[VOLG] Het leven van Aslan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 19:17

Vandaag weer fijn voorbereidend werk gedaan naar het rijden toe! Longeren met tempo wisselingen op stem met zadel op :D

Daarnaast wat stuur/druk/help er beweegt iets naast me in draf oefenen, dat vroeg mijn zusje mee te nemen, die gaat hem doorrijden :j

Afbeelding

Afbeelding

Verder mooi kunnen oefenen op "je bent niet alleen op de wereld" omdat manlief ook aan het rijden was :=
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:56

Dat ziet er al heel netjes uit!

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:32

Hij gaat goed zeg!

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 19:27

Maanlicht schreef:
Dat ziet er al heel netjes uit!


Ventje doet zo zijn best <3


Amado7 schreef:
Hij gaat goed zeg!

Ja klopt! Zeker sinds het verhuizen gaat hij letterlijk elke dag vooruit, zo mega blij mee :D

Vandaag kwam minipony Caramel naar stal om kennis te maken, ze gaat namelijk meedoen in 1 van onze demos op EquiDay! Mentale support mini omdat het best wel veel gaat zijn voor Assie natuurlijk :=

Hele leuke fotos gemaakt ook *\o/*

Afbeelding

Mega sociaal paard, zo blij mee nog elke keer! Vind echt alles en iedereen lief, leuk, gezellig :=


Afbeelding

Afbeelding

En het word nu een écht paard, steeds knapper, elke keer weer :D

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:41

Super stoere fotos! *\o/*

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 19:22

En vandaag was weer nieuwe vriendjes dag! Lekker even gelongeerd, daarna zijn hapje op stal (oefenen met op stal staan) terwijl ik les gaf.

Afbeelding

En daarna kennis maken met zijn "Brother from another mother" :+

Wat waren Aslan en Moos LEUK samen :+:

Afbeelding
Afbeelding

Ook het leren liggen en steigeren gaat steeds wat beter :D

Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 20:06

Gisteren een lesje vlak bij Stal, dus ventje gelongeerd en geen gekke dingen, hij is zo enorm vooruit gegaan als ik kijk hoe hij nu beweegt aan de longe in vergelijking tot toen ik hem met had :D
Afbeelding

En vandaag quality time. Lekker een ruime anderhalf uur wezen wandelen, ik denk 8 of 9 kilometer ofzo? Niet op gelet, gewoon gelopen :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wandelen doet hij gewoon echt fantastisch, ik sta daar toch elke keer van te kijken... Andere paarden passeren, dikke prima, wil niet mee lopen ofzo maar wandelt lekker aan een slap lijntje mee.... Spannende dingen? Even kijken en daarna oke. Verkeer is inmiddels dikke prima, blije stuiter honden zijn oke, fietsers achter je reet zijn oke.... Alleen hardlopers in fluor kleding, die zijn nog heel raar :+

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 19:09

Vandaag mocht hij kennismaken met mijn zusje, die voor haar beroep jonge paarden inrijd....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou, dat gaat wel goedkomen dus! Totaal geen stress, paniek of vervelende situaties, alleen maar gezellig, ontspannen, kriebels en graag mee willen doen!

Zo blij dat we echt de tijd nemen voor dit proces... Vanaf hier gaat mijn zusje het rijden verder oppakken, die is daar gewoon veel handiger, lichter, jonger en soepeler in dan ik ben :=

Dus als ik het vertrouwd uit handen kan geven en het komt ten goede van mijn paard... Ja hoor!

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 07:47

Afgelopen weekend ...
Tsja waar te beginnen!

Op vrijdag heb ik Assie voor het eerst van top tot teen gewassen := want hij mocht zaterdag mee naar EquiDay! Toen kwamen Fenna en Moos als vervoer en gingen we richting Ermelo. Lekker samen terrein kunnen verkennen, kunnen settelen en voorbereiden op het feit dat meneer zijn eerste show mocht gaan doen ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de zaterdag alweer vroeg op het complex om de paarden te verzorgen en lekker buiten te zetten, om 11.00 hadden we de eerste demo in de buitenbak! Een hele fijne kennismaking met het publiek en nieuwe prikkels, onder toezicht van oudere broer Moos :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor een dutje in de paddock, hij was rustig, tevreden en zo bizar zen! Ik stond er echt van te kijken.... Knuffel momentje met manlief en zo tevree
Afbeelding
Afbeelding

Toen de grote hal in ...
Geluid installatie, herrie, onrust, gekke hekjes, vlaggen, boxen... En Aslan was bizar oke met alles!!

Natuurlijk was er hier en daar spanning, niks anders dan logisch, maar heb zelfs los met hem kunnen werken... Uiteindelijk gaf hij duidelijk aan dat het hem teveel werd, en heeft mijn zusje hem mee naar buiten genomen zodat ik de demo kon afsluiten :j ook mega blij met de steun (en show aanvulling) van minipony Caramel tijdens die demo haha


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren en vandaag lekker vrij voor het mannetje, hij is moe, maar dat mag. Zo enorm enorm trots op hoe braaf hij was en hoe leuk hij het vond met publiek!

Nu weet ik zeker dat ik hem lekker verder ga trainen in het vrije werk en vrijheidsdressuur voor shows in de toekomst :D

Muga

Berichten: 2069
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:56

Wat een geweldig paard en wat een mooie ervaringen geef je hem mee. Dat wordt echt een vriend voor het leven!

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:05

Wat was hij geweldig! Zijn eerste show! Geweldig! Lekker alles laten bezinken nu <3

hannelot
Berichten: 976
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:06

Wat is hij toch mooi! Knapperd <3

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:43

Wat deed hij dit ontzettend knap zeg! Echt mooi om te zien dat hij al zo ontspannen kan zijn met zoveel indrukken. Is nog altijd een wens voor mij met mijn paard _/-\o_

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 17:57

Muga schreef:
Wat een geweldig paard en wat een mooie ervaringen geef je hem mee. Dat wordt echt een vriend voor het leven!


Ja ik groei nu wel echt naar dit gouden ventje toe <3 terwijl ik hem echt zonder "liefde op het eerste gezicht" kocht :=


Furst schreef:
Wat was hij geweldig! Zijn eerste show! Geweldig! Lekker alles laten bezinken nu <3


Jaaaa ventje was een topper! Nu weet ik ook dat hij het oprecht leuk vind, en in zijn element is... Dus trainen voor meer *\o/*


hannelot schreef:
Wat is hij toch mooi! Knapperd <3


Steeds een beetje knapper :D


Lokii schreef:
Wat deed hij dit ontzettend knap zeg! Echt mooi om te zien dat hij al zo ontspannen kan zijn met zoveel indrukken. Is nog altijd een wens voor mij met mijn paard _/-\o_


Stiekem is hij een enorme zenuwlijer op veel dingen :') hij heeft wel iets van "trauma" waarschijnlijk, maar een show op een andere locatie is volledig uit de comfort zone, dus ook geen "bekende triggers" die stress op leveren! Omgekeerde psychologie 8-)

En de kunst van zelf doen alsof het heel normaal is :j


Vandaag weer voor het eerst sinds zaterdag echt wat gedaan, mijn zusje kwam weer voor een (korte) training onder het zadel! Zo heeft hij vandaag zijn eerste drafje gemaakt *\o/* Rijden pakt hij ook zo mega braaf en koel op, geen slechte ervaringen er mee want groen, ik wil alvast niet meer anders als ik dit nu zo zie :')


Afbeelding

hannelot
Berichten: 976
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:01

Het lijkt op de foto of hij al jaren ervaring heeft!

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 15:25

Plot-twist:
Afbeelding

Opeens zat ik er op in het bos :')

Gisteren was ik bij mijn ouders, mijn zusje was daar ook en we waren allebei mega griepig al de hele week. Dus voor de lol bedacht dat t wel lekker was even frisse neus te halen in het bos.

Dus ik al grappend: ja zadel ik Aslan gewoon op en dan kijken we wel even hoe hij het doet... Dus vandaag naar het bos, pony in zijn mijn little pony outfitje <3

Afbeelding
Afbeelding

Hij was een stuk drukker en wakkerder dan normaal, maar voelde heel chill en vertrouwd verder, dus na wat "schrik testjes" met de beugels, wapperen en duwen besloten dat hangen ook wel ging. 10 meter hangen en weer even zelf tot rust komen want vond t allemaal best spannend :=

Toen de knoop doorgehakt en er op geklommen!

Afbeelding

Dikke prima, 10 meter gestapt, en er af voor de spanning teveel opbouwde. Al met al een super vooruitgang en dus goed om zo vaker mee te gaan pakken :D

Mijn zusje is ondertussen met haar Draver Hugo een keer weggedraafd om in een ander pad een galopje te doen, en Aslan was alleen maar heel verbaasd aan het kijken toen Hugo wegracete. Zo. Mega. Braaf....

Lekker terug gewandeld en nog even het trailer laden geoefend omdat op de terugweg van EquiDay het weer even spannend was. Nu geen probleem na 5 minuutjes :D


Afbeelding

Nu zelf weer onder de dekens en bijkomen :+

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:27

Zo goed gedaan jullie!

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:45

Wat knap zeg! Soms moet je gewoon doen. Fijn dat het zo goed is gegaan :D

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:49

Furst schreef:
Zo goed gedaan jullie!


Kleine stap, maar een grote voor ons *\o/*


Lokii schreef:
Wat knap zeg! Soms moet je gewoon doen. Fijn dat het zo goed is gegaan :D


Jaaaa maar wel spanning hoor :+
Nu gewoon met regelmaat herhalen


Gisteren even lekker basis werk aan de longe gedaan, eerste keer weer "echt" wat doen sinds EquiDay :=

Afbeelding

En vandaag lekker even wat vrijheidsdressuur gedaan! Nieuwe target geoefend, kennis gemaakt met het blok, andere dingen die hij al kent wat verder oefenen zoals Spaanse pas en liggen :D

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de mini pony hengst van stal, Red Bull, even ingepikt... Hij is zo leuk!

Afbeelding

Ook wel een leuke match toch? :')

Afbeelding

hannelot
Berichten: 976
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:51

Red bull is echt heel schattig!

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:02

Leuk om te zien! Wat een knapperd is RedBull {:} . Leer jij je paard zelf de spaanse pas enzovoort of krijg je daar les voor?

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 17:53

hannelot schreef:
Red bull is echt heel schattig!


Klein draakje is het :+


Lokii schreef:
Leuk om te zien! Wat een knapperd is RedBull {:} . Leer jij je paard zelf de spaanse pas enzovoort of krijg je daar les voor?


Ik geef daar vooral les in :=
Heb al erg veel paarden getraind in dat soort dingen :j

Gisteren een eerste fotoshoot gehad met Aslan waar hij buiten eigen terrein met foto halster stond, en ikzelf mee op de foto mocht :+

Ben wel oprecht benieuwd naar de resultaten :D

Fotograaf vond het kapelletje leuk om voor te gaan staan, maar Aslan stond er al in, dus oke :')

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren heeft hij dus best wat actie mogen vertonen in het duinzand, dus vandaag een lekker simpele longe training :)


Afbeelding

En samen een breakertje gegeten in de zon 8-)

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:55

Ben heel benieuwd naar de foto’s!

hannelot
Berichten: 976
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:19

Ben benieuwd naar de foto's!

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:25

Wauw wat knap zeg! Leuk dat je daar les in geeft. :D