Update + foto's zwellingen en knie Kaminka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 14:10

Ik was net even bij mijn meissie, maar die knie is nu dus toch nog heel dik geworden... Niet fijn.

De zwellingen op haar buik zijn gelukkig bijna verdwenen.

Heb er zaterdag foto's van gemaakt:
[img]../upload/123/bult1.jpg[/img]
[img]../upload/123/bult2.jpg[/img]

helaas glimt mijn paardje zo erg dat de flits gereflecteerd werd...! Haha! Hierdoor kun je niet goed zien dat die zwelling ook aan de zijkant van haar buik zit.

Hier nog een foto van haar zere knie, waarbij je nog een stukje van haar buik kunt zien, dit was gisteren, dus weer een stuk minder.
[img]../upload/123/knie.jpg[/img]

Al met al vermoed ik toch dat het probleem met de singel te maken heeft, omdat de zwellingen aan beide kanten van haar buik zaten. Ik zal het dr. Offereins eens voorleggen, misschien weet hij iets!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:22

Oei oei, dat ziet er inderdaad heftig uit. Je kan bijna maar hopen dat het van de singel is: je weet dan waar het vandaan komt en wat je ertegen kan doen. Ik wens je paardje het allerbeste!
Groetjes, Sterre

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:24

Zo! Die knie ziet er niet fijn uit zeg!! Jeetje wat dik Scheve mond\ Op der buik kan ik helaas niet zo goed zien...eigenlijk hoop ik maar dat het van de singel komt, dan kun dat probleem tenminste alweer snel oplossen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:24

haha Sterre bijna tegelijkertijd hetzelfde neergezet Haha!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:25

o bah wat erg
zit er niet echt gezond uit.
ik hoop dat je paard snel weer beter word

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:35

Citaat:
Op 2001-09-24 14:24, schreef Ineke2:
haha Sterre bijna tegelijkertijd hetzelfde neergezet Haha!


Dan was onze gedachtengang toch nog niet zo gek Knipoog !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:53

Ik heb deze borsten ook een keer gehad bij Trammelant, toen had hij zich op die plekken geraakt met springen. Dat zal bij Kaminka niet het geval zijn, maar wellicht heeft ze iets raars gedaan op de wei? Bij Trammelant was het trouwens in een week helemaal weg, met drie keer per dag een half uur afspuiten en 2 keer per dag longeren. Succes ermee.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:34

och, arme Kaminka!
hoe is ze eronder? vast heel zielig of niet?!

wat voor singel gebruik je? misschien is ze iss ergens allergisch voor? (alleen wel vreemd dan, dat dat zo ineens zo'n heftige reactie geeft!)

geef haar maar een dikke knuffel van mij!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 16:06

Ik heb een neopreen singel en doe die nooit meteen strak of zo. Nou ja, door die knie kunnen we voorlopig toch niets doen, maar in de toekomst gewoon eens uitproberen met een andere singel (heb ook nog een leren) of nog minder strak aansingelen. Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 16:29

Wow wat een plek zeg?? Kan me niet voorstellen dat dat van de singel is. Die ligt toch iets verder naar voren:? .

Maar heeft ze niet een allegische reaktie ergens op of zo ? ander voer, vuile stal (erger dan normaal).
Vies dekje onder het zadel ?.

Ik bedenk maar wat hoor Verward.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 16:47

Aan een allergie dacht ik eerst ook, de DA dacht echter van niet.

Feit is dat er donderdagmorgen toen mijn bijrijdster wilde gaan rijden, een zwelling ter grote van een paardenhoef op de zij-/onderkant van haar buik zat. Ze reageerde toen nog niet op aanraking en deed ook heel normaal. Mijn bijrijdster heeft haar goed nagekeken en uiteindelijk is zij toch gaan rijden. Na het rijden zat er ook aan de andere kant van haar buik een zwelling. De zwelling zat niet op de plek waar ruiterbeen of sporen zitten, dus daar kan het ook niet van gekomen zijn. (Dinsdag was Kaminka voor het laatst bereden, woensdag rust, ik was er die dag zelf niet, het dek is niet afgeweest, dus of die bult er toen al zat???)

Mijn bijrijdster belde mij hier dus donderdagmorgen over op. Ik dacht eerst aan een insectenbeet, waar ze overgevoelig voor zou kunnen zijn. Ze heeft tenslotte ook al eens een enorm dik hoofd gehad door zoiets.

's Avonds bleek die zwelling enorm toegenomen te zijn, vooral aan de linkerkant. Vrijdagmorgen heb ik nog even gekeken en was de zwelling nog iets groter. DA gebeld en de rest van het verhaal is bekend.

Geen ander voer, vuilere stal of ander wasmiddel... dus het is vreemd!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:37

Hoi,

Jeetje het ziet er pittig uit zeg.
Zou Toon haar niet getrapt kunnen hebben?
Met rollen misschien op iets hards gelegen ?
Het ziet eruit als een blauwe plek(heb ik wel eens op video gezien). Maar goed wie ben ik ben geen veearts.
Die knie zakt wel weer weg hoor, wees niet ongerust heb hetzelfde meegemaakt met een volbloed, klein wondje mega dikke knie. Dat heeft gewoon een paar dagen nodig
Beterschap aan minki

_________________
**Voor een dier naar het asiel**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-09-24 17:39 ]</font>

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:34

zo!dat zijn nog eens bulten waar je U tegen zegt!!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:46

Zooooow...niet normaal meer die zwellingen! Verward Verdrietig Scheve mond\

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:23

Het enige waar ik dit op vind lijken is een bloeduitstorting...mijn vorige paard had een hengst een klap gegeven op zijn borst en dat werd ook zo dik. Wat een giga bulten zeg!

Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:57

Jee Mieke wat vreselijk vervelend voor jou en Kaminka. Net nu het allemaal wat lekkerder gaat met haar, heb je dit weer!
Heel veel beterschap voor je meissie.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:33

Hi Mieke, heb je het al aan Dhr. Offerein gevraagt? Misschien weet hij wat?? Is het inmiddels al een beetje beter??

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 13:11

Ja, ik heb een berichtje op Medisch geplaatst, nog geen reactie gehad. Even afwachten dus.

Ik ben dus net weer even bij Kaminka geweest, maar dat been is nu dus voor driekwart dik (van boven haar knie tot aan haar hoef) en niet zo'n beetje ook. Ziet er niet fijn uit. Boos!

Die buik is ook vreemd hoor, de zwelling zit nu recht onder haar buik, op de plaats van het borstbeen en is kei en keihard. Het lijkt net alsof er een harde schijf in zit. Je kunt het wel een beetje indrukken, de daardoor ontstane kuil blijft dan even zitten.

Zal het toch een bloeduitstorting zijn? Een haematoom (ja ja, ik lees wel eens iets medisch!! Haha! ), die ze middels een punctie leeg moeten halen?

Ik heb mijn Da vanmorgen gebeld, hij heeft me echter nog niet teruggebeld, wil toch graag even overleggen.

Kaminka wordt ondertussen een beetje vervelend: heeft ze altijd als ze een tijdje niets doet... Een bulldozer is er niets bij!!

Nou ja, niks aan te doen.

Groetjes Mieke

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 20:37

Het lijkt wel een beetje op een oedeem, vooral die zwellingen op haar buik. Maar het zou ook wel van insectenbeten kunnen zijn hoor, mijn pony heeft dat ook al eens gehad. Waarschijnlijk zal haar knie dan wel niet in rechtstreeks verband staan met die zwellingen op haar buik denk ik. Heb je soms een of ander gel of zalf op haar been gebruikt (voor of na dat haar knie zo dik was geworden)? Want een pony kan heel hard reageren op stoffen op zijn benen. Dit was mijn gedacht erover, maar weliwaar afgeleid vanaf de foto. Ben natuurlijk ook geen Da hé Haha!
gr. MArijke Verward

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 23:22

Mega grote bulten! Zo erg heb ik het nog niet gezien. Heb je trouwens die knie al laten zien aan de DA? Als er een wondje zit, kan het zijn dat er een onderhuidse infectie is ontstaan.

Lamanda heeft nl. iets soortgelijks maar dan vlak boven de kogel van het linkerachterbeen. Ik moet het twee keer per dag afspuiten en iets van trekzalf gebruiken (ik gebruik nu superol, maar morgen ga ik groene leem kopen). Daarnaast veel beweging (maar ze mag niet op de wei, dat is te nat). Als het dan niet weggaat, moet ze een antibioticumkuur. Ik hoop van niet, want ze heeft deze maand al zo'n kuur gehad (je weet wel waarom) Frusty

Ik lees net hieronder dat die knie alleen een zwelling heeft en geen infectie. Superol kan dan helpen. Het zijn gorgeltabletjes voor mensen, maar ze werken ook goed bij zwellingen. Ik kan echt wel aandelen erin nemen, ben grootafnemer! Lamanda heeft de laatste tijd ook continu wat Verdrietig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirjam op 2001-09-25 23:35 ]</font>

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 00:19

Hoi Mieke,
ik weet niet of je dat verhaal van Meinoedske op Horses kan herinneren, maar die had ook van die onverklaarbare zwellingen, ook haar hoofd. Vorig jaar al en dit jaar weer. Volgens mij bleek het dat ze bloedwormen had. Daar is ze tegen behandeld, hoe het verder afgelopen is weet ik niet. Maar je zou eens in die richting kunnen kijken omdat Kalinka in de tijd dat ze niet bij jou was niet altijd even goed verzorgd is. Veel sterkte met haar en ik hoop voor je dat die dikke knie weer snel over is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 10:51

Hoi Allemaal!

Die dikke knie komt echt van een klap en staat niet rechtstreeks in verband met die zwellingen aan haar buik. Er zat een wondje op haar knie met een straaltje bloed en ze was stokkreupel. De knie is later zo dik geworden.

Ik heb de DA nog steeds niet aan de telefoon gehad, das wel jammer. Vanmorgen kon ik doordat ik me verslapen had niet even bij Kaminka kijken, dus dat ga ik straks even tussen de middag doen. Als de situatie me dan niet aanstaat laat ik de DA gewoon maar weer komen. Beter 1 x teveel dan 1 x te weinig, toch?

Dat van die bloedwormen heb ik in mijn oren geknoopt en zal het er met de DA over hebben.

Bedankt allemaal! Groetjes Mieke