ervaringen met niet penny-en paardenkinderen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

ervaringen met niet penny-en paardenkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 20:53

Ik hoor vaak verhalen van mensen met pennymeisjes, die denken dat ze alles weten, of die de hele dag rond je hoofd liggen te zagen als ze je paard mogen poetsen en de meeste grappige opmerkingen maken, maar ik vraag mij af als iemand ook al ervaringen heeft gehad met kinderen die niet paardrijden en er niets van kennen, want die kunnen ook enorm leuk uit de hoek komen Lachen .

Zo was ik vorig jaar in de winter aan het rijden met Evita in de wei, toen er 2 zusjes aan de draad bleven staan kijken. Eentje was 8, en de ander was 10, beide nooit een paard van zo dichtbij gezien. Ik was Evita aan het uitstappen en zij is betrouwbaar met kinderen, dus ik dacht ach waarom niet en vroeg of ze er ook eens op wilde zitten. haha dat vonden ze geweldig *LOL* . Zij alletwee naar mij toe, en ik eerst de jongste erop gezet, en daarmee een paar rondjes mee gestapt, op het einde glunderde ze echt. En toen kon de oudste nauwelijks wachte: "ga nu van dat paard af, ik wil o-ook!" Haha! Dus haar ook maar in het zadel gezet en ook een paar rondjes gestapt, en zij maar vragen stellen: "hoe heet ze, hoe oud is ze, wat is dit, hoe noem je dat, mag ik asjeblief eens proberen te draven... Clown "
Toen die rondjes gedaan waren, moest ik noodgedwongen de eerste opnieuw in het zadel zetten voor een extra rondje want ze bleef maar zagen, en toen nogmaals de tweede. Toen hun ouders eraan kwamen was het hek helemaal van dam
"mamaaaaaaaaa mag ik een pony!!!!"
"mamaaaaaaaa ik wil ook een pony, toe asjeblief!"
'maamaaa, ik wil leren paardrijden!"
"maamaaaaa mogen we er asjeblief nog even bijblijven?"
'maamaa.....blablabla"

De meisjes waren zo enthousiast dat ze op een paard mochten zitten dat ik zelfs die kerst een kaartje van hun heb gekregen. Ik hoop alleen dat ik moeder niet teveel last heb bezorgt Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:56

Haha geweldig!

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:01

Haha dat is leuk! Nee niet echt zelf ervaring. Wel een keer in de klas zoiets grappigs meegemaakt. Was een saaie les (budgetteren), dus ik teken een paard (imo absoluut ontzettend mislukt), de jongen naast mij zit zo te kijken en roept verbaast: Zo teken jij een paard. Dat is knap zeg. Zo uit de losse pols *LOL* Ging ie 't met z'n vriend over hebben: Kijk nu ze teken zo een paard. Dat kan ik niet hoor. Hij probeerde 't nog wel, maar was nog erger dan die van mij.Lachen

- Offline -

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:13

Een vriendin van me is ook eens komen kijken bij Jordy samen met haar 5-jarige dochtertje. Meisje had ook nog nooit een paard van dichtbij gezien. Jordy is ook erg braaf in de omgang, en vind klein grut helemaal prachtig.
Ze heeft eerst meegeholpen met Jordy poetsen, zijn rug kon ze niet bij, dus toen kwam ze zelf met het briljante idee, als ik er nou op ga zitten kan ik er wel bij Haha! Ze is echt over zijn hele rug heen geklommen om alles schoon te krijgen. Hoeven uitkrabben was ook heel interessant, en wilde ze ook zelf doen. Jordy heeft trouwens qua ijzers maatje 5, dat is formaat soepbord Tong uitsteken Maar hij hield braaf zijn voetjes omhoog.
Rijden wilde ze ook wel, maar dat durfde ze niet zo goed, dus eerst bij mij voorop het zadel. En dat moest harder Haha! Zelfs nog een rondje galop gedaan, helemaal prachtig. Uiteindelijk heeft ze er helemaal alleen op 'gereden'.
Ik heb ook de hele middag vragen lopen beantwoorden, wat is dit, wat is dat, waarom moet dat?
Vriendin ook weer blij, kind zeurt haar nu nog steeds de oren van het hoofd over een pony. En ze wil er ook zoeen als Jordy, met zo'n kleur net zoals een koe *LOL*

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:14

hahaha leuk hoor, ik krijg wel eens via via te horen ja die en dat meisje wil een keer mee komen kijken naar de paarden, dat vindt ik altijd wel goed Schijnheilig vaak wordt ik da gevraagd om een keer mee te gaan met hun als ze les hebben op de manege haha, wel leuk die kleine kids met die pony´s, geweldig Haha!

boeflover

Berichten: 6042
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:39

haha, mijn nieuwe buren hebben 4 kinderen, die waren buiten aan het spelen toen ik en eefie met boef en neet naar mijn huis toe reden, dus hun blijven steeds zo op een afstand staan kijken, dan kwamen ze dichterbij, gaan snel weer weg en op een geven moment vroeg mn moeder of ze toevallig wat wilden vragen?? (nee, viel niet op..) en toen begonnen ze hard te giechellen en vroegen of ze hem mochten aaien, geloof dat ze dat nog nooit gedaan hadden.. haha

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 21:43

haha leuk allemaal Haha! . Zijn er nog verhaaltjes? Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:12

Heb ook regelmatig kleine (oppas)kinderen mee naar de paarden....
Ze zijn best schattig Je moet alleen wel even nadenken bij wat je zegt Bloos

Zoals vorige week, ik loop naar Regina en zeg iets tegen haar in de trant van: hé muts.......
Waarop het 4-jarige meisje dat mee was midden in een verhaal stopt en mij vol verbzaing vraagt: "heet die muts?"
Heb haar toen maar snel verteld dat ze Regina heet en ben ergens anders over begonnen.

Leuk detail trouwens, meisje wilde absoluut niet op de shetlander, maar durfde en wilde ook persé wel op 'de grote', regina dus (ruim 1.60)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:07

Had ik ook. Het dochtertje van een collega van mijn vader ging een keertje mee. Dat meisje is 6 en zit op paardrijden. Alleen op die manege mag ze niets anders doen dan rijden. Paarden worden opgezadeld en afgezadeld enzo.
Bij ons op stal moeten we alles zelf doen. Dus zij helpen poetsen. Ik bedacht dat ze Karel wel kon doen. nou, echt niet, die fries was helemaal niet interessant. Kas was veel leuker! Dus zij helpen Kas haar buik poetsen, hoger kwam ze niet Haha!.

Daarna ging ik rijden en zij kijken. Ze vond het prachtig. En ze mocht natuurlijk uitstappen. Dus ik til haar erop en laat Kas lopen. Zegt ze ineens: 'Je mag haar wel loslaten hoor!'
En ja hoor, daar ging ze . Meisje van 6 jaar op Kas van 1.75 groot!
En daarna mocht ze helpen voeren. Lachen. Gaat ze Kas wortel voor wortel geven. Zo lief gewoon. En Kas was ook zo ontzettend braaf!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:13

Ik heb al vaker meegemaakt dat niet zozeer de kinderen komen vragen of ze er even op mogen zitten maar de ouders van de kinderen:
hij vind het zo leuk een paardje mag hij er even opzitten..? het kind vind het niet interessant maar mamma komt dan met de verhalen. Ik heb zelf ook altijd paard gereden... oftewel mamas's droom

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:16

zijn er dan helemaal geen mensen die zelf die ervaring hebben? zo van: meisje van 8, 9 en dan aan de politieagenten vragen of ik alsjeblieft heel even mag aaien?

boeflover

Berichten: 6042
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:18

Richtje schreef:
Leuk detail trouwens, meisje wilde absoluut niet op de shetlander, maar durfde en wilde ook persé wel op 'de grote', regina dus (ruim 1.60)

mijn nichtje vind boef ook enger dan een grotere pony/paard. omdat er op de manege waar zij rijd een shet staat die wel eens niet zo lief kan zijn. dus zijn alle shetlander(is boef niet eens maar goed Tong uitsteken) eng.

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:01

Ik heb wel eens in de vakantie op de ijslander van een kennis van ons moeten passen, en die staat tegenover mijn 2 paardjes. Op een gegeven moment had ik met de ijslander in het bos gereden en kwam ik terug en toen stond er een klein meisje bij de wei. Ze stond me echt aan te staren van WOW. Ik vroeg of ze even een rondje wilde stappen en dat wilde ze wel. Nadat ze een rondje had gestapt kwamen we terug bij haar vader.. daar begon ze allemaal van: pap deze wil ik kopen, pap ik wil later een heel groot EIGEN paard. en zo ging ze maar door. Die vader wist echt niet wat hij er mee aan moest en toen vroeg hij op het einde maar van: mag ze niet vanmiddag hier blijven helpen dan kom ik haar straks halen. Ik vond dat wel grappig. Ze wilde niet mee uitmesten(dat vond ze VIES), ze wilde alleen maar de paarden poetsen en en boterhammen voeren! Toen haar vader haar op kwam halen vertelde ze heel trots dat ze had gereden (wat ze helemaal niet gedaan had) en dat ze het beter kon dan ik!! Die vader keek mij al zo aan van wat kletst ze en ik heb het daar verder maar bij gelaten.. en toen heeft hij haar gelukkig mee naar huiis genomen... *LOL*

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:25

Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan. Tja meestal waren de pony's en paarden die ik deed niet zo voorzichtig en je weet nooit wat er dan kan gebeuren met dat kleine grut in de buurt.
Mijn huidige bijrijdpaardje is af en toe nogal lomp, springt ineens opzij, geeft je een kopstoot etc etc. Dus als ik aan het buitenrijden ben en er vragen kinderen of ze mogen aaien zeg ik nee en leg ook uit waarom. Wordt me niet in dank afgenomen maar ja, als hij dat kind pijn doet zit ik met de problemen. nee dank je.

Zelf vroeg ik vroeger ook heel voorzichtig of ik mocht aaien o.i.d. mocht meestal wel. Ik helemaal gelukkig haha. Haha!

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:30

Haha wat leuk!

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:41

mn nichtje ( helemaal gek van paarden) van vijf en mn neefje van twee waren eens langs gekomen, ze wilden mn pony weleens zien.
dus na wat poetsen ( zie je zon klein ventje al met een hoofdstel rondstappen) mochten ze allebei een rondje voorop zitten. Bij mijn nichtje ging het hardstikke goed, maar mijn neefje begon nogal erg te wiebelen... En hij maar lachen, ik stond echt duizend angsten uit!!

ook nog een verhaal van mijzelf Lachen
Er was voor mijn huis eens een ijslander ( met baasje Lachen ) en toen mocht mijn buurmeisje op dat paard tolten, en ikke jaloers kijken... Ik durfde dus niks te vragen, even later komt dat meisje met dat paard naar mij toe " ik wist niet dat je ook paard kon rijden! wil je er ook op?" dus ik ook op die pony, en ook lekker tolten Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:01

zo is het bij mij begonnen Haha!

een keertje op een paard ee stukje stappen, en nu....2 eigen paarden en nog een 3e van mn moeder hier aan huis *LOL*

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:42

Aaah wat lief allenmaal,

Ik was nooit zo dapper, toen ik 5 was, werd mij gevraagd of ik misschien ook even op 'het paard' wou. Nou mooi niet, Haha! mijn zusje, toen was ze drie, klom er zo op Tong uitsteken

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 22:44

Ik was vroeger wel altijd zot van de kermispaarden, ik moest en zou elke keer dat ik naar de kermis ging een rondje hebben gestapt op het paard, en liefst de grootste pony van allemaal Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:11

xKatleentjex schreef:
Ik was vroeger wel altijd zot van de kermispaarden, ik moest en zou elke keer dat ik naar de kermis ging een rondje hebben gestapt op het paard, en liefst de grootste pony van allemaal Haha!


vroeger op de kermis vond ik mezelf ook te goed voor een kleine pony, neej hoor, ik moest en zou op het grootste paard stappen, al moest ik dan nog wachten op 20 kindjes die voor me waren Schijnheilig

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:36

ik had eerder een voorkeur voor het zieligste paardje.. al weet ik nu dat je daar dan beter gewoon NIET op rijdt Haha!

mijn neefje heeft ontzettend schrik van paarden, mijn nichtje is er gek op. zo wil ze af en toe mee met mijn moeder mijn zus en ik gaan afhalen. ze stond te springen en te dansen want ze zou op een pony mogen zitten!! toen ik haar op de kleine connemara zette trok ze toch even een grimas van angst Haha! maar dat was snel over. ze heeft al af en toe een rondje gestapt en ze vindt het geweldig!
mijn neefje... als die een paard aait is dat ook een achtste wereldwonder Lachen maar hij heeft er al een paar geaaid... als ik ze eerst aaide, als hun oortjes naar voor bleven staan, als ze niet te ver hun neus uitstaken, etc Haha!

Enya - Daya :-)

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:45

Haha leuke verhaaltjes allemaal!
Ik krijg heel regelmatig de vraag: "waarom heeft jouw pony een ketting om?" (ze is een luchtzuiger Haha! )
Tja en mijn neefje van 6 vindt het ook helemaal geweldig, wil altijd met me mee, eerder wilde hij altijd samen met mij voorop, maar nu vindt meneer dat hij het wel alleen kan. Draaft ie doodleuk door de bak alsof hij het iedere dag doet! Op dat soort momenten heb ik altijd zoiets van: kijk, dat is nou mijn pony... Lovers Ze is echt superlief met kinderen!

:+: May the horse be with you :+:

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:26

Naast onze buitenbaan is een soort veranda waar we 's zomers lekker kunnen zitten en er hangen van die haken om je hoofdstel aan schoon te maken.
Dus; ik sta mijn hoofdstel schoon te boenen, en Givar staat lekker in de baan te lummelen. Komen er twee kleine meisjes aan (nichtjes van de staleigenaar). Als ik binnen mijn bit sta af te spoelen komt een van die meisjes naar me toe; "mevrouw, weet je, dat paard dat daar staat is gestoord!" Ik was niet geheel verbaasd, want hij doet inderdaad wel eens rare dingen, maar ik was toch wel nieuwsgierig geworden:"wat heeft hij dan gedaan?" Meisje:"nou, hij springt zo over dat hek heen" Ja, ja.... Verward
Ander meisje:"maar hij staat er toch nog gewoon" Eerste meisje weer:"ja, maar hij is ook weer terug gesprongen!"
Vier jaar oud is dat grietje, heb me er rot omgelachen. Ze stond het me zo serieus te vertellen, heerlijk vind ik dat Lachen

...

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:37

Geweldig! Ik vind het echt zo leuk, al die verhalen. Wat zijn die kinderen toch lekker naief.

Volwassenen kunnen dat ook. Vrijdag was ik aan het rijden, komt er een auto de oprit op rijden en parkeert hem doodleuk voor het huis. Ik had die mensen nog nooit gezien. Dus ik er naartoe met Kas (die zich helemaal opblies en zo nog groter werd Haha!). Ze moesten op de manege zijn, die ligt erachter. Dat vrouwtje liep helemaal op te scheppen, want ze had tot 5 jaar terug Z gereden op een moelijker paard dat ik nu reed (ze heeft Kas toch wel 5 minuten zien lopen...Tong uitsteken). Maar ze reed nu weer op de manege, omdat het paard wat ze reed verkocht werd.

Ik had afgesproken met een vriendin, die ook in die les rijdt, dat ik zou komen kijken, dus ik naar de manege. Rijdt ze daar in de groep. Nou, als er iemand niet kon rijden, dan was zij het wel.
Ze kreeg ook een mooi rood hoofd toen ze me zag....ha ha Haha!

Nee hoor, geef mij dan maar kinderen!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:40

Toen ik nog op een andere stal stond huppelde er regelmatig een meisje van 4/5 jaar mee naast Sabientje.
Sabientje was daar de enige brave haflinger, en ze zag er natuurlijk ook nog erg schattig uit door die blonde haren Lovers

Het meisje wilde altijd mee poetsen (de benen en de buik, verder kwam ze niet).
Op zaterdag was ze er altijd als ik ging rijden en dan mocht ze altijd uitstappen. Dat vond ze helemaal geweldig.
En vanzelfsprekend moest ze dan mijn cap op, het ding was een beetje groot, zodat hij altijd scheef zakte Haha!
Echt een schat van een kind, en ze vond het zo leuk.

Soms reed ik ook wel eens op haar pony (een drie jarige fjord, had misschien een paar keer iemand opgezeten).
Zij was mij dan al precies aan het vertellen wat ik moest doen enz. enz. Haha!

Op de kermis wilde ik ook altijd op de grootste pony die ze hadden.
Vaak een flinke, bonte pony, of een hele grote fjord Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, amyz, Bielsje, bonnielau, Celebi, Cjuan, gillian, kimmetje26, oblix, rien10, Rose94, Sanet, Slmt9, StalNollie, SunnyHorse, vikawiek, VinandoW en 94 bezoekers