[VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:02

Wat een leuke pony! Ook ik ben mee gaan lezen omdat ik dacht, 'oh, die ken ik nog uit de oude tijd!'. Leuk dat je weer post en mooi om te volgen.

Overigens super herkenbaar de angst. Ook ik ben van een paard afgedonderd met een hersenschudding tot gevolg. Ik kon twee maanden niet fulltime werken. Ben heel snel weer opgestapt, eigenlijk voor ik herstelt was. En precies die angst zoals jij omschrijft had ik ook: oortjes erop en ik verstijfde al. Dat werd steeds erger. Ook ik heb goede ervaringen met hypnose, hoewel het niet meteen weg was, heeft het de randjes er afgehaald. Inmiddels rijd ik even niet, maar ooit hoop ik wel weer lekker op te stappen. Succes met weer je rust vinden. Hopelijk werkt het op het andere paard.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 10:42

Hersenschuddingen is echt naar letsel! En ik vind het superleuk om hier mensen van 'vroeger' weer te zien.

Ik heb nu niet één maar zelfs twee leuke updates...

Ik heb de afgelopen 2.5 week stappen gezet net Noor. Eerst thuis. Daar ging toch iets een knop om dat ik vorige week woensdag heel moedig in een binnenbak ben gaan rijden, en daar deed ze het werkelijk super. Zou ik dan ook op wedstrijd kunnen? :o Ik nagevraagd en kon daar baan verkennen, en donderdag ook al wel een keer trainen. Dus de gok genomen, startkaart aangevraagd, dispensatie officiëel laten koppelen, en ingeschreven. Donderdag vol goede moed en... Ik durfde niks! Ik ben twee of drie keer afgestapt. Iedere keer weer keiharde regen die op het dak kletterde en wind zie zo hard gierde dat de bladeren door de ruimte bovenin naar binnenkwamen. Ik had weinig hoop dat ik de proef zou rijden, maar onder het mom: alles is een ervaring, toch gisteren klaargemaakt en opgeladen. Daar gelongeerd (en dat was een heel goede keus :')) en toen in de pauze (ik moest direct erna) gelijk in de wedstrijdbaan opgestapt. In het voorste stukje een rondje aan het touw. Ze voelde veel relaxter dan donderdag (toen ze overigens ook braaf was naar wel spanning opbouwde, en dat vind ik gelijk eng), en dus gezegd laat maar los. Wedstrijdbaan ingestapt en ze was echt mijn held. <3 Zo dapper langs de hekjes en het hokje! Ik heb maximaal tien minuten gereden, toen ging de rest eruit. Dat kon ik in haar (zelf) vertrouwen wel wat merken waardoor ze iets meer in zichzelf keerde en mijn hulpen wat moeilijker doorkwamen. Maar ze bleef gewoon super braaf en we hebben de proef (met de nodige wiebels :')) helemaal uitgereden. Super tof en bemoedigend jurycommentaar gehad. Met twee negens en vier achten haalden we de nodige vijven makkelijk op en stond er zomaar 202 genoteerd. :o Dat vind ik wel erg positief gejureerd, maar was ook wel erg fijn, zeker in deze situatie. Dus Noor was gisteren helemaal mijn held. Wat een knap paard, en wat kan ze nog veel beter. Het komt vast allemaal goed. <3

Goed, de update waar dit topic dan echt om draait... :')

Omdat ik de dekking dit voorjaar had gewonnen, wil het NRPS daar in hun blad graag aandacht aan schenken. Interview gehad, en toen kwam de vraag of ik nog een mooie foto had. Nou, uh, eigenlijk niet want het is zo'n rotweer geweest!

Gisteren mijn camera afgestoft, borstel over Carlijn gehaald, hoofdstel op...

Ik zette mijn instellingen anders met het idee, "zo denk ik, dadelijk even een testfoto maken en aanpassen indien nodig", en hops. Nou ik kon welgeteld 1x schieten en toen regende het. Maar... Wel gelukt! Helaas niet meer keuze of buikfoto's want toen stonden we weer binnen.

Knappe Carlijn 181 dagen drachtig.


Afbeelding


Afbeelding

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:03

Hele mooie foto geworden zo in één keer! En wat knap van jullie wedstrijd. Je zegt knap paard en dat is natuurlijk zo, maar ook knap van jou zelf met / na al die spanning. :j

Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:17

Oh, gefeliciteerd met de wedstrijd! Heel knap en fijn dat het uiteindelijk zo positief was. En knap is ze zeker op die foto's :)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 11:52

Dankjewel voor jullie lieve berichtjes. <3 Haha ja, van mezelf was het ook heel knap!
Ik heb de afgelopen dagen thuis ook echt weer fijn gereden met haar, niet zozeer in de zin van lang/rijtechnisch etc., maar gewoon dat ik er echt met een vertrouwd gevoel op zit. Dat is zo ontzettend veel waard... het is zo normaal om gerust op een paard te zitten, tot alles ineens veranderd!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 18:45


Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 16:50

Ik heb het NRPS blad zelf nog niet binnen, maar deze foto kreeg ik vast van Marjolein (van Du Bois):

Afbeelding

Het laatste stuk tekst staat op de volgende pagina:

Citaat:
"Een week na de Hengstenshow werd het veulentje van Carlijn geboren. Ik zat bij Monica in de keuken aan beschuit met muisjes toen ik een berichtje kreeg van Liesbeth Bonder met het voorstel om Davinci du Bois te gebruiken! Het leuke is dat ik Davinci zelf ook op mijn lijst had gezet. Ik heb hem op de DPC stallion night show gezien, en na vijf passen wist ik genoeg. Toen Liesbeth hem voorstelde, hoefde ik dus absoluut niet na te denken en was ik het gelijk eens! Daarnaast is het natuurlijk super leuk dat Davinci teruggaat op de Carina-lijn. In 2010 kocht ik Dylano du Bois (Djamaï du Bois x Deinhard B x Dornik B, ingeteeld op de Carina-lijn) die ik in 2012 heb klaargemaakt voor de hengstenkeuring onder begeleiding van Carel Soethout. Dylano werd in 2013 goedgekeurd bij het NRPS. Dus ja, met het voorstel voor Davinci en alle achtergrond, was het cirkeltje wel weer helemaal rond...”

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:54

Carlijn is vandaag 200 dagen drachtig, dus dat roept om een nieuwe buikfoto. Nog 120 tot veilig! :):)

Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 21:22

Ik kreeg deze net van Monica, hoe gaaf is dit? <3


Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:39

Heel gaaf :)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 15:30

Nog wat nieuwe foto's van Carlijn! :):)

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn van afgelopen weekend.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:31

Ze ziet er goed uit! Lekker bol.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:07

Wat is ze toch knap he! :D

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 12:25

Poeh, Carlijn had de 30e al erg veel stress van het vuurwerk. Ik had nog een spuit Cavalor Take It Easy liggen, en toch maar 1/3 van gegeven, want ze stond helemaal te shaken op stal. Arme merrie.

Gisteren daarom nog een draagbare radio naar stal gesleurd, en een vliegennetje moest ze heel druk zijn, dan hadden er watten in gekund. Ze stond toen rustig buiten. Begin van de avond hebben de stal eigenaren 1/3 spuit weer gegeven, en het laatst 1/3 ongeveer een uur voor middernacht. Ze was wel wat onrustig maar niet zo van de wap als de zak ervoor! En het was ook snel weer klaar. Kreeg rond half één een filmpje dat ze rustig op stal stond inclusief de beste wensen. :D Dus gelukkig alles goed verlopen!

Iedereen hier natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2024. Ik wens jullie een gezond jaar met veel highlights! Hebben jullie gisteren nog wat gedaan? En hoe waren jullie paarden onder het vuurwerk?

Carlijn moet nu nog 102 dagen tot veilig (en ik gok + een paar dagen tot een veulen, als ze doet wat ze normaal doet). Goh, dat klinkt toch al wel snel nu!

Verder ben ik ook volop bezig met het bekijken/volgen van de nieuwe jaargangen en weer het maken van een hengstenlijst. Super leuk om te doen, ik steek ook echt uren in het uitzoekwerk. :):)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 16:08

Nou, een superleuke update, want Carlijn is officieel preferent! :)

Ik heb Carlijn inmiddels op mijn naam laten overschrijven en ik kon daarbij ook het preferentschap al aanvragen, want ze heeft een voorlopig keurmerrie en een goedgekeurde hengst! Dus dat direct gedaan, en vanochtend bericht dat dit is toegevoegd:

Afbeelding

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:23

Gefeliciteerd! Dat ze maar mooie, gezonde ponykindertjes op de wereld mag zetten. Te beginnen met de spruit van dit jaar.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:49

Van harte!

Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:29

Gefeliciteerd!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 16:19

Dankjewel voor jullie leuke reacties! Ik ben er ook ontzettend blij mee. Het paspoort heb ik vorige week opgestuurd zodat alles verwerkt kan worden; als het goed is komt deze morgen weer hier aan. Is dat ook weer geregeld. :')

Verder wordt het langzaam al een beetje aftellen. Carlijn is 2 mei officieel uitgerekend (340) maar bevalt meestal 320-325, dus dan wordt het eerder half april.

9/10 februari staat de HK Welsh op de agenda, 18 februari misschien naar Wickrath, en 22 februari NRPS! Super veel zin in om de nieuwe lichting hengsten te zien. Dan zal ik toch eens richting hengstenkeuze moeten gaan denken... :oo Tijd gaat best snel!

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:52

Ja supergaaf! En ook leuke plannen ;)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 20:58


Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:43

Door je fototopic hier terrecht gekomen! En ik volg, wat een ontzettend sprekende merrie heb je <3

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 14:43

Wat leuk dat je hier ook volgt! Welkom. :)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 11:32

En voor wie het leuk vindt, staat er weer een nieuwe blog online, waarin ik mijn missie en visie bespreek, en ook mijn hengstenkeuze voor 2024 bekendmaak. :)

[VN] [BLOG] Stal De Vliege: missie, visie en hengstenkeuze 2024

Carlijn doet het verder goed, ze zit inmiddels op 289. Vanavond weer eens even spieken hoe het ervoor staat. Ik ben echt zo gek met haar, ondanks dat ik 'weinig' doe (in verhouding met een paard dat ik train). Beetje poetsen, knuffelen, maar ze vindt het allemaal echt heerlijk. Ik word iedere keer weer zo blij van haar. <3

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:48

Gaaf, die hengst (of eigenlijk het topic over hem en nog meer ponies) volg ik ook. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Het is gewoon jammer dat we er nog ruim een jaar op moeten wachten.