima. Zitten? ook helemaal prima. En dan begint het: Quieta is je dan volledig kwijt. Ze mist dan echt iemand in de rijbak en moet echt schakelen naar het feit dat je op de rug zit. Het steuntje vanaf de grond heeft ze echt nog wel nodig, maar toch stapte ze wel een paar pasjes weg. Dus voorlopig is dit ons huiswerk. Opstijgen en wegstappen. Dan komen er vanzelf meer pasjes bij.

En wanneer onze fantastische instructrice dan weer terug is, kunnen we opnieuw meters gaan maken!!

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:21

LvdO schreef:
In maart heb ik voor het eerst gedraafd met mijn Lusitano! Dat was de derde les die ik van mijn instructrice kreeg, een dag voor ik op vakantie ging naar Amerika. Helaas is mijn instructrice tijdelijk uitgeschakeld en dus oefenen we even zelf verder. Ik ben van mijn vakantie teruggekomen met een flinke voorhoofd- en bijholteonsteking, maar dat mag de pret niet drukken. De eerste week hebben we lekker aan de hand gewerkt en afgelopen woensdag heb ik het zadel er weer bij gepakt. Opstapje in de rijbak klaar gezet, cap in de hoek gelegd en dan zien we het verder wel. loswerken aan de hand ging super relaxed. Het inparkeren was direct goed. Dus maar de cap op gezet. Inparkeren en voet in de beugel? Prima. Zitten? ook helemaal prima. En dan begint het: Quieta is je dan volledig kwijt. Ze mist dan echt iemand in de rijbak en moet echt schakelen naar het feit dat je op de rug zit. Het steuntje vanaf de grond heeft ze echt nog wel nodig, maar toch stapte ze wel een paar pasjes weg. Dus voorlopig is dit ons huiswerk. Opstijgen en wegstappen. Dan komen er vanzelf meer pasjes bij.

En wanneer onze fantastische instructrice dan weer terug is, kunnen we opnieuw meters gaan maken!!


Dat klinkt echt als een hele fijne manier van trainen :D

DJZ

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:56

@LvdO: Heel mooi om op die manier te werken. Eerst vertrouwen, dan komt de rest stapje voor stapje vanzelf :j Met Pablo ben ik ook met precies die stapjes begonnen. Nu 2 jaar later kunnen we relaxed draven.

Vandaag dus wedstrijd gestart. Nieuwe locatie. Gelukkig aan het begin van de avond en niet midden op de dag.. Ik heb het idee dat hoe "slechter" ik het gevoel heb dat het gaat, hoe hoger de punten zijn :=
De vorige wedstrijd was ik erg geconcentreerd en er ook echt met mijn gevoel bij.. Vandaag was ik er met mijn kop totaal niet bij en had echt het idee dat ik heel onrustig was... Jury zag dit er niet vanaf (heb ff gezellig zitten kletsen na de hand) en de proeven werden beloond met 199,5 en 196 :wow: We zijn nu plotsklap B+10 >;) Ikke niet meer snappen nie.... := Ik ben er echt heel blij mee, absoluut, maar zo niet verwacht haha. Zelfs in de 2e proef een 9 voor het afwenden bij A :oo Filmpjes volgen :D

Afbeelding

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 00:18

lvdo: herkenbaar, fijn dat je zo rustig aan doet! Hebben veel jonkies(en oudere dieren) veel baat bij!
DJZ: wat heb jij toch een gaaf paard <3 Fijn dat de wedstrijden zo goed gaan!

Hier zitten we op de helft van de 10km doel, :+ We doen zo'n 30 min over 4km met inmiddels gemak. Was vooral bezig met ontspannen en kan toch wel zeggen dat we daar veel vooruitgang in hebben gemaakt. Lekker buiten dressuren doet wonderen, :) . Is best intensief nog. Begin rustig aan te merken dat hij sterker word, dus dat is meer dan zat. Ook voor het eerst gesprongen, dat zet ik hopelijk ook rustig door nu de bak droog begint te worden. Met verhoogde balkjes gewerkt deze week en hij brak geen been, dus, vooruitgang. :D

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:36

Whoops! Beetje laat! Totaal gemist dat er een 2024 topic was :')

Ik heb inmiddels mijn doel voor 2024 onverwachts snel gehaald :') Begin januari was mijn doel om in 2024 de L1 uit te rijden! 4 februari ons L1 debuut gehad, heel open minded heen gegaan en kwamen met fijne feedback en 186 en 185 punten thuis! Thuis gewerkt aan de feedback en volgende ronde 207 en 201 punten gereden :wow: Super trots en gaf enorm veel vertrouwen dat we toch wel degelijk een proefje konden rijden als de voorbereiding goed genoeg was! Daarna nog 2 keer gestart en mooie scores gereden waardoor we nu L1+12 staan! 5 mei staat ons L2 debuut op het programma! Heb nu ook niet echt een hard doel meer, wel een doel wat ik dan graag zou willen halen, maar hoeft niet perse dit jaar nog!
Afbeelding
Knaptoet <3

Nog even op een rijtje:
Doelen 2024:
- Genieten!
- M1 mogen rijden