KA UU TEE KNOL!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:09

Ben het met Joost eens. En bovendien slechte paarden worden niet geboren, meestal worden ze verpest door de mensen.Inderdaad moeten ze zich aan regels houden, maar dat moeten wij toch ook!!!!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:12

ik zeg toch niet dat alle amors slecht zijn? amor zijn meestal gewoon rare bokken, bang enz.... en nee dan heb je er nog niks mee gedaan....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:26

Je hebt paarden met moeilijke karakters en paarden met makkelijke. Amors staan bekend als paarden met moeilijke karakters. Uiteraard heb je uitzonderingen, karakter van de moeder speelt immers ook een rol. Maar van bepaalde hengsten is bekend dat ze over het algemeen geen makkelijk karakter ververven. En vice versa.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:55

eergisteren lieptie super en ik denk: dan geef ik hem een dagje vrij kan hij door de spierpijn heenkomen krijg je dit.

Ik kom een beetje laat binnen vallen... maar toch ff een reactie... Ik weet ook niet hoe zo'n quote werkt, dus heb ik maar ff gekopieerd en geplakt...

Zou je zo'n paard misschien niet ipv een dagje vrij geven, wat licht werk geven, of hem ff longeren of iets dergelijks... dattie toch ff (mochtie spierpijn hebben) gelopen heeft... Wie weet heeft hij echt spierpijn....
(Ik ben niet tegen aanpakken van een paard wat je uit aan het proberen is... maar probeer naar mogelijke oorzaken van zijn gedrag te zoeken... Al is bij sommige paarden de oorzaak heel ver te zoeken......)

Mijn Max' moeder is Pericles xx x Amor... Ik weet ongeveer wat je bedoelt... maar als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt.....
Sterkte Steef met dit paard!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 13:28

inge, sterkte heb ik niet meer nodig hoor. Volgens mij heb ik hem voor me gewonnen en hij doet alles voor me en het lijkt of ik goed met hem overweg kan! GEweldig paard zo! Hij zal best nog eens de strijd met me aan gaan maar zoals hij nu loop ben ik echt weg van hem!]

Greetje, Deze knol is idd verpest. Maar niet op de manier dat hij verkeerd gereden is hij heeft gewoon te vaak zijn zin gehad maar dat staat hierboven ook al een aantal keer volgens mij ga ik in herhaling vallen Lachen

Joost, Amor staat bekend als niet makkelijke nakomelingen. HOe het precies zit kunnen andere mensen je beter uitleggen maar sommige hengsten geven nou eenmaal wat moeilijkere karakters door maar ze hebben ook nog een moeder! Amor is natuurlijk wel een hele goede hengst die heel veel betekend heeft voor de fokkerij maar de karakters zijn wat minder makkelijk.