[VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:14

Wat fijn dat het allemaal zo goed ging en nu achter de rug is!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 12:26

Signe schreef:
Ze geeft gewoon licht!
Wat een blijheid!
En wat is je haar lang geworden op Texel!

Pfoe daar kwam ik ook achter :+ Ik had niet echt een goede spiegel op Texel dus ik kon niet echt zien wat er aan de hand was, maar het is echt best wel lang geworden! Heb zometeen al wel een afspraak bij de kapper dus dan is het weer iets meer in model!

Marietje is volgens mij ook blij om weer thuis te zijn, het voelt alweer helemaal vertrouwd om hier te zijn :)
We zijn ook hard aan het werk met ons volgende 'trucje': een bak met psylliumzaad opeten :+ Ik wilde toch even een zandwegkuurtje doen omdat het zo nat was en ze hooi van de grond at, maar ze vindt het niet erg lekker. Ik doe er wel smaakmakers/kruiden doorheen maar het is best een hoop! Nu krijgt ze als ze een goede hap gegeten heeft een stukje wortel en nu gaat alles goed op.

Donderdag heb ik dus mijn presentatie, weer op Texel, ik denk dat we komend weekend weer wat wandelingetjes enzo kunnen maken!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:48

Oef ja ben ook bezig met die vezels. Ik meng het toch ietsje aan met water en een beetje muesli, dan plakt het wat aan elkaar/de muesli. Nu gaat het er best vlot in maar moest beginnen met appelmoes voordat hij überhaupt er geïnteresseerd in was :')

Fijn dat ze zo goed is terug verhuisd , toch altijd even afwachten hoe ze het oppakken.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 17:55

Ellen_ov schreef:
Oef ja ben ook bezig met die vezels. Ik meng het toch ietsje aan met water en een beetje muesli, dan plakt het wat aan elkaar/de muesli. Nu gaat het er best vlot in maar moest beginnen met appelmoes voordat hij überhaupt er geïnteresseerd in was :')

Fijn dat ze zo goed is terug verhuisd , toch altijd even afwachten hoe ze het oppakken.

Ja same! Ik gooi er een paar partjes appel doorheen. Gevriesdroogde appel, daardoor is het hard geworden en kan ik het voor het voeren met mijn handen tot een soort poeder maken. Zitten wel wat suikers in natuurlijk maar zo samen is het niet eens een hele appel, dus ach :D
Afbeelding

Dit was gisteren, ze eet het nu heel goed <3
Afbeelding

Gisteren heb ik ook mijn presentatie gehad trouwens! De data was pas net binnen van het lab, je krijgt dan eigenlijk een rits cijfers en bacterienamen waar je chocola van moet maken. Ontzettend lastig als het data is die je nog nooit eerder gezien hebt! Maar het is gelukt (met behulp van een hele toffe microbioloog die ik om tips mocht vragen) en mijn presentatie werd goed ontvangen.

Door deze rust konden Marie en ik er vandaag even op uit en hebben we onze eerste wandeling weer thuis gemaakt, ze vond het erg leuk :D Zo blij met haar en hoe ze dit toch allemaal weer doet! Voorjaar zit er wel weer aan te komen dus ik heb ook al een behandeling voor haar geregeld, ze krijgt nu sinds een paar jaar zo rond februari/maart een manuele lymfedreinagebehandeling zodat ze iets beter het seizoen in gaat.

Er was een verdachte omgevallen boom vandaag.


Het grootste deel van de wei is droog (zandgrond!!) Maar ze besloot natuurlijk in de modder te gaan rollen.
Afbeelding

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:07

Die laatste foto :D

Melzazu
Berichten: 1782
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:10

Ja modder. Natuurlijk!! +:)+

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 14:16

Marietje gaat al zo goed hier <3 Ze staat echt goed in de kudde en de mensen uit de wijk herkennen haar en zijn weer blij dat ze er tussen staat. Ze heeft wat bekendheid hier, soms ben ik op buitenrit en hoor ik ergens van achterop de fiets een kind 'MARIETJE!' schreeuwen. Ontzettend leuk!
Gisteren konden we zelf nog even rijden. Dit hoofdstel had ik niet mee naar Texel dus het was leuk om er weer even mee te kunnen rijden, dit is het normaalste hoofdstel dat we hebben :+
Afbeelding
Afbeelding

Na het rijden, Marie laat zien dat ze ook in deze genoeg ruimte heeft om haar tong uit te steken
Afbeelding

Het is een prototype van een nieuwe sidepull voor de barokshop, ik heb hem mogen helpen ontwerpen en vervolgens dus getest. De 'echte' versie gaat er weer wat anders uit zien, hier begreep de leerbewerker nog niet helemaal wat we wilden dus heb ik zelf wat aanpassingen moeten doen om hem passend te krijgen. Ik ben heel graag bezig met nieuwe dingen ontwerpen dus voor mij is dit echt top :D

We hebben hier trouwens een privé bak :o De buren hadden een huis met bak gekocht maar hebben geen paarden, dus wij mogen hem gebruiken. Hij was dus ook al een paar maanden niet gebruikt!
Afbeelding

En Marietje heeft weer even kunnen schieten, ik wilde een andere hoek proberen dus ik heb de camera aan zo'n bakletter vast gemaakt. Erg benieuwd, moet het filmpje nog zien/editen.
Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1782
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:07

Wat leuk dat mensen haar herkennen. En dan zulke kinderen die haar naam roepen. Echt schattig vind ik dat <3

Heerlijk zeg dat je zo een bak in de buurt hebt. Benieuwd weer naar het boogschietfilmpje

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 18:40

Hier de video! In het begin liepen er twee vrouwen langs die wel wilden zien hoe een paard kon boogschieten :D We werden erg gesteund!


Verder merk ik dat ik onderschat hoe groot de groothoek van m'n cameraatje is :+ Volgende keer moet ik echt dichterbij gaan staan want de hele video is nu ingezoomd.
Ik moest zo lachen om 2:33 trouwens, bonk :+

Melzazu
Berichten: 1782
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:24

Whahaha wat leuk ook die support vanaf de zijkant. En wat doet ze het inmiddels goed met dat schieten.

Heerlijk zo’n lekkere kont die tegen je aan bonkt _O-

Heel leuk filmpje weer!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:01

Oh dat met die appels is ook een goede!

Grappig dat Marietje zo’n bekendheid is in de buurt. Ennnn dat boogschieten gaat steeds mooier, sjonge schiet al serieuze pijlen.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:49

Echt super gaaf hoor. Schietende Marietje

Bernadth99

Berichten: 140
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:51

Echt geweldig hoe ze het boogschieten doet <3

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:57

Paarden moeten ook gewoon eigenlijk een "pas op! Zwenkt uit" bordje op hun kont hebben :+

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 23:23

Dank jullie! :D

Laurora schreef:
Paarden moeten ook gewoon eigenlijk een "pas op! Zwenkt uit" bordje op hun kont hebben :+

Ja, perfect!

Marietje heeft vandaag haar manuele lymfedreinagebehandeling + massage gehad! Voorafgaand aan het ‘jeukseizoen’. We gaan dit jaar misschien ook bloedzuigers proberen, benieuwd hoe dat zou gaan.
Afbeelding

Ze stond voor het eerst weer onder dak voor de behandeling en is daar altijd wat van onder de indruk, ze is op een vorige stal wel eens in haar eentje opgesloten in de stal (als anderen gingen rijden vonden ze Marie maar in de weg staan in de paddock) en heeft daar wel iets aan overgehouden.
Ik had even een paar dagen eerder moeten oefenen, was beter voor haar geweest. Desondanks deed ze erg haar best, al vond ze het lastig om te ontspannen.

We hadden eerst een andere behandelaar maar die klik was er niet zo, nu hebben we iemand anders en Marietje en ik vinden haar beide heel leuk, Marie komt haar begroeten en ze doet alles met veel geduld :)

Wat een gedoe zijn dit soort dingen toch eigenlijk altijd hè? Eind van de maand komt onze tandarts ook en we hebben nu een hele leuke match, maar bij de vorige tandarts (die overigens ook hartstikke goed was!) stond ze op twee benen en moest ze dubbele verdoving. Ze is in ieder geval niet bang om haar mening te uiten :)

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 14:45

Geen GoPro mee vandaag, maar wel lekker gespeeld! Na de behandeling mag ze even niet geborsteld (wel heel zachtjes maar niet rossen zegmaar) of bereden worden voor een paar dagen. Gisteren een wandeling gemaakt en vandaag gespeeld in de bak!

Ze kon nog voetballen gelukkig :D


En het boogschieten ging iets te goed vandaag, mijn schuld want ik dacht dat het tóch niet zo ver ging en de hoek niet zo veel uit maakte :+

Gelukkig kwam er een wandelaar langs die de pijl voor me kon pakken!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:56

Geweldig dat schieten maar ik heb ook erg genoten van alle andere manoeuvres. Hoop dat Briesjes ook zo vlot wordt als Marie.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 18:02


Boogschieten is vanaf 2:08 ongeveer! Daarvoor zijn we aan het voetballen, dit was vandaag :)

Ze is aan het verháren! Echt niet normaal, ze had natuurlijk een hele dikke vacht door de wind/kou op Texel en dat gaat er nu allemaal vanaf. De kauwtjes staan al te wachten tot ik klaar ben met borstelen :)

Melzazu
Berichten: 1782
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:19

Wat leuk weer en wat een grappig einde van het filmpje zo _/-\o_

Edit: typo

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:01

Oh wat een heerlijk einde idd.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 17:55

Marietje is weer helemaal ingepakt vanwege de muggen, en ze zijn er ook alweer volop helaas. Dinsdag komt de dierenarts voor een allergie-test, kijken of ik nog verkeerde dingen geef oid. Ook (weer) een nieuwe deken besteld in de hoop dat net een ander model het beter gaat doen. Ik had alleen de deken op gedaan en verder niks en eergisteren had ze alweer een dikke opgezette plek op haar buik.
Nu met smeren enzo is het alweer iets minder geworden gelukkig.

Als ik met haar zou kunnen ruilen zou ik het meteen doen, bij jezelf weet je in ieder geval wat wel en niet helpt en bij haar kan ik het gewoon niet vragen, alleen maar dingen uitproberen. Heel frustrerend. Zo dol op dat paardje en dan heeft ze zo last van de jeuk en dan kan je niet helpen.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:06

Dat is idd zo sneu. Konden ze maar praten op zo'n moment.

Melzazu
Berichten: 1782
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:50

Oh ja wat naar. Ik zag echt al heeeel veeel knutten ook bij ons. Gelukkig kan mijn paard er wel tegen maar zodra het zonnetje schijnt: hup daar zijn ze :(

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:55

Altijd zo leuk om te zien hoeveel plezier ze heeft met de bal.. Ik vind het nog steeds moeilijk dat Bries zo afgesloten kan zijn. Andere dagen is hij weer super fanatiek en loopt ie spaanse passend en stuiterend naast me. Als ik jouw en Marie zie ( en weet van haar begintijd) geeft dat wat hoop.

Het is supernaar als je je paard heel erg graag wilt helpen en niet goed weet hoe. Blizz heeft ook zijn hele leven jeuk gehad, winters wat erger dan zomers dus net andersom. Dat ging me ook altijd aan het hart. Y;( Je doet keihard je best, meer kan je niet doen.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 13:34

@Melzazu, ergens wel fijn om te horen, soms heb ik haast het idee dat ik het me verbeeld oid.

@Signe ja we zijn van (heel) ver gekomen! Nog even een herinnering aan dit topic:
[OPG] Moeilijk van het erf af gaan

11 jaar geleden, toen was ik 15 en Marietje 5 :)
Marietje blijft wel haar dingetjes hebben hoor, laatst waren we samen op buitenrit en toen vroegen een paar dames of ze al heel oud was, omdat ze zo langzaam loopt. Die dames hebben geen idee dat Marietje heel lang geen stap van het erf af durfde zonder iemand er naast, en dat dat langzame lopen nog een beetje overgebleven onzekerheid is. Niet omdat ze geen zin heeft (opmerking krijgen we ook vaak), niet omdat ze lui is, niet omdat.. etc etc. Maar gewoon omdat ze niet weet wat er achter dat bosje zit. Als ze op een plek is waar ze zich meer op haar gemak voelt, opent ze zich helemaal en dan gaat ze sneller lopen, dingen onderzoeken en dat soort dingen. Met veel complimenten over hoe stoer ze wel niet is en geruststellende klopjes op haar hals gaat het nu best wel heel goed.
Twee weken geleden nam een vriendin haar zadel mee om te passen, toen was Marie ook in de bak heel traag. Ze lijkt dan echt lui, ze loopt wel en draaft wel maar ziet er niet alert uit. In de hoek van de bak zat de husky van de vriendin vastgeknoopt, en zijzelf liep met ons mee om een video te maken zodat ik kon zien hoe ik in het zadel zat. Bleek dus dat Marie van de combi 'hond die naar je toe springt als je langs loopt' en 'persoon die midden in de bak mee loopt maar niks met me wil doen' onzeker werd. Toen ze in de hoek bij haar hond ging zitten kwam er vrijwel meteen weer veer in Marietjes pas en kon ze weer ontspannen. Als je haar goed kent zie je dat het onzekerheid is en geen luiheid, maar het is zulk ander gedrag dan waar we normaal over leren met paarden dat het vaak niet zo wordt gezien.

Eergisteren kwam de tandarts voor controle, ze keek me met hele grote ogen aan en vroeg hoe lang het nu geleden is dat ze een behandeling kreeg.. twee jaar dus. Vorig jaar schoot het erdoor heen en het jaar ervoor hoefde er niks te gebeuren. Toch een beetje spannend dus als iemand dat zegt :+ Maar ze was verbaasd hoe mooi haar tanden zijn! Hoefde maar een heel klein beetje af, dus zonder pasta geprobeerd. Ging eerst heel goed maar uiteindelijk bouwde ze toch te veel spanning op en kwam ze omhoog, dus zijn we gestopt. Over een half jaar komt ze weer en dan gaan we wel met pasta doen, maar de helft waar het 'het meeste nodig was' is wel gewoon goed gedaan.

Vanochtend kwam de dierenarts! We hebben een nieuwe omdat onze oude dierenarts verder gaat met alleen (kleine) huisdieren. Blij met haar, ze was in ieder geval erg vriendelijk en ze heeft me nog ergens vanaf gepraat omdat het vooral veel geld was voor een onbetrouwbare uitslag.
Ik was bang dat de plekken door mijt of schimmel zouden komen, zij denkt dat het echt alleen haar zomereczeem was omdat het qua plaatsing en vorm niet typisch was voor de andere opties. Baal er ergens toch van, zou ergens toch fijn zijn als ik gewoon een middeltje kreeg waardoor het opgelost was.
Ze vond dat alles er rustig uit zag en dat ik zo door moest gaan, natuurlijk heel fijn om te horen.

Ze heeft bloed afgenomen voor de allergietest, als het goed is krijg ik over ongeveer een week de uitslag! We verwachten natuurlijk de knuttenallergie maar misschien heeft ze ook nog iets anders, wie weet. Toch fijn om zekerheid te hebben.