welsh sportdag in kootwijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 22:15

Zaterdag ben ik dus naar de welsh sportdag geweest in kootwijk. We moesten al vroeg opstaan want Jolanda moest om tien uur starten. Dus vertrokken we om zeven uur.

Eerst moest ze de dressuur rijden. het was voor jolanda(die die dag jarig was, ze werd negen) de tweede keer in de L1. natuurlijk heel spannend. maar ze reed de proef erg netjes. heel erg leuk om zo'n klein meisje op zo'n kleine pony te zien rijden. marco is namelijk 1.20m. daarna meteen het tweede proefje.

Toen mocht ze meteen door naar de ring voor de caprilli. het was de eerste keer dat ze moest springen. De eerste sprong weigerde marco. Niet zo vreemd want het was een eb en vloed bak (van 40x100m) en de pomp stond precies bij de eerste sprong. maar de tweede keer sprong marco gelukkig wel. De rest van de proef ging wel aardig. helaas moest ze nog een keer de eerste sprong doen en daar weigerde marco nog een keer. Toch kreeg ze complimenten van de jury.

daarna naar de ring voor bestgaande rijpony. ze moest met vieren de 'ring' in. Jolanda vroeg"wat moet ik nu doen?" wij uitleggen dat ze alleen hoeft te stappen en te draven en de galopperen. Zegt ze" nou das toch niet moeilijk, wat is daar nu aan" Wij maar even uitleggen dat het om de gangen ging.

Ze reed hem best netjes en toen mocht ze ook nog naar de finale. Jolanda natuurlijk heel trots.

Toen moesten we wachten en wachten. Nog even de cobs gezien. Dian deed met morwena ook mee. heb natuurlijk ook even foto's gemaakt. Er reed echt een hele mooie cob mee. Astrid en Ilse(die mee waren) vonden die wel op Barley lijken qua gangen etc. Ik natuurlijk heel erg trots.

Toen mocht jolanda weer in de ring. helaas werd ze geen kampioen. We vertelde haar toen dat ze toch maar mooi reserve kampioen was geworden.

Toen even wachten op de uitslagen. Jolanda had twee winstpunten in de dressuur. Een keer zesde en een keer vierde als ik me niet vergis. Ik geloof 167p en 176 punten. Met de caprillie was ze ook vierde geworden. De prijsuitreiking was met pony maar daar viel ze dus net buiten. We zijn toen maar naar huis gegaan want jolanda was erg moe en heeft de hele terugreis liggen slapen in de auto. Al met al een geslaagde dag.

Ik zet de foto's bij In The Picture..

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:04

heeey leuk man! jammeer dat ik het niet wist had ik even kunnen kijken mooi terein is het daar he? (was bij gert v/d hoorn neem ik aan?)
onze vereniging houd daar ookaltijd wedstrijd

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 14:27

Het was inderdaad een heel mooi terrein. maar dan kom je toch volgend jaar kijken. Dan doe ik namelijk ook mee met Barley. tenminste.....