[VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

[VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 19:39

Afbeelding

We must take a hard road, a road unforeseen. There lies our hope, if hope it be.
To walk into peril – to Mordor. We must send the Ring to the Fire.

- Elrond -

Al vanaf dat The Lord of the Rings uitkwam was ik groot fan.
Als klein meisje van 8 jaar was ik direct verkocht.
Wat vond ik het mooi, al die paarden, het prachtige tuig, de muziek die me keer op keer kippenvel bezorgde..
En eigenlijk vanaf toen kijk ik heel regelmatig de films terug. Toch zeker twee keer per jaar.
Jullie zullen ons misschien ook wel herkennen van onze fotoshoots met middeleeuws tuig.
Allemaal geïnspireerd door o.a. Lord of the Rings.
<3

Afbeelding

In 2020 kwam ik op internet de Conqueror Challenges tegen.
Een online challenge waar je een bepaalde route loopt binnen een zelf bepaalde tijd.
Met een prachtige medaille als beloning, en leuke ansichtkaarten onderweg.
Ik zag toen dat ze ook een Lord of the Rings challenge hadden.
Je volgt de reis van Frodo van de Shire naar Mordor.
Alles bij elkaar 2.920 kilometer. Ik besloot toen dat te willen als ik ooit een eigen paard had.
Ik heb Latino sinds mei 2021, en ik was het eigenlijk helemaal vergeten. :oo
Een paar maanden geleden kwam ik het weer tegen en zag ik dat ze inmiddels ook andere
Lord of the Rings challenges hadden gemaakt.

Gelijk besloten eens te kijken of dat wat voor ons zou zijn, en in september hebben we de Rohan
challenge afgerond. :D

Afbeelding

En over een maand gaan we dan beginnen aan onze reis naar Mordor.
Rijdend, of wandelend, maar elke kilometer samen met Latino. <3
Ik verwacht er zo'n 3 jaar over te doen, en ik heb er nu al ontzettend veel zin in. <3
Ik tel alleen de kilometers buiten de bak. Rijden in de bak telt dus niet!

Het plan is om elke eerste rit/wandeling van de maand een klein stukje te filmen
zodat ik aan het eind een mooie 'aftermovie' kan maken. <3 Leuk om later terug te kijken.
Dit heb ik ook gedaan met de Rohan challenge > KLIK

Ik heb er ontzettend veel zin in, volgen jullie ons op ons avontuur? <3

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:19

Leuk initiatief. Ik volg mee.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:28

Wauw die foto's! <3 Prachtig, ik volg graag mee en wat een geweldig initiatief. Kan ik dat ook met de benenwagen doen? :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:09

Leuk initiatief :')

Jullie zijn, gewoon, 3 jaar (fulltime) onderweg?! Hoe gaaf!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:25

Super tof! Ik ben deze reis gestart met mijn trouwe viervoeter Arya. Ik kwam bij de Conquerer challenges terecht door een vriendin en ondertussen naast 2 lotr (de eerste en Rohan heb ik gedaan) medailles, ook een paar anderen gedaan al (Niagra Falls en The ring of Kerry). Vind het echt fantastisch om te doen.

Veel plezier samen met deze reis! Toffe foto’s *\%/*

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:49

Wat gaaf captain! Ik vond de Rohan challenge al kicken om te volgen, dus hier zeeeeker een stipje :j

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 20:35

nevica schreef:
Wauw die foto's! <3 Prachtig, ik volg graag mee en wat een geweldig initiatief. Kan ik dat ook met de benenwagen doen? :+


Jazeker! Het kan op alle manieren die je maar wilt! Wandelend, fietsend, rollend, net wat je wil. :j Ze hebben ook een heel conversie schema van verschillende activiteiten: https://app.theconqueror.events/downloa ... 021-01.pdf

Ik zie dat boodschappen doen ook telt als activiteit. _O- En de auto wassen. :')

Ailill schreef:
Leuk initiatief :')

Jullie zijn, gewoon, 3 jaar (fulltime) onderweg?! Hoe gaaf!


Mocht ik willen. _O- Helaas heb ik ook gewoon verantwoordelijkheden dus ik doe het er even tussendoor. :+

cursebreaker schreef:
Super tof! Ik ben deze reis gestart met mijn trouwe viervoeter Arya. Ik kwam bij de Conquerer challenges terecht door een vriendin en ondertussen naast 2 lotr (de eerste en Rohan heb ik gedaan) medailles, ook een paar anderen gedaan al (Niagra Falls en The ring of Kerry). Vind het echt fantastisch om te doen.

Veel plezier samen met deze reis! Toffe foto’s *\%/*


Wat leuk! Ik vind dat ze echt hele mooie challenges hebben en ondanks dat ze best aan de prijs zijn vind ik het wel gewoon een hele vette ervaring, en dat de medailles het ook meer dan waard zijn. <3


Renee1991 schreef:
Wat gaaf captain! Ik vond de Rohan challenge al kicken om te volgen, dus hier zeeeeker een stipje :j


Leuk! :):)

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 07:09

Ohhh dit is supercool zeg!! Ik ga dit mezelf cadeau doen voor 2024, en net als jij alleen voor buitenritten. Wat een onwijs leuk concept en die medaille is schitterend _/-\o_

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 07:34

Mag ik even vragen hoe het zit met invoer? Ik wou dit in corona starten maar toen werd het mij sterk afgeraden omdat alles van buiten de EU kwam en je echt belachelijk veel invoerkosten moest betalen.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:59

Swifter schreef:
Mag ik even vragen hoe het zit met invoer? Ik wou dit in corona starten maar toen werd het mij sterk afgeraden omdat alles van buiten de EU kwam en je echt belachelijk veel invoerkosten moest betalen.

Oh daar ben ik ook benieuwd naar...

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 17:01

BarbaravdW schreef:
Ohhh dit is supercool zeg!! Ik ga dit mezelf cadeau doen voor 2024, en net als jij alleen voor buitenritten. Wat een onwijs leuk concept en die medaille is schitterend _/-\o_


Gaan we het dus eigenlijk een beetje samen doen! Heel leuk, hoe lang denk jij er over te doen?
Misschien nog wel handig, met deze link krijg je 10% korting op een medaille, scheelt weer iets:
https://www.theconqueror.events/?utm_so ... tcreferral
Ik weet niet of het ook werkt voor als je het hele pakket in 1x koopt overigens.

Swifter schreef:
Mag ik even vragen hoe het zit met invoer? Ik wou dit in corona starten maar toen werd het mij sterk afgeraden omdat alles van buiten de EU kwam en je echt belachelijk veel invoerkosten moest betalen.


Ik heb nooit invoerkosten betaald. Ze hebben nu ook een hub in Duitsland, want ik had de vorige keer 3 dagen na het halen van de finish de medaille al in huis! Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. :D

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:11

Ik heb ook nog nooit invoerkosten betaald. Ze hebben in Europa ook een DC vanuit waar ze versturen ja :D Dus invoerkosten hoef je je geen zorgen over te maken. Bij mij duurde het soms wel tot een paar weken voor het er was overigens, maar dat vind ik nooit een probleem.

Captain
Ja, voor de kortere routes is het aan de prijs. Maar als je dan weer een langere doet weer helemaal niet zo vind ik. Er zitten er tussen waar je idd gerust een jaar of zelfs langer over kunt doen, afhankelijk van Hoe je de afstanden die je aflegt invult - of je ook je dagelijkse stappen mee telt of idd zoals nu alleen als je samen met je paard dan inderdaad dingen doet. En ik vind dat ze een erg goed ontwikkelde app hebben en dat soort dingen kost ook gewoon geld om te onderhouden, en vind het ook mooi dat ze goede doelen steunen waar je indirect aan steunt :j Love it <3 Heb momenteel nog geen actief, maar begin 2024 wil ik wel echt graag weer eens eentje starten.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 07:29

:? Begrijp ik t nou goed dat als je een bundel koopt, je ze allemaal binnen die 2 jaar moet doen/starten? Ik heb dit jaar in equilab tot nu toe rond de 800 km geklokt, dan zou ik er dus ook rond de drie jaar over doen.
Laatst bijgewerkt door BarbaravdW op 04-12-23 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 07:33

Ik ga er zeker een kopen, wel in het nieuwe jaar maar ik denk echt dat dit precies is wat ik zocht voor mijn motivatie haha. Extra leuk dat ik jou dan kan volgen, voelt alsof we het een beetje samen doen. :D

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:07

Ow super cool zeg, ik doe nu online endurance challenges maar dit lijkt me wel een leuke afwisseling om eens een keer hetzelfde maar toch anders te doen haha

Ga er eens naar kijken

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:07

Ik ga volgen! :D Wij hebben hem in 2022 gelopen (ik heb even nagekeken, we hebben 1 van de langere routes de verkorte variant gelopen, maar Eye of Sauron de lange variant). De medailles zijn echt waanzinnig tof! Geheel toevallig kon ik hem uitlopen op een vulkaan, dat was wel een ultiem nerdfeestje voor me. :')

Sowieso zijn de Conquerer challenges tof, dit hele jaar ben ik bezig met Route66. Die loop ik volgend jaar uit.
De medailles worden vanuit Duitsland opgestuurd.

Heel veel plezier samen!

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 08:16

BarbaravdW schreef:
:? Begrijp ik t nou goed dat als je een bundel koopt, je ze allemaal binnen die 2 jaar moet doen/starten? Ik heb dit jaar in equilab tot nu toe rond de 800 km geklokt, dan zou ik er dus ook rond de drie jaar over doen.


https://help.theconqueror.events/en/art ... ges-expire

Ik denk dat je het hier over hebt? Zoals ik het lees zijn de activatiecodes twee jaar geldig. Daarna heb je nog twee jaar om ze uit te lopen. Voor mijzelf verwacht ik zo'n 1.000km per jaar te kunnen doen. Dan zou ik dus eind 2025 nog de laatste code kunnen activeren en tot 2027 hem kunnen afronden.

Heb voor de zekerheid een mailtje gestuurd met de vraag of dat klopt. :)


Leo schreef:
Ik ga volgen! :D Wij hebben hem in 2022 gelopen (ik heb even nagekeken, we hebben 1 van de langere routes de verkorte variant gelopen, maar Eye of Sauron de lange variant). De medailles zijn echt waanzinnig tof! Geheel toevallig kon ik hem uitlopen op een vulkaan, dat was wel een ultiem nerdfeestje voor me. :')

Sowieso zijn de Conquerer challenges tof, dit hele jaar ben ik bezig met Route66. Die loop ik volgend jaar uit.
De medailles worden vanuit Duitsland opgestuurd.

Heel veel plezier samen!


Dat is echt wel ultiem cool! 8-)

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:37

Citaat:
https://help.theconqueror.events/en/art ... ges-expire

Ik denk dat je het hier over hebt? Zoals ik het lees zijn de activatiecodes twee jaar geldig. Daarna heb je nog twee jaar om ze uit te lopen. Voor mijzelf verwacht ik zo'n 1.000km per jaar te kunnen doen. Dan zou ik dus eind 2025 nog de laatste code kunnen activeren en tot 2027 hem kunnen afronden.

Heb voor de zekerheid een mailtje gestuurd met de vraag of dat klopt. :)


Ja precies dit, want als ik dan kies voor de lange route voor fellowship ben ik al meer dan een jaar bezig natuurlijk :7 . Dan toch maar voor de korte kiezen, zowel voor fellowship als sauron...? Wat is jouw plan?

Leo, hoe heb jij hem gedaan? Benenwagen, paard, fiets, yoga :)?
Laatst bijgewerkt door BarbaravdW op 04-12-23 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:40

Ik ga sowieso volgen, heb de films nog niet gezien maar wel de boeken gelezen (was veel werk). Echt heel gaaf Captain!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:41

Haha wat geweldig zeg! Nog nooit van gehoord en even kort je vorige vlog gekeken. Maar wat een mooie paadjes en bos rijd jij zeg. Hoewel wij ook vlakbij zitten worden het toch wel hele standaard rondjes (4km, ja dat kan ik dan wel dubbel rijden :')). Welke omgeving is dat, misschien eens leuk voor op vakantie.

Verder weg is voor mij helaas niet te doen dus km's voor zo'n challenge ook niet. Wel erg leuk om te volgen! Moet je de km's dan ergens invullen dat het lijkt alsof je die afstand hebt afgelegd?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:42

Super gaaf!! Leuk ik volg graag

Maar mijn Engels is niet zo goed kan iemand mij dit via pb uitleggen hoe het in z’n werk gaat??

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:47

BarbaravdW schreef:
Leo, hoe heb jij hem gedaan? Benenwagen, paard, fiets, yoga :)?


Ik heb tijdens de LotR challenge van alles gedaan; met name wandelen, hardlopen, paardrijden en in de zomer van 2022 heb ik een paar keer een rondje fietsend gedaan. Toen zat ik in Eye of Sauron en vond ik dat wel een goede want die duurde zo lang. :')
Tijdens de lange routes liet ik stappen ook meetellen maar bij de kortere niet.

Bij de Route66 die ik nu doe heb ik gekozen voor alles wat ik te voet doe en dan heb ik nog een losse jaarchallenge (dan kun je jezelf uitdagen met een afstand) waar ik echt alleen wandelen en hardlopen mee laat tellen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:47

Captain schreef:
https://help.theconqueror.events/en/art ... ges-expire

Ik denk dat je het hier over hebt? Zoals ik het lees zijn de activatiecodes twee jaar geldig. Daarna heb je nog twee jaar om ze uit te lopen. Voor mijzelf verwacht ik zo'n 1.000km per jaar te kunnen doen. Dan zou ik dus eind 2025 nog de laatste code kunnen activeren en tot 2027 hem kunnen afronden.

Heb voor de zekerheid een mailtje gestuurd met de vraag of dat klopt. :)


Ik lees bij de GOT challenge dat je 2 jaar hebt om de code te activeren en dan juist 18maanden om hem uit te lopen. Nog korter dus. Dit is er dan wel één van 372km dus wellicht zit daar het verschil.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 10:07

BarbaravdW schreef:
Ja precies dit, want als ik dan kies voor de lange route voor fellowship ben ik al meer dan een jaar bezig natuurlijk :7 . Dan toch maar voor de korte kiezen, zowel voor fellowship als sauron...? Wat is jouw plan?


Ik zal even laten weten wat het antwoord is! Mijn planning is:

The Shire: 233 km (Jan 2024 - Mrt 2024)
The Fellowship: 1094 km (Apr 2024 - Apr 2025)
Mines of Moria: 64 km (Mei 2025 - Jun 2025)
Eye of Sauron: 1075 km (Jul 2025 - Jul 2026)
Mordor: 454 km (Aug 2026 - Dec 2026)

Heel benieuwd of we het gaan halen. :)) Idee is gemiddeld genomen 20km per week, dat zal misschien in de wintermaanden wat moeilijker te realiseren zijn maar dat zou ik dan in de zomer weer kunnen inhalen.
We gaan het zien. :D

plutolover schreef:
Super gaaf!! Leuk ik volg graag

Maar mijn Engels is niet zo goed kan iemand mij dit via pb uitleggen hoe het in z’n werk gaat??


Je kunt je ook aanmelden bij deze FB pagina, daar staat veel Nederlandse informatie: https://www.facebook.com/groups/conquer ... ?ref=share

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] van de Shire naar Mordor met PRE hengst Latino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:45

Maar maar maar.. K heb hier nog nooit van gehoord. Je geeft je dus online op voor een challenge, je betaalt en dan krijg je een medaille? Wat kost dit ongeveer? Toffe foto's TS knappe knol.