[VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 23:34

Fijne kerstmis! <|- {:)

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 00:03

Korte update: mijn regenlaarzen kunnen wel wat meer grip gebruiken met deze natte grond :+ Een vriendin was mee en heeft deze foto gemaakt, maar was helaas precies naar een schaap aan het kijken toen ik uitgleed.
Afbeelding

We vieren kerst een beetje laat en ik moest een surprise hebben, en besloot iets met een video te doen. Marietje speelde hierin een erg overtuigende Rudolf:
Afbeelding
Afbeelding

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:15

Mooie rudolf!!

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:32

Mooi blond rendiertje hoor <3

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 23:16

Ik heb de bloopers ook even voor jullie in een video gezet :+ Het is half in het Engels omdat mijn broer en zus beide niet-Nederlandse partners hebben die ook gezellig mee deden :)


Voor het begin van het nieuwe jaar staan hier nog een paar dingen op de planning natuurlijk, hopelijk wordt het weer nog iets beter :o Ik wil nog heel graag een shoot met Marietje doen bij het 'grote' strand, en ik heb een korset en hakken op Vinted besteld (beide 5 euro!) voor een dom idee die ik niet uit mn hoofd kreeg.
Marietjes nieuwe opzetstukje is ook binnen en moet nog iets aangepast worden, maar dan kunnen we hopelijk zoden aan de dijk zetten met het boogschieten! Zal dan ook weer een filmpje maken als jullie dat leuk vinden.

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:33

Beste wensen en een leuk filmpje :D

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 12:24

Dankje! Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!
Afbeelding

Hier was gelukkig heel weinig vuurwerk, Marie was vandaag kalm en blij om me te zien :) normaal staan we aan de rand van een woonwijk en dan is de jaarwisseling voor ons beide eigenlijk helemaal niet leuk, nu was er niks aan de hand!

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:44

Beste wensen en nog een fijne tijd op Texel gewenst dit jaar.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:45

Hilarisch dat filmpje _/-\o_

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 15:16

Dank jullie! <3

Gisteren gingen we nog even boogschieten in de wei, we hebben geen pony's geraakt maar wel bijna een vriendin die op bezoek was. Whoeps :+
Hier de updatevideo, oftewel 3 minuten en 13 seconden aanhoren hoe trots ik op m'n paard ben :D

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:26

Geweldig. Jullie enthousiasme spat van het scherm af _O-

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 12:37

jeetje77 schreef:
Geweldig. Jullie enthousiasme spat van het scherm af _O-

Maar ze deed het ook zó goed :D

De bak is gedraineerd, maar is helaas op het moment toch te glad om te rijden. Is geen drama, gaan we wat anders doen. Marie heeft op het moment heel veel extra energie en had niet heel veel zin in boogschieten eerst :+


Hier nog een heel suf moment van mij, Marie vindt het leuk om het klittenband los te trekken. Maar, tip van mij, als je je paard vraagt of ze is kapot wil trekken moet je niet verbaasd zijn dat ze iets kapot trekt :+

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:58

Hahaha wat droog dat onderste filmpje :')

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:57

Fantastisch _O-

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 17:39

Hahaha ja, dan voel je je zo stom :+

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:35

_O- _O-
Whahah wat heerlijk dat filmpje met dat klittenband

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:20

Oh wat heerlijk om naar te kijken!
En wat kan Marie veel zeg! Kom je Aurora ook een keer laten zien hoe het heurt?

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 19:15

Hahahah klinkt leuk! Ja, Marie kan echt een hele hoop ondertussen, ze leert gewoon echt snel en biedt veel aan, dus dan is het voor mij alleen nog maar de kunst om er een commando op te zetten.
Ik ben echt blij dat ze nu zo graag beweegt trouwens, toen we (mijn moeder en ik samen, voor ik op mezelf ging wonen) haar eerst hadden wilde ze eigenlijk alleen maar stil staan en bewoog ze helemaal niet graag zelf. Niet heel gek ook, we zijn haar 5e eigenaars en ze had 2 of 3 bijrijders, was beleerd voor de kar en had al gesprongen en een ponykamp meegedaan toen we haar kochten toen ze drie was. Ze was er een beetje klaar mee geloof ik.
Dus nou ja, is voor mij extra speciaal dat ze nu echt aangeeft te willen bewegen, soms wil ze ook echt graag rijden en dan parkeert ze zichzelf bij de stoel in het midden van de bak, daar stap ik normaal op.

Ze is op het moment héérlijk fluffy, ik weet niet of borsthaar hier gewaardeerd wordt op bokt maar deze versie vast wel :)
Afbeelding
Elk jaar sta ik er weer van versteld hoe mooi die wintervacht is, en dan ben ik elke zomer weer helemaal onder de indruk van haar glanzende zomervacht :+

Mijn pak is weer gemaakt en heeft gelijk exposuretherapie gehad (ze mocht hem dit keer niet pakken)
Afbeelding

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:20

Pfoe, wat een leven al voor zo'n jong dier, begrijpelijk dat ze eerst een beetje de kat uit de boom keek!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:35

Boogschiet-update! Ze gaat echt als een speer (of pijlsnel?) en kan het nu echt goed. Ze trekt de pijl ver naar achteren en houdt hem even vast voor ze hem los laat. Ik heb een Robin Hood mutsje voor haar gekocht, binnenkort moeten we maar eens op de foto. Alleen misschien moet dat als we weer thuis in Haren staan, daar staan we naast het bos :D
We hebben dus ook nieuwe pijlen, houten pijlen. Vandaag zijn ze aangekomen dus ik had er twee meegenomen om te testen. Deze gaan echt véél beter dan die met de zuignappen! En ze zijn veel mooier, dat is natuurlijk ook belangrijk.
Ik heb haar achterhoefjes ook nog even bekapt vandaag, een klein stukje daarvan zie je in de video.


We hebben maandag ook een levend doelwit geraakt.



Project gaat nog steeds goed, mijn midterm-evaluatie terug gekregen en dat was erg positief, heel blij mee! Ik werk weer lekker in het lab en heb nu 72 van de 96 nieuwe extracties gedaan, dit keer van de cloaca-swabs. Een andere manier om de biodiversiteit te testen.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:42

Echt, ik zit vol bewondering te kijken naar Marie haar schietkunsten. Ik vond het al geweldig, maar het wordt idd nog beter.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:12

Whahaha wat heerlijk om te zien weer.

En jij ook zo van: jij woont hier.
Dat vond ik zo leuk want dat zeg ik dan ook altijd tegen mijn paard :o

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 19:34

Dank jullie <3

Haha ja Melzazu, ze loopt normaal altijd recht achter me aan en nu dus heel overduidelijk niet, ze wist heel duidelijk een beter plekje :+ Maar niet gek ook dus!

Ik had ook een filmpje gestuurd naar de mensen die haar nieuwe pijlen hebben gemaakt, die vonden het heel leuk dat ze de pijlen voor een boogschietend paard hebben gemaakt. Het steigeren is leuk maar dit vind ik ook echt iets onwijs leuks om met haar te doen, ze heeft haar hele leven al de neiging om alles te onderzoeken met haar mond en heeft echt een goede fijne motoriek, nu kan ze helemaal los gaan haha.

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:42

ik kom net dit topic tegen, leuk! ik ga volgen :)

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 15:28

Wat leuk!

Ja het is eigenlijk al bijna weer ten einde, over drie weken staat het alweer in de planning dat Marietje naar huis gebracht wordt. Ik hoop dat het weer dan goed is, vooral de wind. Ik mis thuis wel :o Al heb ik het hier ook echt leuk gehad. Ik heb wel écht pech gehad met het weer hier, de winter was natuurlijk nergens lekker maar het is toch anders als je op een plek zit waar je niet echt bekend bent. Al moet ik dus zeggen dat ik hier wel ontzettend hartelijk ben ontvangen door iedereen <3

Gisteren heeft een vriendin (Lisa, Runa hier op bokt!) foto's van ons gemaakt!
Afbeelding

We zouden nog even naar het strandje gaan, want wanneer heb je nou een strand dichtbij, maar Marie was erg wiebelig (ogen op stokjes omdat Lisa's auto in de buurt van de wei stond :') ) dus we besloten om de foto's gewoon in de wei ernaast te maken, waar ze dat stukje 'bos' ook hadden. Vond ze weer heel erg leuk om lekker doorheen te banjeren <3
Eerste keer voor haar ook dat de pijlen nu dingen raakten, ze stuiterden tegen allemaal bomen aan. Maar ze vindt het boogschieten zo leuk dat dat dan weer een stuk minder uit maakt. Zo leuk!

Ik hoop dat het ons komend jaar gaat lukken om half oktober twee weekjes oid naar een eiland te gaan samen, heeft ze lekker weinig last van de muggen en kunnen we leuk samen door de bossen en over het strand gaan. Smaakt wel naar meer hoor, zo weinig muggen :D