Ik ga er even mee stoppen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 19:49

Hallo!
Ik was al sins kort bezig mijn shetje van bijna 2,5 te beleren (voor de kar) Had er een band achter gegooit, en dat ging een tijdje behoorlijk goed. (ik weet dat de meningen over een band erachter verdeeld is, maar ik heb op alle mogelijke manieren situaties geoefend, zodat ie in elke situatie rustig blijft) Hij begint nu verschrikkelijk sloom te worden, je moet hem zowat vooruit slaan, en dat is niet zo'n vriendelijk beeld. Hij is altijd al rustig geweest en hij liep nooit hard, maar hij is helemaal niet enthousiast meer, dus ik ga maar een tijdje stoppen. Lekker vakantie voor hem, lekker naast de fiets naar het bos enzo. Ik denk dat ie er nog niet helemaal aan toe was. Denken jullie dat ik het zo goed aanpak Verward Nou ja, jullie kennen Fox natuurlijk ook niet he. Ik ga het gewoon over een tijdje weer proberen denk ik, kijken hoe het dan gaat....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:52

Ik denk dat je gelijk hebt hoor!!! Hij is nog hartstikke jong, hij kan later ook nog wel aan het werk worden gezet, wie weet reageert hij er dan heel anders op...fijne vakantie voor Fox en alvast succes voor later!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 20:32

Danke, Fox zal zeker genieten van zijn vakantie!
Vinden andere luistjes dit ook een goede beslissing Verward Ik zou graag nog wat meningen horen. Lachen

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:19

Denk wel dat het een goede beslissing is hoor, hij heeft nog een heel leven voor zich om te kunnen 'werken' en nu even een paar maandjes rust en daarna weer oppakken, dan zal hij er denk ik wel weer plezier in hebben. Het is voor jouw ook veel leuker om bezig te zijn met een paard dat plezier heeft in z'n werk toch?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:07

Ik vind dat je ook gelijk hebt, Hij is inderdaad nog erg jong heeft de lust er waarschijnlijk ook nog niet voor. Als ie de oortjes er mooi op heeft en lekker gaat doorstappen dan is de tijd voor hem rijp.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:08

Dat beestje zit in een groeiperiode en dat kost energie. En jonge paarden, (toch wel zeker tot de 5) hebben daarom wel eens een flinke terugval in hun energie. En daar moet je rekening mee houden, minder vragen, of vrijaf geven. En natuurlijk goed voeren.

soppie

Berichten: 24
Geregistreerd: 25-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 09:40

ja goed idee, ik heb ook een shet van 1,5 ik heb wel is ene lang touw aan zijn halster gedaan en dan erachter lopen, maar dan ligt dat touw op zijn kont en denk maar niet dat ie dat leuk vind hij gaat als een gek bokken, ik hoop dat het over 1,5 jaar wel beter gaat *LOL*

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 12:17


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 15:35

Dank je! Zal ik zeker eens proberen! Haha!