Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:15

Wat fijn zeg! En heel logisch dat je de weide niet aandurft nu := Ik was echt niet blij met sommige acties op het natte land hier.

Maar super update en die foto's zijn geweldig :')

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:26

Wat een fijne update en een leuke foto's :-)

Hopelijk blijft deze verbetering zo voortgaan :-)

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:44

Weide in deze regio is met dit weer niet chill nee!

Laat hij met rijden helemaal geen capriolen zien? Ontzettend fijn en eerlijk paard dan zeg!

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:50

Klinkt goed zeg! Tja als ie braver is onder het zadel dan maar dr op zou de veearts ook zeggen.
En zoveel mogelijk kort draaien vermijden, zeker met het "slechte" aan de spil kant.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:26

Wie is wie op de foto?

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:18

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat hij zo braaf is onder het zadel!

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:21

Fijn zeg!
Op naar een 100% beter.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:52

Fijne update en heel fijn dat het alweer zo goed gaat!

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:28

Wat een fijne update zeg! Op naar 100% beter.

En wat een lekker bekkie heeft ie op die selfie-foto's

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:13

Wat een fijne update!

Fijn dat hij onder het zadel zo braaf is. Lekker terug naar zijn routine, ook al is het dan in een rustig tempo.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 17:40

Urbanus schreef:
Wie is wie op de foto?


Henk is degene van ons twee die de camera probeert op te vreten :j so that you know


Rocamor schreef:
En wat een lekker bekkie heeft ie op die selfie-foto's


Dat is de enige echte authentieke Henk-uitstraling, hij is een enorme knuffelkont en een clown die zich nergens al te druk om maakt behalve als het om eten gaat. Haflinger-persoonlijkheid in KWPN-verpakking zeg maar := Ik probeer weleens normale foto van hem te maken maar dan krijg ik alsnog dit...

Afbeelding


ruitje schreef:
Weide in deze regio is met dit weer niet chill nee!

Laat hij met rijden helemaal geen capriolen zien? Ontzettend fijn en eerlijk paard dan zeg!


Nee helemaal niets aan de hand, ik was ook verbaasd want zo vanaf de grond zie je heel duidelijk dat hij veel te veel energie heeft en alleen maar aanleiding zoekt om te ontploffen. Onder het zadel merk je er niets meer van, stappen kan gewoon met los teugeltje

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:27

Hij probeert daar gewoon de veeartsen af te luisteren...

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:31

Fijne en hilarische update. Houden zo , daar duim ik voor.

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:38

Geweldige foto’s, maar vooral hele fijne update! Ben enorm blij voor jullie dat het zo goed gaat, dat geef jou ook wat meer rust…

Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:53

Vreselijk en inderdaad de nachtmerrie van elke paardenliefhebber. Je kan jezelf niks verwijten. Het is een ongeluk. En soms gebeuren er dingen waar we aan niets of niemand schuld kunnen geven. Dat is in onze cultuur moeilijk te bevatten waar we opgegroeid zijn met wetten en regels en overtuigingen. En als je je daar maar aan houdt, komt alles goed. En anders ben je wel verzekerd.
Maar daarover kunnen we een heel ander topic starten. Ik hoop dat je rust kan vinden in je hart en hoofd. Veel sterkte met alles de komende dagen en hou je ons een beetje op de hoogte?

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 21:31

Look who's back *\o/*

Afbeelding

(zijn vacht is niet zo dof, hij is gewoon 50% paard en 50% zand :') iets met wintervacht, warm najaar en elke dag zonder deken in een zandpaddock mogen)

Ik ben net anderhalve dag terug in Nederland en vanochtend Henkie opgehaald om - met een tussenstop in Bodegraven - weer naar huis mee te nemen. Ik zat nog te aarzelen of het eigenlijk nut heeft om een uitgebreid verslag te schrijven, maar ik merk dat ik er wel behoefte aan heb om alles op een rijtje te zetten :o bij deze dus.

Met Henkie zijn been gaat het gelukkig prima :) hij kwam vanochtend glansrijk door de buigproeven heen! Er zit wel nog wat meer vocht in de sprong dan wat onze DA na zoveel tijd (2,5 maand inmiddels...) zou willen zien, vandaar toch nog weer uitgebreid gescand. Het bleek gelukkig enkel om gestold bloed te gaan, groen licht om te opbouwen dus :j Ik mag vanaf nu draf gaan opbouwen en zodra we weer galop opgepakt hebben gaan we het vervolgtraject nog verder met de dierenarts bespreken.

Het is op zich erg mooi nieuws, alleen heb ik er op het moment niet zo'n behoefte aan om op welk paard dan ook te kruipen := Ik heb 3 weken terug voor de verandering mijn eigen enkel verzwikt, daarna nog dengue te pakken gehad vervolgd door een forse oorinfectie. Lekker bezig he _O- Ben nu net klaar met antibiotica en sinds gisteren weer een beetje gaan sporten, maar eerlijk is eerlijk ik ben al heel lang niet meer zo out of shape geweest :') Ik vond op en neer aan de hand met Henkie draven genoeg activiteit voor vandaag, om zo beter beeld te schetsen :=

Maar ook helemaal losgezien van mijn lichamelijke mankementen merk ik dat ik er met best wat tegenzin aan denk, het hele paardrijden. Henk is zijn normale werkbespiering en conditie namelijk ook kwijt en het lijkt ineens zo belachelijk veel werk om terug te komen naar waar we gebleven waren, dat de moed mij gelijk in de schoenen zakt -O- Ik zie overal om me heen van die afgetrainde, glanzende, luxe, langbenige paarden... en hier zit ik met mijn wollige knuffelpony die eruitziet alsof ik hem gisteren uit een natuurgebied heb gevist :')

Ik hoop dat zodra we de eerste stap gezet hebben het wat makkelijker gaat, want Henkie heeft fatsoenlijke training ook gewoon nodig om weer wat beter in zijn vel te zitten. Maar ik heb echt even een schop onder mijn kont nodig, al dan niet van mezelf ;)

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:36

Die schop is heel herkenbaar! Jullie waren zo lekker bezig en nu moeten jullie allebei weer opnieuw beginnen. Terug naar af zowat. Dat gevoel ken ik ook, maar gelukkig gaat die opbouw wel altijd sneller dan de 1e keer waarbij je ze aan eigen hulpen moet krijgen en opbouwen naar niveau. Ja, die spieren en conditie duren even, maar gaat echt sneller. Dus *schop*!

Rn wat fijn dat alles goed wat! :):) Nu allebei gewoon jaren zonder al dit gedoe

lowe
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:22

Ik snap je echt helemaal! Mijn merrie heeft ook een tijd stil gestaan met een blessure, waardoor ze ook tonnetje rond was. Samen erg hard getraind en ze ziet er nu beter uit dan ooit te voren. Krijg zelfs complimentjes van onbekenden hoe goed ze eruit ziet.

Uiteindelijk is het, het helemaal waard!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:56

TS wel een fijne update! Ik snap je helemaal hoor! Laat het over je heen komen kan ik alleen zeggen. Ik ben na een hele zware tijd weer begonnen en toen werd mijn merrie kreupel (hoefzweer) zij er weer bovenop ik weer ziek en zo ging dat steeds… eindelijk ingeschreven voor een wedstrijd zij kreupel na het bekappen. We zijn nu beide niet in top conditie maar we komen er wel je kan alleen maar straks erop terug kijken kijk eens wat wij geflikt hebben!

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:23

Allereerst superfijn dat hij weer okay is!!!!

En dat opbouwen heeft geen haast toch. Neem gewoon nog een periode de tijd voor jezelf voor je met opbouwen begint. Zorg er eerst voor dat je jezelf weer lekker gaat voelen en in de tussentijd kun je Henkie gewoon wat TLC geven. Als jij je lekkerder voelt komt die zin om met hem aan de slag gaan weer vanzelf.

Ikzelf rij ook al een een jaar bijna niet (sinds kort weer 1-2 keer per week een jonkie van een vriendin, maar tot 2 maanden geleden echt helemaal niet). Mijn 16 jarige merrie is definitief klaar als rijpaard door een blessure en mijn jonkie (3-jarige) heb ik besloten pas volgend voorjaar mee aan de slag te gaan en dat die nog deze winter lekker in de opfok mag blijven. En ondanks dat ik echt weer wil gaan rijden, merk ik dat ik op dit moment ook gewoon geniet van het even een periode wat meer tijd voor mijzelf te hebben. 30 jaar dag in dag uit naast een full time baan vrijwel al je vrije tijd met paarden bezig zijn is gewoon hartstikke intensief en ik geniet van deze time-out om volgend voorjaar met alle energie en met heel veel zin weer aan de slag te te gaan.

hannelot
Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:00

ik duim! Veel sterkte!

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:01

Wat een fijne update

En een voordeel in de nadelen, beide nu niet in conditie kun je samen op bouwen :)

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:39

Fijn dat het weer goed met Henkie gaat (en met jou)
Rustig aan met opbouwen is voor jullie allebei goed als ik het goed lees!
Dat komt vanzelf wel goed.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 12:29

Ik moet het toch nog even delen, kijk eens mijn knappe peerd zijn achterbeen gebruiken :D *\o/*


Afbeelding

Filmpje was voor de DA vandaar slechts wat rechte stukken aan 1 lange zijde gefilmd. En rijtechnisch stelt het net zoveel voor als wat je logisch kunt verwachten van een paard dat 3 maanden stil heeft gestaan en een ruiter die 3 maanden niet op een paard heeft gezeten, paardrijden is moeilijk joh :+

Maar goed vanaf hier kunnen we weer rustig verder gaan werken :)

En er zitten zelfs wat voordelen aan ;) - al in al merk ik dat we best naar elkaar toe zijn gegroeid als combinatie. En Henkie is ineens nog meer opdringerig wat snoepjes betreft verbazingwekkend voorwaarts en scherp aan de hulpen met dressuren, zo heb ik hem nog nooit meegemaakt! Life hack voor alle eigenaren van slome paarden die liever lui dan moe zijn, zet ze paar maanden gedwongen op stal en dan gaan ze je nog smeken om meteen bij de eerste beenhulp te mogen aandraven :+ 8)7

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:31

*\o/* ze doen het weer

Top! Fijn.

Hoe voel jij je nu?