Welke maat pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:34

Klinkt goed! Welsh Cobs zijn super leuk :j

Natuurlijk is ieder dier een individu en heb je altijd verschillen, maar ze zijn vaak rustig, verstandig, niet snel overstuur, maar zijn toch lekker voorwaarts en looplustig. Niet het type rustige koudbloed dat dan ook te lui is om te lopen is zeg maar :=

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 01:50

Ik ben toch benieuwd of je ondertussen al een pony hebt gekocht :)

Mijn ouders hebben voor mij ook een pony gekocht toen ik 15 was ivm mentale problemen in mijn geval. (Angststoornis en later bleek ook autisme)

Dit heeft mij zo geholpen dat ik dit iedereen kan aanraden als ze de mogenlijkheid en kennis hebben. De pony waar ik mee begon heb ik eind nov 23 verkocht. Had voor jullie ook een super match geweest. Loopt nu bij een manege en leert de beginnende ruitertjes nu rijden en stoer zijn!

StalNollie

Berichten: 9126
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 03:23

Ga vooral niet te groot een fiets koop je ook niet op de groei

Een kind wil je juist aan de grond een lol met je knol ervaring geven en zelfstandigheid. Ik zou voor een b gaan en zeker niet groter

Over bedragen, ts komt uit Noord Brabant hier liggen de prijzen lager qua kosten stalling

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:56

Oza04 schreef:
Ik ben toch benieuwd of je ondertussen al een pony hebt gekocht :)

Mijn ouders hebben voor mij ook een pony gekocht toen ik 15 was ivm mentale problemen in mijn geval. (Angststoornis en later bleek ook autisme)

Dit heeft mij zo geholpen dat ik dit iedereen kan aanraden als ze de mogenlijkheid en kennis hebben. De pony waar ik mee begon heb ik eind nov 23 verkocht. Had voor jullie ook een super match geweest. Loopt nu bij een manege en leert de beginnende ruitertjes nu rijden en stoer zijn!


Wat lief dat je het vraagt. Wij zijn nog steeds met de zoektocht bezig maar een geschikte pony. Een aantal pony's al bekeken maar helaas zat daar de juiste match nog niet tussen. Ik heb wel een plek op een geweldige kleinschalige paddock paradise. Echt een plek helemaal passend bij ons. Nu alleen nog een gouden match vinden zodat het avontuur kan beginnen.

Wat heerlijk dat je die mogelijkheid hebt gekregen van je ouders en zo'n fijne pony hebt gehad. Ik ben er echt van overtuigd dat dit enorm kan helpen op vele fronten.

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 15:37

Salinah schreef:
Oza04 schreef:
Ik ben toch benieuwd of je ondertussen al een pony hebt gekocht :)

Mijn ouders hebben voor mij ook een pony gekocht toen ik 15 was ivm mentale problemen in mijn geval. (Angststoornis en later bleek ook autisme)

Dit heeft mij zo geholpen dat ik dit iedereen kan aanraden als ze de mogenlijkheid en kennis hebben. De pony waar ik mee begon heb ik eind nov 23 verkocht. Had voor jullie ook een super match geweest. Loopt nu bij een manege en leert de beginnende ruitertjes nu rijden en stoer zijn!


Wat lief dat je het vraagt. Wij zijn nog steeds met de zoektocht bezig maar een geschikte pony. Een aantal pony's al bekeken maar helaas zat daar de juiste match nog niet tussen. Ik heb wel een plek op een geweldige kleinschalige paddock paradise. Echt een plek helemaal passend bij ons. Nu alleen nog een gouden match vinden zodat het avontuur kan beginnen.

Wat heerlijk dat je die mogelijkheid hebt gekregen van je ouders en zo'n fijne pony hebt gehad. Ik ben er echt van overtuigd dat dit enorm kan helpen op vele fronten.


Echt wel! Daarom ben ik ook heel dankbaar voor mijn ouders en pony, ook omdat ik zo mijzelf, anderen en zelfs mijn autisme begeleider wat heb kunnen leren mbt tot 'mijn paard is mijn coach / therapeut'

Hopelijk kan ik dit met mijn nieuwe paardje uiteindelijk ook oppakken om zo mensen meer kennis, zelfvertrouwen en groei mee te geven!!


Dus hierbij ook echt een pluim voor jou, dat je zo fijn met je kinderen meedenkt

Koekie73

Berichten: 2671
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 15:06

Wat spannend TS!
Mijn dochter heeft autisme. Op haar 10e heb ik haar eerste pony voor haar gekocht. Een NRPS merrie van 1.46 die ik gekocht heb van een gehandicapten manege. Die had alles al gezien :-)
Wat een topbeslissing was dat.

Ongeveer 4,5 jaar geleden kochten we een 4 jarige, net zadelmakke New Forest ruin.
Ze heeft hem zelf netjes opgevoed en opgeleid (met hulp)
Inmiddels is mijn dochter 18 en hebben we een 3,5 jarig paard dat ze aan het inrijden is.
Dat betekent dat ik eind maart de pony ga verkopen. Voor ons allebei niet makkelijk, maar ik ben zo trots op die 2.

Zoals je van meerderen hier kunt lezen, klinkt het als een geweldige kans voor jouw zoon. Wat super dat je dat doet.
Je zou altijd eens kunnen informeren bij een gehandicapten manege.Zoals de Maxima manege in Soest. Daar verkopen ze soms een pony, omdat die na een paar jaar wel hard genoeg hebben gewerkt daar. Dan weet je zeker dat je een heel braaf dier hebt.

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 19:34

Ik heb een pony op het oog om te kopen. We zijn al wat maanden aan het zoeken naar een lieve pony die geschikt is voor mijn kinderen en voor mij. Al veel gezien en vooral veel ellende helaas.
De welsh was het dus helaas niet geworden (bleek ongeldige/mogelijk valse papieren te hebben, dus hebben we niet gedaan)

Nu ben ik bezig met een tinkertje. Ruin van 6 jaar. Oogt super geschikt voor wat wij zoeken, al heb ik steeds gezegt ik wil geen tinker :) . Alleen hij is redelijk klein. Voor mijn kinderen echt perfect met zijn wat kleinere maat maar twijfel wat bij mezelf.

Wat vinden jullie? Is dit nog acceptabel? Ik heb even foto gemaakt uit een filmpje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Salinah op 30-03-24 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:35

Als je de foto ook plaatst dan kijkt het makkelijker mee :P

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 19:35

pmarena schreef:
Als je de foto ook plaatst dan kijkt het makkelijker mee :P

Gedaan

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:40

Ik vind het er an sich niet heel raar uitzien qua verhouding.

Vind het wel een apart plaatje, is het beestje nou zo'n haarbal of is 'ie behoorlijk spekkig of wat is het dat het zo'n apart beeld is....? Wellicht dat er beweging in de still zit zeg maar...?

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 19:45

pmarena schreef:
Ik vind het er an sich niet heel raar uitzien qua verhouding.

Vind het wel een apart plaatje, is het beestje nou zo'n haarbal of is 'ie behoorlijk spekkig of wat is het dat het zo'n apart beeld is....? Wellicht dat er beweging in de still zit zeg maar...?

Whaha moet er echt om lachen. Het is alle 3. Hij heeft enorm veel behang incl snor :D en een wintervacht. Hij is ook zeker wat te dik (dus niet alleen stevig maar mag wel iets meer vorm in) en het is een foto vanuit een filmpje, dus ook niet mooie scherp, strakke foto.

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:58

Ziet er prima uit hoor, :j Let wel op het zadel, kan best snel een dingetje zijn met de korte ruggen.

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 19:09

Vandaag is een einde gekomen met mijn zoektocht naar een pony. Ik heb vandaag officieel een pony(s) gekocht, totaal niet wat ik zocht, totaal niet passend bij mijn plannen.... maar deze 2 kon ik echt niet voorbij laten gaan. Een zielig hoopje mama (6 jaar, +/- 1.47) met haar vandaag 5 dagen oude merrie veulen. Het is een lang verhaal wat zaterdag zomaar op mijn pad gekomen is. Ja, dan kun je toch alleen maar zeggen, welkom lieve meiden. We gaan enorm ons best doen om jullie beide het beste te geven!

Het veulen zal ook een schimmel worden. Papa is een volbloed arabier in een kleine E maat. Van de mama weten we helemaal niets. Niet waar ze geboren is, niet wat erin, niet wat ze kent maar dat geeft niets. Ze is er! Ze zijn er!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal dus later een nieuw topic starten want owh wat vind ik dit een spannend avontuur en zal nog heel veel hulp nodig gaan hebben!
Laatst bijgewerkt door Salinah op 16-04-24 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30658
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:20

Och wat een leuk stel. Heel veel geluk met ze

StalNollie

Berichten: 9126
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:16

Leuk maar ik zie het zielig hoopje niet merrie ziet er op de foto prima uit

En wat is je doel verder want past totaal niet bij je zoekplaatje met je kinderen.

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 21:34

StalNollie schreef:
Leuk maar ik zie het zielig hoopje niet merrie ziet er op de foto prima uit

En wat is je doel verder want past totaal niet bij je zoekplaatje met je kinderen.

De merrie is echt graat mager en dan nog niet te spreken over de papa (hengst) die erbij stond. Het valt op de foto's niet zo op met haar kleur, lange vacht, foto's van op de zijkant en doordat ze nog buik heeft van de dracht/bevalling 5 dagen geleden. Maar haar hele ruggengraat is te zien, zitten geen spieren op en de heupbotten steken enorm uit. Zoals ik schreef, het is een lang verhaal die (nog) niet openbaar gedeelt kan worden ivm de procedure die nog loopt. Maar geloof me, deze merrie ziet er niet prima uit. Het is een wonder dat het veulen levend geboren is. Doelen gaan we later wel zien, belangrijkste doel nu is, beide fit en gezond krijgen met liefde, rust en opbouwdende voeding. En de rest zien we later wel. Zoals ik zelf al schreef ze passen in niets bij wat ik zocht maar soms bepaald een stukje lot wat anders.

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:52

Goh, zo te lezen hebben ze geluk gehad. Het had zo moeten zijn, ;) heel veel geluk met ze. Hopelijk knappen ze goed op.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 22:08

Op die laatste foto zie je inderdaad een flink ingevallen bovenlijn.
Let op dat een stuk lief en braaf ook van geen energie kan komen samen met onder de indruk van hele verandering, wees dus meteen al consequent met de basis manieren.

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 13:56

capopjekop schreef:
Och wat een leuk stel. Heel veel geluk met ze

Wat lief, dankje wel :)

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 13:58

Anastasia24 schreef:
Goh, zo te lezen hebben ze geluk gehad. Het had zo moeten zijn, ;) heel veel geluk met ze. Hopelijk knappen ze goed op.

Dankje wel, we gaan zien wat voor avontuur dit brengt maar we gaan echt ons best doen om van beide knappe, gezonde meiden te maken :)

Salinah
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 14:08

tamary schreef:
Op die laatste foto zie je inderdaad een flink ingevallen bovenlijn.
Let op dat een stuk lief en braaf ook van geen energie kan komen samen met onder de indruk van hele verandering, wees dus meteen al consequent met de basis manieren.

Ja mama is echt mager en ook nog heel beschermend met haar veulen (dus niet echt braaf of goed benaderbaar). Maar ook wel terecht gezien hun verhaal. We geven ze rust, ruimte, tijd, eten en aandacht. Ik zie vandaag al weer veel verschil ten opzichte van gisteren en kon vandaag ook goed bij haar veulen, wat ze toe liet. Het veulen is echt onwijs nieuwsgierig dus durft zelf ook te komen kijken en dat vind de merrie prima. En ja opvoeden van beide is zeker zo belangrijk want mama is nu (hopelijk nog) erg beschermd ingesteld.

Hier is wel een beetje te zien hoe mager ze is (al is een foto nog niet te vergelijken met in het echt)
Afbeelding
Afbeelding

Beide
Afbeelding

En nog 1 van het wijze veulen
Afbeelding

juval

Berichten: 13214
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:35

och, wat een knap stel. Heel fijn dat jij ze een goed huis kan bieden. Veel geluk met beide!

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:01

Oooh wat een leukerds!
Wat fijn dat ze juist bij jou op het pad kwamen.

heel veel geluk en plezier met ze.