Kletstopic bitloze dressuurruiters

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:42

Er staat nu 1 pmc cob op marktplaats maar die is zwart := maar ik ga het in de gaten houden! 2e hands vind ik geen probleem, zeker niet bij een jonkie

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:37

Wat een leuk topic!! Ik ben wel een echte bitloze dressuurruiter. We hebben zondag ons L1 debuut en zijn in 4 wedstrijden de b door gevlogen. Ook al rijden we ook graag buiten. Paard heeft een klein mondje en gaat veel kauwen als ze nadenkt/ dingen moeilijk vindt. Dit uitte zich in zoveel onrust in de mond. Bitloos is dus helemaal ons ding. Ook duidelijk de voorkeur voor micklem hoofdstel omdat ze de druk van veel andere neusriemen niet fijn vindt op haar kiezen.
Tot nu toe soms verbaasde maar vooral positieve reacties.

Afbeelding

Afbeelding

HopeDreamer

Berichten: 976
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:17

Wat een leuk topic! Wij melden ons ook :D Inmiddels doen wij al heel veel bitloos, van springen tot dressuur tot buitenrijden. Ik volg gezellig mee met dit topic!

Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:27

Wauw, hele fijne plaatjes hier boven! <3


Hier het rijden sinds vorige week heel rustig opgepakt. Enzo heeft een blessure aan zijn SI & astma. Hij heeft zo’n 2 jaar op semi rust gestaan (heel af en toe een keer een stapritje of buitenritje).
De keuze om toch weer te starten is zijn overgewicht & dat er vanuit de dierenarts geadviseerd werd om toch wat meer beweging te gaan geven, beter voor de longen maar vooral zodat hij wat meer af gaat vallen wat ook beter is voor zijn astma & blessure :)

Zelf rijdt ik helaas niet meer, ik ben nu 27 week zwanger :D vorige week nog even op gestapt en een klein stukje gedraafd, maar dat was helaas écht niet fijn voor mijn buik en bekken. Gelukkig een hele fijne bijrijdster gevonden!
Ook erg blij dat hij het weer zo goed doet & zelf ook leuk lijkt te vinden <3

Met mijn bijrijdster
Afbeelding

Met mij, ons laatste ritje voorlopig
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:06


Eapy

Berichten: 1748
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:52


Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:06

ik wilde hem ook voor de kerst bestellen inderdaad :') Ik was benieuwd of iemand al wat wist over de pasvorm en kwaliteit

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:18

Zelf ook benieuwd naar wat een gaaf hoofdstel!
Wel vraag ik me af hoelang die bevestigingen van die ringn het volhouden ziet er niet heel erg stevig uit of heb ik het mis?
Mijn paard hangt buiten heel snel in de teugels maar zou dan toch als de dood zijn dat die knapt :?

Texas02

Berichten: 4749
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:33

Dat hoofdstel zag ik ook, ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Ook of de steentjes er goed op blijven zitten, en inderdaad of de ringen wel stevig bevestigd zijn.

Eapy

Berichten: 1748
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:38

Zal ik me dan maar opofferen?? Ik wil hem wel na mijn vakantie bestellen }> dan laat ik jullie weten hoe hij is!

Ik heb eerder een giraffe dan een hanger en ook al ervaring met een gebroken teugel op buitenrit, dus ik vind mezelf de ideale kandidaat. Over een week of 2-3 krijgen jullie een complete review <<)

Anoniem

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:47

Haha, wat aardig dat je je opoffert! :))

Voor mij is het wat teveel glam, maar ik wil tzt ook een niew hoofdstel. Waarschijnlijk moet ik zelf gaan oefenen met leerbewerking, want ik denk zomaar dat wat ik in m’n hoofd heb, ik ook zelf kan gaan maken wil het een beetje betaalbaar blijven. _O-

Wat een fijne foto’s, Koblenz en EdkingEnzo!

En wat een gaaf hoofdstel, HopeDreamer! Past ook heel mooi bij het hoofd van je paard. :j

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:51

Bedankt voor het opofferen Eapy :)) Ik ben heel erg benieuwd

Texas02

Berichten: 4749
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:59

Mkango schreef:
Haha, wat aardig dat je je opoffert! :))

Voor mij is het wat teveel glam, maar ik wil tzt ook een niew hoofdstel. Waarschijnlijk moet ik zelf gaan oefenen met leerbewerking, want ik denk zomaar dat wat ik in m’n hoofd heb, ik ook zelf kan gaan maken wil het een beetje betaalbaar blijven. _O-

Wat een fijne foto’s, Koblenz en EdkingEnzo!

En wat een gaaf hoofdstel, HopeDreamer! Past ook heel mooi bij het hoofd van je paard. :j


Hij is er ook zonder bling: https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... lsrc=aw.ds

Aardig datje je opoffert, Eapy! :D
Laatst bijgewerkt door Texas02 op 03-11-22 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:00

Wij hebben sinds kort dit hoofdstel van FR Equestrian.
Het was het wachten waard :j.

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:07

Ook een mooie!

Die zonder bling had ik niet eens gezien, die is er blijkbaar niet in het bruin

germie

Berichten: 26102
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:09

Hier ook een bitloze ruiter, al jaren, maar helaas mocht het niet toen ik in de M2 zat. Paard altijd doorgetraind, maar nooit meer officieel gestart.
Ik heb echt zoooooo veel bitloze hoofdstellen, maar ik denk dat ik de 'hackamores' ga opruimen, dat zijn bijvoorbeeld die 'muziek' scharen van FRA en zo'n 'glücksrad'. Die heb ik nooit gebruikt.
Heb ook nog een 1 keer gebruikte kaakgekruiste liggen, zwart met lichtbruin onderlegd. Maar die is maat XFULL en gewoon echt te groot voor mijn paard helaas.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:35

Ik wil graag nog een zwart hoofdstel voor bij mijn dressuurzadel. Ze loopt het fijnst op de Micklem, maar ik vind het geen bijzonder mooi hoofdstel om te zien en wil graag wat meer bling O:)

Is er een hoofdstel met dezelfde pasvorm/werking als de Micklem, maar dan mooier? :')

Die van hooks uit de eerste link is prachtig, misschien die maar proberen.

germie

Berichten: 26102
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:38

Ik vind de Micklem om eerlijk te zijn oer en oer en oer en oer en oerlelijk. Vreselijk ding. Maar mijn paard loopt er wel fijn op. Het leer is gewoon zeer slecht, ik heb mijn eerste teruggebracht wegens barstjes in het leer, nr. 2 kreeg corrosie op de koperkleurige gespen, en nr. 3 lijkt wel wat beter gelukkig.

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:52

Ik heb voor mijn andere merrie nog een oude Micklem, geen bitloze, maar die is echt goed van kwaliteit. Dat het leer zo veel in kwaliteit achteruit gegaan is, houdt mij echt tegen er voor mijn jonkie ook eentje te kopen :\

germie

Berichten: 26102
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:41

Maartje_M schreef:
Ik heb voor mijn andere merrie nog een oude Micklem, geen bitloze, maar die is echt goed van kwaliteit. Dat het leer zo veel in kwaliteit achteruit gegaan is, houdt mij echt tegen er voor mijn jonkie ook eentje te kopen :

Ik heb er 2. En 1 heb ik dus echt problemen mee gehad. De andere geen problemen met het leer, maar het is en blijft stug leer, geen topkwaliteit. Bij andere merken heb je voor 50 euro al een echt goed produkt, maar bij Micklem dus niet.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:49

Maartje_M schreef:
Ik heb voor mijn andere merrie nog een oude Micklem, geen bitloze, maar die is echt goed van kwaliteit. Dat het leer zo veel in kwaliteit achteruit gegaan is, houdt mij echt tegen er voor mijn jonkie ook eentje te kopen :


Ik heb er ook eentje ook super sterk en kwaliteitief goed leer (vind ik).
Lekker dik/ stevig maar toch soepel!



Zit zelf te twijdelen wat voor hoofdstel ik ga gebruiken voor de jongste van ons die we nu langzaam aan het in/door rijden zijn.
Ze heeft helaas echt een veel groter hoofd als mijn ruin dus moet echt alles dubbel gaan aanschaffen haha.
Ze is drachtig dus we doen 1x in de week/ 2 weken een stap rondje buiten van 20minuten dat gaat super.
Enkele keren ook in de bak gereden om beetje te oefenen met vierguren (voltes en van hand veranderen).
Op het bit krijgt ze (buiten) erg veel stress en bitloos niks aan de hand.
Weet dus nog niet echt waar ze het lekkerste op reageert rij nu op een zelf gemaakt hoofdstel met een lage neusriem als bitloze neusriem zegmaar.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:23

Maartje_M schreef:
Heeft iemand toevallig ervaring met dit hoofdstel van Hööks?
https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1
Ik vind deze wel mooi voor mijn prinsesje <3


Ik heb deze onlangs gekocht! Wel de versie zonder bling, dat vond ik een beetje too much :+ (wel even een andere frontriem er op gedaan, anders was het een beetje te saai haha)
Het is een heel fijn hoofdstel van soepel, zacht leer. Pasvorm is normaal, mijn merrie heeft een groot hoofd en hier past hij ook prima om.
Hoe sterk de ringetjes zijn durf ik niet te zeggen, heb hem net 2 keer gebruikt.
Hij is in ieder geval wel heel mooi <3

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:41

Dank je wel! Staat heel mooi op je merrie!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:49

Aaah wat een super leuke groep! Ik kom mij ook melden. Ik rijd bitloos en met bit. Ik heb 3 verschillende bitloze hoofdstellen;
sidepull, kaakgekruist en soort van hackamore (Nalanta hoofdstel)
Ik ben eigenlijk het meeste fan van de Nalanta hoofdstel. Maar ik moest overstappen omdat ik daarmee geen wedstrijd mocht rijden.
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:20

Ik vind de Nalanta ook echt heel mooi! Maar ik ben nu begonnen met een gewone sidepull. Vandaag gepast, hoe vinden jullie dat hij zit? Mijn merrie was er in ieder geval niet happy mee :') Ze is 3 en vindt dingen passen echt STOM, maar ze was wel echt fijner te sturen dan met de kaptoom (vanaf de grond)
Afbeelding