Zou jij je paard opnieuw kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8609
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:13

Ja! Mijn hengst is echt een once in a lifetime paard <3 . Nu is hij gefokt en niet gekocht, want dan kan ik hem niet betalen :P

Jorex

Berichten: 10014
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:25

Alex wel en Jorie niet. Ik hoef gewoon geen dressuurpaard in een mini shet verpakking die van elk scheef staand sprietje gras ervandoor vliegt. Dat is gewoon niet een handige eigenschap voor de wagen in enkelspan. Doe mij dan maar alleen Alex, die wil wel eens zijn zin doordrukken, maar is verder wel super betrouwbaar. Hij is ook wel erg voorwaarts, maar niet onhandelbaar. Als ik ho zeg dan luistert hij wel gewoon. Jorie is op zich ook wel braaf hoor, en meer een volger dan een leider. En hij heeft echt prachtig shetten behang. Maar ik wil gewoon niet elke enkelspan rit in angst achterop moeten zitten voor die ene 1% kans dat hij nog probeert ervandoor te vliegen om iets onbenulligs.

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:36

Met de kennis die ik nu heb en objectief bekeken, dan zou ik geen enkel van de 3 opnieuw kopen. Maar ik heb wel van alle drie veel geleerd. Dus het is maar goed dat ze er geweest zijn :)

Suzanne F.

Berichten: 49517
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:39

Ik heb er meerdere gehad en er is er eentje die ik opnieuw zou willen hebben, vanaf jongs af aan en dan zonder ongeluk. Dat was een heel speciaal paard.
En mijn eerste paard zou ik ook wel opnieuw willen hebben, dat was echt een superfijn en braaf dier. Daar zou ik nu mee gaan boshobbelen.

Daihyo

Berichten: 88123
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:44

Ja en nee. Mijn haflinger is mijn grootste leermeester. Ik kan met hem lezen en schrijven. Zoals hij nu is (behalve geblesseerd dan) zou ik hem zeker kopen. Ik kan ook echt niet meer zonder hem. :+:
Maar als ik kijk hoe hij was toen ik hem kocht en hoe lang en moeilijk onze weg was, dat zou ik niet nog een keer willen. Wat een gedoe :o :=
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 04-04-23 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:53

Ja zou dit gelijk weer doen. Paard met een gouden karakter

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:59

Zeker! Wel 100X. Met mijn Kolonel is vanaf het begin alles zoveel leuker. Het maakt helemaal niet uit wat hij doet of wat er gebeurd maar zijn lieve blije hoofd maakt elke dag mooier.

miereneter

Berichten: 2612
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:00

Heel leuk om te lezen wat iedereen zou doen. Ook de eerlijke nee's.

De mijne heeft eigenlijk een beetje mij gekozen. Ik wilde immers ooit, later, als ik groot was, een beleerde merrie kopen. Maar ik werd verliefd op een tweejarige hengst, en dus. Dat bleek een goede zet. Hij is slim, koel in de kop, enorm mensgericht en vreselijk lief. En af en toe een grote aap. Hij vergeeft me al mijn fouten en ik luister op mijn beurt naar hem. Hij gaat nooit meer weg en ik zou hem weer kopen, als ben ik 100% een merrie-mens.

Lizenlotte
Berichten: 414
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:03

1000 % Ja! <3 Ik heb haar nog geen jaar en we zijn groen en groen, maar dat is met haar geen enkel probleem. Ze is superbraaf (ook na een paar weken niet gereden te zijn is het opstappen en zonder problemen buiten rijden) vergevingsgezind zolang je zelf ook eerlijk bent (stalgenoot die aan het begin dacht dat ze haar wel ff wat kon leren met haar sporen wat ik helaas niet heb geweten vloog er in no time af) en doet altijd haar best voor me. Ze is altijd heel voorzichtig en rustig als ik mijn gehandicapte zoon mee heb ( dan kan ze zelfs langs de hooiruif van de buurman lopen zonder er in te duiken, iets wat vrij uitzonderlijk is voor een fretberger :D ) en laat zich snel overtuigen als ze al eens een keer iets raar of eng vind tijdens het buiten rijden. +:)+

Flubberboot

Berichten: 2987
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:04

200% ja!

Ondanks alle pech die Tet en ik gehad hebben, zou ik het zo weer doen. Ze is echt mijn grote vriendin en ik kan me geen leven meer voorstellen zonder haar!

MyWishMax

Berichten: 25517
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:07

Suzanne F. schreef:
Ik heb er meerdere gehad en er is er eentje die ik opnieuw zou willen hebben, vanaf jongs af aan en dan zonder ongeluk. Dat was een heel speciaal paard.


Ja, ik zou mijn vorige paard ook weer kopen. Wel met de kennis van nu en dus proberen het ongeluk te voorkomen. Was en een heel goed paard voor het ongeluk, maar het belangrijkste was zijn karakter, paste gewoon bij me en was echt gek op hem. Ook al had hij een gebruiksaanwijzing :')

Maar ook pony zou ik meteen weer kopen. Ook al was dat een enorme miskoop, hij was al kapot bij aankoop en daardoor bijna 5 jaar telkens paar maanden heel fijn kunnen rijden en weer maanden stappen vanwege blessures. Maar naast het vele verdriet heb ik zoveel mooie tijden met hem gehad en we konden alles samen. Hij is samen met een ander paard dat we tegelijk hadden wel de reden dat wij heel streng zijn in keuren tegenwoordig. Want hoe geweldig hij ook was, het verdriet was echt heftig. Dus hoofd zal hem niet meer kopen, maar gevoel wel.

Het grappige is dat vorige paard de opvolger was van de pony en qua karakter ze enorm op elkaar leken. Ik kocht dus eigenlijk ook gewoon weer hetzelfde paard :+

theadora99

Berichten: 3641
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:21

Ik kom hierop terug als die van mij gecastreerd is oké? :')
Maar ik denk het wel. Alles klopt, ik zeg al heel lang dat ik een fjord/haflinger wilde, toen kwam ik een grijze fjordenmerrie tegen die ik geweldig vond en heb toen gezegd dat ik daar zo graag een (hengst)veulen van zou willen. En nu heb ik er zo een en het valt niet tegen. Nu is hij pas 2 dus we hebben nog genoeg af te wachten haha

ellepel

Berichten: 47483
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:26

mijn merrie?
nee,geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :(
ze was een fantastische fokmerrie, maar ik heb echt niks met tinkers.
vind haar karakter ook te trots,niks voor mij.

mijn ruin was mijn soulmate,en ja dat zou ik weer doen <3

DuoPenotti

Berichten: 30274
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:26

Mijn geweldige Sjimpie. Mijn alles kunner. Mijn echte maatje. Wat mis ik hem. Hij was echt alles wat ik toen wilde. <3

Maar nu. Ik oude doos. Zou geen exacte kopie van hem als 3 jarige meer willen.
Met zijn staart er op in een soort van passage rond snurken op concours als voorbeeld. Ik zou nu af stappen en zeggen op zo'n gestoorde knol ga ik niet zitten :))


Maar terug in de tijd samen. Ik zonder nah. Samen met hem. Waar kan ik in de tijdmachine stappen?

Kaplaars

Berichten: 1561
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:34

Zeker weten!!
Als naïeve, onervaren pennymeisje blijk ik 15 jaar geleden de beste keuze gemaakt te hebben!
Ik heb mijn merrie als veulen gekocht en zo veel van haar geleerd. Ze is zo vergevingsgezind voor al mijn gestuntel en braaf zonder sloom te zijn.
Ze is het beste paard wat ik mij ooit had kunnen wensen.
Laatste jaren blijkt ze ook een super partner te hebben gevonden in haar bijrijder en dat is zo mooi om te zien. Dat ik haar op die manier kan delen.

En ze heeft inmiddels twee dochters rondlopen, waarvan een nog bij mij.

3heathcliff5
Berichten: 485
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:43

Zoals ik paarden nu beoordeel, had ik mijn oude paard op exterieur laten staan. Maar grote kans dat het op zijn uitstraling toch weer liefde op het eerste gezicht zal zijn. Tja, en dan ben je verkocht.

Ik dacht ook geen eigen paard meer te kopen na mijn once in a lifetime. Maar volgens mij is het me 1,5jr geleden toch gelukt om in mijn veulen een versie 2.0 te vinden. Hopelijk deze keer wel het heerlijke karakter, maar nu zonder de 13-delige handleiding.

Elisa2

Berichten: 37783
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:43

DuoPenotti schreef:
Mijn geweldige Sjimpie. Mijn alles kunner. Mijn echte maatje. Wat mis ik hem. Hij was echt alles wat ik toen wilde. <3

Maar nu. Ik oude doos. Zou geen exacte kopie van hem als 3 jarige meer willen.
Met zijn staart er op in een soort van passage rond snurken op concours als voorbeeld. Ik zou nu af stappen en zeggen op zo'n gestoorde knol ga ik niet zitten :))


Maar terug in de tijd samen. Ik zonder nah. Samen met hem. Waar kan ik in de tijdmachine stappen?



Hahaha :D

Ja zo zat ik ook al te denken..

Heb meerdere paarden gehad, had ze allemaal niet willen missen. Of ik ze nu op dit moment opnieuw zou kopen..hm, dat weet ik niet. Denk het niet op 1 of 2 na. Als ik nog 16 was en jong en lekker fit dan misschien wel. :o

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:44

Nee. Maar dat heeft niets met het paard te maken maar alles met mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:46

Ir111 schreef:
Zeker! Wel 100X. Met mijn Kolonel is vanaf het begin alles zoveel leuker. Het maakt helemaal niet uit wat hij doet of wat er gebeurd maar zijn lieve blije hoofd maakt elke dag mooier.
Dat ervaar ik ook met mijn paard inderdaad. :j Zelfs als het werken een dagje minder lekker gaat, maakt al het andere eromheen dat ruimschoots goed, met name inderdaad dat snoezige bekkie. :+:

Lieser
Berichten: 1581
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:48

Nou, ik weet wel dat een eventueel vólgend paard een ruin moet zijn }>
#hengstigemerrie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:51

Ik had ons vorige paard opnieuw willen kopen en dan niet al zo jong in moeten laten slapen. Ook de eerste pony van onze dochter had ik graag langer gehad. Wat een schatje was dat. Maar ons huidige paard, hij gaat niet weg en ik ben blij met alle lessen die ik geleerd heb en nog steeds leer met hem, maar een volgend paard wordt een totaal ander type paard. Minder groot en minder kijkerig.

Sabbientje

Berichten: 4727
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:53

Ja, 100% zonder twijfel.

Ik heb 2 gouden paarden.
En ook mijn eerste (al overleden) paard had een hart van goud.

crow
Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:53

1000% En dan te weten dat hij bij de keuring fors afgekeurd was op foto's. Hij was toen 3 jaar en 7 maanden. Echt een fantastisch paard dat altijd voor je door het vuur gaat.
Hij heeft fantastisch gepresteerd in de sport, heel allround en gaat nog steeds mee met stapritjes naar buiten en in inmiddels 23

Daihyo

Berichten: 88123
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:57

DuoPenotti schreef:
Maar nu. Ik oude doos. Zou geen exacte kopie van hem als 3 jarige meer willen.
Met zijn staart er op in een soort van passage rond snurken op concours als voorbeeld. Ik zou nu af stappen en zeggen op zo'n gestoorde knol ga ik niet zitten :))

Ja dit dus :+
Dus Jim toen hij 10 was, ja die zou ik absoluut kopen. Maar die 1e 10 jaar mag iemand anders oplossen haha.

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:58

Heel eerlijk? Als ik in exact dezelfde situatie zou zitten dan zeker weten nee. Ik heb van de 2 jaar dat ik hem heb alleen de afgelopen 6 maanden kunnen genieten. De rest van de tijd is hij ziek geweest.

Zou ik hetzelfde soort paard met meer jaren genieten kunnen kopen dan zeker weten ja.