Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:21

Inderdaad wat als....

Het probleem is op dit moment dat er geen goed beleid is. Ik vind dat deze wolf(ven) (fietser en incident met wandelaar) aangemeld horen worden bij een club die daarvoor aangesteld is door de overheid en alle bevoegdheden heeft tot en met afschieten toe.
Dit is zeker een wolf waarvan ik vind dat hij gemonitord moet worden, want ik zie dit niet graag. Hij komt te dicht bij mensen en dit hoort uitgezocht te worden.
Maar dat gebeurt (nog) niet. en DAT vind ik het werkelijke probleem.

En Wintu voor mij gaat het totaal niet om verhaaltjes die wel of niet buiten de "testboekjes" vallen. Het probleem heb ik al geschetst. Door de lakse houding van de mens, zijn we een monsterlijk probleem aan het kweken namelijk we kijken er naar en staan erbij en laten het dier "WOLF" zich opwerken tot boven aan de voedselketen.
Dat gaat gewoon een keer mis. Een kind dat begint te schreeuwen en weg gaat rennen (kun je dat kind echt niet kwalijk nemen) etc.
Op dit moment hebben we nog niet veel roedel wolven, maar als dit soort jonge nieuwsgierige wolven later een roedel hebben, en niet hebben geleerd om weg te blijven bij de mens, dan hou ik mijn hart vast. Want dan heb je misschien wel 10 van die brutale vlerken die als puber al normaal nieuwsgierig wolven gedrag vertoonden zonder daarop gecorrigeerd te worden cq afgeschoten als corrigeren niet helpt. Hier moet dus in mijn ogen actie opgenomen worden.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:28

Zeg maar gerust dat er geen beleid is, Pien. Althans, het enige is dat er niets mag worden gedaan aan beheer. Zelfs niet afschrikken. Toen ze dat in Gelderland met paintball geweren wilden proberen werd zelfs dat aangevochten door natuurorganisaties.
Tja, als zelfs dat niet mag hoe verwachten ze dan enige begrip van mensen die overlast ervaren van wolven?

Ik ben het volledig met je eens dat dit soort situaties ongewenst zijn en hier echt beleid rond beheer voor moet komen. Maar ik vrees dat in de huidige situatie dit niet op korte termijn komt. Tenzij het een keer grandioos mis gaat. Als het kalf verdronken is...

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 15:39

Ik zou nog wel zo iemand zijn die hetzelfde doet als een hond dit bij me doet.
Dus idd terug uit dagen om te gaan spelen.

:+

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:40

Nou is dit een fietser die in 1 tempo stabiel verder fietst. Als ik hem tegen zou komen met mijn 7-jarige dochter zou ze in paniek raken, hard gaan fietsen en al achteruit kijkend waarschijnlijk vallen. En dan?

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:16

Miran schreef:
Nou is dit een fietser die in 1 tempo stabiel verder fietst. Als ik hem tegen zou komen met mijn 7-jarige dochter zou ze in paniek raken, hard gaan fietsen en al achteruit kijkend waarschijnlijk vallen. En dan?


Dan kan het mis gaan, dus als je dochter in het wolvengebied woont, dan zou ik haar nooit alleen laten gaan voorlopig op haar fietsje ver van huis. 7 jaar is echt te jong. Met mama haar nu leren wat te doen. Als jij rustig blijft dan blijft zij ook rustig.
En haar leren als ze rond huis speelt wat ze moet doen, namelijk rustig naar huis komen naar papa en mama. Gewoon open en eerlijk leren hoe om te gaan met een wolf en thuis geen paniek verhalen rondom de wolf vertellen want dat is voor zo'n kind niet helpend om rustig te blijven.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-04-24 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:17

Mij is altijd geleerd dat als er een hond achter je aankomt als je op de fiets zit, dat je dan juist stil moet gaan staan. Dan is de lol eraf. Waarom zou dat bij een wolf anders zijn? Hoewel het idee om stil te gaan staan met de wolf zo vlakbij me ook niet echt aanstaat.

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:19

Dat deed die vrouw ook en de wolf stopte gelijk. Toen werd het filmpje afgebroken en ik denk dat dit niet helemaal netjes is van geen wolf. Maar de wolf stopte zeker.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:26

Dit gedrag lijkt mijn inziens ook aftastend gedrag. De wolf komt waarschijnlijk zelden een mens tegen die hem/haar iets aandoet of verjaagd. Dus wordt het gedrag brutaler. Van het één komt het ander. Net wat DP zegt, je ziet dit gedrag ook wel bij honden. Aftastend waar de grens ligt. De wolf wil en zal op deze manier uiteindelijk bovenaan de voedselketen komen.

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:27

@mist, had je deze mee gekregen in Zweden? Gisteren twee Shetlanders gedood in de regio Stockholm.

Citaat:
11-04-2024 Zweden: "Twee shetten gedood bij wolvenaanval".

Citaat: << Gisteren zijn twee Shetlandpony's gedood toen ze werden aangevallen door wolven ten noorden van Norrtälje in de provincie Stockholm. Dit is de eerste keer dat gedocumenteerd is dat paarden zijn gestorven door een wolvenaanval in Zweden">>
schrijft het gerenommeerde paardentijdschrift "Hippson".

Dat is helaas niet waar; het is NIET "de eerste keer".

Ook vanuit Zweden hebben we al diverse meldingen gepubliceerd. Helaas zijn daar (nog) geen vrijwilligers, die de Europese Predatie Map (EPM) vullen=> https://www.ep-map.com

De EPM is een database waarin aanvallen verzameld worden, zodat ze niet meer onder het tapijt verdwijnen. Te vaak blijken media slecht geïnformeerd en (onbedoeld) dit soort onjuiste informatie over wolvenaanvallen te verspreiden.
In de EPM kunnen daarom de gedocumenteerde aanvallen worden terug gevonden. In deze groep ("Wolf en paard") kan je zoeken op <"Zweden">, voor een aantal aanvallen.

Uitleg over zoeken in de EPM =>

https://www.facebook.com/share/p/XbBiwkErpHX8xmsz/

.

VERTALING ARTIKEL HIPPSON.

<<Shetlandpony's gedood bij wolvenaanval

Twee pony's zijn gisteren gedood toen ze werden aangevallen door wolven ten noorden van Norrtälje in de provincie Stockholm.



Twee paarden in Ungunge, tussen Edsbro en Skebobruk ten noorden van Norrtälje, zijn woensdag gedood door wolven, meldde het tijdschrift Ridsport als eerste. Toen het bestuur van de provincie 's avonds arriveerde, was de wolf in de wei achtergebleven. Volgens bronnen bij Hippson zou het om twee Shetland pony's moeten gaan.

- Het is verschrikkelijk, zegt de paardeneigenaar tegen de krant Norrtelje.

Volgens de eigenaar is er een algemene bezorgdheid in het gebied voor verdere aanvallen.

- "Iedereen die ik ken is bang en heeft zijn dieren opgesloten. Ik heb mijn twee andere paarden opgesloten en ik weet niet wanneer ik ze weer naar buiten kan laten.



Eerste keer dat paarden zijn gedood

De County Administrative Board schrijft op zijn website dat inspecteurs ter plaatse waren en vaststelden dat het een wolf was die de pony's heeft gedood.

- De County Administrative Board herziet nu de voorwaarden voor beschermende jacht op basis van de nieuwe richtlijnen voor beschermende jacht van het Environmental Protection Agency, zegt unitmanager Sara Sundin op de website.

In het verleden zijn er al verschillende aanvallen op schapen geweest in het gebied, maar dit is de eerste keer dat gedocumenteerd is dat paarden in Zweden zijn gestorven door een wolvenaanval. Het bestuur van de provincie is van mening dat het zeer ongebruikelijk is dat wolven paarden aanvallen en de paar keer dat het gedocumenteerd is, ging het om kleine pony's. Het bestuur van de provincie is van mening dat het zeer ongebruikelijk is dat wolven paarden aanvallen. Ze dringen er bij de eigenaren van dieren in de buurt op aan om hun dieren 's nachts naar binnen te brengen en de omheiningen te controleren.>> Vertaald door DeepL

.

Link naar dit artikel:
https://www.hippson.se/artikelarkivet/h ... attack.htm


Volg "Wolf en paard" op Facebook.

Bron wolf en paard/EPM
https://m.facebook.com/groups/994653607 ... tid=WC7FNe

Hippson.se

https://www.hippson.se/artikelarkivet/h ... llsynt.htm

Wintu

Berichten: 3066
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:42

pien_2010 schreef:
Inderdaad wat als....

Het probleem is op dit moment dat er geen goed beleid is. Ik vind dat deze wolf(ven) (fietser en incident met wandelaar) aangemeld horen worden bij een club die daarvoor aangesteld is door de overheid en alle bevoegdheden heeft tot en met afschieten toe.
Dit is zeker een wolf waarvan ik vind dat hij gemonitord moet worden, want ik zie dit niet graag. Hij komt te dicht bij mensen en dit hoort uitgezocht te worden.
Maar dat gebeurt (nog) niet. en DAT vind ik het werkelijke probleem.

En Wintu voor mij gaat het totaal niet om verhaaltjes die wel of niet buiten de "testboekjes" vallen. Het probleem heb ik al geschetst. Door de lakse houding van de mens, zijn we een monsterlijk probleem aan het kweken namelijk we kijken er naar en staan erbij en laten het dier "WOLF" zich opwerken tot boven aan de voedselketen.
Dat gaat gewoon een keer mis. Een kind dat begint te schreeuwen en weg gaat rennen (kun je dat kind echt niet kwalijk nemen) etc.
Op dit moment hebben we nog niet veel roedel wolven, maar als dit soort jonge nieuwsgierige wolven later een roedel hebben, en niet hebben geleerd om weg te blijven bij de mens, dan hou ik mijn hart vast. Want dan heb je misschien wel 10 van die brutale vlerken die als puber al normaal nieuwsgierig wolven gedrag vertoonden zonder daarop gecorrigeerd te worden cq afgeschoten als corrigeren niet helpt. Hier moet dus in mijn ogen actie opgenomen worden.


Oh maar ik ben het grondig met je eens hoor. Ik vind enkel dat er alleen volgens boekjes wordt gewerkt momenteel en dat is niet reëel. Excuus als het anders over kwam.

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:58

pien_2010 schreef:
Dat deed die vrouw ook en de wolf stopte gelijk. Toen werd het filmpje afgebroken en ik denk dat dit niet helemaal netjes is van geen wolf. Maar de wolf stopte zeker.

En dan? Dan ga je elkaar een kwartier aan zitten kijken? Je zal toch een keer ook verder moeten? -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34736
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:12

pien_2010 schreef:
Inderdaad wat als....

Het probleem is op dit moment dat er geen goed beleid is. Ik vind dat deze wolf(ven) (fietser en incident met wandelaar) aangemeld horen worden bij een club die daarvoor aangesteld is door de overheid en alle bevoegdheden heeft tot en met afschieten toe.
Dit is zeker een wolf waarvan ik vind dat hij gemonitord moet worden, want ik zie dit niet graag. Hij komt te dicht bij mensen en dit hoort uitgezocht te worden.
Maar dat gebeurt (nog) niet. en DAT vind ik het werkelijke probleem.

En Wintu voor mij gaat het totaal niet om verhaaltjes die wel of niet buiten de "testboekjes" vallen. Het probleem heb ik al geschetst. Door de lakse houding van de mens, zijn we een monsterlijk probleem aan het kweken namelijk we kijken er naar en staan erbij en laten het dier "WOLF" zich opwerken tot boven aan de voedselketen.
Dat gaat gewoon een keer mis. Een kind dat begint te schreeuwen en weg gaat rennen (kun je dat kind echt niet kwalijk nemen) etc.
Op dit moment hebben we nog niet veel roedel wolven, maar als dit soort jonge nieuwsgierige wolven later een roedel hebben, en niet hebben geleerd om weg te blijven bij de mens, dan hou ik mijn hart vast. Want dan heb je misschien wel 10 van die brutale vlerken die als puber al normaal nieuwsgierig wolven gedrag vertoonden zonder daarop gecorrigeerd te worden cq afgeschoten als corrigeren niet helpt. Hier moet dus in mijn ogen actie opgenomen worden.


In Oostenrijk zou zo'n wolf die mensen 2 keer op minder dan 50 meter nadert vrijgegeven worden voor afschot. En dit is de 3e keer, want vorige week was er ook al een melding van iemand met hond op bijna dezelfde plek.

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:13

Sanet schreef:
pien_2010 schreef:
Dat deed die vrouw ook en de wolf stopte gelijk. Toen werd het filmpje afgebroken en ik denk dat dit niet helemaal netjes is van geen wolf. Maar de wolf stopte zeker.

En dan? Dan ga je elkaar een kwartier aan zitten kijken? Je zal toch een keer ook verder moeten? -O-


Hopen dat de wolf weg loopt denk ik? Als je hard weg fietst of rent trigger je juist het jachtinstinct en dat wil je echt niet.

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:23

Bij 'vrijgegeven worden voor afschot' vraag ik me af... hoe weet je nou dat het dezelfde wolf is ??
Als er een roedel in de buurt leeft kan het een ander dier uit die roedel zijn en als het een trekkende/zwervende wolf is kan dát dier allang kilometers verder zijn en loopt er een andere zwerver op dat stuk.

Loretta
Berichten: 8790
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:24

pien_2010 schreef:
Inderdaad wat als....

Het probleem is op dit moment dat er geen goed beleid is. Ik vind dat deze wolf(ven) (fietser en incident met wandelaar) aangemeld horen worden bij een club die daarvoor aangesteld is door de overheid en alle bevoegdheden heeft tot en met afschieten toe.
Dit is zeker een wolf waarvan ik vind dat hij gemonitord moet worden, want ik zie dit niet graag. Hij komt te dicht bij mensen en dit hoort uitgezocht te worden.
Maar dat gebeurt (nog) niet. en DAT vind ik het werkelijke probleem.


En dat gebeurt dus niet. Het hele probleem is dat er geen beleid is. En dat als een wolf te tam wordt er vervolgens met heel veel moeite iets besloten kan worden wat vervolgens weer getraineerd wordt door een belangenclub.
Neem de paintballklucht. De faunabescherming heeft dat weten tegen te houden en uiteindelijk meer door geluk dan wijsheid is het met de desbetreffende wolf toch nog goed gegaan. Uiteindelijk na een half jaar heeft de rechter besloten dat er toch met paintballs op wolven geschoten mocht worden.

Tja, beleid maken gaat in Nederland ook wel heel erg moeilijk. Alleen dat al laat zien dat Nederland niet capabel is om met grote roofdieren om te gaan. We lopen hier altijd mijlenver achter de feiten aan.

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:32

Wie in dit topic heeft interesse in 20-25 stuks ijzeren afzetpaaltjes 130 cm, voor 5 draden.
Voor een bloemetje in de tuin of terras kunnen ze afgehaald worden. Wel alle 20-25 in 1 keer.
Er zitten er een paar tussen die niet meer recht zijn en een enkeling is een draad/lint houder af of niet meer heel.
Afbeelding

Alleen afhalen. Omgeving grens Drenthe/Overijssel. 20 minuten ten noorden van Zwolle.

Of verzendkosten voor degene die er belang bij heeft.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 11-04-24 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:33

Ik denk dat zo'n nieuwsgierige wolf alleen schrikt en weg gaat als je stopt met fietsen, je abrupt omdraait en er hard op af fietst met een hele hoop kabaal erbij (schreeuwen of dus zo'n toeter/alarm). Sterretjes (vuurwerk) meenemen misschien? :+ Of zo'n speelgoedpistool die van die rubber dingen hard eruit plopt.. kom even niet op de naam.

Als ik mijn hond naast de fiets laat lopen dan willen passerende aangelijnde honden haar op de één of andere manier vaak grijpen. En zelf rende ze als jonge hond ook graag achter fietsers en hardlopers aan (ik had haar pas met 6 maanden, toen kende ze nog niks behalve straat en asiel leven).

Toen ik nog een pony had renden er in het bos of op het strand wel eens honden achter ons aan. Ik draaide haar dan om en ging er in galop op af. Dan waren ze snel weg..

Fietsende en hardlopende mensen die niet stoppen maken wel degelijk iets los bij honden dus ongetwijfelt ook bij wolven..

Loretta
Berichten: 8790
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:39

Marloez schreef:
Ik denk dat zo'n nieuwsgierige wolf alleen schrikt en weg gaat als je stopt met fietsen, je abrupt omdraait en er hard op af fietst met een hele hoop kabaal erbij (schreeuwen of dus zo'n toeter/alarm). Sterretjes (vuurwerk) meenemen misschien? :+ Of zo'n speelgoedpistool die van die rubber dingen hard eruit plopt.. kom even niet op de naam.


Pas maar op. In Nederland is bijna alles verboden. Waar berenspray ook wel bekend als pepperspray gewoon legaal in Duitsland te koop is. Word je opeens een zware crimineel zodra je het meeneemt de grens over naar Nederland.

Nederland is totaal geen natuurland. Er is hier geen plaats meer voor het wilde westen.

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:55

De fietser doet het helemaal goed.... totdat de wolf besluit toch aan te vallen. Geen angst tonen helpt nu nog, maar is zeker geen macht hebben er over. Vooral ook omdat deze wolven geen honger kennen omdat er ruim voldoende voedsel voorhande is. Dan willen ze geen risico nemen.
Het lijkt me echt een wensgedachte om te zeggen dat je veilig om kunt leren gaan met wolven zonder dat er ongelukken gebeuren.

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:09

tienus63 schreef:
@mist, had je deze mee gekregen in Zweden? Gisteren twee Shetlanders gedood in de regio Stockholm.

Citaat:
11-04-2024 Zweden: "Twee shetten gedood bij wolvenaanval".

Citaat: << Gisteren zijn twee Shetlandpony's gedood toen ze werden aangevallen door wolven ten noorden van Norrtälje in de provincie Stockholm. Dit is de eerste keer dat gedocumenteerd is dat paarden zijn gestorven door een wolvenaanval in Zweden">>
schrijft het gerenommeerde paardentijdschrift "Hippson".

Dat is helaas niet waar; het is NIET "de eerste keer".

Ook vanuit Zweden hebben we al diverse meldingen gepubliceerd. Helaas zijn daar (nog) geen vrijwilligers, die de Europese Predatie Map (EPM) vullen=> https://www.ep-map.com

De EPM is een database waarin aanvallen verzameld worden, zodat ze niet meer onder het tapijt verdwijnen. Te vaak blijken media slecht geïnformeerd en (onbedoeld) dit soort onjuiste informatie over wolvenaanvallen te verspreiden.
In de EPM kunnen daarom de gedocumenteerde aanvallen worden terug gevonden. In deze groep ("Wolf en paard") kan je zoeken op <"Zweden">, voor een aantal aanvallen.

Uitleg over zoeken in de EPM =>

https://www.facebook.com/share/p/XbBiwkErpHX8xmsz/

.

VERTALING ARTIKEL HIPPSON.

<<Shetlandpony's gedood bij wolvenaanval

Twee pony's zijn gisteren gedood toen ze werden aangevallen door wolven ten noorden van Norrtälje in de provincie Stockholm.



Twee paarden in Ungunge, tussen Edsbro en Skebobruk ten noorden van Norrtälje, zijn woensdag gedood door wolven, meldde het tijdschrift Ridsport als eerste. Toen het bestuur van de provincie 's avonds arriveerde, was de wolf in de wei achtergebleven. Volgens bronnen bij Hippson zou het om twee Shetland pony's moeten gaan.

- Het is verschrikkelijk, zegt de paardeneigenaar tegen de krant Norrtelje.

Volgens de eigenaar is er een algemene bezorgdheid in het gebied voor verdere aanvallen.

- "Iedereen die ik ken is bang en heeft zijn dieren opgesloten. Ik heb mijn twee andere paarden opgesloten en ik weet niet wanneer ik ze weer naar buiten kan laten.



Eerste keer dat paarden zijn gedood

De County Administrative Board schrijft op zijn website dat inspecteurs ter plaatse waren en vaststelden dat het een wolf was die de pony's heeft gedood.

- De County Administrative Board herziet nu de voorwaarden voor beschermende jacht op basis van de nieuwe richtlijnen voor beschermende jacht van het Environmental Protection Agency, zegt unitmanager Sara Sundin op de website.

In het verleden zijn er al verschillende aanvallen op schapen geweest in het gebied, maar dit is de eerste keer dat gedocumenteerd is dat paarden in Zweden zijn gestorven door een wolvenaanval. Het bestuur van de provincie is van mening dat het zeer ongebruikelijk is dat wolven paarden aanvallen en de paar keer dat het gedocumenteerd is, ging het om kleine pony's. Het bestuur van de provincie is van mening dat het zeer ongebruikelijk is dat wolven paarden aanvallen. Ze dringen er bij de eigenaren van dieren in de buurt op aan om hun dieren 's nachts naar binnen te brengen en de omheiningen te controleren.>> Vertaald door DeepL

.

Link naar dit artikel:
https://www.hippson.se/artikelarkivet/h ... attack.htm


Volg "Wolf en paard" op Facebook.

Bron wolf en paard/EPM
https://m.facebook.com/groups/994653607 ... tid=WC7FNe

Hippson.se

https://www.hippson.se/artikelarkivet/h ... llsynt.htm

Jazeker, fb explodeert op dit moment. De wolf kwam terug terwijl ze dna aan het afnemen waren. Ik verwacht wel dat deze wolf snel gaat hemelen, de dna man had al een predator hond bij.

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:10

Jeetje net een stier die terugkomt als ie iemand aangevallen heeft….
Stier kreeg ook rap enkele reis wintersport!

gillian

Berichten: 4429
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:15

Het is gewoon wachten op wanneer. Niet of...
Ik kan me niks anders voorstellen dan dat dit een keer gruwelijk mis gaat..

DuoPenotti

Berichten: 29897
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:20

Zo ongebruikelijk is het in Duitsland al lang niet meer, ook grote paarden.
En in Nederland ook niet meer....
Maar "Spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?" Niks, nederland leert niks

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:27

Ik vind de achtervolg filmpjes ook wel heftig. Zou het beangstigend vinden.

Pien, dank voor jouw uitleg. Ik snap wat je bedoelt wbt geen angst tonen. Ik heb nog een vraag. Cesar Milan kijkt bij agressieve honden de hond juist boven de ogen ipv in de ogen. Is dat bij een wolf ook belangrijk? Gaat als ik het goed heb over dominantie.

Die wolf zou inderdaad flink moeten schrikken lijkt me.

Ik las ergens iets over een alarmpistool.

Vreselijk ook weer een Zweden, hopelijk hebben ze daar wel beleid.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:44

Elisa2 schreef:
Ik vind de achtervolg filmpjes ook wel heftig. Zou het beangstigend vinden.

Pien, dank voor jouw uitleg. Ik snap wat je bedoelt wbt geen angst tonen. Ik heb nog een vraag. Cesar Milan kijkt bij agressieve honden de hond juist boven de ogen ipv in de ogen. Is dat bij een wolf ook belangrijk? Gaat als ik het goed heb over dominantie.

Die wolf zou inderdaad flink moeten schrikken lijkt me.

Ik las ergens iets over een alarmpistool.

Vreselijk ook weer een Zweden, hopelijk hebben ze daar wel beleid.

Andere discussie maar ik zou vooral niets doen wat Cesar Millan aanraadt, dat is een zelf verzonnen methode.
Hij is geen science-based gedragsdeskundige.
Ik zou vooral niet proberen een wolf te 'domineren' of hem/haar met "kssst" in de zij te porren :') dat is vragen om problemen.