parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30277
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:22

Met geluk stonden er in de hoeken een hekje en bij E en B.

Bielsje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:24

Ik ben in '92 gestart met concoursen met die pony denk ik, maar dan zijn de parades nog wel lang doorgegaan!

Wij hadden hekjes om de Z ringen, de rest mocht het doen met losse letters :Y)

Boras
Berichten: 9979
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:25

Vaak ook niet, alleen letters hier.

Altijd lachen als er weer een pony geen zin had en de ring uit wilde.
Helemaal als er dan een vader of opa een harde schreeuw gaf om de pony tot de orde te roepen.

jana79
Berichten: 485
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: well

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:29

Wat een mooi tijden waren dat.
Nu helemaal niet meer voor te stellen.
Het zal tussen 1990 en 1997 zijn geweest. De Bayardruiters uit Well limburg. Wat een gezellig heid. Smorgens in het donker soms al op pad richting het verzamelpunt waar de grote vrachtwagen kwam. Pap met de auto achter me aan. Dag van tevoren al je spullen in de zadelwagen. Boterhammen mee drinken. En de hele dag bezig. Dressuur soms zelfs in 2 viertallen. Springen defilé. Elkaar aanmoedigen.

DuoPenotti

Berichten: 30277
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:33

Daarom zei ik ook. Met geluk :)

Lithya

Berichten: 2534
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:36

senna21 schreef:
Het moment van het Wilhelmus,
Kringwedstrijd in Oldeberkoop (fr). Waarschijnlijk in ca. 1982. Wij hadden de rode sweaters aan. [ [url=m/zFn28T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Brokope ruiters in het zwart, neo rood en Stuyvesant in het blauw. Scheeneruiters ook in het zwart?

ikke

Berichten: 37669
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:44

Jemig, wie moest er zo nodig de ouwe doos open trekken? :D :D

Maar wel herkenbaar vanaf de zijlijn. Met regelmaat op dergelijke concoursen geweest, om diverse redenen, maar nooit mee gedaan. Dat zat er in die tijd niet in.

Lenteklokje
Berichten: 338
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 22:08

ikke schreef:
Jemig, wie moest er zo nodig de ouwe doos open trekken? :D :D

Maar wel herkenbaar vanaf de zijlijn. Met regelmaat op dergelijke concoursen geweest, om diverse redenen, maar nooit mee gedaan. Dat zat er in die tijd niet in.

dat was ik! als je ouder wordt, krijg je soms mooie flasbacks. Dank voor alle reacties, zo mooi om terug te lezen *\o/*

senna21

Berichten: 11929
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:10

Lithya schreef:
senna21 schreef:
Het moment van het Wilhelmus,
Kringwedstrijd in Oldeberkoop (fr). Waarschijnlijk in ca. 1982. Wij hadden de rode sweaters aan. [ [url=m/zFn28T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Brokope ruiters in het zwart, neo rood en Stuyvesant in het blauw. Scheeneruiters ook in het zwart?

Volgens mij wel. De donkerrode shirtjes weet ik niet.
Het is waarschijnlijk iets eerder geweest, 1980 o.i.d. gezien de leeftijden van de mederuitertjes. :D
Laatst bijgewerkt door senna21 op 09-08-23 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenteklokje
Berichten: 338
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 22:11

En nu we toch bezig zijn: er was toen natuurlijk nog geen internet, en geen mobieltjes. We moesten met de pony aan de hand naar het juryhok en kregen persoonlijk commentaar. En... we kregen thuis per post een tijdschrift, hoe heette dat ook al weer? (misschien bestaat het nog wel hoor) niet In de Strengen maar..... stonden ook leerzame en leuke artikelen in. En de Wedstrijdkalender.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37402
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:14

Ah de goede oude tijd, mijn papa zal daar vast filmpjes en fotos van hebben.

Ik heb van ongeveer 1975/1986 bij ponyclub st Joris uit Bergen limburg wedstrijden gereden. Viertal achttal en individuele dressuur. We begonnen met roodwit gedriehoekte frontriemen. Gele vilt sjabraks en eerst beige coltrui en een soort bruin leren gilet met kettinkje :)) later werden dat gelukkig lichtblauwe sweatshirts. En bruin wit geblokte frontriemen.

Nkb kring noord limburg al reden we ook wel over de maas in brabant
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-08-23 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:17

Was dat niet de Landelijke Ruiter? Dat blad?

Als ik nu pas mijn ponytijd zou hebben had ik niet eens op wedstrijd gekund...Ouders zonder auto dus altijd afhankelijk van clubvervoer...

Lenteklokje
Berichten: 338
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 22:26

Charmaine schreef:
Was dat niet de Landelijke Ruiter? Dat blad?

Als ik nu pas mijn ponytijd zou hebben had ik niet eens op wedstrijd gekund...Ouders zonder auto dus altijd afhankelijk van clubvervoer...


Oh ja Charmaine, de Landelijke Ruiter.
Ik ging vaak lopend op de pony naar concoursen. Dressuur, springen, soms 8tal, parade en weer terug naar huis. Meen je nou dat het dier moe was? Nee hij ging steeds beter lopen. De volgende dag nog met de vlechtjes-knotjes in de wei. Papa zegt haal ze er uit? Ja ja, ik vond het altijd zo'n mooi gezicht. Pony straalde in de wei. Wel een verdiende rustdag (maandag) na het concours. En soms: stond er een beker te pronken op de televisie (dat waren toen nog van die kasten)

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:27

ja, de Landelijke Ruiter. in de Strengen hadden wij via het Welshpony Stamboek.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:28

En als je dan tussen de uitslagen in de krant stond!

Muronia

Berichten: 19674
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:31

Oh wat een herkenning! Ik heb ook heel wat parades en levade mee mogen rijden vroeger. Ik reed niet met pony maar paard, maar het idee was hetzelfde (KNF en later NVDR). Met de vereniging op pad, de gezelligheid met elkaar. Het vaandel van de club mee, de getapete frontriemen in driehoek-vormpjes, de fluwelen rib-rijbroeken, lage neusriem (die was daarna jaaaaren compleet van de markt, nu weer meer terug), viertal rijden. Ik reed Z2 op zo'n bruin stübben zadel, moet wel eelt op mn kont gehad hebben _O- . Gouden tijden. Ik moet er nog wel foto's van hebben, maar niet digitaal. Die zitten in een album denk ik.

Suzanne F.

Berichten: 49523
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:37

Bij ons heette dat blad de Paard en Sport dacht ik.

Oh en ik kon uren bladeren in die dikke Divoza gids. En dan bellen om iets te bestellen.

nimbletje
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-01-08

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:04

Wat ontzettend leuk om dit te zien. Vroeger reden wij met de pony's bij de NPC. Het Blad was de Paard en Sport dacht ik.
Ik heb met de Friezendag in het Haarlemmermeerse bos ook Parade gereden. Alleen maar Friezen en Saskia Meinema? voorop in een prachtige jurk!

Ik rij nu geen wedstrijden meer. Vind er nu niks meer aan. Mijn dochter wil graag wedstrijd gaan rijden maar dat wordt nooit zo leuk als mijn ponytijd denk ik

Fitzroy

Berichten: 25194
Geregistreerd: 11-01-01

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:14

Ik kan me echt niet meer herinneren dat het blad de Landelijke Ruiter heette. Wel dat de wedstrijdkalender erin stond.
En ook verkoopadvertenties, haha. Zo ben ik toen aan mijn pony gekomen.

Lenteklokje
Berichten: 338
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 23:17

Fitzroy schreef:
Ik kan me echt niet meer herinneren dat het blad de Landelijke Ruiter heette. Wel dat de wedstrijdkalender erin stond.
En ook verkoopadvertenties, haha. Zo ben ik toen aan mijn pony gekomen.

ja wel, eerste heette het de Landelijk Ruiter. Het was een goed blad vond ik. Later Paard en Sport.

Lenteklokje
Berichten: 338
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 23:17

Fitzroy schreef:
Ik kan me echt niet meer herinneren dat het blad de Landelijke Ruiter heette. Wel dat de wedstrijdkalender erin stond.
En ook verkoopadvertenties, haha. Zo ben ik toen aan mijn pony gekomen.

ja wel, eerste heette het de Landelijk Ruiter. Het was een goed blad vond ik. Later Paard en Sport.

Pantykous

Berichten: 10502
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:17

Suzanne F. schreef:
Bij ons heette dat blad de Paard en Sport dacht ik.

Oh en ik kon uren bladeren in die dikke Divoza gids. En dan bellen om iets te bestellen.


De Divoza gids <3 EINDELOOS lijstjes maken

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: parade op een ponyconcours in de jaren 8o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:20

En een Stübben-zadel was toen voor een ponyruiter echt al heel wat hoor. Bruin inderdaad, veelzijdigheid natuurlijk en ik deed er ook alles mee. Springen in het Z, dressuur M, later nog mee op mijn grote paard gegaan ook. Ik heb zelfs nooit een echt dressuur- of springzadel gehad. Gestopt op mijn 18e en pas veel later gaan mennen.

Lenteklokje
Berichten: 338
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 23:23

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25194
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:25

Ik had ook een Stübben vzh zadel en bruin. Zoveel herkenning :D

Bij hoeveel punten hadden jullie een winstpunt? Ik ben begonnen in de tijd dat 120 een winstpunt was.