Doelen en volg je paard 2023!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:06

Zal dan ook maar een keer januari doelen neerzetten :D

- zeker 2x oefenen met trailerladen
- elke keer dat we iets gaan doen hoeven krabben en rotsstraal behandelen
- aan de hand gaan wandelen met lesgever mee om stress te leren controleren
- terug beginnen rijden en heel consequent zijn met aan het been zijn
- mijn nieuw lederen halster laten graveren :P

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:39

kitobeer schreef:
Ik dacht ook 23 km dat is perfect he. Maar helaas mentaal de heenrit vond mijn jonkie de afstand te vermoeiend.


Katyatje schreef:
Endurance lijkt me ook tof om een keer te doen! Maar hier ook een jonkie die eerst nog wat meer kilometers moeten maken. Hij zou 23km wel aankunnen nu, maar met veeeeel stappen :P


Clara is een draver en heeft ook van haar 1e tot 3e jaar in training gestaan. Ze heeft dus oa als 2-jarige al 3x per week een ronde van zo'n 20km aan een stuk door gedraaft, meerdere keren op de baan geweest etc. Dat maakt haar dus mentaal al veel volwassener dan 'gewone' rijpaarden. Zo heb ik vorig jaar een 5-jarige ingereden (op de stal waar we nu staan) en die is/was echt nog zó baby! Nu mag Clara lekker paard zijn, maar ze wilt wel echt werken. Als ik haar een paar dagen laat staan word ze echt zó chagrijnig :')

Welkom alle nieuwe! Leuk zo veel mensen die recent een nieuw paard hebben gekocht!

Bij deze ook mijn januari doelen
* Beginnen met balkjes-werk
* 1x in de week 'dressuur' rijden

Niet zo heel spannend dus :+ In februari/maart gaan mijn vriend en ik een maand op reis dus wil nu niet al te veel gaan trainen, dat doen we lekker als ik weer terug kom en het ook weer langer licht is :j

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:50

Word al lekker gezellig hier en ik zie mooie doelen voorbij komen!! Gelukkig nieuw jaar en hopelijk kunnen we over een jaar terug kijken naar een jaar waar we in ieder geval hard gewerkt hebben aan onze doelen!!

Ik had eerst als doel voor januari om te galopperen op Pedro. Gezien hij daar altijd enorm nerveus in kon worden hebben we dat nog niet eerder gedaan gezien moeders dat op wedstrijden niet nodig had. Nu ik hem wil starten in de reguliere sport is dat toch wel handig. Alleen hebben we vorig jaar dus al een gelopje gedaan :')

Mijn januari doelen zijn dus geworden voor Pedro:
- Galop meer bevestigen
- Elkaar beter leren kennen

Voor Tet:
- Weer kunnen rijden
- Genieten van wat we kunnen

Tet komt net weer uit een blessure dus de doelen zijn niet zeer ambitieus, maar wel belangrijk voor het opbouwen.

Anastasia24

Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:01

Gelukkig nieuw jaar hier! Leuk die variërende doelen.
2022 afgesloten met een val, :') dus hopen dat we 2023 iets beter ingaan deze week.
Doel voor januari is simpelweg opstappen en weer even een rondje stappen met Dexter, heb zelf corona en ben er flink ziek van dus geen haast. Al heeft vooral vrij tot hij zijn wormenkuren heeft gehad.
Geen grote doelen dus deze maand maar ik lees zeker mee om jullie te volgen, :j

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:08

Wat een mooie doelen al! Ik moet nog even gaan zitten voor januari. Vooralsnog is mijn bak nog te slecht om iets te doen dus ik hoef er nog niet heel hard over na te denken := ergens deze week komen ze :D

Anoniem

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:22

Wat een leuk topic. Ik kom me ook melden met mijn 3 pre dames.

Modesta: Afbeelding
20 jaar jong. Ons doel voor 2023 is haar gezond houden en dingen doen waar we van genieten met soms wat dressuur tussendoor om haar goed in haar lijf te houden.

Aurelia:
Afbeelding
7 jaar jong. Dit jaar zou ik graag met haar m2+1 worden.
In januari hoop ik mijn eerste wp in het l2 te halen.

Morita:
Afbeelding
5 jaar jong.
Met haar wil ik midden dit jaar hopelijk gaan starten in de l1.
Voor januari is ons doel: de zadelmaker eens kritisch mee laten kijken, zadel wat ik er bij gekocht hebt past niet meer. Verder doorgaan zoals we bezig zijn, ze krijgt de tijd om te leren en te groeien.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:47

Vandaag 1 werkpunt volbracht.
Dundee ontweek altijd plassen. Op de laatste buitenrit resulteerde dit in op de rem gaan in galop, gelukkig bleef ik erop zitten maar toen besloot ik dat er toch echt aan gewerkt moet worden.

Sinds hij op pension staat is die gelegenheid er ook direct gekomen. De buitenpiste is goed nat (maar wel nog heel goed te rijden). Gisteren ontweek hij elke plas. Maar vandaag is die er toch doorheen gegaan en al direct door de grootste plas:D

Afbeelding

Lyona

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:57

Wat leuk dat er zo veel mensen meedoen! Gezellig! Mooie doelen heeft iedereen. (en mooie paarden <<) )

Ik zal mijn doelen voor januari ook even op een rijtje zetten:

Shadow,
Een keer buiten lange teugelen
Draf commando verbeteren, en ook meer draven aan de lange teugel
Schriktraining met rare dingen op z'n rug en lijf
Meer verkeersmak maken
Voeten geven verder oefenen

Pablo,
Meer wandelen
Oefenen voor de hoefsmid (tis fijn als de hoefsmid nog heel is als hij klaar is met Pablo :P )
Schriktraining
Meer longeren
Leren ontspannen en hoofd laten zakken
Vrijheidsdressuur kunstje op het blok goed leren

Een behoorlijke lijst, ik zie wel of het allemaal lukt. Ook krijgen de paarden deze week 1.5 hectare wei erbij met vers gras.
Ook komt over 2 weken de osteopaat langs om alles na te kijken, en hoop ik eindelijk een nieuw zadel voor Pablo te kunnen kopen (een Silverado <3 )

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:58

Citaat:
* beginnen met de Two happy athletes academy (was in juni begonnen, maar niet echt begonnen, omdat ik bang ben dat het niet werkt en ik geld verspil, maarja nu verspil ik ook geld , dus vandaar.
* huishouden beter op orde, ben vaak te lui, terwijl mijn huis echt niet groot is


A wat leuk ik heb de twee happy athletes academy 4j geleden gedaan. Ik vond het erg leuk heb er met dat paard toen super veel aan gehad. Veel succes niet uitstellen zou ik zeggen.

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:44

Ik meld me hier ook aan met mijn paarden. Doelgericht met ze aan het werk zijn is mijn valkuil. Vaak heb ik niet hele strak omlijnde doelen waardoor de motivatie om verder te gaan wat ontbreekt. Dus bij deze dan maar neerzetten en kijken of dat meer resultaat geeft.

Doelen Januari (zover het weer toelaat)

Demi 14 jarige KWPN (conditie onderhouden zodat we eind maart weer fanatieker kunnen rijden)

-1x per week longeren met bijzet stap draf galop met veel overgangen.
-1x per week balkjes aan de longe in draf voornamelijk maar wil uitbreiden naar galop.
-1x rijden voornamelijk gymnastiseren onder het zadel in stap en draf ivm bodem.

Tanja 4 jarige rijpony (conditie onderhouden zodat we vanaf maart weer fanatieker kunnen buitenrijden)

-Eerste week januari vakantie ivm vuurwerk.
-Vanaf 2de week weer 1x per week buitenrit van 1,5 uur. Stap/draf/ galop.

Jazz 29 jarige ruin (pensionada)

- Gewicht op pijl houden.

Dit jaar hoop ik voor de beide merrie's volgende te bereiken.

Demi hopelijk drachtig krijgen. Afgelopen 2 jaar pech gehad waardoor ze niet drachtig werd.

- een gezond gewicht krijgen/behouden.

-lekker dressuurmatig blijven rijden inclusief wat balkjes en kleine sprongetjes voor de afwisseling.

- los in het lijf houden.

- trailerladen weer oppakken.

Tanja

- veel buiten kilometers maken, 2 x per week een rit van 15 km maken.

- met de trailer weg om een aantal buitenritten ergens anders te maken.

- zelfstandig buitenritten te maken, hier hebben we afgelopen zomer een aantal ritten al alleen gedaan.

- 2 x georganiseerde buitenritten aan deelnemen.

- op gezond gewicht houden.

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 21:24

Jullie nemen de woorden uit mijn mond, we zitten al op pagina 3 en ik moet mijn jaardoelen nog posten! := Wat ontzettend leuk dat er zo veel enthousiasme is en wat heerlijk om zoveel oude en nieuwe bekenden hier te zien!

Laat ik net als AlwaysH eerst beginnen met een terugblik op december:
Die was voor mij ronduit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Vanaf sinterklaas tot oudejaarsdag plat gelegen van de pijn (met uitschieters op de respectievelijke dagen) dus het was een rustig maandje voor de viervoeters. Oh, de tandarts was zéér tevreden, heeft meteen PPID getest bij Sandy, zelfs die was positief -O-
nessinator schreef:
Doelen december
Volgende maand kont de tandarts langs en de osteopaat voor de dames. Daarnaast ga ik blijven doorwerken aan het trailerladen.
Stinky
1. Niet meer mij voorbij draven; terug naar stap bij te veel spanning; eerst ontspannen voordat we verder rennen; nu toch echt wel naar die 8 km/h op ons standaard rondje
2. Inbuigen: niet te veel, maar wel iets bij de overgang terug
3. Start met mijn grondwerk-challenge
Madelief
1. Steeds blijven werken aan ontspanning
2. Weer eens opstappen (en ontspannen)
3. lekker aan de wandel
4. Osteopaat
Sandy
1. Trailertraining en -clinic
2. Ontspannen in mijn aanwezigheid
3. Grondwerkoefeningen
4. Als het weer het toelaat, rondje rijden
5. Osteopaat

Stinky
1. Die 2x dat ik weg met hem ben geweest heb ik hier supergoed op gelet en het ging echt mijlenveel beter. Wel wat minder hard maar dat komt wel weer.
2. Dat hielp echt super om hem rustig te krijgen/houden als hij zich aan het opfokken was, pikte hij ook snel op
3. Check!
Madelief
1. Check, we hebben echt wat extra laagjes stress weg kunnen poetsen
2. Nope nope nope
3. We zijn 1x wezen wandelen, ging prima, telkens dramatisch kiezen tussen grasjes en Sandy die gewoon doorliep :+
4. Osteopaat vond haar zo vast zitten dat ze me door heeft verwezen voor foto's wegens vermoeden KS. Die hebben we dan ook meteen laten maken maar gelukkig niks aan de hand, gewoon vastgezette spieren.
Sandy
1. Trailerclinic is vanwege vorst + gladheid verplaatst
2. Dat ontspannen gaat veel beter al
3. Hebben we ook wat meegepakt, ze wil ze nu in ieder geval uitvoeren
4. Weer misschien in de laatste weken, mijn lijf dacht daar anders over
5. Oordeel versleten, geen buigwerk meer doen.

Dus, over die jaardoelen... Wat is er van die van vorig jaar gekomen?
nessinator schreef:
Mijn Doelen voor 2022:
Stinky
- Aftasten wat nog wel kan
- Lekker veel wandel- (en wat hardloop-)kilometers maken
- Focus en ontspanning
- Kijken hoeveel gymnastiserende oefeningen vanaf de grond mogelijk zijn

Madelief
- Rust, ontspanning, connectie en vertrouwen
- Geen spanning meer bij opzadelen (nu nog zichtbare spanning bij aanraken, bijvoorbeeld om de deken af te halen)
- Conditie opbouwen met als doel ongeveer impulsklasse endurance
- Kracht en coördinatie opbouwen tot het punt dat ze zonder protest in galop kan aanspringen (B dressuur)
- Ontspannen op vreemd terrein

Sandy & Cris
- Genieten, genieten, genieten
- Gezond het jaar door
- Vele wandelkilometers
- Cris: met lange lijnen aan zelfvertrouwen en conditie werken


Stinky
Met Stinky blijkt verrassend veel nog wel te kunnen *\o/* Hij is echt een blij ei! We hebben zeker veel kilometers gemaakt, daarvan waren er 55 hardloopkilometers. Focus en ontspanning heeft hij tot in de puntjes in de vingers, wat vanochtend maar weer bleek toen hij na een 'vliegende' start binnen 5 minuten stond te slapen. Qua gymnastiek blijkt ook nog veel, maar met mate, gewoon te doen, en eigenlijk ben ik nog lang niet rond met alles uitproberen.

Madelief
We zijn het afgelopen jaar heel erg naar elkaar toe gegroeid, ze is veel beter in staat zich te ontspannen (had ook verreweg het minst last van het vuurwerk vannacht) en dat vertrouwen is gewoon absurd. Haar vertrouwen in mij is absoluut gegroeid, zelfs in zo'n mate dat als ik zeg dat iets niet eng is (een prullenbak waar altijd in een ruime boog en snuivend omheen gegaan werd), dat ze dan daadwerkelijk durft te kijken of het écht niet eng is (ze steekt nu haar neus erin :') ). Maar dat is alleen in mij gek genoeg. Op verschillende momenten vorig jaar werd ze gek toen ik haar uit handen gaf. Nog nooit eerder meegemaakt.
Het opzadelen is een hele tijd goed gegaan vorig jaar, maar helaas heeft ze daar toch weer een terugval in gehad, dus we zijn nu toch weer terug bezig met de laatste restjes basis repareren.
Haar conditie was zeker wel richting die Endurance-impulsklasse aan het oplopen, Winterswijk stond zelfs met potlood op de planning, maar ja, die terugval... Die andere punten zijn daarom ook niet meegekomen.

Sandy en Cris
Van Sandy genieten we elke dag een beetje meer. Helaas heeft zij vorige week toch de diagnose PPID gekregen en we zijn nog erg aan het zoeken naar het juiste management en de juiste medicijnen om haar weer happy te krijgen. We hebben dit jaar wel veel mentaal werk met haar gedaan, en daar knapt ze lijkt het wel iets van op.

Van Cris hebben we helaas in april afscheid moeten nemen.

Nieuwe doelen 2023
Stinky
- Hardlopen is ons zo goed bevallen dat ik dat wat fanatieker op wil pakken: eind van het jaar 60 zuivere minuten hardlopen in één sessie van tenminste 15 km
- Alle (grond)oefeningen van mijn laatste jaar opleiding afronden (bij voorkeur ook de rij-oefeningen in stap)
Madelief
- Hopelijk wordt ze dit jaar wel drachtig!
- De onderkant van haar stress-emmertje bereiken
- Met zadel op de onderkant van haar stress-emmertje bereiken
- Afhankelijk van hoe ver we in haar hopelijke dracht zitten, erop zitten (dus niet rijden, nessinator!) zonder dat ze dichtslaat (ze zet geen stap meer, gaat volledig in de freeze)
- Lekker wandelen
Sandy
- Met plezier het jaar door
- Lekker wandelen

En naar die doelen ga ik in januari toewerken door:
Stinky (ik zit zelf in de lappenmand, we zaten op 9 zuivere hardloopminuten)
- Zadel bestellen
- 5 zuivere hardloopminuten
- 2 opdrachten regulier oppakken, verder werken aan de challenge (en mogelijk inleveren)
- Kijken of ik met lange teugelen iets van het gereden werk kan nabootsen/oefenen
- Niet vergeten zijn stress-emmertje ook regelmatig te legen! (Dat doet hij heel makkelijk en ik vergeet het daarom te vaak mee te pakken)

Madelief
- Verder met haar aan de slag om haar het vertrouwen te geven dat ze nodig heeft om het emmertje leeg te kunnen gooien (we zitten nu op 25-30% vol op zijn leegst)
- Wandelen met Sandy, minstens 3x
- Osteopaatbezoek

Sandy
- Ook nog wat stress proberen los te vrotten, de laatste week was niet leuk voor haar en het vuurwerk hielp niet
- Minstens 3x wandelen

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:05

Nessinator: wat onwijs jammer dat december zo’n rot maand was. Hopelijk wordt januari beter. Je doelen voor 2023 zijn leuk, hopelijk haal je ze allemaal! :D

Mijn januari doelen:
1. Minimaal 1x per week trailerladen oefenen. In principe krijg ik hem geladen, maar met 2 personen. Ik wil dit in mijn eentje kunnen.
2. Klaar zijn voor het L1 en misschien online een proefje insturen.
3. Minimaal 1x per week afwisseling: balkjestraining, buitenrit, springen oid.

Voor nu even wat voorzichtige doelen. Heb er in ieder geval zin in :D

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:24

Ik doe mee! Door mijn chronische depressie lukt het mij al zeker 2 jaar niet om echt wat te doen met de paarden. Zit teveel thuis, doe te weinig.. wat weer niet helpt.

Met Chanel
-Meer trainen, meer samen genieten
-Weer les volgen bij Barry.
- grondwerk weer oppakken
Met Maartje.
- De kar opknappen zodat we netjes weer op pad kunnen.
- menlessen nemen met Maartje
- een dag rit maken met de kar, picknick spullen mee en lekker genieten
- haar verzorger meer erop laten rijden, en samen af en toe lekker het bos in

Nu alleen kijken hoe ik mijzelf zover krijg, zonder mijzelf uit het oog te verliezen. Naast Chronische depressie, ook chronisch vermoed. En dat werkt elkaar echt gruwelijk tegen! Dus als iemand een idee heeft dat WERKT, dan hoor ik dat graag.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:35

Leuk jou en Stinky hier ook weer te volgen Nessinator! Heb jullie een tijdje gevolgd in een ander topic maar weet nu niet meer zo goed waar :+ Wat is de grondwerk challenge die je met m doet? Misschien nog wat voor mijn dame :D

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:07

Wat leuk dat er zoveel mensen meedoen :D iedereen een heel mooi 2023 gewenst!
@Robijntjah wat een mooie merries!
@Art_Ificious dat is al een hele overwinning, en dat op 1 januari al haha

Hier hebben we geprobeerd om naar de manege te gaan. Maar ze had nog teveel spanning dus we hebben alleen trailertraining gedaan *D
Afbeelding

Anoniem

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:13

Das alleen maar goed, je doel bijstellen indien nodig!

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:40

Boel mensen hier! :D Ik zie mooie dingen voorbij komen. En wat Robijntjah zegt ben ik het helemaal mee eens, doelen bijstellen indien nodig is top :j

Hier gisteren begonnen met een gewassen staart, die hoorde wit te zijn en was letterlijk donkerbruin. Dus schoon het nieuwe jaar in! Ik wil ook elke maand een standfoto gaan maken om te kijken of er verschil te zien is.

Dus hierbij de nulmeting := Hij is september 2021 gewogen op 510 kg dus dat was echt heel extreem. Hopelijk kunnen we dit jaar weer een weegschaal regelen want ik ben wel benieuwd waar we nu staan. Naar mijn idee is hij al wat afgevallen maar nog steeds extreem dik.
Afbeelding

Ook even relaxed losgegooid gisteren en daarna aan de hand gewandeld over het terrein. Kwam ik zelf ook mooi aan de 10.000 stappen :))

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:59

Ik maak ook zo ongeveer elke maand een standfoto! En dan in een album op de telefoon zodat het makkelijk terug te vinden is :D Leuk om zo je paard bij te houden en later op terug te kijken

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:07

Die standfoto is een goed idee!

Ghostattack: heel benieuwd waar hij eind van het jaar staat qua gewicht! :)

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:55

Na lekker mee te lezen toch besloten om ook mijn doelen te delen. Ik heb een vijfjarige volbloed merrie genaamd Elei. Afgelopen jaar hebben we eigenlijk alleen maar in het medische circuit gezeten. Nu is het natuurlijk nooit zeker dat het niet nogmaals gaat gebeuren, maar ook ik wil graag genieten van mijn paard. Voor aankomend jaar heb ik 5 doelen onder elkaar gezet:

1. Een B proefje online rijden
2. Een echt dressuurwedstrijdje rijden
3. Lessen nemen in grondwerk
4. Afstanden leren zien (springen)
5. Een keer eraf vallen zonder mezelf pijn te doen en mij zorgen te maken of Elei wel oke is

Gisteren zijn we begonnen met doel 4 en 5 :') ik had twee balken neergelegd met 3 meter ertussen. Toen ik aangaloppeerde deed Elei even gek, geen idee wat er gebeurde. Mijn automatische piloot nam het over en... Ik bleef zitten!! -O- :') Misschien volgende keer dat we dit doel behalen hahaha!

Afbeelding

Dit is de dame trouwens :) geen idee of we de doelen gaan halen, of dat we misschien over enkele maanden weer in de kliniek staan. We gaan het zien en ik probeer positief te blijven (misschien moet ik dat ook toevoegen)

doel 6 dan maar: Ik blijf positief.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:17

Laatst las ik ergens dat het einde van het jaar half nov en december een beetje garant staan voor moeilijke periode, teleurstelling,somber voelen. Echt zo een bhla gevoel.
Komt omdat het einde van het jaar is. Doelen zijn amper gehaald of ook helemaal niet.
Januari staat voor nieuwe ronde nieuwe kansen.
We hebben weer een schoon blanco vel en we mogen weer lekker geïnspireerd aan de gang.
Ik moet zeggen ik voel het helemaal. Het einde van het jaar was er eentje met lood in mijn schoenen. En nu ik voel me helemaal herboren. Gisteren nog een webinar over doelen voor 2023 gevolgd van amelia newcomb. En dat is altijd zo inspirerend. Ik keek Gisteren op de buienradar en ze gaven vandaag super veel regen op. Maar het is vanmiddag heerlijk droog gebleven en ik heb super fijn in het bos kunnen dressuren mijn 1 ste ahaa moment van het jaar is een feit.

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:03

Ik doe ook mee *\o/*

Mijn doelen voor 2023:
-flink bezig gaan met vrijheidsdressuur en trucjes leren (vooral voer weigeren is belangrijk)
-goed bezig gaan in de bak. recht stellen, meer leren over de been hulpen (zijwaarts/opzij drukken mbv been kent hij niet) en het begin van figuurtjes rijden (met stelling).
-meer buitenritten maken, wat we allebei super leuk vinden.
-galop onder de knie krijgen

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:26

kitobeer schreef:
Laatst las ik ergens dat het einde van het jaar half nov en december een beetje garant staan voor moeilijke periode, teleurstelling,somber voelen. Echt zo een bhla gevoel.
Komt omdat het einde van het jaar is. Doelen zijn amper gehaald of ook helemaal niet.
Januari staat voor nieuwe ronde nieuwe kansen.
We hebben weer een schoon blanco vel en we mogen weer lekker geïnspireerd aan de gang.
Ik moet zeggen ik voel het helemaal. Het einde van het jaar was er eentje met lood in mijn schoenen. En nu ik voel me helemaal herboren. Gisteren nog een webinar over doelen voor 2023 gevolgd van amelia newcomb. En dat is altijd zo inspirerend. Ik keek Gisteren op de buienradar en ze gaven vandaag super veel regen op. Maar het is vanmiddag heerlijk droog gebleven en ik heb super fijn in het bos kunnen dressuren mijn 1 ste ahaa moment van het jaar is een feit.


Nou precies dat, heb zo'n gevoel dat ik het heel anders allemaal ga doen
Een nieuw begin ofzo en ben er echt excited over. Hier ook lekker droog gehad en Betsy was echt top, vond omgevallen hooibalen heel eng, maar zijn er uit eindelijk langs gelopen, wel ernaast gegaan. En uiteindelijk heeft ze het aangeraakt, ben ook niet boos geworden op der, normaal word ik uit eigen angst/paniek boos op haar. Maar echt helemaal niet. Bleef juist rustig. Als dit het begin is dan word 2023 ons jaar <3

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:53

Nou ik heb dus geen echte maanddoelen, want dan ga ik mezelf teveel druk opleggen wat niet ten goede komt voor de training van het paard.

Wel is het doel om Dundee vooral dressuur gericht meer te trainen en véél kilometers maken buiten. Hopelijk ook eens een paar keer met trailer weg naar andere gebieden.

Heel misschien een oefenwedstrijd dressuur, maar dat moeten we afwachten rechtsom is zijn galop nog niet sterk.

ZarahZoe

Berichten: 57
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:58

Ik ga mij er ook weer aan wagen om doelen te stellen. Afgelopen jaar was vreselijk voor mijn Friese merrie Zoë. In Januari hebben we even kunnen werken, maar daarna kreeg ze een maagzweer. Een paar maanden later hadden we die eindelijk onder controle en konden we weer een beetje opbouwen, maar ze werd opnieuw ziek. Ze kreeg de diagnose hoefbevangen, maar knapte na een week weer flink op. Hierna kreeg ik van meerdere dierenartsen te horen dat het toch niet hb was geweest. Feit is dat ze bijna niet kon lopen en heel veel pijn heeft gehad. Hierna bleef ze een beetje matig lopen en ze wilde niet werken. Meerdere dierenartsen en andere (vage) therapeuten (ondertussen bij ons bekend als kwakzalvers) hebben meegekeken en niemand kon helpen. Uiteindelijk toch besloten naar mijn paard en mijzelf te luisteren. We zijn begonnen met alles wat ik kon bedenken om haar darmen te ondersteunen en Zoë begon daadwerkelijk op te knappen! Voor het eerst in bijna een jaar heeft ze weer plezier in bewegen en loopt ze taktmatig weer correct. Heel voorzichtig durf ik dus weer vooruit te kijken en hopen dat we weer leuke dingen kunnen gaan doen.

Dan heb ik ook doelen voor mijn super pony Claudia. Clau heeft duidelijk het een en ander meegemaakt, maar ondertussen heeft ze besloten dat ze werken prachtig vindt dus daar gaan we dit jaar lekker mee verder! Ontspannen is wel nog een dingetje bij haar en ze moet nog leren om haar veel te lange achterbenen goed onder haar lijf te zetten.

Doelen Zoë Januari:
-stijgende lijn vasthouden qua gezondheid
-lange teugelen weer oppakken

Doelen Claudia Januari:
-werken aan ontspanning aan de longe
-met lange teugelen werken aan het begrijpen van teugelhulpen

Afbeelding