Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:01

Ik denk ook niet dat dit gaat helpen, ik vind het weer een typisch voorbeeld van hoe Nederland met de wolf om gaat. Ze hadden het dier beter met een paintbalgeweer tegen de billen geschoten.
Het op deze manier oplossen maakt de wolf namelijk niet minder schuw.

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:03

Nyaleti schreef:
Nja het is in iedergeval iets.
Want we weten ondertussen ook wel dat er niks anders gedaan gaat worden. Verdoven en verplaatsen is leuk maar gewoon nog geen optie met het beleid in Nederland.

Net zo goed zijn ze wel bezig met de wolf verjagen maar dat lukt ook niet als er tig wandelaars in het bos zijn en er een file aan auto's staat. Het is er schijnbaar erg druk, iedereen wilt even kijken.
Ga je dan een wolf, die niet bang is van mensen, opjagen (hoe ik dat ook voor me moet zien) en hij komt dan mensen tegen, heb je een serieus probleem.

Wat hadden ze dan moeten doen? En niet aankomen met "15 gram zwaarder maken" want dat is niet realistisch.
Maar laten lopen tot hij dus wel een mens pakt? Of een hondje? Of iemand die rustig op de bus zit te wachten?

Die wolf bang maken voor mensen...dat moeten ze doen

sterregoud
Berichten: 1874
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:03

nyaleti, in Zweden en andere landen worden wolven die te dichtbij mensen komen preventief geschoten. Uit de populatie halen van niet schuwe wolven is daar heel normaal.

Maar hier in Nederland moeten ze graag alles anders doen.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:08

Nou al zouden ze met potten en pannen en een ratel geprobeerd hebben het dier te laten schrikken. Maar dit is wel echt bijzonder.
En dan zit er over een poosje 50 km verderop ook een tamme. Ook maar afsluiten?
En het fietspad waar hij achter mensen aan is gerend. Ook maar sluiten.
Heel Nederland binnenkort maar want de wolf leert op geen enkele manier schuw te zijn.

Nyaleti

Berichten: 6295
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:09

Wintu: hoe? Elke wandelaar een Popper mee geven ofzo?

Dat gaat niet als het bos vol is met wandelaars. Beest in het nauw drijven of zeer gestresst maken is vragen om aanvallen.
Misschien zijn ze nu ook wel bezig met een paintball geweer. In een dus leeg bos.

Sterregoud; eens dat deze op het lijstje mag van afschot. Maar we kunnen wel weer oneindig gaan roepen dat ie maar een kogel door z'n kop moet krijgen maar dat gebeurt toch niet.

Dit is de eerste keer dat er tenminste IETS gedaan wordt.
Maar dat is blijkbaar ook niet goed.
Liever wachten tot hij dus wel een hapje neemt en dan met z'n alle wijzen?
Werd er met de wolf in Oude Willem niet heel hard geroepen dat ze de weg moesten afsluiten? Dat is toen niet gedaan. Nu wel maar ook niet goed genoeg?

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:12

Nyaleti schreef:
Wintu: hoe? Dat gaat niet als het bos vol is met wandelaars. Beest in het nauw drijven of zeer gestresst maken is vragen om aanvallen.
Misschien zijn ze nu ook wel bezig met een paintball geweer. In een dus leeg bos.

Sterregoud; eens dat deze op het lijstje mag van afschot. Maar we kunnen wel weer oneindig gaan roepen dat ie maar een kogel door z'n kop moet krijgen maar dat gebeurt toch niet.

Dit is de eerste keer dat er tenminste IETS gedaan wordt.
Maar dat is blijkbaar ook niet goed.
Liever wachten tot hij dus wel een hapje neemt en dan met z'n alle wijzen?
Werd er met de wolf in Oude Willem niet heel hard geroepen dat ze de weg moesten afsluiten? Dat is toen niet gedaan. Nu wel maar ook niet goed genoeg?


Beetje goede jager, kan prima een niet schuwe wolf op de billen raken. En vinden mensen dat vervelend om te zien, jammer dan.

Wat wordt er volgens jou nu precies gedaan om de wolf minder schuw te maken dan?

Verder is in Oude Willem de boel afgesloten geweest hoor. Maar dat is zo een nauwe weg en doorgaand, daar kon men ook niet meer langs.

Nyaleti

Berichten: 6295
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:44

Dat beest is zo te raken, dat zal het probleem niet zijn.
Het probleem is dat je niet weet waar die heen vlucht en dat je niet weet waar mensen lopen.
Al dan niet maakt hij de associatie met mensen, dat is afhankelijk van hoe ze het hypotetisch gezien zouden doen.
Die wolf heeft (heel veel) stress en wil je niet tegen komen. Dat jij net het hoekje om loopt of dat het zo druk is dat wolf voor zijn gevoel geen kant op kan. Dat zijn de momenten dat zo'n beest waarschijnlijk voor de aanval kiest ipv vluchten.
(Nee; niet vanaf een afstandje jou besluipen maar verkeerde plek verkeerde timing).


Er wordt niks gedaan om hem minder schuw te maken. Er wordt wel ingrepen om te voorkomen dat hij nóg meer aan mensen en auto's went en om te voorkomen dat er dus gewonde vallen.


Ik ben het met je eens hoor, dit is een prima kandidaat voor de primeur (paintball) geweer maar dat is gewoon niet realistisch nu. Deze wolf trekt misschien wel, misschien niet weg, van die plek in Ermelo maar gaat een aantal kilometers verderop natuurlijk hetzelfde gedrag vertonen.

Maar er wordt nu in iedergeval iets gedaan vanuit de gemeente ipv dat de kop in het zand wordt gestoken.

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:48

Nyaleti schreef:
Dat beest is zo te raken, dat zal het probleem niet zijn.
Het probleem is dat je niet weet waar die heen vlucht en dat je niet weet waar mensen lopen.
Al dan niet maakt hij de associatie met mensen, dat is afhankelijk van hoe ze het hypotetisch gezien zouden doen.
Die wolf heeft (heel veel) stress en wil je niet tegen komen. Dat jij net het hoekje om loopt of dat het zo druk is dat wolf voor zijn gevoel geen kant op kan. Dat zijn de momenten dat zo'n beest waarschijnlijk voor de aanval kiest ipv vluchten.
(Nee; niet vanaf een afstandje jou besluipen maar verkeerde plek verkeerde timing).


Er wordt niks gedaan om hem minder schuw te maken. Er wordt wel ingrepen om te voorkomen dat hij nóg meer aan mensen en auto's went en om te voorkomen dat er dus gewonde vallen.


Ik ben het met je eens hoor, dit is een prima kandidaat voor de primeur (paintball) geweer maar dat is gewoon niet realistisch nu. Deze wolf trekt misschien wel, misschien niet weg, van die plek in Ermelo maar gaat een aantal kilometers verderop natuurlijk hetzelfde gedrag vertonen.

Maar er wordt nu in iedergeval iets gedaan vanuit de gemeente ipv dat de kop in het zand wordt gestoken.


Maw, nederland loopt gruwelijk achter de feiten aan, dat paintball geweer hadden ze al veel eerder moet gebruiken. Maar hoe dan ook, dit theaterstuk gaat compleet geen invloed hebben op het gedrag van die wolf, je kunt daar ook niet weken blijven staan immers, dan zoekt die wolf wel een ander plekje. Het is symptoombestrijding, meer niet.

Volgens de wolvenkenners zal een wolf alleen grijpen als ie in het nauw zit, waarom zou ie nu in het nauw zitten, hij kan immers alle kanten uit.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 01-05-24 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:48

Ik denk dat dit puur een noodgreep is. Omdat ze verder niks mogen en het ook niet weten.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:50

Ik denk dat ze bang zijn dat hij eens bijt...en dan?
En dan ipv de wolf te beheren dan de mens maar.
Je moet wat om die clubs stil te houden die alles aanvechten.

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:55

Nyaleti schreef:
Tis nooit goed hè?
Er wordt nu toch actie ondernomen?


Beetje overdreven actie. 1 auto was ook genoeg geweest. Hadden die andere vier mooi boeven kunnen vangen.

Nyaleti

Berichten: 6295
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:58

Omdat ie zich dus in het nauw gedreven gaat voelen als hij in de stress zit en overal mensen lopen.
Hij heeft toch net wat meer ruimte nodig dan om de paar meter een mens (bij wijze van, weet ik veel hoe druk heel druk is, in dat bos).

DP, ja op facebook zijn ze los geslagen op Groep Wolf. Gaan helemaal wild met anonieme aangiftes doen op basis van reacties in Geen Wolf.. 8)7

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:00

dan weet ik waar ik maar eens niet ga lezen dan..... :D

Nyaleti

Berichten: 6295
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:03

Nee niet doen idd je wordt gek :')

Elisa2

Berichten: 37519
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:59

Nyaleti schreef:
Omdat ie zich dus in het nauw gedreven gaat voelen als hij in de stress zit en overal mensen lopen.
Hij heeft toch net wat meer ruimte nodig dan om de paar meter een mens (bij wijze van, weet ik veel hoe druk heel druk is, in dat bos).

DP, ja op facebook zijn ze los geslagen op Groep Wolf. Gaan helemaal wild met anonieme aangiftes doen op basis van reacties in Geen Wolf.. 8)7


Serieus? Dat gaat wel heel ver..

Ik denk dat ze die wolf in Ermelo beter kunnen vangen en in de dierentuin kunnen zetten. Hij is mensen nu toch al gewend, lijkt me voor alle partijen beter.

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:16

Elisa2 schreef:
Ik denk dat ze die wolf in Ermelo beter kunnen vangen en in de dierentuin kunnen zetten. Hij is mensen nu toch al gewend, lijkt me voor alle partijen beter.

Ik ben bang dat dát dan aan al die mensen een verkeerd beeld van 'de' wolf gaat geven. En ja de olifanten in de dierentuin schooien ook, maar die lopen hier niet los.

rien10
Berichten: 14762
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:45

Eerlijk gezegd: dan denk ik dat het dier dood beter af is. Een wild dier opsluiten vind ik vreselijk.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:47

Met zulke opmerkingen wordt je minstens zo serieus genomen.
Je kunt niet zomaar een wolf in een dierentuin zetten.

Nyaleti

Berichten: 6295
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:49

Geen idee of de politie iets kan met die aangiftes, denk het van niet. Maar misschien ook wel een goed eye opener voor de gemeente, dat het dus zo hoog zit?

En vermoed dat Elisa niet serieus is :')

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:52

Betreft schuwheid zou hij daar niet misstaan. Kan hij lekker voor aan het hek gaan liggen snoepjes schooien :D
En 120 afrastering is dan wel genoeg :j

mino1
Berichten: 366
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Thuis

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:03

Laten we het hek dan op 150 zetten dat moet toch echt hoog genoeg zijn. :Y)

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:32

Gewoon 50 cm, kunnen mensen hem ook aaien over het hek heen....

dierenfan
Berichten: 9655
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:46

Nyaleti schreef:
Omdat ie zich dus in het nauw gedreven gaat voelen als hij in de stress zit en overal mensen lopen.
Hij heeft toch net wat meer ruimte nodig dan om de paar meter een mens (bij wijze van, weet ik veel hoe druk heel druk is, in dat bos).

DP, ja op facebook zijn ze los geslagen op Groep Wolf. Gaan helemaal wild met anonieme aangiftes doen op basis van reacties in Geen Wolf.. 8)7



;) :+ beseffen ze wel dat door al die meldingen de politie nog minder tijd heeft om achter hun wolfjes aan te lopen? :D

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:51

Dier blijft op filmpje ook gewoon staan kijken. Schuw en bang zijn ze allang niet meer allemaal

dierenfan
Berichten: 9655
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:54

En dan lachen mensen nog gewoon om dit gedrag van de Ermelo wolf en vinden het absoluut niet gevaarlijk. Hem gewoon negeren en dan kun je daar prefect in je tentje slapen. Hij zal nooit wat doen want Welkom Wolf zegt.... zouden ze mij ook zo blind geloven als ik zeg dat ze mij nu 10.000 euro moeten storten en dat ze dan een goed verder leven hebben haha. Soms he...