Het grote working equitation topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:04

tine10 schreef:
Nou, weer een ervaring rijker. De dressuur ging heel fijn, gedeelde 3e plaats. Het losrijden voor de trail ging super, maar in de ring aangekomen was het te overweldigend voor mijn paard en lukte het niet eens om bij de start te komen. Zo jammer. Maar.... bij het losrijden ging hij zonder hulp over de brug, dus toch weer een stap vooruit.


We hebben elkaar nog gesproken naderhand. Geweldig leuk dier heb je, jammer dat hij blokkeerde. Fijn dat je nog hebt mogen rijden daarna!

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:06

Wat jammer,Tine!
Maar toch een mooie oefening.

Wij hebben zaterdag en zondag gekeken en Fe, de moeder van mijn paard (en uiteraard haar eigenaresse) aangemoedigd.
Was een leuk weekend zo!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:52

Nou, de dressuur kun je in ieder geval in je zak steken, tine10. Met veel kilometers maken wennen ze op een gegeven moment aan de wedstrijdstress. En goed van de brug!

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:34

Hier ook gestart. Dressuur gereden voor wat we op dit moment konden. Dus trots op een mooie middenmoot plaatsing. Helaas in de stijltrail was Martha de koe te spannend en explodeerde Spike, waardoor ik een nare val maakte en werd gediskwalificeerd. Zondag de speed als 2e gestart. Beide volledig van slag. De speed was dan ook geen speed, maar wel een hele mooie ronde voor het vertrouwen. Ben zo trots dat we die toch hebben gedaan samen. Op naar een volgende wedstrijd.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 08:20

Suzan_bobar schreef:
Hier ook gestart. Dressuur gereden voor wat we op dit moment konden. Dus trots op een mooie middenmoot plaatsing. Helaas in de stijltrail was Martha de koe te spannend en explodeerde Spike, waardoor ik een nare val maakte en werd gediskwalificeerd. Zondag de speed als 2e gestart. Beide volledig van slag. De speed was dan ook geen speed, maar wel een hele mooie ronde voor het vertrouwen. Ben zo trots dat we die toch hebben gedaan samen. Op naar een volgende wedstrijd.


Hopelijk niets overgehouden aan de val? Dapper dat je toch de speedtrail hebt gereden. Prima om het juist niet op tempo te doen, maar wel rond te komen. Zo kom je verder!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:55

Wij hebben onze eerste WE-clinic overleefd! (Ik ben kapot, dat is de ontlading na de zenuwen, die ik toch wel had.)

Clinic was in Heiloo met Karin van der Sluis, wat een geweldig mens is dat! Heel geduldig en heel precies, was erg leuk en leerzaam. Ik heb paard en mezelf laten vervoeren door Paardentaxi Amsterdam. Paard is een moeilijke lader en zij kunnen dat heel goed, dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Ter plekke warme ontvangst door de organisatie, allemaal heel relaxed.

Inrijden in de buitenbak ging voor geen meter, hij vond het allemaal veel te spannend. Dus na vijf minuten ben ik afgestapt en heb ik met hem aan de hand rondgelopen tot het tijd was. We hadden les met drie combinaties in de binnenbak. Daar kon ik er zonder problemen op, braaf is hij toch voor zo'n jonkie. Hij vond het natuurlijk wel spannend, die vreemde bak, het was onze eerste keer op locatie en hij is vijf, maar we konden uiteindelijk toch bijna alle obstakels min of meer doen. Vooral de brug nam hij als een professional, eens we er de eerste keer over waren.

Na drie kwartier zat zijn hoofd helemaal vol en ben ik afgestapt, ik ken hem een beetje en wilde voorkomen dat we op twee achterbenen eindigden. De andere twee reden nog even door en ik heb aan de hand verder meegedaan.

Al met al heel tevreden! Volgende maand weer, het is een reeks van drie clinics. Zo leuk, onze eerste echte schreden in de Working Equitation!

Ik heb geen foto's, probeer volgende keer te filmen.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:05

Wat gaaf! Dat klinkt als een hele goede eerste ervaring! En goed van je dat je zo rekening houdt met z'n leeftijd. Leuk ook 3 series achter elkaar. Volgende keer inderdaad wel foto's! :D

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:40

Bedankt voor het compliment, Miereneter!

Alle deelnemers waren enthousiast!

Je hebt een erg leuk arabiertje!

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:27

Super leuk miereneter! Leuk ook dat het een set van drie lessen is, dan kun je het echt even goed uitproberen zeg maar.

Ik zoek nog steeds naar lessen in mijn omgeving. Ik had wat gevonden in Rhenen maar dat ligt een beetje stil.
Dus mocht iemand wat weten, graag pb

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:49

lletam schreef:
Super leuk miereneter! Leuk ook dat het een set van drie lessen is, dan kun je het echt even goed uitproberen zeg maar.


We hebben een pakket van drie clinicdagen georganiseerd waarbij de derde clinic in feite een oefenwedstrijd, inclusief dressuurproef, is. Degene die de lessen geeft is ook WEH-jurylid.

De trail is alle clinics gelijk zodat je kunt oefenen
Alles heel laagdrempelig en het plezier voor paard en ruiter gaat voor.

We hebben hele positieve reacties gehad van de deelnemers.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:31

Was op zoek naar info over WE en kwam hier terecht. Ik heb een vrij onzeker paard en heb het gevoel dat ze van WE trainingen een heleboel zou kunnen leren waar ze baat bij heeft. Ik ben dan ook op zoek naar een plek waar ik WE trainingen of clinics zou kunnen volgen in midden Brabant.
Hebben jullie misschien tips voor mij?
Heb een kwpn merrie, half springen, half dressuur gefokt. Van enkel bovenstaande disciplines wordt ze niet blij (en ik dus ook niet). Maar als ze relaxed is kan ze eigenlijk alles.

CruzadoFayah

Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Krommenie

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:59

@Miereneter, volgende keer kunnen we elkaar misschien filmen?! Ik vind het ook jammer dat er geen beeldmateriaal is. Tot snel !

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:27

Wij organiseren binnenkort een clinic van Veerle van Nieuwenburg, maar het is een beetje de vraag nog of die voor mensen van buitenaf opengesteld wordt of dat we al voldoende hebben aan eigen stal klanten. Als het opengesteld wordt zal ik dat hier melden

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 01:48

lletam schreef:
Super leuk miereneter! Leuk ook dat het een set van drie lessen is, dan kun je het echt even goed uitproberen zeg maar.

Ik zoek nog steeds naar lessen in mijn omgeving. Ik had wat gevonden in Rhenen maar dat ligt een beetje stil.
Dus mocht iemand wat weten, graag pb



Bij de Willaerruiters in Scherpenzeel komt 30maart Eline Baerts een clinic geven. Dat is misschien nog wel aan te rijden vanuit Rhenen.
[img]
Afbeelding
[/img]

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 02:11

CruzadoFayah schreef:
@Miereneter, volgende keer kunnen we elkaar misschien filmen?! Ik vind het ook jammer dat er geen beeldmateriaal is. Tot snel !


Ja, goed idee! Ik heb ook een Pivo pod die ik kan neerzetten. Wist niet of jullie gefilmd wilde worden, daarom had ik 'm niet meegebracht.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:44

Goed bezig allemaal!
Suzan_bobar: Fijn dat jullie toch nog een ronde voor het vertrouwen hebben kunnen rijden.
Die koeien ook hé...

tine10: Fijn dat de dressuur goed ging! De rest komt ook vast goed.

Ik wil dit jaar ook weer een paar keer starten, mis alleen steeds het inschrijven waardoor veel al vol is. Ik zit zelden op Facebook ;-)

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:53

BusyMissy schreef:
Was op zoek naar info over WE en kwam hier terecht. Ik heb een vrij onzeker paard en heb het gevoel dat ze van WE trainingen een heleboel zou kunnen leren waar ze baat bij heeft. Ik ben dan ook op zoek naar een plek waar ik WE trainingen of clinics zou kunnen volgen in midden Brabant.
Hebben jullie misschien tips voor mij?
Heb een kwpn merrie, half springen, half dressuur gefokt. Van enkel bovenstaande disciplines wordt ze niet blij (en ik dus ook niet). Maar als ze relaxed is kan ze eigenlijk alles.


https://trec-eersel.nl/ (doen ook traditionele working equitation) zitten in Eersel
https://manegedepaardenhoeve.nl/ zitten in Bergen op Zoom

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:25

Tnx, Eersel is misschien nog net aan te rijden, dat zit op 60km van mij.
Ik ga eens kijken op de website,

CruzadoFayah

Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:16

miereneter schreef:
CruzadoFayah schreef:
@Miereneter, volgende keer kunnen we elkaar misschien filmen?! Ik vind het ook jammer dat er geen beeldmateriaal is. Tot snel !


Ja, goed idee! Ik heb ook een Pivo pod die ik kan neerzetten. Wist niet of jullie gefilmd wilde worden, daarom had ik 'm niet meegebracht.

Van mij mag t hoor,denk dat Ciska het ook geen probleem vind. Leuk juist om terug te kijken voor jullie

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:27

Ik neem 'm mee (als ik het niet vergeet) en dan kunnen we altijd nog zien.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:54

Hoi,

Ik kom even binnenvallen in dit topic.

Bij onze vereniging is 24 maart een clinic WE door Carmen Coronel. We hebben nog 2 plekjes vrij, dus misschien interessant voor iemand in dit topic?
Het is in Nistelrode (NB). Kosten voor niet leden zijn 35 euro voor 45 minuten per 2 combinaties in 1 les.

Je kan mij een pb sturen als je interesse hebt.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:18

Ah jammer, heb andere afspraken staan die dag. Anders had ik zeker interesse gehad.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:14

Jammer BusyMissy!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:42

Klinkt leuk, loulou. Ik kan ook niet (en wat ver voor ons), hoop dat je plekjes snel gevuld zijn!

Ik heb een Spaanse rijrok gekocht. Totaal nog niet nodig :o , want we zijn bepaald nog niet toe aan wedstrijden in de hogere klasses. Maar ze zijn zo tof, en er stond er opeens eentje op Marktplaats in mijn maat. Dus mijn slag geslagen en hij past perfect. Dus (als paard eraan gewend is en we nog flink getraind hebben) ooit gaan we hopelijk in stijl shinen op WE-wedstrijd.

Zo eentje: https://www.youtube.com/watch?v=dUzmsyZFqf8&t=225s

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:01

miereneter schreef:
Klinkt leuk, loulou. Ik kan ook niet (en wat ver voor ons), hoop dat je plekjes snel gevuld zijn!

Ik heb een Spaanse rijrok gekocht. Totaal nog niet nodig :o , want we zijn bepaald nog niet toe aan wedstrijden in de hogere klasses. Maar ze zijn zo tof, en er stond er opeens eentje op Marktplaats in mijn maat. Dus mijn slag geslagen en hij past perfect. Dus (als paard eraan gewend is en we nog flink getraind hebben) ooit gaan we hopelijk in stijl shinen op WE-wedstrijd.

Zo eentje: https://www.youtube.com/watch?v=dUzmsyZFqf8&t=225s



Wat gaaf zo'n rijrok <3

Gaan er mensen van hier dit weekend nog starten in Exloo?
Wij doen mee in de WE0.