Het allerlaatste paard

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:57

anjali schreef:
Ik vind dat de omstandigheden voor het hebben van paarden steeds moeilijker worden. Als je ze met veel weidegang wilt houden.Die toestanden met wolven enzo. Als mijn huidige paardje door een wolf gedood zou worden dan zou ik het niet meer aandurven om een nieuwe te nemen die hetzelfde zou kunnen overkomen.

Als ik geen schapen, en eerder pony's had gehad voor dit gedoe met de wolven begon was ik er niet aan begonnen. Maar het is niet meteen reden om alles weg te doen ter voorkoming dat alles mis gaat.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:41

tamary schreef:
anjali schreef:
Ik vind dat de omstandigheden voor het hebben van paarden steeds moeilijker worden. Als je ze met veel weidegang wilt houden.Die toestanden met wolven enzo. Als mijn huidige paardje door een wolf gedood zou worden dan zou ik het niet meer aandurven om een nieuwe te nemen die hetzelfde zou kunnen overkomen.

Als ik geen schapen, en eerder pony's had gehad voor dit gedoe met de wolven begon was ik er niet aan begonnen. Maar het is niet meteen reden om alles weg te doen ter voorkoming dat alles mis gaat.

Nee wat je al hebt zeker niet wegdoen.Ik hoop nog steeds dat de politiek nog eens gezond verstand gaat krijgen en gaat inzien dat dit zo niet goed gaat.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 23:39

Citaat:
hoop nog steeds dat de politiek nog eens gezond verstand gaat krijgen en gaat inzien dat dit zo niet goed gaat.
ik hoop het ook.

Nachtdiertje

Berichten: 26
Geregistreerd: 06-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 02:35

Ik zit vooral in over de laatst overblijvende. Mijn tweetal staat samen aan huis bij mijn ouders, ze zijn 28 en 19 jaar. Hierna wil ik geen paarden meer vanwege de kosten en zorgen (emotioneel). Ze gaan nooit weg maar de laatste kan natuurlijk ook niet alleen blijven. Voor paarden (van eem ander) er bij is er niet voldoende gras, maar soms lijkt het me al wel verstandig om alvast een iets grotere kudde te hebben en niet halsoverkop naar gezelschap te zoeken tzt. Hoe doen anderen dit?

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:57

Ik heb een pensionpaard als maatje voor mijn paard aan huis.Het geeft inderdaad stress als je met spoed een pensionpaard erbij moet zoeken.Mijn paard heeft verlatingsangst.Als je paard wel een paar weken alleen kan staan word dat natuurlijk makkelijker in het zoeken.Maar ons is het ook 2 keer gelukt.

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:32

Kocht op mijn 15e mijn 1e eigen pony veulen en deze tot haar dood vorig jaar( 31 jaar later) gehad. Op 1 x een beenwond en eens een paar dagen niet lekker lopen na nooit wat gemankeerd♡ 5 jaar terug een 5 jarige connemara bijgekocht die ik samen met mijn inmiddels 18 jarige dochter rijd. Ben nu 48 en hopende dat deze net zo fijn oud word denk ik niet hierna nog íets te kopen maar hoop ik wel dat mijn dochter verder gaat en ik daar ms nog eens kan poetsen of hobbelen <3

Nachtdiertje

Berichten: 26
Geregistreerd: 06-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:48

Britta31 schreef:
Ik heb een pensionpaard als maatje voor mijn paard aan huis.Het geeft inderdaad stress als je met spoed een pensionpaard erbij moet zoeken.Mijn paard heeft verlatingsangst.Als je paard wel een paar weken alleen kan staan word dat natuurlijk makkelijker in het zoeken.Maar ons is het ook 2 keer gelukt.


Ze hebben beide gelukkig nog nooit een dag alleen gestaan, dus ik durf niet te zeggen of dat even zou kunnen. Ik vermoed van niet. Enerzijds lijkt nu een pensionpaard erbij het verstandigst, anderzijds ben ik ook bang dat één van de paarden dan het derde wiel wordt. Ook is er dan niet voldoende gras waarschijnlijk maar dat is natuurlijk op te lossen met extra hooi voeren.

Wil jij hierna ook geen paarden meer? Zo ja, wat is dan je afspraak met je pensionklant als jouw paard er niet meer is?

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:17

Ik heb gewoon een shet gekocht toen mijn paard onverwacht alleen kwam te staan. Binnen een uur nadat de ander vertrokken was, stond ie er bij. Ik vind 'm heel lief, maar ben niet zo aan hem gehecht :o dus mocht mijn paard echt weg moeten om wat voor reden dan ook, of overlijden, dan zal ik 'm wrs zonder heel veel moeite verkopen/weggeven.
edit; hij krijgt wel aandacht, alleen niet echt van mij.. Hij heeft een verzorgster die hem ook rijdt.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het allerlaatste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:22

Ik heb er ook aan gedacht er 3 te nemen,dus nog een pensionpaard erbij.Maar het is veel meer werk en 3 paarden van 600 kilo in de stal als het donker is met voeren vind ik voor mij niet veilig.Ook ben ik bang dat er 1 buiten de groep valt.Ik vind de verzorging van de paarden leuk om te doen en wil daar mee doorgaan.Als mijn paard eerst dood gaat mag het pensionpaard gewoon blijven en komt er een nieuw pensionpaard bij.Wel worden de regels wel anders omdat mijn paard er niet meer bij staat Bv vakanties moeten de eigenaren dan zelf regelen.En voor paard 2 gaat ook de prijs dan omhoog omdat ik er ook wat mee wil verdienen.

Nachtdiertje

Berichten: 26
Geregistreerd: 06-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:39

lies schreef:
Ik heb gewoon een shet gekocht toen mijn paard onverwacht alleen kwam te staan. Binnen een uur nadat de ander vertrokken was, stond ie er bij. Ik vind 'm heel lief, maar ben niet zo aan hem gehecht :o dus mocht mijn paard echt weg moeten om wat voor reden dan ook, of overlijden, dan zal ik 'm wrs zonder heel veel moeite verkopen/weggeven.
edit; hij krijgt wel aandacht, alleen niet echt van mij.. Hij heeft een verzorgster die hem ook rijdt.


Bij ons blijven dieren in principe tot de dood, dus ik denk dat ik dat niet kan... een soort leenpony zou dan toch anders voelen. Een shetje is wel een idee op zich. :)


Britta31 schreef:
Ik heb er ook aan gedacht er 3 te nemen,dus nog een pensionpaard erbij.Maar het is veel meer werk en 3 paarden van 600 kilo in de stal als het donker is met voeren vind ik voor mij niet veilig.Ook ben ik bang dat er 1 buiten de groep valt.Ik vind de verzorging van de paarden leuk om te doen en wil daar mee doorgaan.Als mijn paard eerst dood gaat mag het pensionpaard gewoon blijven en komt er een nieuw pensionpaard bij.Wel worden de regels wel anders omdat mijn paard er niet meer bij staat Bv vakanties moeten de eigenaren dan zelf regelen.En voor paard 2 gaat ook de prijs dan omhoog omdat ik er ook wat mee wil verdienen.


Oh ja, snap ik! Ik ben dus ook bang dat bij 3 paarden er eentje buiten de groep valt. Mijn dames zijn heel close, die dynamiek verstoren zie ik niet zo zitten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het allerlaatste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:59

*iets luchtigs tussendoor*

Ik kies meestal de dieren of neem iets mee :o............. Hebben altijd hele rare dieren, dus ik zeg altijd, ooit komt er een normaal dier. Dus tot die tijd, zitten we wel vast aan dieren.

Het zou me echt moeilijk vallen om geen dieren meer te hebben, maar denk toch dat geen katten en honden eerder makkelijker zou zijn, dan geen paarden meer. Natuurlijk dan geen 5 meer bijv, maar 2 shetjes zou ik nog tot hoge leeftijd wel kunnen houden.
Honden en ook katten vragen in mijn ogen meer zorg en ook veel meer huishaten.