[VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 07:46

Mariett schreef:
Als ze niet mee kon was ik nooit gegaan :D Was echt alleen omdat het zo kon.

Marietje heeft het allemaal maar weer doorstaan! Ik ga vanmiddag/vanavond weer langs, ook om te kijken hoe het zit met de knutten op het moment. Ik hoop natuurlijk heel erg dat ze haar eczeemdeken dit jaar niet meer op hoeft nu ze op Texel staat.

De kudde heeft één dominante merrie, dat is een van de Fjorden vooraan. Er staat ook een lieve shet van een jaar of dertig tussen en een paar andere bejaarden. Hele fijne rustige kudde dus <3
[ Afbeelding ]

Ik maakte me erg zorgen maar dit was ook het heftigste wat er gebeurde. Een beetje geren, geen getrap gelukkig.

Oh nu weet ik denk ik waar jij staat! Dat is in de buurt. Leuk!

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:13

Op naar mooie avonturen :D

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:41

Wat een avontuur! Veel plezier op Texel, en ook ik ben zeker geïnteresseerd in de kanoeten.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:23

Wat leuk dat je dit avontuur aangaat! Klinkt heel interessant, maar snap dat de hele onderneming wel spannend is zo met paard en al.
Maar je gaat hier vast en zeker mooie ervaringen opdoen. Veel succes en plezier toegewenst de komende maanden!

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 13:52

Wat leuk, allemaal nieuwe volgers en in uitgelicht!

Marietje gaat goed, we hebben de afgelopen dagen een paar wandelingetjes gemaakt. Woensdag zat ze nog vol spanning (niet gek ook) en kon ze alleen maar draven en hinniken. Donderdag ging al een stuk beter, maar ze was nog niet kalm. Gisteren ben ik niet geweest vanwege het weer, dus stond ze eventjes een dagje te 'niksen'. Ze hebben hier gelukkig wel beschutting van de bomen, daar kunnen ze ook doorheen lopen. Echt leuk!

Dinsdagavond gecheckt hoe het gaat met de muggen, ik was er behoorlijk zenuwachtig over! Marietje heeft echt wel heel veel last van haar zomereczeem. Normaal is het redelijk onder controle te houden met druppeltjes, poeder, kruiden, creme, anti-muggenspul, een deken, een vliegenkap en insmeren met groene leem. Dit moet ik elke dag doen, dus het was best even pittig om hier ineens allemaal mee te stoppen. Al krijgt ze haar kruiden nog wel hoor :)
Ze heeft hier geen last meer. Normaal loopt ze 's avonds rondjes omdat stilstaan de boel verergerd, nu stond ze gewoon lekker stil en wilde ze haar tong wel voor me uitsteken.
Afbeelding

Haar weidemaatjes passen denk ik wel in de tuin.. Wat een schatjes. Ze zijn volgens mij gebruikt voor kinderritjes en ze zijn echt allemaal te schattig voor woorden.
Afbeelding

Donderdag wilde ik een foto maken van Marietjes maatje, dit mocht niet.
Afbeelding

Maar het is een gezellige shet!
Afbeelding

Vandaag gingen we weer een wandelingetje doen, ik was eerst van plan om op de zaterdag naar zee te gaan, maar besloot nav de afgelopen dagen om het nog even te laten dus ik had mijn normale schoenen aan gedaan.

Maar het wandelen ging wel heel goed, Marie vond het leuk en gezellig.. dus oeps!
Afbeelding

Marie het kanon
Afbeelding

De zee! Dit was voor zover ik weet de eerste keer dat ze de zee zag. Dit is aan de waddenzee-kant, en allemaal wat overzichtelijker. Goed begin dus!
Afbeelding

Zo stoer!
Afbeelding

Haar hoefjes zijn nat geweest, maar we zijn niet in zee gegaan. We hebben alle tijd om het goed op te bouwen en ik was al onwijs trots op haar zo! Ze kreeg wat lekkers en we zijn weer terug gegaan.
Afbeelding

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 13:55

Nu weet ik het zeker, jij staat bij xxx toch?
En knutten hoef je niet zo bang voor te zijn, er is altijd wel wind dus die krengen zijn er vaak niet
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 09-11-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam gewijzigd ivm privacy

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:32

Wat een heerlijkheid!
De eilanden zijn echt tig als je er niet al te vaak van af of op moet met je paard.
Ik moet dit topice natuurlijk volgen.

Laurora

Berichten: 2650
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 23:15

Waauw wat mooi, zo heerlijk dat je Marietje mee kan nemen <3

Nu nog een sparmaatje voor jou om het zwaardvechten bij te houden :D

Rubs

Berichten: 516
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:51

Dappere dodo, 1e keer strand en dan al zo dicht bij die rare golfjes

hannelot
Berichten: 994
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 06:58

Wat leuk! Ze blijft mooi! Die Shetlander lijkt op m'n verzorgpony. Echt een knapperd ook!

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:43

Pff ja wat een verschil met die knutten, als ik de mogelijkheid ooit heb zou ik voor haar naar een eiland verhuizen. Maar voor tijdelijk is dit nu ook heerlijk, deze laatste maanden zijn voor een paard met eczeem echt vreselijk, één verkeerde inschatting van mij en een dag geen kap op terwijl die wel op had gemoeten en haar hele koppie is weer open. Dit was vorig jaar november na één warme dag zonder kap:
Afbeelding

En nu staat ze helemaal zonder iets, heerlijk!

Laura: ja zeg dat! Ik oefen nu wel braaf met het YouTube kanaal dat Rolin had doorgestuurd, maar het is wel veel minder leuk dan met een maatje (en met jullie is het natuurlijk nog véél leuker).
Rubs: zeg dat! En gisteren is ze er zelfs in gegaan! Achter mij aan, dus een natte broek, maar jeetje wat deed ze het knap <3 Ik kan zo foto’s laten zien maar moet nu de bus halen, haha.
Hannelot: dan heb je vast een hele leuke verzorgpony! Ik zie niet zo vaak Shetlandponies maar wat zijn ze schattig, met hun fluffy mini-oortjes

Laurora

Berichten: 2650
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:02

Owh arme Marie! Fijn dat het zo dicht bij zee beter gaat!
Stoer dat ze zo al het water in gaat! Weet niet of die van mij dat zo zou doen, die vind een gemiddelde plas al spannend >;)

Gelukkig zijn er op Texel genoeg bomen om te lijf te gaan 8-)

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:17

Laurora schreef:
Gelukkig zijn er op Texel genoeg bomen om te lijf te gaan 8-)



Dan krijg je weer van die verhalen over rare Friezen van het vasteland die daar losgaan op de Texelse bomen. :+



Leuk, zo'n volgtopic!

juval

Berichten: 13222
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:35

leuk topic, ik ben Texel fan dus ga je zeker volgen.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:13

Ik wil ook volgen natuurlijk :D Wat heerlijk dat ze daar zoveel minder last heeft van eczeem!

Laurora schreef:
Owh arme Marie! Fijn dat het zo dicht bij zee beter gaat!
Stoer dat ze zo al het water in gaat! Weet niet of die van mij dat zo zou doen, die vind een gemiddelde plas al spannend >;)

Gelukkig zijn er op Texel genoeg bomen om te lijf te gaan 8-)


En over 5 maanden staan ze zich op Texel af te vragen waarom er toch opeens allemaal bomen zijn met van die vage kloven in de bast.

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 19:03

Jaa wat leuk dat jullie ook volgen! (Inheemse) bomen meppen kan als ecoloog eigenlijk niet hè.. misschien hebben ze iets invasiefs hier zodat ik helemaal los kan gaan :+

Gisteren gingen we dus nog een keer naar het strand! Marie was weer onwijs dapper <3

Marietje heeft best wel een nek :D Altijd als ik die nek zo bewust zie ben ik weer dankbaar dat ik gewoon met haar aan de wandel kan. Ze zou me zonder meer mee kunnen trekken en heeft dit ook wel eens gedaan, bijvoorbeeld bij de stalhouder die dacht dat ze haar ook wel met een touwtje om de nek de paddock uit kon halen, zoals ik ook altijd doe :+
De nek komt trouwens waarschijnlijk door een te veel aan testosteron, Marietje heeft bijvoorbeeld ook best flinke ruinentanden en wordt in nieuwe kuddes door leidende ruinen ook vaak als hengst/ruin gezien.
Afbeelding

Het is toch gek, een tijdje geleden dacht ik er nog over na hoe Marietje waarschijnlijk nooit de zee zou zien. Toch een gek idee dat ze geen idee heeft dat dat deel van de wereld bestaat oid. Maar goed, dat had ik dus mis. De zee ruikt gek!
Afbeelding

Golfjes zijn minder eng
Afbeelding

Door de branding lopen doen we ook even.
Afbeelding

Toen besloot ik mijn sokken en schoenen maar gewoon uit te doen, ik moest gisteren nog weer terug naar Groningen omdat mijn verstandskiezen er vandaag uitgetrokken werden, dus ik besloot het beste er maar van te maken. Ze ging echt zonder meer hartstikke zelfverzekerd achter me aan!
Afbeelding

Golf van wel erg dichtbij, en je ziet haar denken: hoe zou dit smaken?
Afbeelding

Proeven?
Afbeelding

Getver. Vies.
Afbeelding

Balko

Berichten: 1140
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:51

Ziet er heerlijk uit!
Ik ga binnenkort ook met mijn paard naar Texel, zo benieuwd wat die van de zee vind!

mysa

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:01

Hahaha, heerlijk zo'n zoute slok!
En inderdaad: wat een enorme hals!
Hoop dat je niet te veel last hebt van je verdwenen kiezen.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:12

Wat ontzettend bijzonder. Ik volg :D

Horse_Jo
Berichten: 203
Geregistreerd: 22-12-21

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:28

Leuk ik volg!

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:00

Wat leuk! En wat stoer dat ze zo het water in gaat!
Scheelt natuurlijk wel dat de golven aan de waddenkant niet zo hoog zijn als aan de Noordzee kant

hannelot
Berichten: 994
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:22

Stoer hoor! Marietje in de golven

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 11:16

Valt gelukkig mee met de kiezen! Ik ging vandaag wel op de foto voor mijn Nioz pasje, dus een klein beetje een gezwollen kaak maar dat zie je gelukkig niet goed op de foto :+
Mijn rechter verstandskiezen zijn er al een paar maanden uit en daar had ik meer last van, ook al ervaarde ik dat ook niet als heel erg. Heb geluk gehad!

Siersma schreef:
Wat leuk! En wat stoer dat ze zo het water in gaat!
Scheelt natuurlijk wel dat de golven aan de waddenkant niet zo hoog zijn als aan de Noordzee kant

Ja stoer hè? En klopt hoor, naast dat het gewoon super dichtbij is vond ik het ook wel heel fijn dat we even op een kleiner, overzichtelijker strand met minder heftige golven kunnen oefenen. Een rit naar het grote strand duurt een paar uur en dan zou ik haar totaal overdonderen als ze dan in één klap de grote zee ziet denk ik.

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 17:24

We wonen nu een week op Texel en Marietje is wat meer zichzelf, ze loopt nu zonder hinniken gezellig mee bij het wandelen en is enthousiast om dingen met me te doen. In het begin altijd spannend, ergens is er zo'n stemmetje die dan zegt dat het nooit meer goed komt en je paard altijd zo gestrest blijft :+ Onzin natuurlijk.

Vandaag even een heel kort wandelingetje gemaakt, 2 km in totaal. Vooral omdat ik dus net mijn kiezen eruit heb en haar wel heel graag wilde zien, maar mezelf niet wilde forceren. Het ging zo goed dat ik ook even op haar rug ben gaan mee liften! Niet de meest verantwoorde manier van rijden, maar ach.. soms gaat het even zo en gelukkig spring ik er ook heel snel weer vanaf. Mijn leadrope is 6 meter, die kan ik dus niet als teugels knopen en heb ik in één hand. Ik kan haar naar rechts sturen via het halster en als ze naar links moet doe ik het met neckreining. Ik wissel dit om, afhankelijk van waar het lekkerste gras is eigenlijk :+ Als er lekker gras in het spel is vindt ze neckreining een beetje onzin.
Afbeelding

Ik denk dat we binnenkort wel in de bak bezig kunnen als ik het zo zag, die is naast een 'nieuwe' groep paarden dus dan gaan we eerst een paar keer grondwerken voor we kunnen rijden, maar dat is prima.

hannelot
Berichten: 994
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:36

Leuk! Fijn dat het beter gaat!!