Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:37

Wat een prachtige kudde heb je. En doet dat je ze voor hebt gesteld. Ik was namelijk ook wel nieuwsgierig.

Mendi

Berichten: 2288
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:50

Heel leuk om je paardenfamilie te leren kennen! Ik vind Tara echt heel leuk, maar dat komt omdat ik van de tinkers ben :D
Neemt niet weg dat de rest en vooral Skyla er ook zeker mogen zijn! Er straalt zoveel rust uit bij jouw paarden

Froukje_J

Berichten: 2195
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:21

Super leuke voorstel ronde zo <3

Melzazu
Berichten: 1782
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:40

Wat leuk om ze allemaal zo te zien en te horen welk verhaal erbij hoort.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:47

Leuke kudde zo!

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:00

Heel leuk om ze allemaal eens wat beter te leren kennen. Dank!

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:01

Oh wat leuk je kudde zo! Prachtige mix zo samen! En idd wat is Skyla veranderd zeg qua buik!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:13

Je hebt echt een stel heerlijke paarden <3

Mag ik vragen wat er van de mama van Tara geworden is?
Omdat zij wel bij jullie geboren is...

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 23:10

Bedankt voor de complimenten over onze kudde! Ik ben heel blij dat we nu weer zo'n relaxte kudde hebben! Het zijn ook stuk voor stuk zulke fijne en bijzondere pony's <3

De moeder van Tara (Keira) hebben we graatmager opgevangen. En ze was al over de helft van haar dracht toen ze bij ons kwam, dat wisten we niet toen we haar kochten (en zo dun dat dat ook echt onvoorstelbaar was). We kwamen twee maanden voor de geboorte van Tara er achter dat Keira drachtig was.
We kwamen eigenlijk bij de handelaar voor een andere pony, die was niet zielig Keira wel dus die ging mee :o In dat soort gevallen neem ik de pony vaak gewoon mee en zien we dan wel weer (net als bij Skyla eigenlijk). Ik kan ze in iedergeval helpen en betere kansen geven. Het was de hoop dat Keira kon helpen om mijn hulpverleningspraktijk met paarden op te bouwen (ik was toen aan het starten). Ze leek daar in eerste instantie ook wel geschikt voor want ze was heel erg meegaand en rustig toen ze kwam (achteraf niet gek; veel te mager, drachtig en een flinke bloedworm besmetting). Toen ze op gewicht was en de bloedworm besmetting onder controle was kregen ze al wat meer praatjes en na de geboorte van Tara werd dat steeds meer totdat we op een punt kwamen dat ze steeds lastiger te hanteren werd voor mij. Ook in de kudde ging het absoluut niet lekker. Ik werkte op dat moment alleen nog maar met kinderen en daar bleek Keira niet geschikt voor te zijn en geen plezier uit te halen. Ze is uiteindelijk verhuisd naar een collega die met volwassenen werkt, daar heeft ze een fantastisch thuis en is ze veel beter op haar plek.

Vandaag stonden Skyla en Sterra zo leuk samen <3 Ze trekken steeds meer naar elkaar toe, daar word ik echt blij van!

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 23:44

Wat heerlijk om te zien die twee dametjes zo in goede harmonie <3

En heel fijn dat het zo goed is afgelopen met Keira!
Soms is het ook gewoon goed om even een tussenstation te zijn en te zorgen dat een dier op de juiste plek belandt.
Vind dat zelf ook zulk dankbaar "werk" om te doen!

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 23:56

Ja ik wordt daar ook heel blij van Shirley, de twee kleintjes waren nooit heel close maar hebben elkaar door deze hele ervaring toch wat meer gevonden lijkt het!

Ja ik heb dat ook veel gedaan Shirley, fantastisch om te doen maar als ze weg moeten nemen ze ook een stukje van mijn hart mee en dat vind ik wel moeilijk. Gelukkig is de markt heel anders nu en vinden heel veel pony's nu wel een plekje. Er zijn wel tijden geweest dat ik vrijwel elke maand wel een paar mails/telefoontjes kreeg van mensen die een plekje zochten voor hun paard, die tijd is nu echt voorbij (gelukkig maar).

Ponytante

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:51

Hoe.kan.het dat Skyla 'gewoon' weer slank & sportief is. -O- Waa.rom. gebeurt dat mij nou nooit. Dat ik positief verrast word als ik de spiegel in kijk. (Juist andersom, ik nam van de week wat foto's van te verkopen kleding en de enige gedachte bij het zien van de foto's was f*k wat ben ik weer tonnetje rond :') Positive note: ik verkoop de kleding niet omdat ik er niet meer in pas :D ).

Super leuk om de hele kudde te zien. Lekker harig zijn ze allemaal. =:)
Laatst bijgewerkt door Ponytante op 22-03-24 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:58

Ponytante schreef:
Hoe.kan.het dat Skyla 'gewoon' weer slank & sportief is. -O- Waa.rom. gebeurt dat mij nou nooit. Dat ik positief verrast word als ik de spiegel in kijk. (Juist andersom, ik nam van de week wat foto's van te verkopen kleding en de enige gedachte bij het zien van de foto's was f*k wat ben ik weer tonnetje rond :')
Positive note: ik verkoop de kleding niet omdat ik er niet meer in pas :D ).

Super leuk om de hele kudde te zien. Lekker harig zijn ze allemaal. =:)


Zomer of wintervacht maakt ook heel veel verschil.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:49

Hahaha ik wil ook wel mijn wintervacht uit doen _O- zou handig zijn als het voor ons ook zou helpen met er ineens weer slank en sportief uitzien :=

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 12:46

Nou ik zou ook willen dat ik zo makkelijk weer een slank figuurtje kreeg als Skyla, dat gebeurt bij mij ook nooit -O-
De paardjes zijn inderdaad lekker harig nog al vliegt er ook heel wat haar vanaf nu!
Het is bij Skyla niet alleen het verschil tussen zomer- en wintervacht maar het lijkt mij ook wel ideaal als je een winters speklaagje uit kunt doen voor de zomer {:}
Vanochtend zag ik dit via de camera, zo leuk dat ze elkaar steeds meer opzoeken! Er is ook nog wel eens wat gemuts onderling maar niet meer zo vuil/heftig gelukkig!
Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 13:26

Kijk ze nou staan...Buurvrouw & Buurvrouw...gezellig samen mopperen over het weer!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:18

Stille meelezer hier.
Ik kwam je zomaar toevallig tegen op fb op de oppas afdeling :D

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 19:47

Nou wat een weer zeg, daar valt genoeg over te mopperen...

Oh wat grappig Rivjenn, ik moest inderdaad een nieuwe advertentie aanmaken omdat de oppas waar we al mee hadden kennis gemaakt en dachten goede afspraken mee te hebben ineens met een rare smoes afhaakte -O- Was zo blij dat we het allemaal al rond hadden in januari moet ik weer :roll: Gelukkig nu al contact met iemand die ook heel leuk en geschikt klinkt en in mei komt kennismaken, hopelijk klikt het en ziet ze het zitten hier!
Maar mocht iemand hier zich geroepen voelen om een keer op onze kudde te passen hoor ik het graag :D Back-up is nooit verkeerd blijkt maar weer >;)

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:05

Shirley schreef:
Kijk ze nou staan...Buurvrouw & Buurvrouw...gezellig samen mopperen over het weer!



Hahaha ja echt alsof ze aan het overleggen zijn hoe ze de dag met hagel aan aanvliegen vandaag..

Das balen idd van de oppas zeg, altijd vervelend als die zomaar afhaken

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:16

Swift schreef:
Nou wat een weer zeg, daar valt genoeg over te mopperen...

Oh wat grappig Rivjenn, ik moest inderdaad een nieuwe advertentie aanmaken omdat de oppas waar we al mee hadden kennis gemaakt en dachten goede afspraken mee te hebben ineens met een rare smoes afhaakte -O- Was zo blij dat we het allemaal al rond hadden in januari moet ik weer :roll: Gelukkig nu al contact met iemand die ook heel leuk en geschikt klinkt en in mei komt kennismaken, hopelijk klikt het en ziet ze het zitten hier!
Maar mocht iemand hier zich geroepen voelen om een keer op onze kudde te passen hoor ik het graag :D Back-up is nooit verkeerd blijkt maar weer >;)


Oh echt balen zeg!
Wij hebben ook al regelmatig eegens opgepast. Is echt superleuk. Een win win situatie.
Alleen wij willen wel altijd onze twee Welshjes meenemen. Dan hebben wij ook echt vakantie. Maar je komt nog eens ergens waar je normaal zou denken, die omgeving zou ik niet zo snel heengaan etc.

Fijn dat je weer iemand gevonden hebt!
Je dieren zijn toch het belangrijkst.
Ik hoor regelmatig, het maakt niet uit hoe het huis eruit ziet, als de dieren maar goed zijn.
Nou streven wij wel naar beide hoor :)

Helaas dan wel weer afscheid nemen van dr oppasdieren. Ik had ook ergens een kat, die was echt fantastisch!
Daar denk ik nog met regelmaat aan.

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 19:19

Het lijkt mij ook heel leuk om zo op te passen en op leuke plekken te komen maar ja met zes pony's, twee honden en twee katten is dat niet echt haalbaar :') Wie weet later als we groot zijn :D

Ik kan pas genieten van vakantie als ik weet dat de dieren het goed hebben, gelukkig hebben er al een aantal leuke mensen gereageerd dus hopelijk komt het nu wel goed!

Vanmorgen de MRI gehad, ik vond het spannend want ik ben heel claustrofobisch maar het is goed gegaan. Op 3 april hoor ik de uitslag.
Vanmiddag lekker grondwerk gedaan in het zonnetje, Skyla pakt het zo leuk weer op! Ik ben echt trots op haar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:47

Ze kijkt bijzonder verveeld. Volgens mij heeft ze meer uitdaging nodig.

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:56

Heeft het Andrelon-model al mooie resultaten van de bootcampsessies?

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 11:18

Skyla neemt haar bootcamp niet heel serieus >;)
Ze doet wat schoonheidsslaapjes:

Afbeelding

Speelt wat:

Afbeelding

Doet wat licht huishoudelijk werk, met hulp van Sterra:

Afbeelding

Afbeelding

Staat overal met haar neus bovenop:

Afbeelding

Speelt nog steeds voor Andrelon model:

Afbeelding

En heeft alsnog een goed figuurtje...

Afbeelding

Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:40

Wat een leuk verslag.