Paardrijden geen sport??!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:18

Vroeger probeerde ik het ook nog wel eens uit te leggen. Tegenwoordig heb ik daar geen zin meer in. Als ze graag willen denken dat het geen sport is dan mogen ze van mij, ik heb er geen moeite mee. Lachen
Priveles geven doe ik ook zeker niet. Onze paarden zijn niet geschikt om een beginner op te zetten. De grote is veel te aanstellerig, en de kleine wordt heel boos als er iemand op haar rug zit die niet kan rijden Haha! .

Ik ken iemand die op het CIOS zit. Daar hadden ze in de les verteld dat paardrijden in de top 3 staat van meest intensieve sporten. Daar stond ik zelf wel van te kijken. Ik dacht dat tennis en hardlopen enzo veel intensiever was. Vroeger heb ik ook ooit Stijldansen (topklasse) gedaan en volleybal, en dan was ik echt uitgeteld na zo'n training.

Ik wordt wel heel moe van paardrijden, maar ik bouw er totaal geen conditie mee op. M-proeven kan ik niet uitrijden als ik de week ervoor niet 2x ben gaan zwemmen om snel conditie op te bouwen Bloos
Ligt er natuurlijk ook aan op welk paard je zit. Op de kleine kan ik uren aan 1 stuk doorrijden zonder ook maar een zuchtje te geven. Op de grote ben ik na 1 rondje draven al buiten adem.

En... je moet eens een cross rijden als het 35 graden is Haha! Haha! Haha!

Btw. voor de crossers... Hebben jullie er ook zo'n last van dat andere ruiters je ook meteen bijna voor dierenbeul uitmaken als je zegt dat je aan military's doet?

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:20

Jah paardrijden is een sport en tja.... als sommige mensen zo denken van niet

Maar een paard gaat niet zo maar uit zich zelf een gebroken lijn galopperen of een volte........ en springen

Het gaat niet allemaal vanzelf Ach gut

Laat ze maar denken *LOL* Haha! Scheve mond

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:20

Wij hebben ook zo'n leraar op school, die zegt det pas een sport is als je je paard op je nek neemt en dan over de hindernissen springt.. Verward
Hij wil ons niet geloven als we zeggen dat het wel degelijk een sport is..
doe nou ook geen poging meer het hem uit te leggen..

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:45

ken er nog zo een.
Vriendje zit te pochen, priveles geregeld, rondje stappen ok, rondje draven is nooit afgemaakt.
Het was niet eng ofzo hoor, of moeilijk, nee, het was gewoon heel erg pijnlijk voor zijn knieen! Bloos Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:08

paardrijden is dus echt wl een sport.... je bent continu met dingen bezig... om je paard te laten lopen zoals je dat op dat moment wil om zo maar te zeggen... beetje warrig...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:11

Faas: geef een maar een longe-lesje zonder beugels... }> Schijnheilig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:23

Mensen die dat zeggen zet ik er idd ook altijd op (als dat verantwoord is met het betreffende paard)....

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:24

Nou ik vind het toch echt wel een sport! Scheve mond

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 13:57

Jorieke schreef:
Nou ik vind het toch echt wel een sport! Scheve mond


Ik denk dat we dat wel allemaal vinden, hier op bokt Knipoog Haha! OK dan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:58

Jaike"]
[quote="Jorieke schreef:
Nou ik vind het toch echt wel een sport! Scheve mond


Ik denk dat we dat wel allemaal vinden, hier op bokt Knipoog Haha! OK dan!
[/quote]

Ik twijfel toch nog hoor Schijnheilig

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:14

Sport nee dat is het niet

Het is TOPSPORT Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:19

Hmm... ik kan nou niet zeggen dat ik echt moe word van paardrijden. Zelfs na een endurancewedstrijd van >50 km in bloedheet weer barst ik nog van de energie (ik rijd op adrenaline en daar word je blijkbaar hyper van Haha!).

Maar moet dat dan per se? Moet je je moe voelen nadat je hebt gesport? Moe voel ik me dus niet. Wel voel ik mijn spieren, zeker als ik een keer iets anders doe dan dressuur of buitenrijden. Vooral na een springles heb ik zeker twee dagen last van mijn spieren, omdat ik mijn beugels dan veel korter heb en in een andere houding zit. Voor mijn spieren is paardrijden dus wel degelijk een sportieve bezigheid.

En ach, over denksporten wordt nog veel minachtender gedaan. Maar zeg nou zelf: dammen, schaken en puzzelen, dat zijn toch geen sporten? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:24

Richtje"]
[quote="Jaike"][quote="Jorieke schreef:
Nou ik vind het toch echt wel een sport! Scheve mond


Ik denk dat we dat wel allemaal vinden, hier op bokt Knipoog Haha! OK dan!
[/quote]

Ik twijfel toch nog hoor Schijnheilig
[/quote]
Ik ook Schijnheilig ( Tong uitsteken )

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:35

pfff ik weet niet eens meer hoevaak dat wel niet tegen me gezecht is dat paardrijden geen sport is.
De enige die van mening is veranderd is mijn broertje die het zlef heeft uitgeprobeerd. Toen piepte hij idd wel anders.Haha!

Ook heb ik regelmatig ( zoals wel meer hier zag ik )de vraag gekregen:
Door paardrijden wordt je toch ontmaagd?
Nou als dat zou zou zijn had ik niet graag gaan paardrijden. ( auw, tenminste bij mij wel de 1ste keer Bloos )

En idd dat je klaarkomt door het rijden.Verward sure.... (weg met de mannen we hebben een paard! Haha! )Zucht....sommige mensen.Rolleyes

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:37

dat riepen mijn broers (niet schrikken :6stuks!)ook altijd!
dat was ik zo zat!!! Boos!
mijn vriendin,had destijds een manege,en toen heb ik ze uitgedaagd!
ze hebben allemaal paardgereden!
ik heb de bak afgehuurd,ze allemaal op een braaf paard gezet,en probeer het maar eens!!!!!!!!
één is er afgevallen,één kon het wonderbaarlijk best goed,en de rest hadden blauwe Bloos! voor de rest v/h weekend!!

gek eigenlijk??? ik hoor ze nooit meer zeggen,dat het niks voorstelt!! Knipoog

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:33

Mijn vader zei eerst ook dat het pas sporten was als ik het paard rond zou tillen. Gelukkig hebben mijn vader en moeder een paar jaartjes geleden ook een jaar les genomen. En toen was het gepraat over. Mijn vriendje leek het ook wel makkelijk, maar hij is er in totaal maar 1 keer opgeweest. En als ik nu vraag of hij er op wil, trekt hij al wit weg!

Laatst dacht een jongen uit mijn klas dat iedereen zelf voor hoefsmid kon spelen. Ik heb het geprobeerd om uit te leggen, maar hij zou het wel een keertje doen. Ik stelde al voor dat hij een keertje mee mocht komen kijken als de hoefsmid kwam. Maar hij bleef doorgaan, op een gegeven moment zei hij, als de hoefsmid het een keertje voor doet, doe ik het daarna ook wel. Alleen de achterbenen optillen lijkt me eng! hahhahahah

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:09

haha ja van die types ken ik dus ook!
paardrijden sporten Verward nee hoor roepen ze heel hard!!! Haha!
Nou ja daar kan ik me dus ook zo kwaad om maken. denken dat het zomaar een beetje hobbelen is. Ze zeggen dan ook altijd knolhobbelen. Ik heb er wel van geleerd om er telkens maar op te reageren. Ik zeg er gewoon niks meer op en degenen die nog commentaar hebben, zoeken het maar lekker uit *LOL* Dan proberen ze het zelf maar een keertje Tong uitsteken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:32

Ik erger me er eigenlijk niet zo aan, sommige mensen zijn gewoon zo achterlijk dat ze niet zien hoe moeilijk het paardrijden kan zijn. (de beste stuurlui staan aan wal)
Is ook altijd als je met een groep in het bos komt en een groep ouderen (bejaarden) komen fietsend langs en maken dan een opmerken van: 'Ja jullie zitten daar lekker, wij moeten fietsen!' Dáár erger ik me wel aan, een fiets is namelijk zo gemaakt om ons met zo min mogelijk inspanning te vervoeren en een paard kun je niet opvoeren oid. Maar ja, mensen zijn soms zo achterlijk. Rolleyes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:35

iwayalover schreef:
Ze zeggen dan ook altijd knolhobbelen.


Maar dat zeg ik ook. En als ik ga longeren, dan ga ik m'n paard rondslingeren. Haha!

Niet-paardenmensen kunnen dat trouwens ook wel waarderen, dat ik kan geinen over m'n eigen sport en niet bij alles roep hoe serieus het wel niet is. Komt nog bij dat het in mijn geval toch wel meer hobbelen dan rijden is, want een topruiter ben ik niet. Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:41

ArwenLune schreef:
Faas: geef een maar een longe-lesje zonder beugels... }> Schijnheilig


Da's wel een goeie Haha!. Voelen zal ie het. 6 weken geen sex Haha!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:51

Ach, mijn vriend vroeg me toen we pas samenwaren en ik een keer volledig kapot van mijn paard kwam, of dat dat nu zo vermoeiend is paardrijden? Ik heb hem eens op mijn paard gezet, nu vraagt hij steeds ik les of wedstrijd heb gehad of ik geen massage moet hebben. Lovers Hij heeft het duidelijk begrepen. Haha!

annegti schreef:
Gezocht voor experiment: een paard wat je vooruit moet schoppen voor mijn neefje zodat ie wel moe wordt... (hij valt trouwens niet snel, dat heb ik al wel getest)

Het mijne kan daar heel goed voor dienen! Ik heb juist een uurtje dressuurles gekregen en heb hem heel de tijd moete vooruitduwen. Ik kan je zeggen dat hoewel ik het gewoon ben, ik na dat uurtje (en zeker na de galopsessie) niet meer wist waar de voor en achterkant was van mijn paard. (Hij zelf wist dat ook niet meer denk ik) Mijn lerares zei het ook dat ze nog nooit zo een tam paard heeft gezien... Scheve mond

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:06

Ach... Ik ken ze wel, maar goed, laat maar denken, zelf durven ze er niet op Knipoog
Zolang ik een bovengemiddelde conditie heb, redelijk gespierd ben, en met concentreren geen problemen heb, kunnen ze mij niet wijsmaken dat het geen sport is. Vooral als je bedenkt, dat schaken wel een officiele sport is... (yeuh, nog een sport die ik kan 'spelen'...)

Als dansen sport is, is rijden het ook, het gaat tenslotte om de eenheid, gratie, soepelheid en behendigheid.

En voor de mensen die vinden dat het geen sport is? Nee hoor, ik zit alleen maar een uur lang... Vandaar dat ik blokjes heb, ipv die bierbuik van jou Haha!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:26

Paardrijden is idd geen krachtsport, wat heel uitputtend is, maar je gebruikt zeker je spieren, alleen het zijn ANDERE spieren.

Ik heb ergens ooit (lekker vaag Knipoog ) gelezen dat een topsport-wielrenner, na gestopt te zijn met wielrennen rustig dacht te gaan paardrijden, maar na een half uur helemaal bekaf was Haha!!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:45

Dat hoor ik bijna dagelijks thuis Haha!. Zij vinden het geen sport, lekker laten denken toch Knipoog Ik zei al tegen mijn broer kom maar eens proberen, zal ik je ook eens laten voelen wat echte spierpijn is Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:56

Van paardrijden word je niet moe Verward
Dan moet je eens doen wat ik gisteren heb gedaan, een manegeknol die kleeft en in alle 4 hoeken van de bak spoken zit en elke kans grijpt om te blijven staan voorop laten lopen Geloof me, twee minuten in draf en ik was bekaf Haha!

En mn zus zei vroeger ook altijd dat paardrijden geen sport was. Haar eerste les was een longeles van een dik half uur. De volgende twee dagen kon ze haar bed niet meer uit van de pijn Haha!
En ik heb al eens iemand op mijn paard gezet die ook ervan overtuigd was dat paardrijden niets was, als ik hem overtuigd heb dat het een sport is weet ik niet maar toch zeker en vast dat het gevaarlijk is Haha!