Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2657
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:11

Deze heb ik vast al een keer verteld hier ergens, maar voor de gelegenheid...

Jaren terug werkte mijn vriend in een restaurant met aan de overkant een paardenwei. In de zomer was het een keer belachelijk warm, en hij kwam helemaal geïrriteerd thuis.
Hij had namelijk gezien dat de paarden (vliegen)dekens en een vliegenmasker ophadden. Dat vond ie toch echt wel mishandeling, het was veel te warm voor dekens en met die maskers konden de paarden niet eens iets zien! :')

Elisa2

Berichten: 37787
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:39

Lijsken schreef:
"Hoeveel energie wekken ze nou op door te lopen met dat ding?"

Een kennis die paarden in een (ouderwetse, aangebonden) stapmolen zag lopen, en dacht dat het een systeem was om energie op te wekken :))


Haha dat is niet zo gek gedacht, ik was laatst in een historisch gebouw waar paarden dus op die manier de hele dag rondjes liepen binnen om energie op te wekken.

Dan hebben ze het nu een stuk beter gelukkig.

musiqolog
Berichten: 3368
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:08

Laurora schreef:
Jaren terug werkte mijn vriend in een restaurant met aan de overkant een paardenwei. In de zomer was het een keer belachelijk warm, en hij kwam helemaal geïrriteerd thuis.
Hij had namelijk gezien dat de paarden (vliegen)dekens en een vliegenmasker ophadden. Dat vond ie toch echt wel mishandeling, het was veel te warm voor dekens en met die maskers konden de paarden niet eens iets zien! :')

Kijk, dat is nou een van de domme dingen die ik dacht vlak voor de tijd dat ik ging rijden. Het ging me interesseren en ik ging steeds meer letten op paarden en ruiters. Toen zag ik een wei waarin paarden met een vliegendeken liepen. Mijn eerste impuls was ook de politie bellen.

Gelukkig snapte ik op tijd dat de eigenaar weleens een reden kon hebben die ik niet inzag. Niet veel later las ik ook ergens, waarschijnlijk op Bokt, over vliegendekens. Gemoed weer tot rust gekomen. :)

Hutcherson

Berichten: 7467
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:13

Ik vroeg vandaag mijn verloofde om even de singel te pakken. Hij loopt naar de kast... Stil... 'is dat die buikband wat je bedoeld?'

Wij verzinnen eigenlijk ook maar rare woorden voor simpele dingen.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:29

Oké, niet de vriend. Maar ooit tijdens politiepatrouille dienst in de zomer een oproep gehad voor “arme, geblinddoekte paarden”

Anna79

Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:47

Kennen jullie MK de Man van?
Die heeft ook wel leuke stukjes :D

Via Google kom je op de site

lor1_1984

Berichten: 12081
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:55

musiqolog schreef:
Laurora schreef:
Jaren terug werkte mijn vriend in een restaurant met aan de overkant een paardenwei. In de zomer was het een keer belachelijk warm, en hij kwam helemaal geïrriteerd thuis.
Hij had namelijk gezien dat de paarden (vliegen)dekens en een vliegenmasker ophadden. Dat vond ie toch echt wel mishandeling, het was veel te warm voor dekens en met die maskers konden de paarden niet eens iets zien! :')

Kijk, dat is nou een van de domme dingen die ik dacht vlak voor de tijd dat ik ging rijden. Het ging me interesseren en ik ging steeds meer letten op paarden en ruiters. Toen zag ik een wei waarin paarden met een vliegendeken liepen. Mijn eerste impuls was ook de politie bellen.

Gelukkig snapte ik op tijd dat de eigenaar weleens een reden kon hebben die ik niet inzag. Niet veel later las ik ook ergens, waarschijnlijk op Bokt, over vliegendekens. Gemoed weer tot rust gekomen. :)

Ik dacht dat met ±8 jaar rij- en paardenervaring. :o
Gewoon nooit eerder in aanraking gekomen met compleet ingepakte paarden in de zomer. :)
Ik ben daar het erf op gelopen en heb gevraagd of die paarden het niet stikheet hadden (was >25°c toen) en toen namen ze me mee naar de paddock om onder de dekens te laten voelen en uit te leggen waarvoor de dekens gebruikt werden (zomereczeem).

DDDara
Berichten: 1023
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:29

Toen ik een keer Paardenpraat TV aan het kijken was, vroeg mijn zoontje wat dat paard had gedaan dat hij in de gevangenis moest :+ :+ :+ :+

Onze paarden lopen namelijk gewoon 24/7 buiten en bij Brit staan ze vaak ik stal achter de tralies :')

sassycas

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:28

Ik liep eens met mijn tante en mijn ouders langs een weiland met wat paarden. Zegt mijn pa ineens "oh kijk, een vos!". Mijn tante(ook paardenmens) en ik gingen er automatisch van uit dat hij niet een paard bedoelde, maar een echte vos dus we keken allebei om van 'waar?!'... ja stond die daar apetrots ook echt een voskleurig paard aan te wijzen. :')
Voor de eerste keer juist! :+

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:08

"Les???" Maar je kan toch al rijden?? :')

Qimm

Berichten: 15203
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:57

Mijn moeder kwam na het kijken van een dressuurproef vragen wat ik nou precies moest doen als er 'van hand veranderen' werd gezegd. Ze had goed op mijn handen gelet maar kon niet ontdekken wat ik nou eigenlijk moest doen :D

pillow
Berichten: 7863
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:19

In de tijd dat Anky nog haar succes met Bonfire had, stond mijn vriendin bij de bak te kijken. Ik was wat aan het foeteren omdat paard niet helemaal naar wens de oefeningen uitvoerde. Zegt ze , ach het is nu eenmaal geen Spitfire. Mijn humeur was gelijk om.

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:33

Geniale dingen hier :')

Mensen hebben ooit gevraagd of mijn shetlanderruin zwanger was. Ja, oke hij zag er ook zo uit maar alsnog _O-

En mensen die een haflinger en een haflingerkleurige shet zagen staan... ik heb een half uur moeten praten om ze er van te overtuigen dat de shet ouder was als de haf en geen veulen van de haflinger was....

Ik zal even nadenken. Wss komen er nog wel meer dingen boven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:48

Dandelion07 schreef:
Geniale dingen hier :')

Mensen hebben ooit gevraagd of mijn shetlanderruin zwanger was. Ja, oke hij zag er ook zo uit maar alsnog _O-

En mensen die een haflinger en een haflingerkleurige shet zagen staan... ik heb een half uur moeten praten om ze er van te overtuigen dat de shet ouder was als de haf en geen veulen van de haflinger was....

Ik zal even nadenken. Wss komen er nog wel meer dingen boven.

Hier ook de vraag gehad of mijn ruin drachtig is.
Zelfs fysiotherapeut en dierenarts vroegen erom :')

OK paard moest 100kg afvallen dus begrijp het wel, maar hij had z'n slurf er nog half uithangen want hij stond lekker te rusten. :')

IngeK
Berichten: 889
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:55

Mijn vriend blijft 'lanceren' zeggen in plaats van 'longeren'.

En draf en galop blijven ook heel moeilijk om uit elkaar te houden. Dat paard naast mij aan de hand in galop ging - nou dat viel wel mee hoor, hij was een beetje aan het dribbelen...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:27

Als instructrice op een manege kom ik aardig wat mensen tegen die weinig tot geen verstand van paarden hebben. Dus veel van het bovenstaande ken ik wel ja.

Kleine greep:
Toen onze opa en oma er nog waren dachten heel veel mensen dat het een merrie met veulen was. Nee, de kleine is een ruin en ouder dan de merrie. Oke, beide waren vos, beide hadden bijna dezelfde aftekeningen en ze waren heel klef samen. Dus die snapte ik nog.
Peesbeschermers zorgen standaard voor verwarring.
Het feit dat je les moet blijven nemen.
Dat een paard/pony iets lastig kan vinden.
Dat sommige dieren in de zomer een masker/slietjes op hebben of een deken.
Dat het te warm is om met dieren te werken
Dat ze fris kunnen zijn als het kouder/windiger is

En de mooiste vond ik nog wel dat iemand het zielig vond dat wij op onze veulens reden :+

IngeK
Berichten: 889
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:56

chamion schreef:
Dat ze fris kunnen zijn als het kouder/windiger is


De hele uitdrukking 'hij is een beetje fris' leverde hier al glazige blikken op... Dat is blijkbaar ook niet iets dat je zegt buiten de paardenwereld :o

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:58

Naar aanleiding van het "van hand veranderen" verhaal bedenk ik me dat "voorhand" en "achterhand" voor niet paardenmensen ook heel raar moet klinken.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:16

Niet mijn man, maar mijn vader: die noemde een martingaal altijd een martingaus....

Friesfanaat

Berichten: 1360
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:20

Mijn vriend vindt het vooral héél bijzonder dat een paard 'uit elkaar kan vallen' tijdens het rijden :+

Lukasje
Berichten: 11377
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:06

Niet van manlief want die heeft al 40jaar paarden aan huis staan maar wel grappige dingen die we samen hoorden wanneer we met de wagen op pad waren zoals een keer toen we de C-pony voor de kar hadden. Toen zei een vrouw ”wat een schattig baby paard!”. Of een andere keer de vraag waarom het paard nou kousen aan had.

Sintara

Berichten: 7475
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:21

Mijn vriend snapt vooral niet dat ik hem niet ff les kan geven op mijn paard, of even van iemand anders er een paard voor kan lenen om les op te geven.. zo makkelijk is het gewoon niet :+

pjer
Berichten: 1608
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:13

mijn man kent de termen inmiddels best wel maar vind het leuk omhet woord te veranderen. Dus hij gaat regelmatig zijn paard rondslingeren (longeren). Aftuigen of juist voor zijn karretje spannen. En soms moet je je hoefijzer korter doen (stijgbeugels).

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:16

IngeK schreef:
chamion schreef:
Dat ze fris kunnen zijn als het kouder/windiger is


De hele uitdrukking 'hij is een beetje fris' leverde hier al glazige blikken op... Dat is blijkbaar ook niet iets dat je zegt buiten de paardenwereld :o


Groen is ook al zo leuke opmerking. Ik zei het laatst tegen iemand, kreeg ik de opmerking dat ik naar het ziekenhuis moest want het dier was duidelijk zwart :+ :')
Dat duurde ook even die uitleg, met name omdat ik eerst moest bijkomen van het lachen :D

Brimi_Disa

Berichten: 499
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:17

mavantos schreef:
Mijn vriend stond een paar jaar geleden na een wedstrijd te grazen met mijn toen vierjarige hengst bij de trailer.


Dit is sowieso een leuk topic, maar om deze zin lag ik krom _O- :')
Leuke voor de quote van de maand :j