parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:23

rien10 schreef:
Oh oh, hier gaat
tietenkonttietenkonttietenjkontkontkont, tietenkonttietenkonttietenjkontkontkont tietenkontkontkont, tietenkontkontkont, tietenkonkonkonktkontkont. tralalala. enz enz. niet meer uit mijn kop. En dank u wel !

:D
ik ken hem wel van de dikke l.l band....


rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:32

Ohhh, Dank je wel DP. Nou heb ik er twee!!!! Gaan ze ruzie maken in mijn hoofd wie er aan de beurt is.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:33

haha, graag gedaan :)
Maak altijd graag weer mensen blij :+

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:40

Leuk die foto’s!
Ik reed KNF en dus de Levade als NK toen. Maar je mocht als KNF lid ook NBVR wedstrijden rijden en meestal schreef ik me daar in. Ik dacht vooral omdat die op zondag waren. En het was een fijne locatie (Verende Wagen in Houten). De Ronde Venen organiseerde die wedstrijden. Ik reed daar vaak.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:56

Dit was echt mijn droom als kind, zo leuk om al die foto's te zien. :))

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:05

Geweldig die foto's met de gewone africhtingsneusriemen :D
Was soms chaos tijdens de parade maar acht wat maakt het uit.

Knikmops57
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-05-19

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:29

Al diezelfde hoofdstellen, en iedereen nog rubberen rijlaarzen. Wat was het paardenleven simpel en leuk!

Mando

Berichten: 15723
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:31

rien10 schreef:
Fitzroy schreef:
Nee, esje, wat een toeval. Daar heb ik ook heel vaak gereden. Ook de Provinciale kampioenschappen van ZH waren daar destijds. Voor welke vereniging reed jij?
Ik heb zowel bij de Schieruiters als de Oldenbarneveltruiters gereden. Edit: ik reed bij de KNF.

Oldebarneveld heb ik ook wel bij gereden. Ooit. Eens.



Namen ken ik nog wel, ik reed bij Littel in Overschie maar heb ook nog wel bij de schieruiters gereden maar dat werd het later toch. (het is 50 jaar geleden dat ik begon met rijden dus uit die periode is nog vrij vaag voor me)

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:58

Dabo schreef:
Ohh ik was erbij! Niet met de pony's maar wel met de paarden... De HELE dag op wedstrijd, voor 1 proefje rijden...
Heb daar ook nog wel foto's van, hier een van de opstelling, ik sta daar tussen, geen idee waar :D :D

[ [url=m/nUEDlQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bekend plaatje voor mij, zat landelijke rijvereniging Mazeppa hier ook bij, want dan zit ik er tussen, wat leuk om te zien !!

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:10

Karin schreef:
Ik moest even graven in de archieven van de FB-pagina van onze vroegere rijvereniging :D Deze foto's maakte mijn vader op 23 september 1989 (dat stond op de achterkant van de foto's geschreven) van de parade bij het ponyconcours bij de Oosterhoffruiters in Rijssen. Die clubtenues waren zo herkenbaar. Ik zie o.a. de Bergruiters uit Holten met hun felrode truien en de Molenruiters uit Bathmen met hun felgele sjabrakken. Onze club deed aan zwarte rijjasjes. Ik zit op een van de schimmels op de tweede foto.

[ [url=m/nU6sb0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/12jf37.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bMbw11.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zujuga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha ik zie de lelijke gele dekjes van de molenruiters. Ik ben altijd lid geweest van de Molenruiters (nu gewoon van de RV), maar vond die dekjes altijd vreselijk. Ik was in de jaren 80 nog niet eens geboren. Maar later toen ik lid was hadden ze gele blousjes met zwarte bodywarmer, ook zo lelijk. :')

Ik heb heel in het begin van wedstrijd carrière misschien ook een paar parades gereden, dit moeten ergens in de jaren 00 zijn geweest. Wij waren als ponyclub ook altijd wel heel fanatiek met de 4 en 8 tallen. Wij hadden een ABC pony 8 tal met alleen maar zusjes.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 09-08-23 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:13

Ik ben meteen gaan graven want ik wist zeker dat ik er nog foto's van had
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lenteklokje
Berichten: 337
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 16:14


rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:19

Oh wat leuk, die staanders, van een autovelg.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:23

Lenteklokje schreef:
DuoPenotti schreef:
[
Radetsky was bij de prijsuitreiking

Ambosspolka oa bij de parade.

https://www.youtube.com/watch?v=KBnSQjNfsNA&t=11s

Wat gaaf om terug te luisteren
Alsof ik er weer bij ben. DuoPenotti Thank you


graag gedaan....en nu nog weer uit je kop krijgen }>

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:25

Oh wat een feest der herkenning dit. Ik heb heel wat dorpsconcoursen rondom Weerselo gezien omdat mijn nicht met de club meedeed. Allemaal idd met vlgs mij donkerblauwe truien. En idd met de parade aan het einde. Super gezellige dagen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:36

nicole_floor schreef:
Hahaha ik zie de lelijke gele dekjes van de molenruiters. Ik ben altijd lid geweest van de Molenruiters (nu gewoon van de RV), maar vond die dekjes altijd vreselijk. Ik was in de jaren 80 nog niet eens geboren. Maar later toen ik lid was hadden ze gele blousjes met zwarte bodywarmer, ook zo lelijk. :')

Dat herinner ik mij ook nog :D Die bodywarmers waren in de jaren 90 ineens heel hip. Verschillende ponyclubs gingen toen over van truien naar bodywarmers. In de tijd van de truien wilde ik altijd dat wij ook truien hadden. In de tijd van de bodywarmers reed mijn zusje inmiddels bij de pony's en toen waren we maar wat blij dat 'wij' in een jasje moesten rijden }>

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:07

Opzich hadden die sweaters ook wel wat. Iedere club was goed te herkennen. Oké, er zat geen kleur en model meer aan, maar je liep met elkaar voor joker. Sjabrak van de club erbij en je moest samen die parade nog even doen. Hier werd ook altijd een parade prijs uitgereikt.

Charmaine
Berichten: 1421
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:53

Suzanne F. schreef:
Leuk die foto’s!
Ik reed KNF en dus de Levade als NK toen. Maar je mocht als KNF lid ook NBVR wedstrijden rijden en meestal schreef ik me daar in. Ik dacht vooral omdat die op zondag waren. En het was een fijne locatie (Verende Wagen in Houten). De Ronde Venen organiseerde die wedstrijden. Ik reed daar vaak.


Wij stammen uit dezelfde tijd en regio :+ :D

Ik heb Parade vooral in mijn ponytijd gereden. Ook geregeld vaandeldrager geweest. Ben van 3 verenigingen rondom Houten lid geweest. Begonnen bij de Ponyvriendjes, kobaltblauwe sweater. Toen Verende Wagen, dat was een zwarte velourstrui. Had ik die net bij elkaar gespaard, werden het rijjasjes |( Die kon ik niet betalen van mijn folderwijkje...En heb ook nog even kortstondig bij de Zilfia's Hoeve gereden
Laatst bijgewerkt door Charmaine op 09-08-23 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:57

Geen NKB-ers hier?

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:06

Oh een feest van herkenning! Ik reed KNF bij een ponyclub met kobaltblauwe truien. Ik zal eens een keer het archief in duiken voor foto’s. Ik reed ook met het vaandel, brave pony.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:07

DuoPenotti schreef:
Geen NKB-ers hier?


Ja hier :D Ik reed voor een club in Langenboom :D

cissy

Berichten: 19855
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:08

Oh heerlijk dit, al die herinneringen!
Met zn allen op wedstrijd,vroeg op en hele dagen op stap en helemaal kapot als je weer thuis was.
Maar oh zo gezellig!

Die parade was best spannend bij tijd en wijle, al die paarden op een kluitje en altijd een paar die niet stil konden staan, doodeng.

Nu is het een stuk onpersoonlijker, proefje rijden en hup weer naar huis.
Vroegah was het leuker! :j

manja39
Berichten: 167
Geregistreerd: 16-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:09

Dejavu. Heerlijke tijd. In Z-O Brabant hele grote concoursen gereden > 1000 pony's. Ze stonden allemaal aan een grote lijn dat kon en ging gewoon, iedere ponyclub zijn eigen stukje stalling. Hele dag was je bezig. Dressuur, 8 tal, springen én parade. Dat was altijd leuk, tenminste het parade rijden dan. Dat geneuzel en gezever én het lange wachten dan weer niet. Gelukkig waren er genoeg vriendinnetjes om wat te klooien tijdens het wachten. Ter ergernis is van onze hoofdcommandant Tommy. Wij hadden de luxe van bontschabrakken, mooie rijjasjes, superstallingswagen waar al je spullen droog en veilig inkonden. En aan de (uitschuifbare) stallingswagen kon ook nog een zeil gehangen worden zodat we daar droog waren incl zitbankjes. We gingen met een gigantische vrachtwagenaanhanger gespoten in de kleuren blauw/ geel mét logo vd ponyclub op pad. Besefnu wat een luxe dat we hadden. Ponyclub st Maarten Mierlo.Supermooie tijd. Op de aambeeldpolka idd. Als ik deze hoor wordt ik weer blij.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:10

DuoPenotti schreef:
Geen NKB-ers hier?


Jazeker! Maar wel voor jouw tijd, denk ik. Mijn laatste seizoen bij de pony's was in 1981. Wij hoorden bij de kring Dongen, reden ook wel veel in de kring Breda.


Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:15

MoniqueT schreef:
DuoPenotti schreef:
Geen NKB-ers hier?


Jazeker! Maar wel voor jouw tijd, denk ik. Mijn laatste seizoen bij de pony's was in 1981. Wij hoorden bij de kring Dongen, reden ook wel veel in de kring Breda.

Ja ik ben sowieso pas bij de paarden gestart, officieel voor het eerst toen ik 16 was op een verzorgpaard.
Kring Helmond.
1 seizoen dressuur om daarna te mogen springen.
Dressuur ging goed snel naar het L.
In de winter 3 keer B, paard verkocht :D

Zo nog wat paarden en daarna mijn eigenste pas.

Daarom nooit parade gereden.
Wel eens clubkampioenschappen bij de paarden. Alle clubs in de regio tegen elkaar.
Dressuur, ik meen individueel en 8 tal , cross en springen. Ik heb toen de cross en het springen gedaan.