[VOLG] Het leven van Aslan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:13

Ohh, wat wordt hij mooi! In het begin dacht ik echt: wat moet hier van komen! Maar nu is het echt een hele grote knapperd!
(Sorry dat ik dat dacht)

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 16:42

Simsannah schreef:
Wat staats hij toch prachtig op de kerstfoto


Erg interessant om die progressie te zien, die groei! Wauw


Dankjewel! Ja ik denk dat er nog wel veel meer groei en verandering gaat komen, het is nog zo'n puppypaard :D


Marilu schreef:
Ach, zo fier dat hij daar staat op die kerstfoto <3
Het ziet er echt een paard uit met een gouden karakter !


Zijn karakter is inderdaad zoals zijn kleur <3


hannelot schreef:
Ohh, wat wordt hij mooi! In het begin dacht ik echt: wat moet hier van komen! Maar nu is het echt een hele grote knapperd!
(Sorry dat ik dat dacht)


Geeft niks! Zo denk ik ook als ik nu de eerste foto's terugkijk := maar daar had ik al doorheen geprikt! Heb veel paarden enorm zien veranderen door andere huisvesting, voer, vriendjes en training... hij is nog lang niet waar hij moet komen zelfs 8-)

Vandaag weer lekker gefreubeld, vlechtjes opnieuw gedaan, even super simpel longeerwerk met wat recall oefeningen gedaan. Hij was even wat frissig en schoot wat vaker in galop, maar heb hem even laten doen, galop is nog een énorm werkpunt dat nog wel wat maandjes gaat kosten :+

Daarna een begin gemaakt aan het eerste vrije werk in de bak. De bak is geen hele enge plaats meer, hooguit nog iets spannend en de frissigheid was er al af, dus meneer maar gewoon even losgeklikt.

Een paar mooie halve voltes op de cirkel, naar me toe fluiten en belonen, en toen zat de pinda weer vol :D

Maar heel tevreden met de progressie!
Ik probeer nu 3 a 4 keer per week te "trainen", waarvan maximaal 2x echt serieus (dus met kaptoom + werk in de hand) en de rest spelenderwijs: freestyle of vrijheidsdressuur:D

(Over niet charmante foto's gesproken trouwens :') )


Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 17:49

Vandaag was niet zo fijn. Er kwam iemand op stal kennismaken om te helpen mesten etc, maar die beste man begon gelijk over mijn paard, en dat alle paarden hem leuk vinden. Pakte zo Aslan vast om z'n tanden te bekijken, dus paardlief was, net als ik, even helemaal flabbergasted :+
(Deze persoon wordt t dus niet)

Dus al met redelijk wat spanning begonnen vandaag helaas. Het ging best oké, maar je kon aan alles merken dat toch de spanning echt wat hoger lag. Overigens niet alleen bij hem, maar ook bij mij. Dus het maar niet te lang gemaakt.

Even wat momentjes van ontspanning aan de longe gezocht en afgesloten met wat werk in de hand. Herhalen van schouder en achterhand verplaatsen, schoudervoor geoefend en heel even geproefd aan de travers. Hij wordt al wel véél lichter in de hulpen en knalt er niet meer zo met zijn schouder in, dus dat is mega progressie!

Wel denkt hij "het nu even te kunnen" en gooit hij zijn tempo omhoog in de oefeningen. Daar moeten we dus gelijk aan gaan sleutelen :=

Afbeelding

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:02

Jakkes, zulke mensen zijn gewoon een beetje eng!

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:22

Ik vind die personen zo naar, ze doen altijd alsof alles en iedereen hun leuk vind. Maar please als je met iemand kennismaakt doe dan rustig, betere indruk en fijner :)

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 13:48

hannelot schreef:
Jakkes, zulke mensen zijn gewoon een beetje eng!


Ja was niet heel fijn. Ik denk dat Assie mij ook behoorlijk spiegelde, want was zelf aardig van de wap :+


Coco4life schreef:
Ik vind die personen zo naar, ze doen altijd alsof alles en iedereen hun leuk vind. Maar please als je met iemand kennismaakt doe dan rustig, betere indruk en fijner :)


Was een vrij heftige en onprettige indruk op deze manier inderdaad :')


Gisteren weinig kunnen doen, zowel de bak als de roundpen lagen onder water...

Vandaag echt met een pesthumeur opgestart, dus had al geen hoge verwachtingen van het trainen Vandaag :+

Maar had ook detectieles met mijn hond, en dat ging ZO GOED _/-\o_ Dus ben nu weer het zonnetje in huis {:}

Met Aslan dus heerlijk kunnen werken! De bak was nog behoorlijk nat, maar de roundpen was goed te doen, die was leeggepompt vanmorgen, dus we hebben lekker vrij gewerkt.

Heerlijk met lichaamstaal en energie kunnen rommelen, stukjes "verheven draf" kunnen krijgen en belonen, wie weet ooit een ingang naar passage, lekker die nek er op, mij uitdagen, ik terug spelen...

Gewoon echt een heerlijke sessie, zoals ik vroeger ook met Django kon spelen <3

Ik krijg steeds meer stukjes te zien van het paard dat dit gaat worden naarmate we verder naar elkaar toegroeien!


Afbeelding

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:22

Goh wat een leuk paard! Wat ben je lekker bezig :D . Stoer dat die zo door de blubber durft. Mijne is vaak bang dat er misschien wel een krokodil uit de plas kan komen 8)7

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:10

Lokii schreef:
Goh wat een leuk paard! Wat ben je lekker bezig :D . Stoer dat die zo door de blubber durft. Mijne is vaak bang dat er misschien wel een krokodil uit de plas kan komen 8)7

Haha, helaas is dat bij mij ook vaak het geval :*
En leuk bezig met Aslan, hij is even dapper als Aslan de leeuw :D

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:12

Lokii schreef:
Goh wat een leuk paard! Wat ben je lekker bezig :D . Stoer dat die zo door de blubber durft. Mijne is vaak bang dat er misschien wel een krokodil uit de plas kan komen 8)7


Was gelukkig aardig stevig/hard met nog wat plasjes omdat er 10cm water op had gestaan :')

Inmiddels is deze Spaanse best al wel gewend aan het heerlijke Nederlandse weer :+


Coco4life schreef:
Lokii schreef:
Goh wat een leuk paard! Wat ben je lekker bezig :D . Stoer dat die zo door de blubber durft. Mijne is vaak bang dat er misschien wel een krokodil uit de plas kan komen 8)7

Haha, helaas is dat bij mij ook vaak het geval :*
En leuk bezig met Aslan, hij is even dapper als Aslan de leeuw :D


Daarom hebben we hem ook omgedoopt tot Aslan! Dat hij zijn naam maar eer aan mag gaan doen :+:


Weer vrij... druk schema dit weekend dus helaas echt geen tijd om wat te gaan doen... wel zondag BBQ op stal dus mega gezellig!

En met wat stapgenootjes al afgesproken om in het nieuwe jaar te gaan wandelen, kan Assie de wijde wereld leren kennen :):)

Om toch wat te delen: weer een kerstfoto <3


Afbeelding

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 12:41

Wat een lieve foto!

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 18:13

Wat een verschil met de eerste foto's zeg!! Ben zelf ook bezig met een 'projectje'. Onzeker maar ontzettend lieve merrie. Doel is om eerst wat zekerder en rechter in het lijf te krijgen en dan hopelijk in de toekomst dressuren en springen! Het is echt even zoeken en kijken wat werkt, maar daarom ook extra leuk om jullie topic te volgen :D

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 22:01

hannelot schreef:
Wat een lieve foto!


Ja ben heel blij met deze kerstfotos <3


Oza04 schreef:
Wat een verschil met de eerste foto's zeg!! Ben zelf ook bezig met een 'projectje'. Onzeker maar ontzettend lieve merrie. Doel is om eerst wat zekerder en rechter in het lijf te krijgen en dan hopelijk in de toekomst dressuren en springen! Het is echt even zoeken en kijken wat werkt, maar daarom ook extra leuk om jullie topic te volgen :D


Ja het is een hele uitdaging! Soms maak je echt superfijne stappen, en dan lijk je opeens weer terug te zijn bij af... komt altijd wel weer goed, maar het is vaak even taai :=

Zo ook vandaag, redelijk druk weekend gehad (jeeeej sociale kerst verplichtingen :') )

Dus vandaag pas weer echt wat kunnen doen. Had het goede voornemen om even wat te longeren en dan in de hand te werken, maar het is bij longeren gebleven, want daar waren al troubles genoeg....

Hij was even overprikkeld denk ik (gisteren hele gezellige stalBBQ Dus veel "gedoe" geweest op het terrein) en natuurlijk een paar dagen weinig kunnen doen ivm drukte en regen...

Dus meneer knalde even heel de bak door en had zelfs de lijn uit mijn handen getrokken. Hij stond de eerste 15 minuten echt onwijs op scherp en het was niet fijn werken -O-

Maar gelukkig werd hij daarna wat fijner en liet hij zijn lijf wat losser. Dus na de longeersessie gewoon lekker afgerond en positief kunnen afsluiten. Is voor mij meer waard dan nog perse wat aan de hand doen :j


Afbeelding

Met voeren kwam Max ook even een restje meeproeven := Dus heb goed opgelet en het toegestaan, mooie test om te zien hoe Aslan omgaat met voer en andere paarden. Omdat ik deze 2 in de toekomst als duo wil gaan trainen. Nog geen oortje gedraaid en het was dikke prima!


Afbeelding


Daarna ook met Max nog maar wat gedaan. Bak was mooi droog dus goed excuus om het liggen te oefenen :+

Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:11

Max is gewoon te schattig, klein lief Shetlandertje <3
Het wordt in ieder geval een leuk duo, Aslan en Max <3

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 07:59

Coco4life schreef:
Max is gewoon te schattig, klein lief Shetlandertje <3
Het wordt in ieder geval een leuk duo, Aslan en Max <3

Ja inderdaad!

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 14:59

Max is inderdaad echt een drollie! Maar stiekem ook een pittig ding :=

Na maandag had ik er zelf even een beetje het balen in. Slecht weer, alles weer nat op dinsdag... het winterdipje is hier wel echt een ding nu helaas.

Maar woensdag weer een fijne sessie in de roundpen, die was weer leeggepompt dus het randje was droog :+ goed genoeg om even in te werken, fijn op afstand want mijn mentale ik was niet helemaal lekker :')

Afbeelding

Vandaag eigenlijk ook weer met vermoeidheid/tegenzin naar stal, géén idee wat we gingen doen. Maar een stalgenootje was in de hand bezig, dus ik dacht dat ook maar te gaan doen.

En wat was het fijn! <3 hij was vanwege de wind echt wel weer even spookie, maar heerlijk wat kunnen oefenen op schoudervoor, wijken, travers... stukje Spaanse pas en parkeren bij het krukje!

Met parkeren ook al mijn hele been er over kunnen leggen, heerlijk samen gekroeld en gewoon echt een fijne sessie met hem :+: dat geeft een mens hoop :=


Afbeelding

En begrijp me niet verkeerd, Aslan is oprecht een heel leuk paard, maar ik vind hem voor mezelf af en toe zo onwijs moeilijk...

Django was een heel explosief, stoer, heftig, dapper en extrovert paard, en Aslan is echt een heel zacht, voorzichtig, "klein" knulletje... dus dat is voor mij zo enorm aanpassen....

Al geloof ik volledig dat Assie straks ook echt een stoer, pittig, dapper paard gaat worden! Hij heeft alleen nog echt veel tijd en begeleiding nodig :j

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 21:40

Gisteren prima kunnen werken in de roundpen, een beetje jumpy vanwege de wind, maar dat mag, hij was snel weer oké :D

Gisteren was Aslan overigens ook 3 maanden bij mij :+:

Vandaag 2 mega stappen gemaakt!
Voor het eerst heeft de hoefsmid alle 4 de voetjes kunnen doen zonder onnodige spanning :):) wel had hij een soort "blauwe lijnen" in zijn hoeven, dat was lucht dat er onder zat. Dat moet er nu rustig uit groeien, kan oud "trauma" zijn door slechte ijzers/slechte huisvesting of beweging. Maar dat komt dus goed :j

Afbeelding

Daarna even blijven kletsen, het jeukte al dagen om even een stoel te gebruiken als krukje om te kijken of hij daar ook kon inparkeren, en ja hoor :')
Been er over, stuiteren, hoefsmid lag dubbel en zei dat ik er prima op kon klimmen :+
Maar nee nee, nog even wachten, en alleen met Cap, iemand die hem vasthoud en zachte bodem := dikke kans dat ik er op de dag dat hij 4 wordt dus even op kruip, hij vind het krukje/hangen enorm leuk en gezellig :')

Afgesloten in de pen, sinds ik hem heb heeft hij nog nooit normaal kunnen galopperen (wel in de wei trouwens) maar vandaag liet hij rechts en linksom een normale galop zien :D eerst waren dat alleen herten sprongen met 2 achterbenen tegelijk, dat betekend dat hij fysiek ook wel echt progressie maakt! Misschien nog niet mooi, in balans of wat dan ook, maar wel een échte galop, dus grote blij voor mij!


Afbeelding

Nu lekker even rustig aan met de feestdagen, en uiteraard wil ik jullie langs deze weg ook allemaal hele fijne dagen wensen!


Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 16:47

Hij is de laatste dagen best wel heel chill! Helaas tot gisteren niet zo heel veel kunnen doen want alles nat :')
Maar lekker maantjes gevlochten en gefreubeld
Afbeelding

Gisteren hadden we een "erf avontuurtje" rond wandelen, op gekke plekken snacken, even in de bak rommelen met achteruit, vooruit, halthouden en opzij, spelen met verschillende "opstapjes" gewoon leuk!

Afbeelding

Vandaag was de buitenkant van de roundpen weer goed te doen, dus even lekker losgewerkt! Zijn galop begint nu echt ergens op te lijken, maar houdt het natuurlijk nog niet lang vol := en hij durft nu echt ruimte in zijn lijf op te zoeken :):)

Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 20:54

Afbeelding

En als alles dan zo fijn voelt...
Dan gaan we gewoon een stapje verder :D

Vandaag voor het eerst gehangen! :):)
Hij was er mega relaxt onder, dus lekker mee geoefend, gekrabbeld, geknuffeld en beloont!

Ik had het idee om ook even echt te gaan zitten, maar hij werd wat "agressief" (lees, met de tandjes ipv de lipjes) met zijn voerbeloning, en dat betekent dat z'n koppie vol zat.

Dus lekker positief afgesloten, tijd zat!

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:53

Zo leuk om te lezen hoe het spelenderwijs gaat en hoe hij alles zo goed oppakt door jou goede begeleiding!

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 22:26

Henrike5 schreef:
Zo leuk om te lezen hoe het spelenderwijs gaat en hoe hij alles zo goed oppakt door jou goede begeleiding!


Ja stapje voor stapje komen we echt wel verder <3

Vandaag ook een fijne training. Voor de eerste keer dubbele longe, gewoon heel simpel gehouden, na wat losweken 5 minuutjes met de lange lijnen, gewoon aan een touwhalster wat laten lopen. Nog weinig druk/sturing of wat dan ook. Bewust de lijn nog niet achter zijn bil laten gaan, want dat is nog 100% een stress trigger :')
Maar hij deed het keurig!


Afbeelding

En ondanks dat we eigenlijk nog niet zo gek veel "werk" doen, begint hij naar mijn idee wel echt breder te worden! Een grote stoere jongen *D


Afbeelding

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:32

Beste wensen voor 2024!
Hij wordt steeds mooier!

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 17:59

Ons jaar begon niet echt top.
Aslan was rustig tijdens oud en nieuw volgend de stal eigenaresse, maar ik denk dat hij mentaal echt wel een flinke tik heeft gehad. Zeker in combinatie van de wind en de regen afgelopen tijd.

Ril, overal van schrikken, slecht bereikbaar...
Afbeelding

Koppie zegt genoeg toch?....
Dus flink het balen er in en dus 2 weken even niks behalve wat poetsen en kroelen.

Gisteren met supplementen begonnen, nieuwe kamille, magnesium voor rust in zijn lijf, duimen dat dat wat helpt!


Afbeelding

Vandaag voelde hij al fijner, relaxter, meer open en bereikbaar gelukkig. Zal heus niet gelijk door het voer komen, wel door het rustigere weer zonder wind. Ik denk dat hij weer een beetje aan het landen is :j

Ze mochten vandaag ook lekker even de wei op.

Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 21:24

We zijn er weer! Hij was echt gewoon even wat overspannen... 2 daagjes met de vorst extra de weide op, donderdag wat werk in de hand gedaan op het terrein met VEEL koekjes, gisteren even kort in de bak wat gerommeld met touwhalstertje en koekjes.

Gisteren was al zoooo veel beter weer gelukkig, vandaag was t weer als van waar we waren :+:

Vandaag ook een zadel aangeschaft voor t ventje! Ik kon een mooie 2ehands tekna voor een leuke prijs op de kop tikken :=

Er moet alleen nog een wat kleiner kopijzer in, maar verder ligt ie echt heel fijn! Even wat longewerk en grondwerk gedaan vandaag en zadeltje gepassen :D

Volgende trainingsdoel: buiten wandelen
Het plan is de komende week al wat net buiten de poort aan de hand te gaan grazen, en dan hopelijk zondag met een heel lief, groot, stabiel paard van een stalgenoot een rondje te stappen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:37

Knappe aslan

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:43

Die laatste foto, zaten jullie toen het zadel te passen of niet?
Want zo niet, waarom heeft hij dan geen dekje/sjabrak om?

Aslan en ik zijn het iig met elkaar eens, er zijn nooit te veel koekjes :+