Irritaties tijdens het rijden mbt anderen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:56

kan erover meepraten... van die mensen die geen bakregels kennen.... van die mensen die denken dat je je paard schouden binnenwaarts laat doen terwijl je alleen maar stelling vraagt... van die ongevraagde vreselijke foute adviezen... aah!!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:16

Wat een verhaal joh, ik schrik ervan! Met name van dat laatste gedeelte: dat je bij je vorige stal weg bent gegaan omdat steeds meer mensen op elkaar begonnen te klappen.....nou ja gekker moet het toch niet worden!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 12:19

peeky schreef:
Wat een verhaal joh, ik schrik ervan! Met name van dat laatste gedeelte: dat je bij je vorige stal weg bent gegaan omdat steeds meer mensen op elkaar begonnen te klappen.....nou ja gekker moet het toch niet worden!


Ja, dat was daar niet zo prettig meer. 1x is de klap zo hard aangekomen dat een paard ook echt maanden heeft moeten revalideren. Nou daar schrik je toch wel van.
Op een gegeven moment is het wel 3x in 1 week gebeurd dat 2 mensen elkaar raakte of vlak langs elkaar schoten. En misschien nog wel andere keren dat ik het niet eens gezien heb.

Ik had nooit last van andere mensen en kan me met een soepele Magic ook wel in alle bochten wringen, maar ik durfde bijna niet meer te rijden en wilde alleen maar weten waar iedereen reed, waar ze naar toegingen enz..
Maar er waren nog wel meer dingen op die stal hoor Knipoog

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:27

1 keer in de week ga ik naar de vereniging voor een dressuurles.
Ik probeer me niet te ergeren, maar dat lukt niet altijd.
Tegen elkaar aan rijden, komt niet veel voor. Ik erger me vooral aan de instelling van anderen (of het ontbreken ervan Scheve mond )

Voorbeelden:
- De hele tijd praten tegen de instructeur: Ja maar, hij is zoo...
(als je hem/haar toch niet gelooft, blijf dan lekker thuis)
- Onder de les met elkaar praten op de hoefslag.
(idem, blijf thuis als je liever wilt kleppen)
- Of buitenstaanders die opeens gaan praten met de instructeur.

Laatste keer gingen ze precies onder mijn les alle plastic bekertjes onder de tribune van daan vegen. OK dat moet ook gebeuren.. had mijn jonkie er bijna langs, steekt er iemand zijn bezem over de bakrand om die te gaan vegen Boos!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:14

Ik kan helemaal met je meeleven, ik vind het zo irritant als je niet gewoon lekker kan rijden zonder door iemand in de weg te worden gezeten.
Ik had ook een keertje zoiets. Om 4 uur beginnen bij ons altijd de lessen. Het is 10 voor 4, ik was rustig aan het uitdraven, paard loopt lekker met de neus over de vloer, komt er zo'n moeder met twee kleine kinderen + een kind op pony de bak in stampen (je moet in de andere bak ernaast in en uitstappen). Ik ben rustig nogsteeds rustig aan het draven, begint die moeder ineens heel arrogant: "Wil je wel even gaan stappen, ik loop hier met kleine kinderen in de bak en blablabla hartstikke gevaarlijk enz." Ten eerste, wie dwingt je om die kinderen mee de bak in te slepen, en ten tweede moet dat kind in de andere bak instappen. Grrr.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:58

Dat elkaar zonder te kijken ascociaal in de weg rijden hebben we hier op stal gelukkig niet zoveel last van. 3 mensen in de bak is het al druk Haha!
Waar ik wel zo'n schurfthekel aan heb, is mensen die vinden dat jij ten alle tijden rekening met hen moet houden omdat ze bang zijn van hn eigen paard..... Zo een hebben wij hier dus rondrijden. Niet te dicht bij mijn paard hoor, straks gaat hij rennen..... Te dicht bij is voor haar alles minder dan 3 meter....
Of als het paard dan eens wat doet, een bokje of even een klein sprintje, keihard gillen "Aan de kant, ik hou hem niet!!!!" Scheve mond

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:36

waar ik een hekel aan heb bij anderen:
-Diegene heeft les, en ze geeft commentaar op dr instructrice, waarom neem je dan eigenlijk les als je het zelf zo goed weet?
-Longeren als jij aan het rijden bent. Geen punt, maar met een jong paard dat al een paar dagen niet van stal is geweest. Hoef je niet te proberen.
-Niet opletten, en je ondersteboven rijden als jij voorang hebt. Zit je lekker geconcentreerd met je paard te werken, krijg je opeens een botsing.... Boos!
-Mensen die bellen op het paard
-Mensen die met zn 2en naast elkaar aan het uitstappen zijn.
-Mensen die onder het rijden met elkaar aan het kletsen en lachen zijn.
-Mensen die constant vragen aan het stellen zijn aan je, als je aan het rijden bent, dat houd je steeds uit je concentratie.
-Als je les hebt, dat opeens de hele bup in de bak komt rijden, tja, geen punt, maar dan geven ze je geen voorrang, en moet je in je les, voor jan en alleman aan de kant.
-mensen die onder het rijden, zonder te vragen, zeggen hoe je dat moet doen, hoe je dit moet doen, en in meeste gevallen HOE HUN HET BETER KUNNEN.

Of op wedstrijd, mensen die niet aan de kant gaan voor je, als je voorrang hebt, nou dat heb ik wel geleerd, als ik voorrang heb, heb ik voorrang, en bij een botsing rijd ik gewoon door. moeten ze maar opletten.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:54

Ik heb al eeuwen niet gereden maar de irritaties kan ik me goed herinneren. De belangrijkste: MENSEN DIE ZICH NIET AAN DE BAKREGELS HOUDEN!! Boos!

Dus:
stappen op de hoefslag Boos!
Voorrang nemen op de rechterhand Boos!

Ook erg irri:
Je afsnijden of pal voor je langs gaan Boos!
langs je heen rijden op 2 cm afstand Boos!

Ik heb geen zin in een botsing en geen zin in andermans staart in m'n neus en geen zin in een trap. En dan kunnen ze wel zeggen 'hij doet niks' maar ik heb al meegemaakt dat ze daarna zeiden 'o, dat doet hij normaal nooooit Bloos! '.

Sorry, beetje off day, normaal ben ik niet zo agressief Schijnheilig

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:07

Haha! Haha! Komt me allemaal heel erg bekend voor!
Dingen zoals praten met je instructeur, de bakregels niet in acht nemen, geen voorrang tijdens les enz..

Ook nog een 'leuke': op onze vorige stal hadden ze meerdere ingangen die naar binnen toe open gingen. Dus...
Kom je in een galopje aan knalt iemand zo de deur (of eigenlijk schot) voor je neus open zonder te kijken of er iemand aankwam...
Dus vloog ik bijna met paard en al over het schot Scheve mond

Gelukkig heb ik met dat soort dingen een erg braaf paardje die zelf zo in paniek raakt en niets meer druft te doen en wacht op mijn hulpen Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:39

Een aantal dingen klinken wel bekend. Op mijn huidige stal heb ik er gelukkig wat minder last van. Het meest irritante vind ik mensen die vinden dat zij voor mogen op welke hand ze ook rijden. Ook mnsen die pas op het allerlaatste moment naar de binnenhoefslag gaan als je er al bijna bent, vind ik minder prettig... Zo'n bijna botsing gevoel... zodat je zelf maar besluit om aan de kant te gaan...

of mensen die onaangekondigd ineens gaan springen, terwijl jij al in de bak was en er je niks gevraagd is. Dat gebeurde in de hal van de rijvereniging nogal eens en daar zat je dan met een 3-jarige...

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:24

ha, dit klinkt bekend..
ik heb ook wel eens met mensen in de les gereden die constant iedereen lopen af te snijden enzo.. s'niet prettig.. zeker niet als je een jong paardje rijd..
als mijn paard bokt, of loopt te klieren, en als ik dan andere mensen tot last ben, zeg ik altijd even sorry,
vind ik wel zo netjes eigelijk.. helaas denkt niet iedereen er zo over