Eerste werkdag zit erop....Geen goed nieuws.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:56

Maar wat ik nog steeds niet begrijp? Werd het paard alleen verdoofd om te wassen of ook om verdoofd op de markt neer te zetten? Als t dat laatste is zou ik me echt afvragen of ik daar wel aan mee wil werken, maar goed..
Sterkte iig!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:10

jammer dat mensen zo vlug hun oordeel klaar hebben,

ik heb daar 3 jaar met erg veel liefde en plezier gewerkt.
nooit geen rare fratsen of praktijken mee gemaakt.

de eigenaar kennende zal hij zelf heel goed kunnen beoordelen of deze merrie echt zo gevaarlijk is, en anders zal ze zeker niet verkocht worden aan een of ander pennykind

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:13

Vonneke, het gaat er nog niet eens om welke paarden hij op stal heeft staan. Het feit dat hij 2 jonge (en ja, onervaren) meiden alleen op stal heeft rondlopen en erg makkelijk is met spuiten, zegt genoeg.

Bovendien: als hij het zwart doet, heeft hij toch een probleem. Zeker nu er een ongeval heeft plaats gevonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:23

of die meiden hebben een probleem. ik heb daar nooit zwart gewerkt. en over verzekering werd ook nooit moeilijk gedaan.

moon is 19 en heeft daar al een eerder een h alf jaar stage gelopen dus kent daar de klappen van de zweep wel.

ik zelf heb nooit zo met verdoving gewerkt. als het niet ging dan stopte ik er een beetje sedalin in of wachte totdat de veearts er die week was en liet hem zo verdoven.

en als het om een dier ging waar geen land mee te bezeilen was (en wat ik niet heb meegemaakt) dan zou ik dat dier gewoon terug zetten en tegen de eigenaar zeggen dat ik die niet deed

dat is mij trouwens altijd voorgehouden dat veiligheid voor gaat.

de eigenaar zelf was meestal 'flauwer' als dat ik ben

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:25

Cassidy schreef:
Nogmaals, een paard dat bang is, blijft niet doortrappen. Die haalt uit en duikt aansluitend een hoek in. Een paard dat kwaad is en je echt wat aan wil doen blijft doortrappen. En op papier klinkt het allemaal hetzelfde. Maar je moet goed naar de ogen kijken van het dier op het moment dat ze door het lint gaan, en kijken of het Angst is of kwaadheid. Op het moment dat het kwaadheid is, wordt het een heel ander verhaal. Op papier /internet valt het moeilijk te beoordelen wat het is. Daarvoor moet je het paard zien. Maar een paard dat doorgaat is kwaad. Een paard dat bang is haalt uit en duikt aansluiten weg.


Ja maar je weet in dit geval toch helemaal niet wat er gebeurt is?? De topicstartster weet het zelf niet eens, enkeltje slager is wel een hele snelle conclusie in dit geval.

Verder vind ik dat er over het algemeen wel heel makkelijk over drogeren wordt gedacht. Paard laat zich niet scheren, laden of weet ik wat, hup even een sedalinnetje erin.

Daarbij ben ik van mening dat echt verpeste paarden beter af zijn in de paardenhemel dan dat ze van handelaar naar handelaar gaan. Hoe triest ook.

There is no reality, only perception.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:30

vonneke schreef:
of die meiden hebben een probleem. ik heb daar nooit zwart gewerkt. en over verzekering werd ook nooit moeilijk gedaan.

moon is 19 en heeft daar al een eerder een h alf jaar stage gelopen dus kent daar de klappen van de zweep wel.

ik zelf heb nooit zo met verdoving gewerkt. als het niet ging dan stopte ik er een beetje sedalin in of wachte totdat de veearts er die week was en liet hem zo verdoven.

en als het om een dier ging waar geen land mee te bezeilen was (en wat ik niet heb meegemaakt) dan zou ik dat dier gewoon terug zetten en tegen de eigenaar zeggen dat ik die niet deed

dat is mij trouwens altijd voorgehouden dat veiligheid voor gaat.

de eigenaar zelf was meestal 'flauwer' als dat ik ben


Von, inderdaad erg wijs hoe jij met de verdoving bent omgegaan door er een DA bij te halen. Maar in het geval van Nathalie was dit dus niet aan de orde.

Hoe dan ook, ik blijf bij mijn mening dat het onverantwoord is. Ben overigens benieuwd of Nathalie verzekerd is via de staleigenaar....

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:30

onverantwoordelijk

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:39

Natasha schreef:

Ik zit op de wc.Ik hoor een hoop gegil van het meisje, en een schreeuw van Toon.
Ik snel naar buiten.
Wat ik toen zag was ongelooflijk: het meisje lag op de grond, met haar handen over haar hoofd, en de pony stond te klauwen bovenop t meisje.

Toon kon haar vanuit de zijkant van de bak onder de pony uitsleuren.

.



Ik geloof niet dat ik voor mijzelf had ingestaan op dat moment. Maar ik weet wel dat een zweep niet voldoende was geweest!

Heb een dergelijk geintje met een pony meegemaakt en ik krijg hartkloppingen als ik er weer aan denk. De pony zal mij altijd blijven herkennen vermoed ik.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:51

Op verzoek topicstartster een slotje.

Fiesta, freiberger, what else?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Arjette15, GoogleAdsense, herous, IndianSu, janneke584, Lanoca, Pien63, Thami, Vagabondo, YvonneV en 87 bezoekers