G*DVER!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:40

ze zeggen wel eens dat een paard nooit zomaar op je voet gaan staan.. dat het nooit perongeluk gebeurd Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:20

Ik verzorgde vroeger een haflinger en die ging altijd expres bij iemand op z'n teen staan als ze je niet mocht. Je zag haar dan zo kijken en dan in 1x haar poezelige hoefje boven op iemand z'n voet zetten. gna, gna, gna...

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 02:08

Derby heeft tegenwoordig rijlaarzen met stalen neuzen.... Misschien een idee voor jullie veelbetrapte tenen? Met jonge lompe dieren loop ik ook op schoenen met stalen neuzen hoor.... Heb mijn teentjes al 4x gebroken gehad en dat vond ik wel genoeg. (niet door een paard maar een andere domme hobby)

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 02:25

Helemaal met Sonja eens.
Overigens heeft Jordy nog nooit op mijn voet gestaan, hij let op waar ik loop/sta, en staat keurig netjes stil.

En hij is ook lief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:26

annegti schreef:
Derby heeft tegenwoordig rijlaarzen met stalen neuzen....


Gaat het paard op de achterkant van het stalen gedeelte staan, snijdt het je tenen eraf.... Scheve mond

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:29

Haha had ik ook een paar keer toen de merrie nog jong was, toen ze het 2x vlak na elkaar had gedaan ging mn nagel eraf haha helemaal paars/blauw/zwartig.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:33

haha jah dat doet pijn Tong uitsteken Haha!
maar ik weet zeker dat je paard je geen opzettelijk pijn doet Knipoog Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:18

Sonja"]
[quote="MargaV schreef:
Ik heb het ook een paar keer gehad, maar dat was beide keren een domme fout van mezelf.


Een paard dat op je voet gaat staan, komt in "jouw ruimte". Oftewel: pure minachting.
Kan de fout van de ruiter niet zijn. Ja, dat je je paard niet opgevoed hebt, dat is je eigen schuld. Maar is 'ie nou helemaal betoeterd! Opvoeden die handel!

(en dan zullen nu de reacties wel komen als "ja maar jij kent mijn paard niet" of "maar hij is zo lief" of "hij is vroeger mishandeld" etc.... Slapen )
[/quote]

Mijn paard ken je wel Sonja... Haha! en die is toch echt heel lief... maar wel 2 x (in 6 jaar tijd) op mijn voet gaan staan... maar het was wel degelijk mijn eigen schuld, ik wou haar eventjes in een andere stal zetten om uit te mesten maar ik had de kruiwagen die in de weg stond gezien... daardoor werd het een ietwat onmogelijke draai via mijn reeds naar voren geplaatste voet... dat was toch echt een kwestie van eigen schuld dikke bult... de andere situatie weet ik niet precies meer, maar ik geloof dat het net zoiets was... domme ik. Haha!

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:23

en nu moet je ook nog de hele dag met moenboots aan lopen he daantje

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:34

Ja dat doet pijn .. ik ken het ..

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:07

Citaat:
Gaat het paard op de achterkant van het stalen gedeelte staan, snijdt het je tenen eraf....
_________________


dus niet, als je schoenen koopt die een goedgekeurde EU-norm hebben, die zijn tot 3500 kilo gegarandeerd en zo zwaar is zelfs een dikke Bels niet!

Mijn lompe koudbloed staat net zo makkelijk op mijn voeten als op zijn eigen voeten als hij om moet draaien. Van de zomer flipte hij bij de wei, draaide op 1 voet om en die voet stond..... op de wreef van mijn voet en daar zitten geen stalen neuzen. Resultaat: 4 middenvoetsbeentjes gebroken, daar is niets aan gedaan en nu kan ik geen elegante schoentjes meer aan (had ik toch al nooit Schijnheilig ).

Ik heb op een stoeterij gewerkt en daar is veiligheidsschoeisel verplicht, dus wellicht een idee om te investeren in goede schoenen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:31

Een paard weet echt wel precies waar hij zijn hoef plant Haha!
Dus hij doet het gewoon expres.

Over dat niet stilstaan, gewoon keihard volhouden, elke keer terug op zijn plaats zetten, al duurt het een dag Knipoog

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:40

Citaat:
Een paard weet echt wel precies waar hij zijn hoef plant

als dat zo is, is mijn paard wel erg gestoord: hij verwondt zichzelf met zijn eigen hoeven: balbetrappingen, ijzers aftrappen.....

mijn vorige paard waarschuwde altijd: stond eerst op het randje van je schoen, als je dan niet wegging, stond ie vol op je voet.....

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:00

ik heb ook stalschoenen gehad met stalen neuzen, maar iedere keer stonden ze net op het gedeelde wat niet staal is Boos! maar ik denk nogsteeds dat ze er geen erg in hebben dat ze op iemands voet staan

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:30

Jaja ik ken dat de tenentrappers, auw.
Dan sta je lekker te jodelen en je paard maar kijken waarom je zo raar doet Haha!