Doelen en volg je paard 2023!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:10

Jahoor, hij staat nu naast de kleine kudde op een landje! Hebben al twee keer even gewandeld in de bak en wat grondwerk gedaan. Hij krijgt nog niet al zijn hooi op ‘s avonds dus hij moet nog even tot rust komen. Maar dat gaat goed komen!

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 21:13

AlwaysH, wat een mooie voortgang! Ik hoop dat jullie snel op Azu's nieuwe plekje gewend zijn!
LienC, Ik hoop dat je zelf weer opgeknapt bent. Niet fijn, ziek zijn... Wat fijn dat hij zo goed de trailer op gaat! Kijk hoe ver je gekomen bent! En natuurlijk super fijn dat hij het zo goed doet aan de DLL!
Lieser, Spannend, zo'n verhuizing. Ik hoop dat jullie snel een fijne plek met groepen jaarrond vinden!

Voor mij was augustus een maand van diepe dalen en prachtige toppen, beetje met mezelf in de knoop maar ook meer stappen in de goede richting gezet dan sinds een lange tijd.
nessinator schreef:
Doelen augustus
Sandy
1. lekker doorwandelen
2. Ontspannen het gymnastiseren uitbouwen
3. misschien weer eens rustig opstijgen

Madelief
1. Doorgaan met clickeren
2. Zadel meepakken

Stinky
1. Osteopaat-check
2. Endurance trainingsweekend (wij gaan mee als gids)
3. Horsemanshipweekend
4. Grondwerk-oefeningen

Vanwege mijn eigen perikelen is Sandy mee geweest naar het opleidingsweekend in plaats van Stinky, en dat was een hele goede keuze. Ze deed het echt heel erg goed, vooral onder het zadel, en voor het eerst ben ik met meer energie teruggekomen dan ik vertrokken ben. Daarom ga ik het jaar met haar afmaken, en daarvoor moet ze iets harder aan de bak met de grondwerkoefeningen, Maar Sandy is Sandy, en pikt alles razendsnel op. Lieve oude dame <3
Madelief is lekker zwanger, pakt alles makkelijk op als ik het maar doe waar Sandy bij is, staat steeds vaker vooraan om ergens mee naartoe te gaan, en mag rustig aan wat extra gaan eten: voor het eerst zijn haar ribben met een beetje moeite te zien. Ik heb een nieuw plannetje voor het zadel met haar, maar nu we de 5e maand zwangerschap ingaan heeft het geen haast.
Deze afgelopen maand met Stinky is werkelijk volstrekt anders gelopen dan ik van plan was, zelfs volstrekt anders dan ik 2 maanden geleden nog had durven hopen.
Hij is niet mee geweest naar opleidingsweekend, maar wel naar een endurance-trainingsweekend bij ons om de hoek. Ik heb daar voor het eerst weer langere stukken achter elkaar gereden, bij elkaar zo'n 45 km + 10 km ernaast heen-en-weer naar het weekend toe, en dat deed hij zo even. Hij deed het zelfs iets te goed en heeft verschillende pogingen tot opstijgen gedaan. Daarna met een paar tips door kunnen werken waar hij eigenlijk heel snel beter van werd. Wie had dat gedacht?
Afbeelding

Doelen september
Sandy
1. Grondwerkoefeningen afwerken, misschien tot challenge maar in ieder geval tot rij-niveau
2. Het rijden wat meer oppakken, en daar de benodigde oefeningen oefenen
3. Wandelen en ontspannen

Madelief
1. Inparkeren toch wat serieuzer gaan oefenen
2. Wandelen en genieten
3. Zadel counter-conditionen

Stinky
1. Ritjes maken met als einddoel 31 km (voorzichtige hoop is gevestigd op Endurance Winterswijk)
2. Challenge nu wel voldoende krijgen (of opgeven)
3. Traileren met clicker
4. Ontspannen en genieten

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:13

Onze merrie is vanochtend verhuisd. Binnen een half uur na aankomst stond ze lekker te grazen in de wei, alsof ze er al jaren stond. Volgens mij is dit een goede beslissing geweest.

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 11:53

Wat fijn Lieser!

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 17:03

Stil hier! Maar er is weer een maand voorbij, dus....
nessinator schreef:
Doelen september
Sandy
1. Grondwerkoefeningen afwerken, misschien tot challenge maar in ieder geval tot rij-niveau
2. Het rijden wat meer oppakken, en daar de benodigde oefeningen oefenen
3. Wandelen en ontspannen

Madelief
1. Inparkeren toch wat serieuzer gaan oefenen
2. Wandelen en genieten
3. Zadel counter-conditionen

Stinky
1. Ritjes maken met als einddoel 31 km (voorzichtige hoop is gevestigd op Endurance Winterswijk)
2. Challenge nu wel voldoende krijgen (of opgeven)
3. Traileren met clicker
4. Ontspannen en genieten


September is voor mij heel anders gelopen dan ik gedacht had, het is altijd een maand waarin veel te veel gepland staat, maar een paar weken geleden viel ik van mijn paard en dat was best een flinke klap, dus de rest van mijn plannen moesten worden aangepast...
Sandy was geweldig en is gewoon blij met alles. Ik wilde het aanleerproces van de (grondwerk)oefeningen versnellen met behulp van snoepjes, en dat lukte! Zo goed zelfs dat ze een beetje opdringerig werd :=
Madelief begint zichtbaar breder te worden, en had ook wat last van haar groeiende buik. Toch heeft zij ook goed haar best gedaan om het inparkeren te leren, en de oude truukjes gingen ook nog steeds heel netjes! Die hebben we kunnen combineren tot een paar mooie gymnastiserende oefeningen die ze super oppikte! Ze krijgt ook steeds meer zelfvertrouwen en neemt steeds meer voortouw bij het wandelen.
Stinky was dus wel heel erg enthousiast. We lagen echt super op schema, tot hij schrok en linksaf sloeg en... nou ja, ik niet. Helaas heb ik van die val nog last. Dus...
Doelen voor oktober:
1. Wandelen
2. Gymnastiseren aan de hand met alle paarden
3. Met Stinky aan de hand op pad
4. Genezen en genieten

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 23:01

Oh, ik ben er nog hoor!
Ivm drukte op en buiten werk even expres geen doelen.
Het enige waar we nu aan werken is wandelen op en buiten het erf. Zonder ge’moet’ en gehaast! We zijn zo vooruit gegaan dat ik niet meer genoegen neem met rust…

@nessinator, ai, dat is niet fijn… doe je met Sandy ook voer weigeren en ‘gewoon niks’? Dat kan echt helpen! Azu heeft ook zo zijn momenten dat hij dat koekje moet krijgen.
Super leuk al die trucjes enzo! Ik vind het leuk om te lezen hoe je die R+ gebruikt voor een fysiek gedeelte van de training!!
Succes

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 06:40

Ik ben er ook nog :) . Vandaag gaan we met de trailer op pad. Dochter gaat een cross training doen met haar bij de Zuidplasruiters. Sinds ons paard op de andere stal staat, hebben we geen wedstrijden en clinics 'aan huis' meer, dus moeten we voor alles op pad. Dat is wel even wennen hoor.

Sherivey
Berichten: 8695
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 06:51

Hoi :wave:

Ik meld me graag (weer) in het topic. :o

Een paar jaar terug zat ik in het topic (gebruikersnaam is sindsdien gewijzigd). Ik had een draver die met een gebroken griffelbeen stond en een Arabier (of naja, die is van mijn vriend) waar ik door een harde val niet meer op durfde te rijden.

Mijn doelen waren toen ietsje anders dan nu.

Hoe het er nu voor staat?
Mijn allerliefste Titane (de draver) is er helaas al een poosje niet meer. Op Matt, de Arabier, durf ik nog steeds niet te rijden. Mijn vriend wel en dit gaat super!
Ik heb zelf een nieuw paard, een Arabier van inmiddels 3,5 jaar oud. Gekocht als jaarling.

Mijn doelen voor de resterende maanden van 2023:
- de natte, donkere maanden doorkomen
- werk aan de hand verder oefenen met Matt
- meer vertrouwen opbouwen tussen Sheridan (mn jonkie) en mij.
- met de gup ook gaan werken aan de hand.
- langere wandelingen met Sheri maken (we doen nu soms kleine stukjes onder begeleiding van grote broer Matt)

Ik lees ook graag weer mee met jullie doelen. :)

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:12

Ik lees voornamelijk mee.
Keek even weer naar de doelen, en van mijn jaardoelen echt nog niks gehaald volgens mij.

Ik zal mijzelf ook even aan werk zetten om doelen te verzinnen voor de laatste 2 maanden

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 07:33

JoycexEnya, wij zijn ook niet van de concrete doelen hoor. Vaak komen we niet verder dan 'lekker rijden' :) .
De cross les van gisteren was een groot succes. Ons voormalig karrepaard bleek hindernissen en heggen van 60 cm prima te kunnen springen, was niet bang voor de waterbak en nam na wat aandringen zelfs de greppel. Oortjes naar voren, het beviel haar wel.

Dochter wil volgende maand weer :)

Sherivey
Berichten: 8695
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:43

JoycexEnya schreef:
Ik lees voornamelijk mee.
Keek even weer naar de doelen, en van mijn jaardoelen echt nog niks gehaald volgens mij.

Ik zal mijzelf ook even aan werk zetten om doelen te verzinnen voor de laatste 2 maanden

Ik had 2 jaar geleden het doel om weer op Matt te durven.

Kan zonder twijfel zeggen dat dat doel nog niet gehaald is. :x :')

Flubberboot

Berichten: 2907
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:48

Ik heb met een van mijn paardjes de doelen al gehaald zie ik. Maar had ook niet echt grote doelen. Gewoon meer een combinatie worden en misschien een wedstrijdje rijden.

Andere zijn de doelen bij mislukt, en flink ook. Doelen waren "Genieten van het rijden en daadwerkelijk iets opbouwen" Helaas is paardlief ingeslapen dus niet bepaald gelukt :') Mis haar nog enorm maar ik weet ook dat dit voor haar het beste was... Wel nog kunnen genieten van haar tot het einde dus dat deel dan wel gehaald.

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 17:56

Wat fijn om jullie weer terug te lezen!
Flubberboot, wat naar dat je de andere hebt moeten laten gaan... Sterkte!
Sherivey, wat naar om te lezen dat je met Mattvey nog steeds zo angstig bent. Ik hoop dat tijd je toch nog brengt waar je zijn wilt, en wens je veel plezier met je jonge Sheri.
Lieser, wat leuk dat de crossles zo'n succes was! En 'lekker rijden' is ook gewoon een heel mooi doel!
JoycexEnya, je hebt dan ook nog een paar maanden :)
AlwaysH, Verstandig, en wat fijn dat jullie al zo ver zijn! Met Sandy deed ik nog geen voer weigeren maar ben ik wel mee begonnen toen ze opdringerig werd. Bij Stinky was het al eerder noodzakelijk!

Sherivey
Berichten: 8695
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:29

Flubberboot schreef:
Ik heb met een van mijn paardjes de doelen al gehaald zie ik. Maar had ook niet echt grote doelen. Gewoon meer een combinatie worden en misschien een wedstrijdje rijden.

Andere zijn de doelen bij mislukt, en flink ook. Doelen waren "Genieten van het rijden en daadwerkelijk iets opbouwen" Helaas is paardlief ingeslapen dus niet bepaald gelukt :') Mis haar nog enorm maar ik weet ook dat dit voor haar het beste was... Wel nog kunnen genieten van haar tot het einde dus dat deel dan wel gehaald.

Wat zonde! Sterkte :(:)

Nessinator, is jammer idd, maar gelukkig is die angst er alleen voor het rijden. Op de grond kan ik praktisch alles met hem. :)

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 20:01

Sherivey, Vanaf de grond alles kunnen doen is zo ontzettend waardevol!

nessinator schreef:
Doelen voor oktober:
1. Wandelen
2. Gymnastiseren aan de hand met alle paarden
3. Met Stinky aan de hand op pad
4. Genezen en genieten


Met de dames zijn we lekker op pad geweest, en verder niet zo veel. Stinky wilde heel graag, maar hij trok daarbij zo hard aan mijn schouders dat ik hem heb moeten laten staan. Ik heb een ritje in de bak geprobeerd, die erg veel stress bij hem opriep. Waarom: geen idee, maar ik ga toch eens kijken of hij met een sterkere bitloze optoming wel te houden is in het bos, want op het bit heeft hij al eerder sterke stress-signalen vertoond.
Nou liep September anders dan ik gehoopt had, ook oktober is niet zo geëindigd als ik van plan was. Maar over 5 weken is het sinterklaas, dus over 5 weken is mijn jaar van gezondheidspech hopelijk voorbij...
Vorige week op vakantie al de hele week moeite met coördinatie, en op de laatste ochtend schatte ik een stuk rots breder in dan hij was en enkels horen blijkbaar niet die kant op te buigen :')

Maar ik ben hoopvol, dus Doelen November
Stinky
1. Hackamore-optoming uitproberen
2. Kijken of ik de ontspanning onder het zadel in de bak terug kan vinden
3. Rustig het hardlopen buiten weer oppakken

Sandy
1. Weer lekker doorwandelen
2. Rustig wat bakwerk oppakken zodat ze klaar is om binnenkort weer eens mee te gaan als begeleidende pony voor jonge paarden op hun eerste buitenrit :D

Madelief is erg zwanger, dus met haar:
1. lekker doorwandelen
2. Laatste voorbereidingen voor de bevalling starten

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8695
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:37

Nessinator, mooie doelen.
Ik denk dat dat fanatieke niet te houden gedrag ook wel een beetje door de weersomslag komt hoor.

Wij kunnen momenteel niet zo veel. Zondag met Sheridan een Matt een stukje wezen wandelen.
Vertrouwen tussen Sheri en mij is niet zo groot, dus we doen steeds maar een klein stukje. Maar wel weer 100 meter verder geweest dan eerst. Babysteps. :')

Met Matt hebben we vorige week ons laatste avondbuitenritje van dit jaar gemaakt.

Verder is het momenteel echt behelpen, want onze plannen vallen letterlijk in het water. :n

Heb dus ook niet echt doelen voor november. We zien wel even of het ooit nog droog wordt. :=

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:15

Hey hallo :D Ben ik weer eens.

Sherivay, ik herinner me jullie nog goed van het eerdere topic. Vond het toen jammer om jullie niet meer te volgen. Leuk dat je hier weer meepraat. leuk dat jullie Matt nog hebben en dat jij ook weer je eigen paardje hebt. Herkenbaar dat je nu niet zoveel kan, wat een regen...

Nessinator wat een pech.... hoe is het met je enkel nu? Kun je wel gewoon aan de slag met de paardjes?
Heerlijk buikje heeft Madelief al.

Ik heb mijn jaardoelen ook niet gehaald.. Trailerladen oefenen komt wel weer. Als het nodig is, ze gaat er in ieder geval op. Dus mocht er spoed zijn dan komt dat wel goed, maar ben zoooo ontzettend blij dat de druk van wedstrijden helemaal weg is.
Het rijden en het snappen van elkaar is in 10 jaar Elaya nog nooit zo goed gegaan als de afgelopen tijd. Ik ben zelf veel meer ontspannen en geniet van elk ritje. Ze doet zoooo mega haar best. Deed ze altijd al, maar ik wilde altijd meer en beter worden (wat zich regelmatig uitte in een gefrustreerde ruiter en een paard dat niet snapte waarom ik gefrustreerd was).

Helaas nu de periode aangebroken dat ook bij ons alles nat is en het al donker is als ik na werk op stal kom.... maar ja, dat hoort er bij.

Blijf er bij om dit jaar even geen verdere doelen te hebben. Werkt schijnbaar het beste.

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:33

* stille meelezer/doener meld zich *

Iedereen mooie feestdagen gehad?

Is er toevallig al een 2024 topic?

Flubberboot

Berichten: 2907
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:46

Er is nog steeds geen topic voor 2024 toch? Voelt iemand zich geroepen om die te maken? Merk dat ik toch wel graag een beetje alles wil bijhouden dit jaar.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:38

Ik heb het bericht van JoycexEnya even helemaal gemist.
Ik twijfel even. Merkte dat doelen in 2022 en 2023 niet helemaal werkte. Vind het wel gezellig om gewoon over de dagelijkse gang van zaken te kletsen merk ik. Ergens vond ik het topic altijd ook wel gezellig ondanks dat ik zelf geen doelen had. Voel me dan alleen niet helemaal geroepen om zelf het topic aan te maken.

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 19:11

Het is elk jaar lastig om de aandacht vast te houden in het topic, hoewel de laatste jaren wel leuke en gezellige topics waren. Ik ben ook een tijd niet op Bokt geweest, dus ik heb ook geen nieuw topic aangemaakt.
Misschien kunnen we doorkletsen in dit topic?

Flubberboot

Berichten: 2907
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:03

Ik vind het prima! Maar ik weet niet of de modjes dat leuk gaan vinden?

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:40

Volgens mij hebben wij geen enkel doel gehaald. We hebben wel een passend zadel gevonden, al viel dat niet mee.
Regelmatig rijden blijkt best lastig te zijn met alleen een buitenbak ...

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:09

Kan je niet naar buiten? Ik train nu gewoon terwijl we kilometers maken.

Hier de meeste doelen wel gehaald. Maar regelmatig reageren blijkt lastig :=

Flubberboot

Berichten: 2907
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:19

Caily schreef:
Kan je niet naar buiten? Ik train nu gewoon terwijl we kilometers maken.

Hier de meeste doelen wel gehaald. Maar regelmatig reageren blijkt lastig :=

Hier problemen met beide :')
Ben nog niet stoer genoeg om even het bos in te gaan... Plus vaak als de bak onmogelijk is, is het bos spekglad...