Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanasjuh
Berichten: 269
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:19

@macs ja dat is zeker zo. Als hij daadwerkelijk wat af weet van de echte wilde wolf zou hij natuurlijk niet deze uitspraken doen. Hoeveel professoren of professional die met deze dieren werken, zijn er wel niet die dit allemaal tegen spreken.

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:24

En als toevoeging en leren niets van ongelukken die in andere dierentuinen gebeuren. Je zou toch na een ongeluk met dodelijke afloop bijgeschoold moeten worden.

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 15:01

Wolf in Austerlitz pakt hond, video is van daarvoor.

Afbeelding


DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:11

Je ziet meteen de voorzichtige aanvalshouding en volgens mij is die wolf ook drachtig (JMHO).
Maar als de hond aan de riem has gezeten had de wolf hem net zo goed gegrepen denk ik.

DuoPenotti

Berichten: 29986
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:14

Wel jammer dat de aanval er niet opstaat. Was toch weer een bewijs geweest.

Gelukkig goed afgelopen

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:19

Wat zou de afstand tot de wolf geweest zijn ?? Het lijkt op het filmpje hooguit 3 mtr :oo

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:24

Dat is toch niet normaal. Wat een drama. Lijkt inderdaad een drachtige teef.
Ik heb ook het idee dat ze de hond spot aan het eind. Met kop laag enzo, die focus.

Ik zou helemaal gek worden als er een wolf zo naar mijn honden zou kijken ….

Skessa_
Berichten: 10692
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:24

Ja joh lekker slim, lekker op je gemak staan filmen.
En lekker naïef om te denken dat ie je hond niks zal doen.
Een wolf kan die hond natuurlijk ook totaal niet allang ruiken ofzo

Nyaleti

Berichten: 6305
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:25

Jezus zeg..
Drachtig en desperate hongerig?

Wel lastige situatie. Op het einde lijkt de wolf te reageren op de hond, die dus een eind verder lag.
Ze zullen wel gaan roepen "eigen schuld hond vast" maar ik zou misschien ook gedacht hebben, daar veiliger dan dat ik nu naar de hond loop en de wolf me misschien achterna loopt..

Ben benieuwd wat Groep Wolf hier op te zeggen heeft.
Filmen is dom, niet filmen is ongeloofwaardig, wat hier boven staat dus, eigen schuld hond liep los, ze pakken geen honden .. ben benieuwd waar ze mee komen.

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:33

Ik zit even naar de staart van de wolf te kijken, maar kan niet goed zien of hij nou 'ontspannen' naar beneden hangt met de punt naar buiten wat op onderdanigheid kan duiden. Maar als de staartpunt meer tussen de achterbenen duikt geeft dat weer een heel andere betekenis weer..

Citaat:
From a submissive standpoint there are two obvious tail positions. The first is known as a half tuck, the tail tucks between the legs but does not tuck up against the stomach. When this happens the wolf is showing a form of submission to a dominant wolf.
In the pack hierarchy this tail tuck can be submissive to any wolf that is higher up the ladder, not just to the alpha.

When the tail is tucked all the way between the legs with the tip under the stomach and with a arched back, the wolf is usually in extreme feat, usually a more dominant wolf.

Nyaleti

Berichten: 6305
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:41

Afbeelding
Geen probleem joh.


Deze valt wel tussen 2 in.
Hond niet aangelijnd maar wel vlakbij het baasje.
Heel wat anders dan een hond die zelf op pad is gegaan en alleen, gestresst, in het bos loopt.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:41

DuoPenotti schreef:
Wel jammer dat de aanval er niet opstaat. Was toch weer een bewijs geweest.

Gelukkig goed afgelopen


Zou jij door filmen als je hond gegrepen wordt? Of ga je proberen je hond te redden?

DuoPenotti

Berichten: 29986
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:55

Ik zou sowieso niet filmen met een hond bij. Want ik zou wel bang zijn voor een aanval.

Maar ik denk als je dan toch filmt een soort van verrast bent bij de aanval en het eerste deel van de aanval er op hebt staan waarna de telefoon valt oid.


Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:
Wel jammer dat de aanval er niet opstaat. Was toch weer een bewijs geweest.

Gelukkig goed afgelopen


Zou jij door filmen als je hond gegrepen wordt? Of ga je proberen je hond te redden?

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:10

Dit gaat fout in 3, 2, 1 ... maand. Deze zomer wordt ellende.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:22

DuoPennoti, ik denk inderdaad dat ik als de bliksem zou zorgen dat ik mijn hond aangelijnd krijg. Als ik dan nog de moed zou hebben zou ik misschien nog snel een foto maken. Maar uitgebreid filmen zou ik ook niet doen. In het geval van deze hond kan ik me zo voorstellen dat ze de telefoon heel snel in haar zak heeft gestopt om haar hond te redden. Maar wie zal het zeggen? Misschien heeft ze wel beelden maar wil ze die niet delen?

criollo_yess

Berichten: 1086
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:24

Iemand een idee hoe groot deze hond was? Werd gegrepen en enkele meters meegesleurd. Lijkt me dan geen Maltezertje van 3kg oid........

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:38

Dreamboy schreef:
DuoPennoti, ik denk inderdaad dat ik als de bliksem zou zorgen dat ik mijn hond aangelijnd krijg.

En dan? Ik denk dat een aangelijnde hond minder kans maakt dan een loslopende hond. Wel een vreselijk verhaal, 'jammer' inderdaad dat de aanval er niet op staat.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:42

criollo_yess schreef:
Iemand een idee hoe groot deze hond was? Werd gegrepen en enkele meters meegesleurd. Lijkt me dan geen Maltezertje van 3kg oid........


Was, als ik me niet vergis, een Duitse staander. Niet heel klein dus.

jolanda20
Berichten: 1373
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:44

Al een tijdje volger van dit topic..

Sinds de eerste berichten dat de wolf op de plekken gespot is waar ik onze bosritjes maak... durf ik niet meer te gaan. En deze wolf lijkt idd ook nog eens drachtig...

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:44

Sting schreef:
Dreamboy schreef:
DuoPennoti, ik denk inderdaad dat ik als de bliksem zou zorgen dat ik mijn hond aangelijnd krijg.

En dan? Ik denk dat een aangelijnde hond minder kans maakt dan een loslopende hond. Wel een vreselijk verhaal, 'jammer' inderdaad dat de aanval er niet op staat.


Dan kun je in ieder geval nog voorkomen dat de hond op de wolf af gaat. Naar mijn weten zijn er nog geen aangelijnde honden aan gevallen.

journee
Berichten: 784
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:21

Tja, persoonlijk vind ik het heel onverstandig van de eigenaar dat deze de wolf ging filmen in plaats van direct de hond aan te lijnen en afstand te houden. Aan de andere kant is dit geen vreemde reactie als 'kenners' blijven beweren dat de wolf ongevaarlijk is en dat je moet 'genieten' van een plotselinge ontmoeting.

Overigens schrik ik er wel van hoe nonchalant deze wolf op de nabijheid van een mens reageert. Deze wolf beschouwd mensen duidelijk absoluut niet als een bedreiging. Pas als de hond 'in beeld' komt bij de wolf zie je een reactie en enige twijfel bij de wolf of deze misschien een bedreiging vormt.

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 19:56

Afbeelding

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:09

Wat heftig.. Ik vind het echt vreselijk dat mensen dit meemaken momenteel.

En ik weet ook niet of ik had durven filmen. Sowieso weet ik niet wat ik met mijn ukkie van nog geen 2 kilo had moeten doen in zo'n situatie. Maar weglopen en naar de wolf toelopen was allebei niet oke toch? Dus wat kan je dan nog beter doen dan stil staan en de wolf voorbij laten gaan.. Alleen in dit geval bleef die wolf ook staan..

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:22

Een kleine hond kun je misschien nog onder je jas stoppen of achter je rug houden en dan flink uithalen met je been naar de wolf als die dichterbij komt.
Persoonlijk geef ik dan toch de voorkeur aan een Zap Cane 8-)

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:34

Een lange dressuurzweep meenemen?