Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:07

Mijn rode kanjer kwam bij me vlak na het verliezen van mijn witte hengst, mijn droompaard. Een gat in mijn hart, helemaal geen zin om nieuwe paarden te kijken, maar op zijn rug voelde het meteen goed, als thuiskomen.
Zijn naam vond ik niet passend en werd ook niet actief gebruikt, dus ik heb hem Faro genoemd.
Faro betekent vuurtoren, en voor mij mijn licht in het donker op dat moment, mijn stabiele rots, mijn baken.

Mijn zwartje kwam als kleine harige frummel bij me. Zaf, of eigenlijk Zafiro heet Zafiro omdat hij een stel kruintjes heeft in de vorm van een diamantje, en precies in die kruintjes een heel kleine kol.


Afbeelding

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:50

Mijn merrie is door haar fokker Ruby genoemd. Wat stiekem goed bij mijn vorige paard paste die Amber heette. Met haar veulen inmiddels jaarling de (edel)steen traditie aangehouden. Zij heet Lapis Lazuli oftewel Lazuli :)

Afbeelding

ChristaMoor

Berichten: 2643
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:56

Mijn paard heet Gigant. Moest met een G beginnen en hij was bij de geboorte gigantisch breed/groot.
Echter is hij niet heel groot uitgegroeid en is zijn naam ingekort tot Git. Git is een edelsteen/mineraal met de kleur zwart/bruin en de eigenschap dat dit je "aard".
Past goed.

Afbeelding