Gevangenis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:01

Tuurlijk gaat dat mis
Dit omdat hij niet weet wat gladheid is.
Paarden die dat wel weten, daar gebeurt minder snel wat mee.
Plus die zijn minder gek buiten, omdat ze weten dat het elke dag toch weer mag.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:08

luxx schreef:
ik dacht even dat je het over de 'echte' gevangenis had, en dacht WÁT??? WAS dat maar zo, voor veroordeelde hufters....
....



raar eigenlijk voor die vervoordeelde hufter is het hun verdiende loon, en gunnen we ze niet beter.
maar onze lieve paardjes vinden het vast niet erg Huilen

heike het is een echte eye opener, je slaat de spijker op zijn kop
goed verwoord OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:11

Idd, paardjes die niks misdaan hebben Verdrietig

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:01

kimmy schreef:
paarden weten niet beter dat ze 22 uur per dag op stal staan...
En ja, ze worden te veel vermenselijkt. Maar goed, als je daar al druk om maakt, moet je ook niet op ze rijden en ze vrij laten in de vrije natuur...

Ik heb het beste met Mirk voor Party!!. Hij staat in een ruime box, veel variatie op stal, radio staat aan, kan naar buiten kijken. Geen denken aan dat ik hem in de winter los laat naar buiten, hij is dan zo druk, en breekt geheid wat..


Wat vreemd dat mijn pony nooit wat breekt, terwijl ze ook met sneeuw en gladheid op de weide loopt.....
Zoals je zelf al zegt, ze worden te veel vermenselijkt, een paard hoort in de wei, en niet achter een radio..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:06

Mensen zijn verschillend, paarden ook. Jouw pony is mijn paard niet.
Mijn paard wil rang orde houden. Gaat achter alle paarden aan, springt over de bedrading heen. Hoe kouder het is, hoe actiever hij ook is. Nee, geen ongelukken

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:12

Mijn pony doet dat ook als ze nooit buiten komt. Nu gaat ze ook achter andere pony's aan en gaat ook wel eens door het draad. Tja, liever een schrammetje, dan een pony op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:12

En de mijne klooit nooit in de wei.
Staat met het meest dominante paard, Matje, van stal in de wei.
Of was Kawa nu de meest dominante Verward
Pennybitch, help ik weet het niet meer Knipoog

En zijn buurman begint de laatse maanden ook te veranderen.
Owja, dat was eerst een stalpaard zonder eigen inbreng Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:14

Gelukkig voel ik me abso niet aangesproken. Mijn paard gaat zoveel mogelijk met zonsopgang naar buiten en pas naar binnen bij zonsondergang. Ze heeft dan ook een loopstal, dus kan ook naar binnen als ze wil. Daarbij wordt ze iedere dag even uit de stal en wei gehaald om minstens een ronde te wandelen. Zodat ze toch weer lekker in de hand is, op een andere plaats enz. Ik vind het heel plezierig om dat met mijn paard te doen en mijn paard vind het ook helemaal geweldig. Daarbij komt opa ook regelmatig naar haar en wordt ze door hem ook verwend.

Verder mest ik haar stal altijd op het einde van de dag uit zodat ze 's-nachts droog kan liggen en in de winterdag als ze korter buiten kan staan ga ik regelmatig 's-avonds nog even naar haar toe om te poetsen of wat dan ook.

Ik weet zeker dat mijn paardje het niet slecht heeft, maar ik heb inderdaad medelijden met paarden die ontzettend veel binnen staan. Soms kan het niet anders, maar als de mogelijkheid er is ben ik degene die zou kiezen voor veel weidegang.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:14

Bij Mirk blijft het geen schrammetje... Enneh, van op stal staan gaat hij ook niet dood aan... Knipoog

Wow... wat is kawa wit geworden~!!! of lijkt het maar zo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:17

Ow, schrammetjes, heb in mijn poetskist standaard de betadine spray zitten.
want met dat gehap gaat zowel de deken als ook wel eens zijn huid kapot.
Tja, dat hoort er wel eens bij Lachen

En ja, hij is al weer wat lichter, al vond ik het met de sneeuw foto's van laatst weer mee vallen Lachen

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:22

Ik heb ook wondspul in mn poetsbak. Die van mij blijft niet binnen hoor, zoals geen een bij ons. Tenzij ze ziek zijn oid.
Van op stal gaan ze zeker niet dood, maar mijn pony geeft toch duidelijk de voorkeur aan de weide ipv 22 uur stal... En ik denk dat alle pony's stiekem hopen op een weide?

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:55

ik wil nog even terug komen op de vraag of je mensen met paarden kan vergelijken.

Als eerste moet ik even kwijt dat ik het natuurlijk verschrikkelijk vind dat veel paarden 23/7 op stal staan.

Maar paarden kun je niet met mensen vergeljken. Ten eerste is het paard een vlucht dier en de mens een jager.

Paarden hebben de behoefte om in groepen te staan en de hele dag een beetje te slenteren op zoek naar voedsel.
Paarden kun je geen menselijke gevoelens toedichten . Je kan het dus niet vergelijken met een menselijke gevangenis, omdat aan paard onze gevoelens over een gevangenis niet kan begrijpen.

Een paard kan alleen associeren.
Hij weet alleen ik sta stil in een hok, he ik krijg eten LEKKER, he ik sta alweer stil niets te doen, ik wil de hele dag slenteren help dit kan niet! (dan maar heen en weer wiegen, lucht zuigen, of de hele dag rondjes lopen) Scheve mond
Een paard kan niet denken; "ik had liever in de wei gestaan" of "o baasje komt vanmidag nog wel" of "ik trap de hele stal in elkaar zodat ik in de wei kan".
Het paard voelt; de beperking in zijn natuurlijke driften en compenseert dit met ander gedrag; schoppen weven kribbebijten .
Sorry voor het lange verhaal Haha! maar ik kan me echt ergeren aan mensen die hun paarden menselijke gevoelens toedichten.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 01:21

kimmy schreef:
paarden weten niet beter dat ze 22 uur per dag op stal staan...
En ja, ze worden te veel vermenselijkt. Maar goed, als je daar al druk om maakt, moet je ook niet op ze rijden en ze vrij laten in de vrije natuur...

Ik heb het beste met Mirk voor Party!!. Hij staat in een ruime box, veel variatie op stal, radio staat aan, kan naar buiten kijken. Geen denken aan dat ik hem in de winter los laat naar buiten, hij is dan zo druk, en breekt geheid wat..


paarden weten zeker wel dat ze 22 uur per dag op stal staan, afgezien van dat het lichamelijk slecht is. Waar denk je dat al die stalondeugden vandaan komen?? Ik denk toch dat jij het bent die paarden een beetje vermenselijkt, als je denkt dat je paard blij is met een ruime box en de radio....
Mijn paard gaat altijd naar buiten, als er ijs ligt, loopt ze gewoon voorzichtig Knipoog Als ze nooit buiten komen, zijn ze ook niets gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 01:57

Bij mijn paard bleef het ook niet altijd bij een schrammetje. Het is niet leuk hoor, als je met nare wonden geconfronteerd wordt en dat heb ik dus wel een paar keer meegemaakt. Naar genoeg om te beseffen dat het niet ietsiepietsie erger had moeten zijn.

Mijn paard staat overdag binnen en komt zijn stal dus pas uit als ik er ben. Rot voor hem aan een kant, volgens sommigen, maar hij blijft wel een stukje beter heel zo. Ik krijg vaak opmerkingen dat ik er nou nóg niet op zit.... dat komt doordat ik lang aan het tuttefrutten ben voor het opzadelen. Dan ben ik aan het poetsen en doen, aandacht geven en dat is ook heel belangrijk.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 08:22

runningkawa schreef:
En de mijne klooit nooit in de wei.
Staat met het meest dominante paard, Matje, van stal in de wei.
Of was Kawa nu de meest dominante Verward
Pennybitch, help ik weet het niet meer Knipoog

En zijn buurman begint de laatse maanden ook te veranderen.
Owja, dat was eerst een stalpaard zonder eigen inbreng Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



volgens mij zijn jouw paarden toe aan TBS met dwangverpleging Haha! dat je dit nog los rond laten lopen. whahahaaa

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:12

Deze discussie heb ik al meerdere malen langs zien komen deze winter, maar ja. Wat doe je eraan? Er zullen altijd mensen zijn die hun paarden houden op die manier. Meestal door ruimtegebrek en/of onwetendheid. Des te meer redenen om mensen die voor het eerst een paard willen kopen goed voor te lichten, zodat het hopelijk minder voor komt in de toekomst.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:20

luxx schreef:
ik dacht even dat je het over de 'echte' gevangenis had, en dacht WÁT??? WAS dat maar zo, voor veroordeelde hufters....
maargoed, daar had je het niet over, en ik voel me ook niet aangesproken, want mijn paard heeft een idioot grote nachtwei met uitloop stal wat voor hem dus 'op stal' is [niet op het land], maar jeetje ja, brrrrr, zo kan, en gaat het ook...
ik word er naar van als ik er mee te maken heb....
en het gebeurd...
regelmatig....

Sorry hooor maar niet iedereen is een hufter die er zit, er zijn ook mensen die eraangenaaid zijn door "vrienden", sorry

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:21

Btw ik vind het ok echt zielig voor die paarden,.. die jhebben toch geen leven/

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:15

kimmy schreef:
Mensen zijn verschillend, paarden ook. Jouw pony is mijn paard niet.
Mijn paard wil rang orde houden. Gaat achter alle paarden aan, springt over de bedrading heen. Hoe kouder het is, hoe actiever hij ook is. Nee, geen ongelukken


En er gaan paarden achter hem aan... Haha!

Caira
Berichten: 26074
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:19

Brr nee stel je voor dat je paard een schrammetje krijgt dat kan niet hoor, dus lekker dik in de bandages met grote onderlappen en 3 dekens op! Dan wordt ie veel gelukkiger!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:35

Ik mag dus aannemen dat de TS (en de mensen die het ermee eens zijn) z.s.m. hun paard los gaan laten in de natuur? Zodat ze kunnen leven zoals het ooit bedoeld was...?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:45

sanne83 schreef:

paarden weten zeker wel dat ze 22 uur per dag op stal staan, afgezien van dat het lichamelijk slecht is. Waar denk je dat al die stalondeugden vandaan komen?? Ik denk toch dat jij het bent die paarden een beetje vermenselijkt, als je denkt dat je paard blij is met een ruime box en de radio....
Mijn paard gaat altijd naar buiten, als er ijs ligt, loopt ze gewoon voorzichtig Knipoog Als ze nooit buiten komen, zijn ze ook niets gewend.


Met deze discussie kom je toch niet uit. Mijn paard zet ik niet in het land, en ik weet wel zeker dat mijn paard gelukkig is. Ja, ik vermenselijk mijn paard, maar ik durf te wedden dat iedereen dat doet. Ook al op een andere manier.
In het voorjaar gaat Mirk elke dag naar buiten. Je moet voor de lol een keer hem een dag in de gaten houden. Hij slooft zich zo de hele dag uit, dat hij er mager van wordt, en dan écht mager.
Dit gedrag blijft, ook in de winter. In de winter vind ik het te risicovol om hem in het land te zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:02

Quellian schreef:
Ik mag dus aannemen dat de TS (en de mensen die het ermee eens zijn) z.s.m. hun paard los gaan laten in de natuur? Zodat ze kunnen leven zoals het ooit bedoeld was...?

Makkelijk om je zo goed te l*llen hè Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:53

runningkawa"]
[quote="Quellian schreef:
Ik mag dus aannemen dat de TS (en de mensen die het ermee eens zijn) z.s.m. hun paard los gaan laten in de natuur? Zodat ze kunnen leven zoals het ooit bedoeld was...?

Makkelijk om je zo goed te l*llen hè Haha!
[/quote]


Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:19

Haha! een radio aan in de stal, ook zo'n onzin! Ja als ik a/h uitmesten ben ofzo! Alsof paarden van muziek houden?! Haha!

Tuurlijk is het voor die paarden het fijnst als ze zoveel mogelijk naar buiten kunnen! Niet iedereen heeft die mogelijkheid maar zeg dan niet dat het paard dan net zo gelukkig is!
"hij weet niet beter" -pfff ,nee hij doet voor niks zo maf als hij een keer in de wei losgelaten wordt zeker?

Die van ons staan zolang mogelijk buiten (zomer en winter, iedere dag) en hebben een stal van 4x3 meter.

O, ja en de gevangenissen zitten vol met onschuldige mensen die er door hun vrienden zijn ingeluist! Die hebben echt niks gedaan hoor! gingen alleen maar met foute vrienden om! WAKE UP!!