Lichtelijke ergenis vandaag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:09

spelen moet kunnen maar als er 5 kids aan het spelen zijn word het wel gevaarlijk en dan moet jij zeker uitkijken dat je niemand plat rijd.
Iedereen mag doen wat ie wil zolang erg geen erge hinder en gevaar is.
En bij de ene ruiter is die grens eerder bereikt dan de andere

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:12

Ja daarom zeg ik als ze zich aan de regels houden is er niks aan de hand. En het spreekt voor zich dat je andere niet in gevaar moet brengen. Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:12

Koortje schreef:
Thanks Kristel.
Voor de overige Bokkers, Nygwen is een stalgenoot die net als ik graag in de bak werkt ipv speelt... En inderdaad, laatst met al dat gedoe en gespeel is er een bij jullie bekende stalgenoot vanaf gekukeld en afgevoerd! Niet dat dat bij andere mensen niet kan gebeuren, maar het is wel een gevolg van niet serieus rijden.


Schrikken en vallen kan altijd.....is trouwens lekker als een van de ouders dit zou lezen...schuld bij een ander neerleggen..

ik ben van mening dat je je moet aanpassen naar de kinderen die al in de bak waren met hun pony, of daar je mond los trekken op zo'n manier dat die kinderen snappen wat je bedoelt...

zit me spontaan af te vragen waarom zoveel mekkeren tegen dressuur ruiters...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:12

Nogmaals, zolang iedereen zich aan de voorrangsregels houdt is het mij best! Maar DAT gebeurt dus vaak (meestal) niet, en moeten werkende ruiters uitwijken omdat er om de haverklap een kind langs komt jakkeren oid! Fijn! Boos!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:14

Alane schreef:
[ik ben van mening dat je je moet aanpassen naar de kinderen die al in de bak waren met hun pony,
[/quote] NEEEE dus, iedereen moet zich aan elkaar aan passen door de regels op te volgen!

Citaat:
zit me spontaan af te vragen waarom zoveel mekkeren tegen dressuur ruiters...


Dit slaat natuurlijk nergens op.... wij werken idd, wat de rest uitvogelt vraag ik me soms inderdaad af! Rolleyes

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:20

Koortje"]
[quote="Alane schreef:
[ik ben van mening dat je je moet aanpassen naar de kinderen die al in de bak waren met hun pony,
[/quote] NEEEE dus, iedereen moet zich aan elkaar aan passen door de regels op te volgen!

Citaat:
zit me spontaan af te vragen waarom zoveel mekkeren tegen dressuur ruiters...


Dit slaat natuurlijk nergens op.... wij werken idd, wat de rest uitvogelt vraag ik me soms inderdaad af! Rolleyes


jij schreef net zelf dat je dacht dat ik anti dressuur zou zijn...
dat jouw rijkunst een aangeboren afwijking is, daar kunnen de kids die het nog moeten leren niets aan doen.
je kunt me niet wijsmaken dat jij voor je eerste les de baktregels van binnen en buiten kende....
Kinderen zijn kwetsbaar...in huis, op straat maar ook op een manege...en juist om die kwetsbaarheid moet je ze beschermen, je ogen open houden maar af en toe een oogje dicht knijpen....

Bedenk dat die kids die met die 5 a 6 pony's vandaag in die bak aan het spelen en crossen waren...nu in hun bed liggen te dromen over een leuke middag en jij uren na die tijd nog druk zit te maken over een uurtje wat niet ging zoals jij had willen hebben...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:27

Aangeboren afwijking? Kan je misschien even op je woorden letten?

En toen ik pas ging lessen, waren MIJN ouders zo verstandig mij onder begeleiding te laten lessen in wat men noemt een manege! Mijn ouders hebben mij niet zomaar rond laten crossen op een pensionstal, andere mensen hinderend. Zoiets heet in onze familie asociaal.... misschien hebben wij andere normen en waarden, dat kan inderdaad. Aangeboren kwaliteiten misschien...?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:29

Koortje schreef:
Geboren afwijking? Kan je misschien even op je woorden letten?


ik heb liever dat wat ik opgeschreven heb dan nog een jaartje door oefenen en ik mag mezelf springruiter noemen Haha!

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:29

He koortje zullen we de volgende keer met onze paarden pakkertje met die kinderen doen , lachen jo, lando weegt 550 kg is heel groot dus ik moet er zo 3 kids in een keer pakken! vinden ze nog leuk ook nog en hebben we de wandelaars met hun paarden ook meteen uit de bak

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:32

Ja inderdaad! Geef ik Kore ff flink de sporen (die hebben dressuurprikkers toch altijd) en de zweep, precies zoals die kids doen! ~~}>
Vervolgens trek ik op elke hoek een geforceerde smile in mn paard zn mond en oefen daarbij de sliding stop en de pirouette, wij zijn veelzeidig. En ach ja, als er dan toch wandelaars en andere kinderen rondlopen, dan doen die toch fijn mee?

Frusty Frusty

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:32

en maken we van de hindernissen de "gevangenis"

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:35

Koortje schreef:
Aangeboren afwijking? Kan je misschien even op je woorden letten?

En toen ik pas ging lessen, waren MIJN ouders zo verstandig mij onder begeleiding te laten lessen in wat men noemt een manege! Mijn ouders hebben mij niet zomaar rond laten crossen op een pensionstal, andere mensen hinderend. Zoiets heet in onze familie asociaal.... misschien hebben wij andere normen en waarden, dat kan inderdaad. Aangeboren kwaliteiten misschien...?



mmmm, heb zelf pony's thuis staan..bij slecht weer gaan we dus naar de binnenbak van de ponyclub (waar mijn dochter al bijna 2 jaar priveles krijgt, ook over bakregels..wees maar niet bang)...daarnaast heb ik thuis een buitenbak...zodat ze geen last heeft van dressuurmutsen die menen dat kinderen op een kermispaard rondjes moeten blijven hobbelen tot ze groot zijn...Tja en sommigen hebben dan minder geluk en hebben geen ruime thuis om hun ponny te stallen en die betalen dan net zoveel in de maand om ook gebruik te mogen maken van de binnenbak...
En juist omdat het kinderen zijn is het voor hun veiligheid beter om binnen te rijden...en daarom rijden ze je niet in de weg als de buitenbak weer gebruikt kan worden
en zitten die arme kindjes dus ook vol verlangen weer uit te kijken naar de tijd dat de dressuurmutsen weer naar buiten gaan...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:35

En daar stoppen we alle kids en wandelaars in, goed op slot, en gaan wij fijn werken Nygwen! ~~}>

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:37

je hebt volkomen gelijk over die normen en waarden....na je laatste 2 berichten....je hebt een hoop geleerd...

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:38

yep idd en nu ga ik slapen
dag allemaal

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:39

Alane, wees blij dat sommige kids zulke ouders hebben die het leuk vinden hun kids met een pony te verwennen! Op die leeftijd was ik super gelukkig als ik eens per week een uurtje op een manege pony mocht!
Ik heb Kore van elke rooie spaarcent zelf betaald, sta op een redelijk goedkope stal, wat ik elke maand ook op moet hoesten. Daar ga ik mijn werkuurtje niet laten verknallen door wat verwende kids die menen dat alles toegestaan is, snap je dat?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:40

Alane schreef:
je hebt volkomen gelijk over die normen en waarden....na je laatste 2 berichten....je hebt een hoop geleerd...


Misschien staat het woord Ironie niet in jouw woordenboek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:40

Koortje schreef:
En daar stoppen we alle kids en wandelaars in, goed op slot, en gaan wij fijn werken Nygwen! ~~}>


Suc6 met het opstellen van je bakregels, ben benieuwd of ze je serieus nemen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-04 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:42

Koortje schreef:
Alane, wees blij dat sommige kids zulke ouders hebben die het leuk vinden hun kids met een pony te verwennen! Op die leeftijd was ik super gelukkig als ik eens per week een uurtje op een manege pony mocht!
Ik heb Kore van elke rooie spaarcent zelf betaald, sta op een redelijk goedkope stal, wat ik elke maand ook op moet hoesten. Daar ga ik mijn werkuurtje niet laten verknallen door wat verwende kids die menen dat alles toegestaan is, snap je dat?

Nee.....om de simpele reden dat die kinderen niet verwend hoeven te zijn...dat mischien de zondag de enige dag is dat zij vrij kunnen rijden en freuten met die pony...

ik kon dat vroeger als kind al niet begrijpen...snapte toen ik nog kon rijden anderen niet dat ze zich zo op konden winden over 1 uurtje in de ikweetniethoeveeltijdenperjaar over een stel kinderen dat plezier heeft..
en kan dat nu nog niet snappen....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:44

Koortje"]
[quote="Alane schreef:
je hebt volkomen gelijk over die normen en waarden....na je laatste 2 berichten....je hebt een hoop geleerd...


Misschien staat het woord Ironie niet in jouw woordenboek?
[/quote]

sarcastisch niet in de jouwe Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:46

Chiqa"]
[quote="Koortje schreef:
En daar stoppen we alle kids en wandelaars in, goed op slot, en gaan wij fijn werken Nygwen! ~~}>


Suc6 met het opstellen van je bakregels, ben benieuwd of ze je serieus nemen!
[/quote]


Je veranderd wel vaak van bericht Chiqa! Eerst ben je blij niet bij mij op stal te staan, en vervolgens ben je benieuwd of mensen bakregels serieus gaan nemen? Misschien moet je ze eerst zien alvorens te oordelen?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 23:47

Alane"]
[quote="Koortje"][quote="Alane schreef:
je hebt volkomen gelijk over die normen en waarden....na je laatste 2 berichten....je hebt een hoop geleerd...


Misschien staat het woord Ironie niet in jouw woordenboek?
[/quote]

sarcastisch niet in de jouwe Haha!
[/quote]

Oh wel hoor, je moest eens weten!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:57

Zo! Zullen we persoonlijke vetes gewoon via pb afhandelen.

daarbij is het topic behoorlijk off-topic gegaan en plaats ik een slotje.