Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:31

Aanval Nederhemert. Een lam letterlijk in tweeën gescheurd.
Kudde loopt tegen de woningen aan de rand van het dorp aan.

Citaat:
Nederhemert Gelderland
27-03-2024

Lammetje verscheurd en stuk verder als de kudde terug gevonden in Nederhemert.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding


Let op hieronder afschuwelijke foto.
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf

Let op afschuwelijke foto’s zichtbaar op pagina geen wolf.
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:47

tienus63 schreef:
Aanval Lunteren / De Valk 2 schapen, 2 lammeren gedood.
Citaat:
27 maart 2024/De Valk/Lunteren/Gelderland/Nederland
Aanval op schapen
2 ooien en 2 lammetjes gedood
Diverse ooien en lammetjes gewond
Eigenaar veel sterkte

Spoiler:
[ [url=m/BfLtjO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057


Dit is aan dezelfde weg als waar mijn ouders wonen. Niet ver uit de buurt van de laatst vermoorde shetlander.

Gisteren is er een bijeenkomst geweest van de gemeente Ede over dit probleem. Ik wacht nog op een verslagje. Maar zag in ieder geval deze colum voorbij komen van de burgemeester: https://www.edestad.nl/lokaal/opinie/10 ... ijken-wolf

Hij omschrijft het heel mooi, degene die voor de Wolf zijn. Zijn degene die er geen last van hebben.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:54

Het fanatisme helpt ook niet mee.

Het blijft bij prediken voor eigen parochie. Maar imo ben je te laat als de bom barst.
En die tijdsklok tikt maar door.

Bovenin moeten ze nu eens spijkers met koppen slaan. Ipv toekijken en het door laten sluimeren.

Gaat veel te ver dat er blijkbaar zelfs mensen zijn die tijd en energie stoppen in het bedreigen van mensen.

En met dat fanatisme bedoel ik de wolvenliefhebbers die ze zelfs namen gaan geven alsof het hun huisdier is en dus alles lijken goed te praten.

En als hun geliefde wolfje dan ergens heeft ingebroken is er altijd een excuus waarom dat kon gebeuren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:00

Dat is toch van de zotte...
Als ze er dan zo verschrikkelijk dol op zijn, laten ze hem lekker in hun tuintje zetten dan.

En dan nog mensen bedreigen ook...zou ze toch bijna zelf iets ergs toewensen :x

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:05

Shirley schreef:
Dat is toch van de zotte...
Als ze er dan zo verschrikkelijk dol op zijn, laten ze hem lekker in hun tuintje zetten dan.

En dan nog mensen bedreigen ook...zou ze toch bijna zelf iets ergs toewensen :x


Voor mij persoonlijk voelt het als wie het hardste schreeuwt en dus ook bedreigt een soort van afdwingt dat de ander dus een zwakkere positie krijgt en dus zijn mond gaat houden.

Dat zie je ook al aan het feit dat mensen het soms niet eens meer durven te melden. En dat vind ik zelf een triest gegeven.
Dat losstaand van het feit wat er is gebeurd je je op een andere manier ook niet meer veilig voelt. En wanneer je juist een aanval hebt gezien of een zichtmelding hebt je er zoveel steun uit had kunnen krijgen.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:09

Dat bedreigen gaat echt veel te ver, zulke lui mogen weleens schadevergoeding uit eigen zak gaan betalen bij ieder gedood dier. Dan piepen ze wel anders.

De wolven liefhebbers zijn inderdaad degene die vaak het verst van de natuur staan en een hoog Dances with Wolves gehalte hebben.

Ik vind het ook prachtige beesten, alleen niet geschikt voor Nederland en dat is wel te zien aan hoe het nu gaat.
Wij maken ons ook echt zorgen om hoe dit verder gaat..

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:09

Daarom!
En kom op...iedereen probeert toch zijn dieren te beschermen?
Ik tenminste wel.
En de dieren van mijn buurman ook -:(-

Zou me dan ook niet laten afschrikken door zo'n stel lafbekken.
Dan gaan ze zelf maar lekker voor prooi liggen in plaats van die arme schapen ;(

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:11

Dat dus, maar ze hebben het verstand van een aardappel. En denken dat alle schapen voor de slacht gehouden worden. (ehm nee dus) En ondertussen zelf s,avonds een lekkere hamburger eten. _-:(

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:19

Elisa2 schreef:
Dat bedreigen gaat echt veel te ver, zulke lui mogen weleens schadevergoeding uit eigen zak gaan betalen bij ieder gedood dier. Dan piepen ze wel anders.

De wolven liefhebbers zijn inderdaad degene die vaak het verst van de natuur staan en een hoog Dances with Wolves gehalte hebben.

Ik vind het ook prachtige beesten, alleen niet geschikt voor Nederland en dat is wel te zien aan hoe het nu gaat.
Wij maken ons ook echt zorgen om hoe dit verder gaat..


Helemaal met je eens! De komst van de wolf in Nederland heeft mijn visie op Natuur- en dierrechten/ beschermingsorganisaties wel een flinke knauw gegeven. Hoe kun je nu aan de ene kant zeggen dieren te beschermen, en aan de andere kant je schouders ophalen bij alle dieren die slachtoffer worden door de wolf. En dan als klap op de vuurpijl ook nog eens mensen aanklagen en bedreigen die ook al hun dierbare vee aan de wolf zijn verloren. Dat begrijp ik dus echt niet...

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:00

tienus63 schreef:
Morgen te zien via Nieuwe Oogst

Veehouders versus wolf

Citaat:
27 maart 2024/Nederland
De documentaire 'Veehouders versus de wolf' is vanaf 28 maart te zien bij Nieuwe Oogst.


Waarschuwing docu bevat schokkende beelden.

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/r3F0n5-nTH/?mibextid=WC7FNe



Dit zou dus gewoon op npo te zien moeten zijn. Nu ziet het gewone volk het nog niet

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:04

Mellow schreef:
Shirley schreef:
Dat is toch van de zotte...
Als ze er dan zo verschrikkelijk dol op zijn, laten ze hem lekker in hun tuintje zetten dan.

En dan nog mensen bedreigen ook...zou ze toch bijna zelf iets ergs toewensen :x


Voor mij persoonlijk voelt het als wie het hardste schreeuwt en dus ook bedreigt een soort van afdwingt dat de ander dus een zwakkere positie krijgt en dus zijn mond gaat houden.

Dat zie je ook al aan het feit dat mensen het soms niet eens meer durven te melden. En dat vind ik zelf een triest gegeven.
Dat losstaand van het feit wat er is gebeurd je je op een andere manier ook niet meer veilig voelt. En wanneer je juist een aanval hebt gezien of een zichtmelding hebt je er zoveel steun uit had kunnen krijgen.

En andersom ook... Ik sta er anders in dan de meeste hier. Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren.
Dus ik denk dat het beide kanten op gaat. *Kruipt weer onder steen*

DuoPenotti

Berichten: 29511
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:06

27 maart 2024/Nederland
De documentaire 'Veehouders versus de wolf' is vanaf 28 maart te zien bij Nieuwe Oogst.


Citaat:
Wolvenconsulenten Jaap Mekel en Johan Wesselink leggen uit wat je als veehouder kunt doen en waar je op moet letten

Dan hoef je al niet te gaan kijken.....
Mekel offert zijn eigen pony's op als wolvenvoer en omheind zelf ook niet omdat hij wel weet dat het niet werkt.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:13

En zo moet het! ( alleen mag het van mij nog sneller)
Een wolf valt op 4 plekken een schaap aan dus wordt er beschermingsjacht ingesteld ( geldt vaak voor aantal maanden in een bepaald gebied) deze wolf trok echter door naar een andere 'provincie' waar zij een kalf doodde, prompt wordt daar ook een beschermingsjacht ingesteld en wordt de wolf met behulp van een hond opgespoord en gedood. https://www.jaktojagare.se/kategorier/n ... NaD_CJKLU0

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:15

Macs schreef:
En andersom ook... Ik sta er anders in dan de meeste hier. Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren.
Dus ik denk dat het beide kanten op gaat. *Kruipt weer onder steen*

En ook dat is schaamteloos. Ik weet precies wat je bedoelt, ik ben niet voor de wolf maar sommige hier hebben zulke enorme oogkleppen op en doen zoveel stof opwaaien om niets dat je ook daar niet verder mee komt dan stilstand of zelfs achteruitgang.

DuoPenotti

Berichten: 29511
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:30

Mist schreef:
En zo moet het! ( alleen mag het van mij nog sneller)
Een wolf valt op 4 plekken een schaap aan dus wordt er beschermingsjacht ingesteld ( geldt vaak voor aantal maanden in een bepaald gebied) deze wolf trok echter door naar een andere 'provincie' waar zij een kalf doodde, prompt wordt daar ook een beschermingsjacht ingesteld en wordt de wolf met behulp van een hond opgespoord en gedood. https://www.jaktojagare.se/kategorier/n ... NaD_CJKLU0

Zo hoort het inderdaad.
Pakken ze vee dan beheren. En zover ik weet mag dat Europees ook gewoon. Want dan is het een probleem wolf.
Waarom dat dan niet doen?
Onze regering moet zich eens wat feller opstellen tegen de kleine groepjes die zo onderhand wel de dienst uitmaken. Ik snap wel dat ze er angst voor hebben na Fortuijn want die groen extremisten deizen niet zomaar terug.

Maar dit mag zo toch niet doorgaan?

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:58

Kaja schreef:
Macs schreef:
En andersom ook... Ik sta er anders in dan de meeste hier. Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren.
Dus ik denk dat het beide kanten op gaat. *Kruipt weer onder steen*

En ook dat is schaamteloos. Ik weet precies wat je bedoelt, ik ben niet voor de wolf maar sommige hier hebben zulke enorme oogkleppen op en doen zoveel stof opwaaien om niets dat je ook daar niet verder mee komt dan stilstand of zelfs achteruitgang.


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je dan bedoeld met stof opwaaien om koers in dit topic eigenlijk?

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:25

Er komt uitbreiding voor de provincie Gelderland; ook paardenhouders mogen vanaf 2 mei subsidie aanvragen voor wolfwerende rasters (ik zie het nog niet online staan, maar dit hoorde ik gisteren bij de bijeenkomst waar Elisa2 het over heeft). Er mag maximaal 20 000 euro worden gevraagd.
Als je eerder al een wolfwerend hek hebt geplaatst, mag dit met terugwerkende kracht gemeld worden voor de vergoeding. Er is een potje van 1 miljoen per jaar ( ^)), voor de komende 3 jaar.

***
Er wordt nog gekeken of mensen met grotere percelen (1 ha+) beter gecompenseerd kunnen worden, omdat 20 000 niet afdoende is voor die oppervlakten.
Het potje van 3 miljoen kan na 3 jaar verhoogd worden (was niet heel duidelijk gemeld of dat dit pas na die 3 jaar zou gaan gebeuren).

De regels worden versoepeld; als er wordt gedacht aan een 'zeer waarschijnlijke' wolvenaanval, dan hoeft er geen DNA meer worden afgenomen, dan wordt er direct uitgekeerd (dit zal wel voor schapen zijn). Er is ook iets gemeld over dat het er niet meer toe doet of de aanval in aangewezen wolvengebied plaatsvindt of niet, of je een hek mag plaatsen met subsidie, maar ik begreep deze uitleg niet helemaal goed.

Er worden ook probleemwolven gedefinieerd: 2 keer een aanval van dezelfde wolf over een goedgekeurd wolfwerende hekwerk, dan willen ze de wolf laten schieten (Ik stel mij voor dat er dan op een bepaalde manier toch met DNA moet worden gewerkt, maar dit wordt nog verder uitgewerkt).

En de disclaimer is dat dit vanuit de provincie nog in een ontwerpfase zit, en dat het de vraag is, wat hiervan daadwerkelijk door gaat. Alles boven *** kan de provincie zelf besluiten, alles onder *** is nog wat onduidelijker en hangt ook af van de (o.a. Europese) status van de wolf, die moet blijkbaar eerst omlaag.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 27-03-24 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:28

Macs schreef:
Mellow schreef:

Dat is toch van de zotte...
Als ze er dan zo verschrikkelijk dol op zijn, laten ze hem lekker in hun tuintje zetten dan.

En dan nog mensen bedreigen ook...zou ze toch bijna zelf iets ergs toewensen :x


Voor mij persoonlijk voelt het als wie het hardste schreeuwt en dus ook bedreigt een soort van afdwingt dat de ander dus een zwakkere positie krijgt en dus zijn mond gaat houden.

Dat zie je ook al aan het feit dat mensen het soms niet eens meer durven te melden. En dat vind ik zelf een triest gegeven.
Dat losstaand van het feit wat er is gebeurd je je op een andere manier ook niet meer veilig voelt. En wanneer je juist een aanval hebt gezien of een zichtmelding hebt je er zoveel steun uit had kunnen krijgen.

En andersom ook... Ik sta er anders in dan de meeste hier. Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren.
Dus ik denk dat het beide kanten op gaat. *Kruipt weer onder steen*[/quote]

Deze snap ik niet helemaal. Het kan er absoluut wel eens fel aan toe gaan hier maar mensen bedreigen is hier niet aan de orde.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:41

Dit i la toch ook te zot voor woorden; schijnbaar zijn er 3 wolfhonden losgelaten in omgeving Ossendrecht.

Bron Thoolse bode.nl
https://www.facebook.com/share/p/RYMLQC ... tid=K35XfP


Citaat:
Een wolf of toch een wolfhond? ‘Ook bij de Thoolse brug is er eentje gespot’
Door: Jose Van der Wegen wo 27 mrt, 14:35 Algemeen
WEST-BRABANT/THOLEN - Wat begon met een zichtmelding van een wolf vorige week, blijkt een uitgebreider verhaal te zijn. De wolf was geen wolf, maar een wolfhond en die liep niet alleen, maar in het gezelschap van een andere, inmiddels gevangen, hond. En naar nu blijkt is dit niet de enige wolfhond die hier rondloopt. Volgens Team Hondenopsporing Nederland lopen er namelijk meerdere wolfhonden in de omgeving. De dieren zijn hier gedumpt. Het gaat dus niet om de Franse wolfhond Tépa.

Een woordvoerster van Team Hondenopsporing Nederland meldt dat er helaas niet sprake is van één loslopende wolfhond. “We weten dat er meerdere wolfhonden loslopen in de omgeving van Ossendrecht, in ieder geval drie. En ook bij de Thoolse brug is een wolfhond gespot. We weten inmiddels waar de honden vandaan komen en wat het verhaal erachter is, maar duidelijk is ook dat het hier om gedumpte honden gaat.” De betreffende wolfhonden lijken allemaal op wolven, want zij hebben veel wolvenbloed in de bloedlijn. “Bij de een gaat het om 95% wolvenbloed, bij de andere om minder. Je kunt aan het gedrag van de dieren zien of het om een wolf gaat of om een hond, maar voor een leek is dat wel lastig te onderscheiden.” Daarom doet Team Hondenopsporing Nederland ook het verzoek aan mensen om bij een zichtmelding deze door te geven en de honden niet op te jagen.

Voerplekken en inrichten van val
Er wordt momenteel alles op alles gezet om de honden te vangen. “Daarbij hebben we op diverse locaties voerplekken ingericht in overleg met Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en Brabants Landschap. Omdat het om dieren gaat met wolvenbloed gebruiken we daar geen gewoon hondenvoer voor, maar ligt op de voerplekken slachtafval.” Het streven is om de drie honden bij Ossendrecht gezamenlijk te vangen. “Daarvoor willen we gebruik maken van een speciale grote val, een soort kennel met een op afstand bedienbaar valluik. Er zal een live-camera geïnstalleerd worden en als dan zeker is dat de drie allemaal in de val zitten, gaat het valluik op afstand dicht.”

Herkenbaar
De wolfhond die onder meer door mountainbikers in de omgeving is gespot en ook op de Abdijlaan tussen Huijbergen en Ossendrecht liep, is de hond die eerder met de zwarte, reeds gevangen, hond rondliep. “Deze hond is gemakkelijk te herkennen aan de witte linkervoorpoot en een ongelijkmatige tred/mank lopen. De hond wordt ook veel gezien door mountainbikers. Dit is te verklaren door het feit dat het geluid van de banden van de mountainbikes voor haar herkenbaar is. Het lijkt op het geluid van de wielen van een kar, die door deze wolfhond weleens getrokken werd. Daarom loopt ze ook mee met de mountainbikers. Als mensen haar zien, vernemen we dit graag. Ook deze hond hopen we te vangen.” De zwarte reeds gevangen hond wordt inmiddels opgevangen in een pleeggezin. “Deze honden zijn ongeschikt voor in een asiel.”

Team Hondenopsporing Nederland hoopt uiteindelijk alle loslopende wolfhonden in veiligheid te kunnen brengen, van de vier bekende loslopers in de gemeente Woensdrecht tot en met de wolfhond bij Tholen en mogelijk nog meer loslopende wolfhonden.

Meldingen kunnen doorgegeven worden via 06-13041410.


Mag hopen dat de dieren gechipt zijn, en dat alle onkosten en schade op de dumpers verhaald kunnen worden.

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:49

paasei zeg.. Ben erg benieuwd naar het verhaal hier achter :=

En ook heel benieuwd naar wat het DNA onderzoek van BIJ12 zou laten zien. I mean, 95% wolf.. Dat handelt en moord gewoon als een wolf vermoed ik zo.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:54

Macs schreef:
En andersom ook... Ik sta er anders in dan de meeste hier. Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren.
Dus ik denk dat het beide kanten op gaat. *Kruipt weer onder steen*


Zeker. Het werkt beide kanten op. Van mij mag je je mening hier geven hoor. Alleen de ene reageert rationeel en de ander emotioneel.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:55

Ik hoop dat er mensen in die omgeving zitten die bij schade een B staal naar For Gen sturen.
Of op zijn minst een B staal achter houden.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:05

Even iets anders, ik had in Nl nooit mijn paarden verzekerd. Maar in Zweden is het heel gebruikelijk vanwege de da kosten ( medische kosten dus) hier zijn aanvallen door 'predators' standaard verzekerd. Heeft iemand al eens geïnformeerd hoe dat in NL zit?

DuoPenotti

Berichten: 29511
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:07

Als ze weten waar die honden vandaag komen mag die eigenaar wel een hele dikke boete gaan hebben.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:10

https://www.internetbode.nl/tholen/4138 ... R5ozfQP9dQ

Hier wordt helemaal niemand blij van....zijn meerdere wolfhonden gedumpt. Mogelijk 3 of 4 lopen er in omgeving Hoogerheide/Bergen op zoom nog los en er wordt geschreven dat in elk geval 1 wolfhond 95% wolf bloed heeft!!!