Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6471
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:26

Wintu schreef:
Dus een bokker heeft de tekst gekopieerd en op facebook gezet, begrijp ik dat nu goed?


Op 1 staan screenshots van het bericht en op de ander is het inderdaad gekopieerd en geplakt dat het hun ter ore was gekomen.

Oftewel het impliceert alsof het aan hen zelf was gemeld.
Het was dus netjes geweest om het te vragen!

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:34

pillow schreef:
Sanet schreef:
Noord Holland is ook mooi. Of een Waddeneiland :)

Dan alleen Texel, de overtocht voor de rest is veel te duur voor een weekend.

Mijn vraag is eigenlijk niet “waar moet ik naar toe?” Maar “houden jullie er rekening mee?”

Ik vraag me af of ik er zelf rekening mee ga houden.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:40

Ik denk dat vakantie op de Veluwe nog wel te doen is als je wat dingen in de gaten houdt:
-niet alleen het bos in gaan
-met schemer/na donker niet meer naar buiten gaan (zeker niet alleen)
Overigens is de kans dat je een boos wildzwijn tegen komt net zo groot en minstens zo gevaarlijk.

Zappa

Berichten: 2742
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:42

1 van de beheerders van de pagina's heeft mij gevraagd te mogen plaatsen. Ik had geen illusie dat mijn verhaal alleen hier bleef dus dat was prima als het maar niet meteen voor iedereen terug te linken is naar hier.

De ander is gewoon opgepakt en gemeld ( wat ik begrijp hoor ) maar gelinkt zonder toestemming of waarschuwing met link naar dit topic plus screenshot met gebruikersnaam . Dit is aangepast met excuses van de beheerder van de facebookpagina.

Geen grote schade, komt allemaal goed!

Ik had geen illusie dat mijn verhaal alleen hier bleef.

Daarin was ik boos op mezelf omdat ik even naïef was geweest en er van uitging dat de meeste mensen goede bedoelingen zouden hebben...

De score is tot nu 3 zeer vermakelijke pb's :D

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:42


Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:03

DubbelFun schreef:
Ik denk dat vakantie op de Veluwe nog wel te doen is als je wat dingen in de gaten houdt:
-niet alleen het bos in gaan
-met schemer/na donker niet meer naar buiten gaan (zeker niet alleen)
Overigens is de kans dat je een boos wildzwijn tegen komt net zo groot en minstens zo gevaarlijk.

Ook van belang in overweging te nemen is of je hond(en) mee wilt nemen. Ik voel me thuis al niet meer prettig om ze mee te nemen, laat staan op vakantie.

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:15

Hondje (11 kilo) gaat altijd mee.
Voor wilde zwijnen ben ik al eens een heel eind omgelopen. Die zijn niet mals.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:44

Ooooh. ..je gaat om te jagen?
:D

Geintje natuurlijk, maar ik zou het niet opzoeken :n

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:46

Zappa schreef:
1 van de beheerders van de pagina's heeft mij gevraagd te mogen plaatsen. Ik had geen illusie dat mijn verhaal alleen hier bleef dus dat was prima als het maar niet meteen voor iedereen terug te linken is naar hier.

De ander is gewoon opgepakt en gemeld ( wat ik begrijp hoor ) maar gelinkt zonder toestemming of waarschuwing met link naar dit topic plus screenshot met gebruikersnaam . Dit is aangepast met excuses van de beheerder van de facebookpagina.

Geen grote schade, komt allemaal goed!

Ik had geen illusie dat mijn verhaal alleen hier bleef.

Daarin was ik boos op mezelf omdat ik even naïef was geweest en er van uitging dat de meeste mensen goede bedoelingen zouden hebben...

De score is tot nu 3 zeer vermakelijke pb's :D


Wij zijn hier allemaal trots op je, hoor, niks van aantrekken!! :knuffel:

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 11:37

Zichtmelding Bunne Dr
Citaat:
Bunne Drenthe
01-04-2024
Zichtmelding wolf
10.00 uur
Ging verder richting Winde
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

Sanet

Berichten: 7959
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:28

Hadden jullie dat filmpjes gezien waar die wolf met een huppeltje over die omheining heen springt?
Lijkt hem echt 0 moeite te kosten.
Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:38

Ze worden ook prima getraind. Laag beginnen en langzaam opbouwen doen we met de paarden toch ook...

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:41

LOL :)

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:51


dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:56

rien10 schreef:
Hoe doen jullie het met vakantie plekken
Kiezen? Ik ga graag een weekendje naar de Veluwe. Naar Otterloo bijvoorbeeld. Maar als ik dan n filmpje zie van een wolf in de bossen bij Otterloo denk ik “wil ik daar wel naar toe?”


Wij gaan nog steeds naar de veluwe maar ik wandel nu niet meer allen, afgelegen en vroeg op de dag in de natuur. Loop nog wel alleen maar dan dus in het park en midden op de dag net in de natuur er rondom. Verder de natuur in moet mijn man mee. Vind het doodeng en ben vorig jaar in paniek op de loop gegaan voor 2 wolven in de schemer wat uiteindelijk aangelijnde grote honden waren :D :o :D . Om 06.00 iur s ochtends in de schemer waren de rollijnen niet zichtbaar en had in mijn paniek de eigenaar kennelijk gemist haha maar was wel mijn les om mijn wandel gewoontes daar aan te passen.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:21

Wij reden gister vanuit Oostenrijk door Duitsland. Ik houd mijn ogen dsn open als wij door de natuur rijden kwa hekwerken er gebruikt worden daar. Beestjes staan nog best onveilig.
Echter viel mij op dat langs een woud grenzend aan de snelweg nu een nieuw hoger ijzer hekwerk stond waarvan de bovenkant een halve meter schuin naar binnen stond. Zoals in een dierentuin zeg maar maar dan iets lager.
Dit aan beide zijdes van de weg over een aantal km lang.
Nu denk ik dat dit voor al het wild is bedoeld maar het viel zo op. Hagel nieuw was het.
Hekwerk die in mijn ogen een wolf wel voldoende tegen kon houden, niet zou mistaan om de Veluwe en wat ik dan wel om mijn wei zou durven plaatsen.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:36

Zichtmelding Eelde

Citaat:
Eelde Drenthe
01-04-2024
Rond 13.00 uur

Wolf gezien in Eelde aan de Drift, en een stukje verderop op de Esweg.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:40

Zichtmelding Fluitenberg, mogelijk 2 wolven.

Citaat:
Fluitenberg Drenthe
01-04-2024

Mogelijk 2 wolven gezien bij de a28 bij Fluitenberg

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 14:40

Sanet schreef:
Hadden jullie dat filmpjes gezien waar die wolf met een huppeltje over die omheining heen springt?
Lijkt hem echt 0 moeite te kosten.
[ [url=m/fjfnpd.png]Afbeelding[/url] ]



Ik he hem letterlijk op de vorige pagina geplaatst :')


Wat betreft vakantie. Ik ging voorheen vrij makkelijk met 1 van mn shets naar Ede/ Otterlo.
Nu zou ik dat niet meer doen.

Heb gevraagd of mijn vriendinnen meegaan met hun ijslanders. In mn eentje ga ik niet naar de Mossel of de Planken Wambuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:47

Ik nog wel met de hond, maar loop toch anders. Ben ook bang voor de runderen die op Planken Wambuis lopen, daar heb ik al 2 keer een gevaarlijke situatie mee meegemaakt. Als ze op afstand staan is er niks aan de hand maar als ze op of bij het pad liggen dan draai ik om voortaan.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:50

rien10 schreef:
pillow schreef:

Dan alleen Texel, de overtocht voor de rest is veel te duur voor een weekend.

Mijn vraag is eigenlijk niet “waar moet ik naar toe?” Maar “houden jullie er rekening mee?”

Ik vraag me af of ik er zelf rekening mee ga houden.


Nou, ik woon op een plek waar zo’n beetje de meeste van die dieren rondlopen (Veluwe) en direct aan bos.
Rond schemer door hele afgelegen gebieden lopen met een kleine hond is niet heel slim. Maar verder zie ik geen beperking.

Verstandig met onze dieren omgaan en niet in het donker de natuur ingaan lijkt me slim.
Maar verder jezelf niet te gek maken. Anders konden wij en alle mensen die hier wonen zich immers ook niet meer buiten vertonen.

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:02

Ik ben voor mezelf niet erg beperkt. Ik ga rond schemer niet meer richting bos en met de honden ben ik een stuk alerter.

Roodvos

Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:24

tienus63 schreef:
Zichtmelding Eelde

Citaat:
Eelde Drenthe
01-04-2024
Rond 13.00 uur

Wolf gezien in Eelde aan de Drift, en een stukje verderop op de Esweg.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[ [url=m/A2xoZU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

Dankjewel Tienus, dit is de reden dat ik dit topic volg. Het is wat mij betreft niet de vraag of, maar wanneer we hier de eerste aanval van een wolf krijgen.

Ik denk dat de wolf in Eelde dezelfde is als die in Bunne richting Winde. Qua richting klopt dat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:22

Ondanks wolfwerend hek schapen doodgebeten bij Leusden - https://nos.nl/l/2515068 ondanks wolfwerende rasters schapen gedood bij landgoed den Treek bij Leusden. Via NOS.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:34

SusanH schreef:
Ondanks wolfwerend hek schapen doodgebeten bij Leusden - https://nos.nl/l/2515068 ondanks wolfwerende rasters schapen gedood bij landgoed den Treek bij Leusden. Via NOS.

Maar 9 stuks….

Citaat:
Negen dode schapen gevonden bij landgoed in Leusden, vermoedelijk wolvenaanval.

Leusden - Er zijn zeker negen schapen dood gevonden bij landgoed Den Treek-Henschoten. De beheerder van het gebied zegt dat de dieren door de wolf moeten zijn gedood.
Negen dode schapen telde rentmeester Wilbert Nijlant vandaag in het landbouwgebied aan de Heetvelderweg in Leusden. "Het zullen er nog wel meer zijn, maar dat is wat ik gezien heb." Daarnaast zag hij ook meerdere gewonde schapen.

Lees verder:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/371693 ... lvenaanval



Link nos laadt bij mij niet.