[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
divided
Berichten: 839
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:39

Oh wat fijn even de benen strekken :) Goed om te lezen dat de wond rustig is.
Dat filmpje, geweldig :D
Kent ze nog meer kunstjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:49

LunarEclipse schreef:
Oh wat fijn even de benen strekken :) Goed om te lezen dat de wond rustig is.
Dat filmpje, geweldig :D
Kent ze nog meer kunstjes?
Voedsel weigeren kan ze, mooi staan en ik ben ook bezig aan de jambette, maar dat is nog een work in progress. Ze is niet zo vlot van begrip. :)) Daarnaast werk ik ook aan wat meer praktische dingen, zoals hier komen, rekoefeningen en achteruit gaan, want mevrouw is best wel needy en in your face. Kusje is daarom ook verreweg haar favoriete kunstje; het liefst staat ze de hele dag met haar bovenlip over je gezicht te wrijven. :')

Wat leuk, vierhoef! :D Wat doe jij zoal met je paard?

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:12

Wat een kneuzenhoek, je laatste foto :')

Maar wat een tof dier heb jij!

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:13

Jaa ik volg!!

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:05

Oo hoe leer jij jambette aan? Ik heb mel wel pootje geven geleerd, en ze houdt hem dan ook hoog en vast tot ik het zeg.
Maar ze strekt dr been nooit uit xd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:30

Ja jeetje, ik ontdek dit topic nu pas <3.

Fijn dat de dame weer beter gaat. Waar komt de naam Auroch vandaan? Het klinkt niet heel, euhm, lady like :D.

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:28

Mkango schreef:
LunarEclipse schreef:
Oh wat fijn even de benen strekken :) Goed om te lezen dat de wond rustig is.
Dat filmpje, geweldig :D
Kent ze nog meer kunstjes?
Voedsel weigeren kan ze, mooi staan en ik ben ook bezig aan de jambette, maar dat is nog een work in progress. Ze is niet zo vlot van begrip. :)) Daarnaast werk ik ook aan wat meer praktische dingen, zoals hier komen, rekoefeningen en achteruit gaan, want mevrouw is best wel needy en in your face. Kusje is daarom ook verreweg haar favoriete kunstje; het liefst staat ze de hele dag met haar bovenlip over je gezicht te wrijven. :')

Wat leuk, vierhoef! :D Wat doe jij zoal met je paard?


op het moment vooral dressuurmatig aan de slag en wat springen, het doel is om eventing te gaan rijden met hem *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:41

Juut schreef:
Wat een kneuzenhoek, je laatste foto :')

Maar wat een tof dier heb jij!
Ze hebben zelfs even met z'n vieren gestaan. :') Het was echt een kneuzenboel. _O-

ruitje schreef:
Jaa ik volg!!

Leeeeuk! *\o/*

Sintara schreef:
Oo hoe leer jij jambette aan? Ik heb mel wel pootje geven geleerd, en ze houdt hem dan ook hoog en vast tot ik het zeg.
Maar ze strekt dr been nooit uit xd
Op advies van Captain heb ik even geholpen door haar het beoogde commando voor de jambette te geven en als ze het been optilde, het zelf even naar voren te strekken en daar te belonen. :) Dat maakt het wel iets duidelijker voor haar, want Auroch is ook niet echt het soort paard dat zelf die voorbenen snel naar voren steekt. Ik heb ook het idee dat ze het vrij lastig vindt, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met wat gebrek aan kracht omdat ze natuurlijk al zo'n tijd niet aan het werk is.

_San87_ schreef:
Ja jeetje, ik ontdek dit topic nu pas <3.

Fijn dat de dame weer beter gaat. Waar komt de naam Auroch vandaan? Het klinkt niet heel, euhm, lady like :D.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aurochs - in het Frans wordt het ook zonder -s gespeld, maar ze is dus genoemd naar een rundersoort. _O- Ik vond de naam in eerste instantie echt vreselijk en wilde iets anders bedenken, maar ik ben er aan gewend geraakt en vind het ergens ook wel een krachtige naam. :D

vierhoef schreef:
op het moment vooral dressuurmatig aan de slag en wat springen, het doel is om eventing te gaan rijden met hem *\o/*
Aaaaah, leuk! Ik wilde soms dat ik daar ook het lef voor had, haha. Is dit je eerste eventer?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:44

Het is in ieder geval een unieke naam :D. Ik vind m ook niet lelijk, maar meer voor een ruin of hengst :)).

Sherivey
Berichten: 8752
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:09

Beetje laat, maar ik volg ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 01:47

Vanmorgen had mevrouw blijkbaar even een gekke 10 minuten waarin ze fanatiek aan het galopperen was door de paddock. Emily, een van de stalhulpen, had uit pure wanhoop maar wat wortels in het gras gegooid in de hoop dat Poco en Auroch daardoor afgeleid zouden raken en zich wat rustiger zouden houden. Tegen de tijd dat ik op stal was, stond ze er inmiddels gewoon rustig bij en had ze verder geen pijn aan het been, waarop ik dacht: als ze als een debiel rondjes kan gaan rennen, kan ik er ook wel even tien minuten op zitten.

Stalhoudster was het daar niet helemaal mee eens, die wilde toch eerst nog weten wat de DA daarover te zeggen had. Die was maandag geweest namelijk, maar vrijwel alle informatie daarover is een beetje zoekgeraakt in de communicatie tussen degene die erbij was en ons (ik was er zelf niet bij en zij ook niet). Wat ik begrepen had van de dame die er wel bij was geweest, was dat ze de laatste röntgenfoto's nog eens wilden bekijken en contact zouden opnemen als er wat bijzonders op te zien was, dus ik dacht: geen nieuws is goed nieuws, dus een rondje stappen moet wel lukken. Helaas zijn er blijkbaar toch wat zorgen om eventuele dode botsplinters die nog op de plek zitten, dus ze moet weer terug op boxrust en woensdag worden er weer foto's gemaakt.

Voordeel van niet verplicht van 10 tot 6 op kantoor zitten, is dat ik er nu wel weer zelf bij kan zijn, maar het was wel weer even een domper en ik voel me ook best wel een beetje down. :') Niet zozeer vanwege het rijden, maar vooral vanwege de onzekerheid en het wachten zonder heel goed te weten waarop ik nou precies wacht. Op een gegeven moment gaat dat in een berg hooi naast je paard zitten zonder te weten hoe lang dat nog duurt ook een beetje vervelen. :+ Ook was het best wel een klap dat we weer een flinke stap terug moeten zetten nadat alles heel goed leek te gaan en voorspoedig leek te genezen. Poco en Auroch in de paddock zetten gebeurde ook op advies van de DA.

Auroch zelf is verder gewoon comfortabel en vindt de hele dag hooi vreten niet zo'n ramp gelukkig. Ze is nu al een ruime week helemaal van de pijnstilling en de antibiotica af en dat gaat verder prima.

Sherivey
Berichten: 8752
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:30

Ah balen zeg!
Waarom zijn ze ook niet wat voorzichtiger met zichzelf... -O-

divided
Berichten: 839
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:47

Oh dat is wel even een domper inderdaad. Ik hoop dat er woensdag wat meer duidelijkheid is.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:31

Dat is een fikse tegenvaller, zeg!

Maar hoe loopt ze?

Botsplinters is meestal pijnlijk, van wat ik begrepen heb van mensen die ervoor geleerd hebben. Dat combineert, voor mijn gevoel, niet helemaal in je verhaal.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:46

Dat is balen zeg! Hopelijk valt het allemaal mee, maar wat een verhaal -O-

Ik snap heel goed wat je over onzekerheid zegt, ik heb ook veel liever een enigszins vervelende diagnose maar wel met duidelijke tijdlijnen en prognose dan oneindige "we zien het wel..."

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:28

Heel erg balen ja! En die duidelijke diagnose met tijdlijn is ook fijner, vind ik. Ook al duurt het lang, die onzekerheid is niet tof nu.

:(:) We blijven even flink duimen maar

Dido2316

Berichten: 2003
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:33

Eerst volgen en ik ga zo precies lezen wat jullie allemaal al beleefd hebben! Geen makkelijke start zo op het eerste gezicht. :(:)

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:25

Ik volg mee, jammer van de blessure. Helaas mij ook niet onbekend, nu na ongeveer 5 maanden revalideren mag hij eindelijk alles weer. Ik had hem net 2 weken toen hij kreupel de wei uit kwam. De onzekerheid is echt slopend inderdaad, ik leef echt met je mee Y;( :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:00

Bedankt voor alle lieve berichten. <3 Doet me echt goed, ook al heb ik nog niet eerder gereageerd, want de laatste dagen waren wat hectisch (naast m'n paard is nu ook m'n auto kreupel _O- ).

ikke schreef:
Dat is een fikse tegenvaller, zeg!

Maar hoe loopt ze?

Botsplinters is meestal pijnlijk, van wat ik begrepen heb van mensen die ervoor geleerd hebben. Dat combineert, voor mijn gevoel, niet helemaal in je verhaal.
Ik had hetzelfde gevoel als jij inderdaad, maar vandaag met stappen op het harde was het toch wel een beetje pijnlijk. Niet katskreupel, maar je ziet wel dat het wat oncomfortabel is voor d'r.

Vandaag zijn er dus weer foto's gemaakt en er zit duidelijk wel wat dood botweefsel. Geen splinters o.i.d. gelukkig, maar er is wel wat weefsel afgestorven aan de oppervlakte van het bot en er was ook heel duidelijk een kanaaltje te zien van het bot naar de huid toe waar het lichaam probeert om e.e.a. af te voeren. De DA gaat even met de chirurg overleggen, maar het ziet ernaar uit dat ze toch willen gaan opereren. Met een beetje mazzel kan dat gewoon staand, want het zit gelukkig wel op een gunstige plek en ze reageert goed op sedatie.

Enerzijds balen, anderzijds is de kans groot dat het herstel met een operatie veel sneller gaat, en ik vind het ook wel fijn dat we nu weten wat er precies aan scheelt en dat er ook een plan van aanpak gemaakt kan worden.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:23

Duidelijkheid is niet altijd leuk maar wel helder. Je nu een goed beeld en dat geeft weer rust.

Kreupele auto's zijn ook niet leuk, ontdekte ook de buurvrouw hier (stom sensortje stuk).
Hopelijk is het bij jou ook zoiets simpels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:29

Ja, precies. Liever dit dan een "we kunnen niet echt een reden vinden waarom het niet geneest zoals zou moeten" of een "zet 'r nog maar vier weken op boxrust, dan kijken we daarna wel een keer." :=

Helaas moet ik een heel wiel vervangen, want Essex potholes zijn zo next level dat mijn band het wel overleefd heeft, maar de velg niet. :') (Kun je nagaan dat ik nog aan het versnellen was tot 30mph en pas op zo'n 20mph zat...) Maar er is er eentje onderweg, gelukkig voor niet al teveel geld op de kop kunnen tikken!

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:55

Mkango schreef:
Ja, precies. Liever dit dan een "we kunnen niet echt een reden vinden waarom het niet geneest zoals zou moeten" of een "zet 'r nog maar vier weken op boxrust, dan kijken we daarna wel een keer." :=

Helaas moet ik een heel wiel vervangen, want Essex potholes zijn zo next level dat mijn band het wel overleefd heeft, maar de velg niet. :') (Kun je nagaan dat ik nog aan het versnellen was tot 30mph en pas op zo'n 20mph zat...) Maar er is er eentje onderweg, gelukkig voor niet al teveel geld op de kop kunnen tikken!

Oeps, dat zijn geen grappen maar helaas wel herkenbaar. Gelukkig heb ik er geen schade aan overgehouden en bleef het bij een paar krachttermen :(

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:45

Mkango schreef:
Bedankt voor alle lieve berichten. <3 Doet me echt goed, ook al heb ik nog niet eerder gereageerd, want de laatste dagen waren wat hectisch (naast m'n paard is nu ook m'n auto kreupel _O- ).


Zit jij ook met een vast abbonement op pech? :') :=

Arme pony zeg, het blijft stom dat een onschuldig paddockwondje tot zoiets uitloopt :') maar als ik het goed begrijp is de prognose na het opereren op zich wel redelijk gunstig?

Dan maar duimen voor een geslaagde operatie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:53

Mkango schreef:
Ja, precies. Liever dit dan een "we kunnen niet echt een reden vinden waarom het niet geneest zoals zou moeten" of een "zet 'r nog maar vier weken op boxrust, dan kijken we daarna wel een keer." :=

Helaas moet ik een heel wiel vervangen, want Essex potholes zijn zo next level dat mijn band het wel overleefd heeft, maar de velg niet. :') (Kun je nagaan dat ik nog aan het versnellen was tot 30mph en pas op zo'n 20mph zat...) Maar er is er eentje onderweg, gelukkig voor niet al teveel geld op de kop kunnen tikken!

Oh jeetje, pech volgt je. Ze zeggen dat al het slechte in drie komt, is t dan nu voorbij :(:) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:55

Vanmiddag belde de DA en ze willen toch gaan opereren. Gelukkig wel staand, dus in deze opeenvolging van kaknieuws is dit wel het minst kak. Ik ben altijd zooooo bang dat ze stukgaan bij het opstaan na een narcose, dus dat de chirurg het staand op de kliniek wil doen is echt een pak van m'n hart. Stalhoudster vindt het geen probleem om haar weg te brengen en weer op te halen, topmens!

En dan duimen dat we het nieuwe jaar ook (zo goed als) nieuw kunnen beginnen!