[VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13286
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:01

Wat een aansprekend paardje! Veel plezier & geluk met hem.

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:19

Zooo, het is een hele tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst over Jona!

Duss, hierbij, de grote rode letters mooi negerend :D

Het gaat geweldig goed met Jona!

Ze heeft de winter prima doorstaan. Ze speelde voor fluffy teddybeer, prachtig in de sneeuw met -20 graden <3

Afbeelding

Verder ben ik een beetje met haar aan het werk gegaan. Ze is inderdaad wat gevoelig en schrikachtig, dus daar aan gewerkt. Halster omdoen, meelopen, schriktraining ect was al snel geen probleem. Ze leert graag en snel, fijne eigenschap in een paard!

Ook wat gewerkt aan de vetrolletjes verminderen ;) :+

Afbeelding

Afbeelding

Ze is zo mooi <3

Afbeelding


Jona kon het ook erg goed vinden in de kudde. Ze staat met 5 van mijn paarden, samen met mijn andere IJs Fenja is ze de baas van de groep. Fenja en Jona hebben een haat-liefde relatie, het ene moment zijn ze onafscheidelijk, het andere moment vliegen ze elkaar krijsend aan }> Echte IJslandse liefde :P

Ze is ook beste vrienden met de jaarling Estrella, die twee staan de hele tijd samen te kroelen <3

Afbeelding

Afbeelding


Ook heb ik Jona rustig aan ruitermak gemaakt verder omdat de rest van de 'trainingen' zo goed gingen. Dit ging eigenlijk ook heel goed, ik ben er gewoon zonder zadel op gaan zitten in de wei, dit uitgebreid tot ze totaal zonder enige spanning rustig met mij op haar rug kon staan eten of grazen. Volgende stap was de stem-hulpen erop zetten (alleen in stap) en sturen oefenen met een touwhalster of een plukje manen zelfs.
Jona vond het na een paar keer oefenen zelfs heel erg gezellig als ik op haar rug zat.

We hebben zelfs een drafje naar de voerbak gedaan, ze had nauwelijks door dat ik mee-lifte, ze zag alleen haar voer :+

Als ik nu op haar zit is ze volledig ontspannen en op haar gemak. Ze laat zich in de wei nu ook altijd vangen.

Het is een heerlijk paardje, mensgericht, meewerkend en ook vrij nuchter. Ze kijkt graag of iets ok is en dan is het geen probleem meer.

Mooi alert snoetje als ze een brokje ruikt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker relaxed
Afbeelding

Ze geniet enorm van een kroelbeurt, ze trekt gekke bekken en steekt vaak zelfs een stukje van haar tong uit. Zo heerlijk, haar tevreden bekkie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze lente gaat ze gedekt worden!
Haar date-to-be is Akur frá Kagaðarhóli, een palomino vijfganger IJslander hengst, hij heeft een mooie 8,9 gescoord!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Narcissa
Berichten: 3048
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 17:42

Wauw, wat een vooruitgang! *\%/*

Niet gedacht dat het ooit ging lukken met iemand op haar in beweging... Maar ik ben echt superblij voor jullie dat jullie er toch stappen in kunnen zetten :j +:)+
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat als ze over haar angst heenkomt, ze onder het zadel ook erg leuk wordt. Ze heeft een héél grote will to please en vindt alles wel gezellig eenmaal ze snapt dat het haar niet opeet / geen pijn doet

Ze ziet er goed uit, knappe Joon <3

Nog veel plezier samen, ik blijf volgen :D

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:06

Wat een enorm leuke update! Oeh en gedekt worden, wat spannend!

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:22

Wat een fijne update!

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:41

Wat een onwijs mooie update

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:38

Wat heerlijk hoe het nu vooruit gaat met haar en hopelijk een super fijn veulentje op komst dan!

Ann

Berichten: 13286
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:38

Wat een mooie update!

Elisa2

Berichten: 37240
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:12

Fijne update inderdaad, pony boft maar!