Pony gaat vanuit galop direct rollen????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Pony gaat vanuit galop direct rollen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:39

Een pony van een vrouw die ik ken die is af en toe knettergek.
Het is deze pony hier voor aan (bonte) Zij is jonger dan 4 als ik het goed bereken en ze weeft heel erg.
http://websitemaker.scholier.kennisnet.nl/PublicData/Projects/385645/images/p6.jpg
Code
url ipv img ivm te groot fromaat van de foto.
Mickey


Dat pas geleden deden wij haar in de bak en ze was knettergek we hadden even lekker laten rennen (los) en toen op een gegeven moment was ze vanuit galop liet ze zich vallen en begon te rollen!
Is dit gewoon een beest wat knettergek is?
Of heeft het problemen?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:43

Ik weet niet of het goed is. Maar ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gehoord.....lijkt me dat een paard zich ook kan bezeren als die zich zo hard laat vallen.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:46

wat deed ze daarna??

ik ken ook zoon knettergekke paarden, ze willen alles tegelijk en komen soms zo in de knoop met elkaar... zlowas er eens een ruin die in de paddock liep te draven maar ondertussen ook wou schrapen om een goed rolplekje te vinden... nou draven en schrapen én snuiven langs de grond is geen goede combi... je kan al raden hoe het er ongeveer uitzag... dit paard had nog meer van die streken, dus het kan best zijn dat ze gewoon zo is, ze is nog jong he...

sjalalaaaaa

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:52

Nou daarna begon ze te rollen en mij lijkt het ook zo dat ze zich dan bezeren, maar ja ze ging gewoon vrolijk door met haar gekke gebok en galop.
Maar ik werd 2 a 3 dagen geleden gebeld door mijn vriend en toen zei die dat die vrouw (waarvan deze pony dus zo gaat rollen) aan het rijden was en ze rijden western en toen waren ze aan het rijden en toen begon ze zo te liggen terwijl die vrouw erop zat...en ze waren er net optijd bij, want anders wou het paard niet meer opstaan..echt heel raar.
Ik denk eerder dat dit beestje iets met haar benen heeft.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:12

bij ons op stal hebben we ook zo'n mafkees.. hij doet het alleen vanuit draf.. dan draaft ie kei hard en dan eeneens lig tie op de grond.. rolt.. en draaft weer vrolijk verder.. raar paard..

euhm.. Scheve mond

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 17:30

Ja ik vind het ook raar, mij lijkt het heel pijn doen als je je laat vallen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:43

dolly doet het ook soms, vanuit stap dan wel, maar dan zakt ze gewoon door dr benen en rolt om *plof*
het lijkt me niet prettig maar ze heeft er nog nooit iets aan overgehouden, zelfs niet afgelopen zondag met 10 maanden en een week dracht...

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:32

Is niks mafs aan hoor. Onze merrie kan zich ook zo neergooien vanuit de galop. Dan rollen en vanuit het rollen weer meteen weggalopperen. Die is gewoon heel lenig.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:24

ja volgens mij ook gewoon van blijheid!!:))

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:27

Misschien zit er gewoon een steekje los, daar hebben sommige mensen ook wel eens last van, waarom een paard niet? Knipoog Haha!

Het is aardig om belangrijk te zijn, maar belangrijker om aardig te zijn.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:31

nouja de onze gaat van galop op zijn kniëen draait zo een rondje gaat neerliggen en zollen

F

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:28

madacha schreef:
Misschien zit er gewoon een steekje los, daar hebben sommige mensen ook wel eens last van, waarom een paard niet? Knipoog Haha!


Idd Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers