Zou jij je paard opnieuw kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12608
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:43

Nee. Al 5 jaar mijn beste maatje ondertussen, voor geen goud mag of gaat ze weg, maar ik zou het echt niet allemaal nog een keer over willen doen.

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:19

Wat een leuke maar lastige vraag!
Mijn kwpn/hackney zonder meer! Die paste vroeger minder bij me maar we zijn naar elkaar toegegroeid en hij is een droompaard gebleken na heel veel investering van mij (of ik een droomeigenaar na heel veel investering van hem)
De shet ook wel weer, gezellig kereltje, nu met z'n 38 jaren wel een zorgenkindje maar dat mag ook wel.
Maar het Hongaarse Sportpaard waarschijnlijk niet. Hoewel hij echt fantastisch is, heb ik hem gekocht om mee te horseboarden. Maar hij is niet een paard wat je plezier doet met weekendjes op grote evenementen (mijn andere paard dus wel, die keek zn ogen uit en vond iedereen lief) of drukte en gedoe aan zijn lijf is hij ook niet gecharmeerd van, dus een touw over de achterhand qord niet erg gewaardeerd.

Granoek
Blogger

Berichten: 10490
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:41

Eentje wel en eentje mogelijks niet?

Ik zou veel geld over hebben als ik de oudste zou kunnen klonen een paar keer. Ga er nooit meer zo eentje vinden.

De jongste qua paard zou ik gelijk ook opnieuw willen, en hij mag ook echt niet weg want we zijn dikke maatjes. Maar die heeft me al BAKKEN geld gekost aan de dierenarts en wetende wat ik nu weet, zou ik daar misschien niet meer gelijk voor kiezen.

ElCid

Berichten: 9250
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:47

Zeker weten; ik hoop ooit nog zo'n paard te vinden. Hij is nu 18 en een vervanger voor hem vinden zal moeilijk worden. Maar mijn vorige paarden heb ik ook nooit spijt van gehad en die zijn bij mij oud geworden/ overleden. Gelukkig nog nooit spijt gehad van een paard!
Voor mezelf zou ik bepaalde dingen wel anders doen maar dat is een kwestie van voortschrijdend inzicht en de kans is groot dat ik dat altijd zal blijven zeggen omdat je van ieder paard en iedere situatie weer leert.

Raineri
Berichten: 6326
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:57

Wat een mooie verhalen van sommige die al lange tijd hun droompaard hebben
De mijne is nog geen 3 dus vind het lastig te zeggen. Ze heeft een enorm grote waffel op het moment dus nu zou ik zeggen: teab _O-

nicole_floor

Berichten: 3314
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:59

prugelpiet schreef:
Nee. Al 5 jaar mijn beste maatje ondertussen, voor geen goud mag of gaat ze weg, maar ik zou het echt niet allemaal nog een keer over willen doen.

Hier ook dikke nee. Al 13 jaar mijn maatje. Maar haar karakter is zo compliceert en het heeft me zo veel letterlijk bloed zweet en tranen gekost. Dat ik het echt niet nog een keer wil doen.

_Jelske

Berichten: 1332
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:02

Interessante vraag! Ik heb nog niet alle reacties door kunnen lezen, daar ga ik nog eens voor zitten. Vermoedelijk zitten er goede verhalen tussen :)

Ik zou mijn merrie ook zondermeer opnieuw kopen (al interpreteer ik het misschien een beetje deels als 'als je de tijd terug zou kunnen draaien, zou je dan hetzelfde besluit nog eens nemen?'). Toen ik mijn merrie leerde kennen werd het mij al heel snel duidelijk dat ik een echte klik met haar had en dat het weer één van die paar bijzondere paarden zou blijken te zijn. De laatste keer dat ik haar zag (zeg maar voordat ze van mij werd) ging ik daar bovendien weg met de gedachte dat dit wéér zo'n geval zou zijn waar ik aan verknocht was en wat ik achter mij zou moeten laten en nooit meer terug zou zien.

Door een samenloop van allerlei omstandigheden kreeg ik vorig jaar februari haar (toen nog) ongeboren veulen te koop aangeboden. Zij zou in juni geboren worden. En kort voor de geboorte dan toch ook mijn merrie te koop aangeboden gekregen. <3 Of nou ja, te koop... Eigenlijk heb ik haar praktisch erbij cadeau gekregen door de staat waar ze inmiddels in verkeerde. We zijn inmiddels al bijna een jaar aan het dokteren en revalideren, maar het gaat dusdanig de goede kant op dat volgende week eindelijk de zadelmaker komt.

AmyJamess

Berichten: 2129
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:02

Zonder twijfel!
Hij is echt mijn once in a life time pony.
Ondanks dat zijn aankoop beetje impulsief was heb ik er echt geen moment spijt van gehad!

Met mijn tinker die ik vroeger had was ik ook ontzettend gek mee, maar ik had daar geen echte klik/band mee om goed met haar te kunnen werken. Wij waren gewoon geen goede match/team.
Met mijn huidige pony is het juist het tegen over gestelde. Met hem kan ik lezen en schrijven. Samen met hem ben ik echt een team.
Mocht hij ooit komen te overlijden weet ik ook niet of ik wel weer een nieuwe pony zal kopen.

spottedponie
Berichten: 2964
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:04

poeh mijn ene paard wel, maar daar zou ik wel anders mee zijn omgegaan met de kennis die ik nu heb...

Mijn andere paard niet denk ik, vorig jaar gekocht, was niet op zoek naar een paard en eigenlijk te overhaast gekocht om iemand uit de brand te helpen...
het is in principe een fijn paard, maar als je de klik er niet mee hebt, valt het toch niet mee :') deze dame is al op een leeftijd dat ik het niet eerlijk vind om haar nog te verkopen, daarnaast leeft ze nu helemaal op omdat ze bij haar oude eigenaar alleen op een kleine paddock stond (beetje oude stempel), ze kan nu meer paard zijn en daardoor merk ik nu juist dat ze zich wel meer openstelt naar mij... :(:)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:08

Afbeelding

Afbeelding
JA. Absoluut. Morgen weer opnieuw! Bonte Jaopie. Lastige , uitdagende knaap gebleken, maar ben ik zelf ook.... mekaar gevonden toen we wat ouder en ervarener werden (hoe ouder hoe bouder). Ik kreeg hem als veulen hij is nu ruim 18 jaar, ik 63, we kennen elkaar inmiddels door en door. We zijn nu beiden wat men noemt senioren. daar lachen we allebei om. Ik heb soort secret pact met dat paard, dat is moeilijk uit te leggen...

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:10

18 jaar noem ik nog geen senior hoor, pas bij 20+ :D

Enzo_Ollie

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:36

100%
Alleen zou ik hem nooit op de stal gezet hebben waar ik dat nu gedaan had, daar kregen ze veel te weinig hooi en het was veel te druk voor hem, waardoor andere pensionklanten hem zelfs gevaarlijk vonden. Nu staat 'ie aan huis, met z'n beste vriend die vanaf punt 1 zijn steun was bij die verkeerde stal en met genoeg hooi. Als je aan iemand die hem niet kent van die periode vertelt dat mensen niet bij hem in de buurt durfden te komen verklaren ze je voor gek.
Daar kan ik me nog rot over voelen, maar als ik dan gister uit mn werk kom en naar de wei toe loopt en hij ziet me en komt naar me toe om me te begroeten is dat een gevoel dat niet te beschrijven is <3

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:42

Ja, om de fouten die ik gemaakt heb de tweede keer niet meer te maken.

Roihi

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:47

Heb mijn paard iets van 20 jaar de mijne mogen noemen.
Qua braafheid was ze absoluut goud waard en alleen daarvoor zou ik ja zeggen.
Maar de reden(en) om nee te zeggen zijn/waren:
- haar grootte en breedte (ze was iets van 164 maar heel breed) voor mij met maar 158 was ze te groot. Ponymaat had veel beter geweest.
- haar kleur: schimmel is mooi maar dat poetsen... Zou ik niet meer voor kiezen.

Dus al bij al zou ik toch nee zeggen.

JudithGigi

Berichten: 4274
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:47

Ik weet niet of ik die mentale reis een tweede keer trek :')

Ik vind het lastig om te zeggen, omdat ik wel veel van dit paard heb geleerd en nog steeds elke dag leer. Ook is ze echt mijn maatje die altijd klaar staat voor een knuffel. Maar aan de andere kant heeft ze me altijd veel onzekerheid en kopzorgen bezorgd, dus misschien zou ik stiekem wel voor een simpeler karakter gaan :')

Rubs

Berichten: 534
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:52

Nee, vanwege mijn leeftijd (58). Ik kan lezen en schrijven met hem, hij is 18, erg temperamentvol, houdt van racen en is erg schrikkerig. Het pennymeisje in mij vindt dit prachtig tijdens bosritten en dressuren, maar nu, op mijn leeftijd, een vreemd paard met deze eigenschappen zou ik echt doodeng vinden. Ik koop geen nieuwe meer hierna.

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:54

Lielle schreef:
Ja, om de fouten die ik gemaakt heb de tweede keer niet meer te maken.


Dat geld voor mij ook.
Maar van die 'fouten' heb ik toch ook weer veel geleerd.

Mijn eerste paard heb ik 25 jaar gehad en op een paar maanden na, mijn huidige ook.

Zo'n veulentje word toch ook best snel oud

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:54

Pfoeh, wat een lastige vraag!

Ik ben gek op mijn merrie, en als ik terug zou gaan in de tijd dan zou ik haar zeker nog een keer kopen. Maar dat is ook omdat ik toen een hele onervaren ruiter was en mijn paard heel lief, geduldig en vergevingsgezind is. Het perfecte paard om samen mee te leren!

Maar als ze zou overlijden zou ik denk niet weer hetzelfde paard opnieuw willen. Ik ben gek op haar omdat zij het is, een nieuw paard die verder hetzelfde is als zij zal toch nooit aan haar kunnen tippen omdat het aan het einde van de dag niet hetzelfde paard is.

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:09

Cowgirl schreef:
Lielle schreef:
Ja, om de fouten die ik gemaakt heb de tweede keer niet meer te maken.


Dat geld voor mij ook.
Maar van die 'fouten' heb ik toch ook weer veel geleerd.

ik ook, en de volgende keer maak je weer andere fouten.

Mando

Berichten: 15740
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:10

100% ja.
Ik zou zo weer voor deze Pretletter gaan.
Ik zou dan wel willen weten wat ik nu weet.
Ik heb best wat issues gehad met zijn humor maar dat is goed gekomen.

Hij is nooit de snelste geweest, vond wedstrijden geen reet aan en deed dat voor mij maar hij is mijn goud.

Ik heb hem nu 16 jaar, hij is 21 en ik hoop dat hij een oud en bejaard mannetje wordt.
Ik zou hem echt nog niet willen en kunnen missen.

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:18

Ja 100% zeker! Inmiddels heb ik haar 21 jaar en ik blijf haar karakter geweldig vinden.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:19

Nee, en dat ligt niet aan het dier. (Ik heb momenteel ook geen paarden meer).

Ik heb eigenlijk met heel fijne dieren mogen werken. Stuk voor stuk toppers die graag wilden werken, veel humor hadden én mij veel hebben geleerd. Maar: Ik denk dat ik ze tekort heb gedaan omdat ik altijd te krap in tijd zat en mijn interesses niet altijd bij ze lagen.

Mis ik ze? Absoluut! Maar verdienen ze beter: ook. Wie weet draait het blad ooit weer om :)

Tancreda4

Berichten: 24141
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:23

Qua karakter ja. Ik denk dat een ander paard heel saai gaat zijn. Of een verademing na deze complexiteit, dat kan ook :')

Qua gezondheidsperikelen nope. Ook al heeft het mij veel geleerd, de zorgen zijn voor mij wel een reden waarom ik denk ik niet weer aan een paard ga beginnen.

Pandora2
Berichten: 19882
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:48

Absoluut een ja. Alle 5 :D Maar liefst zonder de cushing dan bij de merries :7
Ik heb ze allemaal van een jaar of 3 en tot nu toe worden ze rond de 30, dus we kunnen lang van elkaar genieten <3

Ik heb enkel spijt dat ik uit mijn merrie die er nu nog is geen veulen gefokt heb. Maar goed, op haar 28e gaat dat nu ook niet meer gebeuren :+

Nicky1963

Berichten: 1993
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:02

Ab-so-luut!


Afbeelding