Pensionners en verzorgers (manege-)paarden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:16

Mmm, denk dat het inderdaad ook een rol speelt dat pensionners (meer) betalen en dus vaak in bepaalde gevallen voorrang hebben.

Ik kijk absoluut niet neer op manegemeisjes. Wel baal ik van amateurs, manegemensen óf pensionners. Als die door een gangpad worden gesleurd omdat zij hun paard nooit aanpakken en ik daardoor bijna wordt platgewalst, heb ik daar inderdaad minder geduld mee dan iemand die écht een lastig paard heeft.
Of mensen die niet doorhebben als hun paard een dikke kogel heeft, of vervolgens 2 weken wachten met de DA te bellen, of, of of.

Waar ik zelf een bloedje hekel aan heb ik mensen die hun troep niet opruimen: haar, mest, troep uit uitgekrabte hoeven...vind ik zo aso!! En dat zie je bij allerlei mensen terug, neit specifiek uit 1 categorie.

Jouw eerste post geeft ook al aan dat jíj verschil ziet (je denkt meer te geven om je paard dan pensionners), daar ga je natuurlijk al fout. Dan maak jij je schuldig aan dat wat je de pensionners verwijdt (verschil maken tussen)

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:43

Bij ons op de manege is er ook geen verschil tussen manege en prive paarden. Ze krijgen allemaal hetzelfde eten, hebben allemaal een dik pak stro in de box en mogen allemaal om de beurt in groepen naar buiten. Natuurlijk is het wel eens zo dat de manege pony's en de eigen pony's die manege lessen meelopen (want dat kan ook nog! Knipoog ) wel eens voorang krijgen bij het naar buiten gaan. Dit omdat ze in de beginnerslessen lopen en dus voor die tijd even uit moeten rennen.

Heb zelf wel het idee dat je met een eigen paard een betere band hebt als met een verzorg/ huurpaard. Heb zelf vroeger ook een manege pony gehuurd en verzorgd en was daar heel gek op maar de band die ik met Laurier en Dink heb is veel sterker. Niet omdat daar geen anderen op zouden rijden, want vanuit financieel oogpunt ben ik genoodzaakt ze wel in de lessen te laten gebruiken maar omdat ze bij mij horen, en niemand ze kan wegdoen. (Hield dat nl. met die andere wel in t hoofd, als ie weg moet gaat ie of ik dat nou leuk vind of niet) Ook is het heel duidelijk dat zij vinden dat ik hun baasje ben. Vooral Laurier jaagt in het weiland alle andere paarden bij mij weg. Haha!

Wel heb ik wel eens zo'n opmerking naar mijn hoofd gekregen zo van als ik een eigen paard had zou ik die nooit in de lessen laten lopen! Nee ik ook niet zodra ik uitgestudeerd ben en een baan heb. Maar als je mag kiezen of een paard dat in de lessen mee moet lopen of geen paard dan is die keuze niet zo moeilijk hoor! Schijnheilig

Denk verder dat de sfeer op manege's heel verschillend is. Zowel door de eigenaren/ beheerders als door de mensen die er lopen. Gezellig moet je het toch met z'n allen maken.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:57

pff ben ik blij dat ik op een pensionstal sta daar is iedereen gelijk. kweam vroeger ook wel eens op de manege als poetsmeisje werd je echt weggekeken enzo,.... vreselijk.